гСправа № 358/157/18 Провадження № 1-кс/358/408/18
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 вересня 2018 року м. Богуслав
Слідчий суддя Богуславського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого Богуславського відділення поліції Миронівського відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області, старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42017111190000298 від 05.10.2017 року, за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України, погоджене прокурором у кримінальному провадженні - начальником Богуславського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури в Київській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства України про використання та охорону земель в діяльності Миронівської районної державної адміністрації Київської області,
В С Т А Н О В И В:
17 вересня 2018 року слідчий у кримінальному провадженні слідчий СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області, старший лейтенант поліції ОСОБА_3 (далі слідчий поліції) звернулася до слідчого судді з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства України про використання та охорону земель в діяльності Миронівської районної державної адміністрації Київської області.
Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що за результатами опрацювання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки земель водного фонду для рибогосподарських потреб (замкнена природна водойма) у власність ОСОБА_5 , площею 1,6 га встановлено наступне. Так, службовими особами відділу Держгеокадастру у Миронівському районі Київської області погоджено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду у власність (замкнена природна водойма) ОСОБА_5 для рибогосподарських потреб та в подальшому на підставі розпорядження голови Миронівської районної державної адміністрації від 10.02.2014 передано останньому у власність. Згідно ч. З ст. 122 Земельного кодексу районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури; лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва. Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб. Таким чином, районна державна адміністрація не уповноважена вирішувати питання передачі земель водного фонду для рибогосподарських потреб, у зв`язку з цим, в діях посадових осіб відділу Держгеокадастру у Миронівському районі Київської області вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України (зловживання службовим становищем).
05.10.2017 року вказані відомості внесені до ЄРДР за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України, № 42018111190000298 та розпочато досудове розслідування.
Слідчий у кримінальному провадженні зазначає, що з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин скоєного злочину та їх належної правової оцінки, в ході досудового розслідування виникла необхідність у визначенні шкоди, розмірів заподіяних збитків, завданих внаслідок порушення законодавства України про використання та охорону земель, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів Державної екологічної інспекції у Київській області шляхом проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного законодавства.
В судове засідання слідчий поліції не з`явився, причини неявки суду не повідомив.
За відсутності клопотань від учасників, на підставі ч.1 ст.107 КПК України, фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку про можливість задоволення клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки виходячи з наступного.
На даний час з КПК України виключено п.6 ч.2 ст.36 та п.4 ч.2 ст.40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді із даним клопотанням.
Натомість, згідно вимог ст.25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Згідно п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Згідно ст. 5 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року, центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду ' (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція, яка в межах своїх повноважень здійснює нагляд за дотриманням законодавства України про використання та охорону земель щодо виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок.
З урахуванням положень п. 4 ч. 2 ст. 99 та ст. 84 КПК України лише акт перевірки вимог природоохоронного законодавства, складений посадовою особою Держекоінспекції за результатами її проведення, є належним доказом заподіяних державі збитків.
Для всебічного, повного, об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, встановлення суми матеріального збитку, а також з метою встановлення фактів порушення вимог законодавства України про використання та охорону земель в діяльності Миронівської районної державної адміністрації Київської області, в ході досудового розслідування виникає необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства України про використання та охорону земель.
У відповідності до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Таким центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 року, є вказана інспекція (далі Держекоінспекція України).
Згідно п. 1 «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011(далі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно з п.п. «б», п.п. 2 п. 4 Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель.
Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення Держекоінспекція в межах своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження, а також розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.
Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря). Територіальним органом Держекоінспекції України є Державна екологічна інспекція у Київській області.
Водночас, відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014р, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Таким чином слідчий суддя вважає, що слідчим СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 доведена необхідність проведення позапланової перевірки за фактом порушення вимог законодавства України про використання та охорону земель в діяльності Миронівської районної державної адміністрації Київської області, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів для перевірки дотримання вимог чинного лісового законодавства, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 36, 40, 93, ч.1ст. 107, 132, 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання про надання дозволу на проведення позапланової перевірки щодо вимог законодавства України про використання та охорону земель - задовольнити.
Призначити по кримінальному провадженні №42017111190000298 від 05.10.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України проведення позапланової перевірки з дотримання вимог законодавства України про використання та охорону земель в діяльності Миронівської районної державної адміністрації Київської області, проведення якої доручити Державній екологічній інспекції у Київській області (юридична адреса: 03110, м. Київ, вул. Преображенська, 25, під час проведення перевірки вирішити наступні питання:
1) Чи відповідає вимогам законодавства України про використання та охорону земель розпорядження голови Миронівської районної державної адміністрації Київської області від 03.08.2011 № 429 Про внесення змін до розпорядження голови Миронівської районної державної адміністрації від 18.05.2011 № 284 «Про надання дозволу гр. ОСОБА_5 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки земель водного фонду у постійне користування (замкнена природна водойма) для рибогосподарських потреб, що знаходиться за межами населеного пункту на території Тулинської сільської ради Миронівського району Київської області»?
2) Чи відповідає вимогам законодавства України про використання та охорону земель розпорядження голови Миронівської районної державної адміністрації Київської області від 10.02.2014 № 58 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки земель водного фонду (замкнена природна водойма) у власність гр. ОСОБА_5 для рибогосподарських потреб на території Тулинської сільської ради Миронівського району Київської області, кадастровий номер земельної ділянки земель водного фонду (замкнена природна водойма) 3222988000:03:001:0148?
3) Яка сума матеріальних збитків, завданих державі в результаті здійснення можливої незаконної передачі у власність земельної ділянки земель водного фонду (замкнена природна водойма) гр. ОСОБА_5 для рибогосподарських потреб загальною площею 1,60 га, кадастровий номер 3222988000:03:001:0148 на території Тулинської сільської ради Миронівського району Київської області ?
Перевірку дотримання вимог лісового та природоохоронного законодавства України провести з 20 вересня 2018 року по 5 жовтня 2018 року.
Зобов`язати посадових осіб Миронівської районної державної адміністрації Київської області забезпечити допуск до перевірки працівникам Державної екологічної інспекції у Київській області та надати всі необхідні документи для проведення позапланової перевірки
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Матеріали перевірки в оригіналах направити до слідчого відділення Богуславського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 42017111190000298 від 05.10.2018 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богуславський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 76599877 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні