Постанова
від 21.09.2018 по справі 235/2730/18
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 235/2730/18 Номер провадження 33/775/547/2018

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.09.2018р. суддя Судової палати з кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Апеляційного суду Донецької області Залізняк Р.М., розглянувши в м. Бахмут Донецької області справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою прокурора Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області Філонова О. (далі - прокурор) на постанову Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 07.09.2018р., якою провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 за ст. 172-6 ч. 2 КУпАП закрито у зв'язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 07.09.2018р. провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 за ст. 172-6 ч. 2 КУпАП закрито у зв'язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

На зазначену постанову прокурором подано апеляційну скаргу, в якій він:

- вважає, що вказана постанова є незаконною та такою, що підлягає скасуванню у зв'язку з неправильним застосуванням закону України про адміністративну відповідальність при закритті провадження відносно ОСОБА_3;

- зазначає, що судом першої інстанції не виконані вимоги ст.ст.252, 280 КУпАП при розгляді даної справи, у зв'язку з чим суд передчасно вказав на те, що на момент розгляду справи закінчились строки, передбачені ст. 38 КУпАП, оскільки, на його думку, строк накладення адміністративного стягнення не сплив, та днем виявлення зазначених правопорушень, пов'язаних з корупцією є день складання протоколу, а саме 27.06.2018р., а не 18.05.2018р., як зазначено у постанові суду першої інстанції;

- зазначає, що право апеляційного оскарження прокурором постанов у справах про адміністративні правопорушення передбачено ст. ст. 8, 129 Конституції України, ст. 6 параграфу 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої ЗУ № 475/97-ВР від 17.07.1997р. ст. 250 КУпАП, з урахуванням роз'яснень ВССУ (№9-1301/0/4-16 від 12.05.2016), на його думку, постанова Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 07.09.2018р. може бути оскаржена в апеляційному порядку;

- прохає скасувати зазначену вище постанову, з прийняттям нової постанови, якою визнати ОСОБА_3 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у межах санкції, передбаченої ч.2 ст. 172-6 КУпАП.

Ознайомившись з поданою апеляційною скаргою прокурора, апеляційний суд дійшов до наступних висновків.

Статтями 2 та 7 КУпАП встановлено, що законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до положень ЗУ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців та деяких інших осіб № 1952-VIII від 16.03.2017 року, що набрав чинності з наступного дня після його опублікування, зокрема з 16.04.2017 року, внесено зміни до ст. 294 КУпАП. Так, перше речення частини другої викладено в такій редакції: "Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу".

Згідно з ч. 1 ст. 287 КУпАП, постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 цього Кодексу, особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим. Відповідно до ч. 5 ст. 7 КУпАП, прокурор здійснює нагляд за додержанням законів при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення шляхом реалізації повноважень щодо нагляду за додержанням законів при застосуванні заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Отже, у зазначених вище статтях КУпАП законодавець встановив вичерпний перелік суб'єктів, які наділені правом оскаржувати постанову судді у справах про адміністративні правопорушення, і чітко відмежовано право прокурора на оскарження постанов виключно в сфері застосування заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Так, положення ст. 250 КУпАП регламентують право прокурора перевіряти правильність застосування відповідними органами (посадовими особами) заходів впливу за адміністративні правопорушення. Такими заходами примусового характеру, пов'язаними з обмеженням особистої свободи громадян, фактично є лише адміністративний арешт, проте за вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, він не застосовується.

До того ж, згідно з положеннями ст. 24 ЗУ Про прокуратуру , яка визначає особливості здійснення окремих форм представництва інтересів держави в суді, ідеться про право прокурора на подання апеляційної чи касаційної скарги на судове рішення лише в цивільній, адміністративній і господарській справі. При цьому в ч. 7 ст. 24 чітко зазначено: повноваження прокурорів, передбачені цією статтею, здійснюються виключно на підставах та в межах, передбачених процесуальним законодавством .

Таким чином, в даному випадку, прокурор не наділений функцією нагляду й відповідно не має повноважень на оскарження постанови про адміністративне правопорушення пов'язаного з корупцією.

За таких підстав апеляційний суд приходить до висновку повернення прокурору його апеляційної скарги, як такої, що подана особою, яка не наділена правом апеляційного оскарження зазначеного судового рішення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 294 КУпАП,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу прокурора Красноармійської місцевої прокуратури Донецької області Філонова О. на постанову Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 07.09.2018р., якою провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 за ст. 172-6 ч. 2 КУпАП закрито у зв'язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення повернути йому разом з усіма доданими до неї матеріалами.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Апеляційного суду Р.М.Залізняк

Донецької області

СудАпеляційний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76656407
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —235/2730/18

Постанова від 21.09.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Донецької області

Залізняк Р. М.

Постанова від 07.09.2018

Адмінправопорушення

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

Постанова від 01.08.2018

Адмінправопорушення

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

Постанова від 03.07.2018

Адмінправопорушення

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Коваленко В. О.

Постанова від 08.06.2018

Адмінправопорушення

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Карабан І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні