Рішення
від 26.09.2018 по справі 810/4842/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2018 року м.Київ №810/4842/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Почепи В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, про визнання протиправними та скасування рішення та постанови,

за участю сторін:

- позивач: ОСОБА_1,

- представник позивача: ОСОБА_2, довіреність від 22.09.2018 №3121,

- третя особа: не з'явилась,

- відповідач: не з'явився,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, у якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.134), просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі №8;

- визнати протиправною та скасувати постанову №1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 15.09.2018 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №8.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив про те, що рішенням Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" було відкликано депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1, обраного в одномандатному виборчому окрузі №8 шляхом самовисування, за народною ініціативою. Позивач не погоджується з правомірністю прийняття спірного рішення, оскільки на його думку відповідачем було порушено процедуру відкликання депутата сільської ради, яка передбачена Законом України Про статус депутатів місцевих рад . Так, зокрема, позивач наголосив на тому, що в регіональних (місцевих) засобах масової інформації не було розміщено оголошення про проведення зборів виборців, на яких розглядатиметься питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою. Крім того, позивач повідомив про те, що ОСОБА_1 не було повідомлено про проведення зборів виборців, на якому було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, чим, на думку позивача, було порушено його право на надання відповідних пояснень по суті на предмет наявності або відсутності в діях позивача підстав для його відкликання як депутата Забірської сільської ради за народною ініціативою.

Також позивач стверджує про підробку підписів частини виборців одномандатного виборчого округу №8, які вказані у підписних листах, оскільки за наявною у позивача інформацією частина виборців, які були вказані у підписних листах, не підтримували ініціативи відкликання депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1 та не підписували відповідні підписні листи. Крім того, позивач звернув увагу на те, що відповідачем не було дотримано порядку проведення перевірки підписних листів на предмет правильності їх оформлення, кількості підписів, достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також не здійснено вибіркову перевірку підписів із залученням правоохоронних органів, що на думку позивача, також свідчить про безпідставність та необґрунтованість прийняття спірного рішення. Також позивач вважає, що оскільки спірне рішення було прийнято протиправно, то, відповідно, прийняття 15.09.2018 Забірською сільською виборчою комісією Києво-Святошинського району Київської області постанови №1 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" на підставі рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" суперечить вимогам чинного законодавства.

Відповідач правом на надання відзиву на позовну заяву не скористався, витребуваних судом доказів не надав, про причин неможливості їх надати суд не повідомив.

Третя особа у письмових поясненнях по справі зазначила про те, що рішення від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" було прийнято відповідачем протиправно, оскільки оголошення про розгляд питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 не було розмішено ні в регіональних, ні в місцевих засобах масової інформації, а Забірська сільська виборча комісією Києво-Святошинського району Київської області не повідомила Забірську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області про прийняття рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1, що суперечить вимогам Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Крім того, третя особа наголосила на тому, що на засіданні Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області неодноразово розглядалось питання про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі №8 у січні, лютому та березні 2018 року, проте дане питання не отримувало більшості голосів. У зв'язку з цим, третя особа просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 відкрито провадження в адміністративній справі, призначено судове засідання по справі. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Забірську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 вирішено здійснювати подальший розгляд справи за правилами, визначеними параграфом 2 глави 11 Кодексу адміністративного судочинства України "Розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ". Обчислення строку розгляду справи вирішено здійснювати з часу проголошення даної ухвали у відкритому судовому засіданні (11:09 год.).

Присутній у судовому засіданні 25.09.2018 позивач, представники позивача та третьої особи уточнені позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили суд задовольнити позов у повному обсязі.

У судове засідання, призначене на 25.09.2018, відповідач не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином та своєчасно.

У судове засідання, призначене на 26.09.2018, з'явився позивач та представник позивача.

Відповідач та третя особа у судове засідання, призначене на 26.09.2018, не з'явились, про причини неявки не повідомили, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши позивача та представників позивача та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, визнаний депутатом Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, обраним на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що відбулись 25.10.2015, за результатами голосування в одномандатному виборчому окрузі №8, що підтверджується постановою Сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 28.10.2015 №2 Про встановлення результатів виборів депутатів Забірської сільської ради в одномандатному виборчому окрузі (а.с.63-64).

Судом встановлено, що постановою Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області №7 від 12.09.2015 Про формування складу сільських, селищних, міських територіальних виборчих комісій Києво-Святошинського району Київської області, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів постановлено сформувати склад сільських, селищних, міських територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, зокрема, Забірської сільської ради (а.с.79-81). Так, додатком №12 до постанови Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області №7 від 12.09.2015 визначений склад Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області у кількості 14 осіб, в тому числі голова комісії, заступник голови комісії та секретар комісії. Постановами Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області від 14.09.2015 №8, від 18.09.2015 №12, від 14.11.2015 №153, від 17.08.2018 №160 вносились зміни до складу територіальних виборчих комісій Києво-Святошинського району Київської області, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованих постановою Києво-Святошинської районної виборчої комісії Київської області від 12.09.2015 №7 Про формування складу міських, селищних та сільських територіальних комісій Києво-Святошинського району Київської області , згідно з додатками, зокрема, до складу Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (а.с.82-96, 133).

05.09.2018 Забірською сільською виборчою комісією Києво-Святошинського району Київської області було прийнято рішення Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області , відповідно до пункту 3 якого відкликано депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1, обраного в одномандатному виборчому окрузі №8 шляхом самовисування, за народною ініціативою (а.с.98). Як вбачається з матеріалів справи, постановою Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" від 15.09.2018 №1 призначено проміжні місцеві вибори депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8 на неділю, 11 листопада 2018 року. Пунктом 2 постанови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" від 15.09.2018 №1 оголошено з 23 вересня 2018 року початок виборчого процесу проміжних виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 11 листопада 2018 року в одномандатних виборчих округах №6, №7, №8 (а.с.99). Не погоджуючись з правомірністю прийняття Забірською сільською виборчою комісією Києво-Святошинського району Київської області рішення від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" та постанови №1 від 15.09.2018 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8", в частині, що стосується позивача, останній звернувся з даним позовом до суду про визнання їх протиправними та скасування, з приводу чого суд зазначає таке. Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначений Законом України Про статус депутатів місцевих рад від 11.07.2002 №93-IV (далі - Закон №93, із змінами та доповненнями).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону №93 депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Частинами 1-2 ст.4 Закону №93 встановлено, що депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".

Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону №93 повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі:

1) його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку;

3) припинення його громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;

4) обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень;

5) обрання його депутатом іншої місцевої ради;

6) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;

7) набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до позбавлення волі, або набрання законної сили рішенням суду, яким його притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією, та застосовано покарання або накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов'язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

8) його смерті.

Частиною 2 ст.10 Закону №93 передбачено, що депутат місцевої ради, який не виправдав довір'я виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому цим Законом порядку.

Правові підстави та порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативною встановлені статтями 37-48 Закону №93.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №93 право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту

набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Згідно з п.1 ч.2 ст.38 Закону №93 рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата для відкликання депутата сільської, селищної ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб.

Частиною 3 ст.38 Закону №93 передбачено, що не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, про дату, місце та час їх проведення повідомляються регіональні та/або місцеві засоби масової інформації. Представникам засобів масової інформації гарантується безперешкодний доступ на збори виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою. У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради має становити не менше 10 осіб.

Відповідно до ч.4 ст.38 Закону №93 у протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв'язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

Частиною 1 ст.39 Закону №93 передбачено, що у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.

Відповідно до абз. 1-2 ч.1 ст.40 Закону №93 ініціативна група має право виготовляти будь-яку кількість підписних листів з дотриманням встановленої форми підписного

листа.

На підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.

Згідно з ч.2 ст.40 Закону №93 з дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи, починається збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, який у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради проводиться десятиденний строк.

Частиною 3 ст.40 Закону №93 передбачено, що форма підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою встановлюється зборами виборців. Підписний лист повинен містити дату проведення зборів щодо відкликання депутата, порядковий номер підписного листа, зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить), назву місцевої ради, до складу якої обрано депутата, його прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дату набуття депутатом повноважень, відомості про суб'єкта висування депутата (відповідна місцева організація партії чи шляхом самовисування), членом якої депутатської фракції (групи) чи позафракційним є депутат, а також про члена ініціативної групи, який збирає підписи (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), місце роботи і адресу місця проживання).

Крім того, підписний лист має містити дані про виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата місцевої ради: порядковий номер виборця у підписному листі, прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, дату підписання, а також особистий підпис виборця.

Член ініціативної групи, який збирає підписи виборців, до початку їх збирання повинен власноручно внести до підписного листа відомості про себе, передбачені абзацом першим частини третьої цієї статті.

Виборець, який підтримує вимогу щодо відкликання депутата, власноручно на підписному листі зазначає своє прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, ставить на підписному листі дату підписання та свій підпис (ч.4 ст.40 Закону №93).

Частиною 1 ст.41 Закону №93 встановлено, що після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Згідно з ч.2 статті 41 Закону №93 голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Відповідно до ч.5 ст.41 Закону №93 якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради (частина 6 статті 41 Закону №93).

Таким чином, визначена у статтях 38-41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" процедура відкликання депутата місцевої ради включає такі етапи:

1) прийняття зборами виборців рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;

2) утворення ініціативної групи для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;

3) збирання підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;

4) перевірку територіальною виборчою комісією дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;

5) прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою або рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

При цьому умовою, з якою Закон України "Про статус депутатів місцевих рад" пов'язує можливість прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою є суворе дотримання учасниками процедури відкликання вимог статей 38-40 зазначеного Закону.

Щодо порядку проведення засідань сільської виборчої комісії, то відповідно до ч.1 ст.27 Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 №595-VIII (далі - Закону №595) Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.

Виборча комісія є колегіальним органом. Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.

Частиною 2 ст.27 Закону №595 передбачено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Згідно з ч.5 ст.27 Закону №595 засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 № 228 (далі - Порядок №228).

Відповідно до пункту 4.1 Порядку №228 перед проведенням засідання виборчої комісії формується проект порядку денного цього засідання.

Згідно з пунктом 4.3 Порядку №228 проект порядку денного засідання після його погодження з головою комісії секретар комісії в обов'язковому порядку разом з інформацією про час і місце проведення засідання доводить до відома членів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання, а в день, що передує дню виборів, та в день виборів - негайно.

Пунктом 4.4 Порядку №228 передбачено, що на засідання виборчої комісії обов'язково запрошуються, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії, заявники та інші заінтересовані особи.

Відповідно до пункту 4.5 Порядку №228 інформація про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії розміщується на стенді офіційних матеріалів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

Таким чином, засідання виборчої комісії, на якому вирішуються питання, віднесені до її компетенції, проводяться після повідомлення усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

Повідомлення заявників та інших заінтересованих осіб про засідання комісії здійснюється не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії.

Крім того, територіальна виборча комісія має забезпечити розміщення інформації про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії на стенді офіційних матеріалів комісії не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив про те, що відповідачем було порушено процедуру відкликання депутата сільської ради, яка передбачена Законом України Про статус депутатів місцевих рад , а саме не здійснено розміщення оголошення про проведення зборів виборців, на яких розглядатиметься питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою; не здійснено повідомлення ОСОБА_1 про проведення зборів виборців, на якому було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; не проведено перевірку підписних листів виборців на предмет правильності їх оформлення, кількості підписів, достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також не здійснено вибіркову перевірку підписів із залученням правоохоронних органів, що на думку позивача свідчить про безпідставність та необґрунтованість прийняття спірного рішення.

З метою повного та всебічного з'ясування обставин справи ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018, 21.09.2018, 24.09.2018 було витребувано у відповідача докази по справі, зокрема: докази розміщення в регіональних та або місцевих засобах масової інформації оголошення про дату, час та місце проведення зборів виборців для розгляду питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 за народною ініціативою; копію рішення зборів виборців про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; копію протоколу засідання зборів виборців, на якому було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; докази інформування позивача та місцевої ради про прийняття на зборах виборців рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; повідомлення офіційного представника ініціативної групи на адресу відповідача про факт проведення зборів виборців із доданими до нього витягом з протоколу зборів; копії підписних листів виборців за підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1, які були передані ініціативною групою відповідачу; докази проведення відповідачем перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців; докази проведення вибіркової перевірки підписів виборців, які містяться у підписних листах, із залученням правоохоронних органів; належним чином засвідчену копію протоколу засідання Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018; докази повідомлення позивача про проведення 05.09.2018 Забірською сільською виборчою комісією Києво-Святошинського району Київської області засідання; копію протоколу засідання Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області щодо перевірки отриманих від зборів виборців матеріалів про відкликання депутата Забірської сільської ради Києов-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою; копію протоколу узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києов-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою; копію рішення про затвердження протоколу узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою; належним чином засвідчені копії усіх матеріалів, на підставі яких було прийнято рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області"; належним чином засвідчені копії усіх матеріалів, на підставі яких було прийнято постанову Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 15.09.2018 №1 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8"; копію рішення про створення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області; інформацію про склад Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області станом на 05.09.2018 та 15.09.2018. Крім того, ухвалою суду від 20.09.2018 відповідачу було запропоновано подати суду відзив на позовну заяву.

Згідно з ч.1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Відповідачем всупереч вимогам ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України не було надано під час розгляду справи витребуваних судом доказів, як і не було повідомлено суд про обставини, які перешкоджали виконанню обов'язку щодо доказування правомірності свого рішення, покладеного процесуальним законом на суб'єкта владних повноважень.

Крім того, відповідач не скористався своїм правом на надання до суду відзиву на позовну заяву.

Також ухвалою суду від 21.09.2018 було витребувано від Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації докази по справі: інформацію про те, чи залучався у 2018 році Відділ ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації до перевірки достовірності відомостей про громадян, які містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою (виборчий округ №8); витяг з Державного реєстру виборців на всіх виборців по округу №8 Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області із зазначенням інформації про прийняття участі виборців у виборах депутатів Забірської сільської ради 25.10.2015.

24.09.2018 на електронну адресу суду від Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації надійшли письмові пояснення по справі, в яких повідомлено про те, що у 2018 році Забірська сільська виборча комісія Києво-Святошинського району Київської області не зверталась до Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації з питань використання бази даних Державного реєстру виборців. Відділ ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації не залучався до перевірки достовірності відомостей про громадян, які містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою (виборчий округ №8) (а.с.106).

Отже, враховуючи вказане, матеріали справи свідчать про те, що відповідачем не було залучено Відділ ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації до перевірки достовірності відомостей про громадян, які містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою (виборчий округ №8), що, на думку суду, свідчать про порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Відповідно до ч.5 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Враховуючи, те, що відповідачем не спростовано доводів позивача про порушення відповідачем процедури відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою, а також враховуючи ненадання відповідачем під час розгляду справи належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності своїх рішень, суд дійшов висновку про те, що відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі спірного рішення є необґрунтованим та безпідставним.

У зв'язку з цим, суд вважає за необхідне задовольнити вимогу позивача про визнання протиправним та скасування пункту 3 рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" від 05.09.2018.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною та скасування постанови №1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 15.09.2018 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №8, суд зазначає таке.

Згідно з ч.9 ст.41 Закону №93 на підставі рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою, а у випадку якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною шостою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня отримання/прийняття відповідного рішення зобов'язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Відповідно до ч.5 ст.14 Закону України №595 проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються в одномандатному виборчому окрузі територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі дострокового припинення повноважень депутата сільської, селищної ради, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі. Частиною 3 ст.15 Закону №595 передбачено, що проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня проміжних місцевих виборів. Рішення про призначення проміжних виборів депутата сільської, селищної ради приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня дострокового припинення повноважень депутата, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі. Отже, враховуючи визнання судом протиправним та скасування рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" від 05.09.2018 в частині відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для призначення відповідачем проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі №8.

У зв'язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправною та скасувати постанову Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" від 15.09.2018 №1 в частині призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №8 на неділю, 11 листопада 2018 року та оголошення з 23 вересня 218 року початку виборчого процесу проміжних виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 11 листопада 2018 року в одномандатному виборчому окрузі №8.

Відповідно до п.23 ч.1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України похідна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Суд зазначає про те, що позовна вимога про визнання протиправною та скасування постанови №1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 15.09.2018 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №8, є похідною від позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі №8.

А тому, вказана вимога підлягає задоволенню в силу задоволення основної вимоги позивача про визнання протиправним та скасування пункту 3 рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" від 05.09.2018.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити про порядок повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду даної справи.

Так, відповідно до ч.10 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію або комісію з референдуму та комісію вищого рівня про відкриття провадження у справі та про ухвалене судом рішення.

Враховуючи вимоги Кодексу адміністративного судочинства України щодо невідкладного повідомлення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області про відкриття провадження у справі, способом повідомлення відповідача про дату, час та місце судового засідання по справі є повідомлення засобами телефонного зв'язку та за допомогою електронної пошти.

Як вбачається з інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області є : 08145, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с.Забір'я, вул.Гончаренка, буд.12, а в якості засобу зв'язку зазначений номер телефону 093-97-66-617.

При цьому, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформації щодо офіційної електронної адреси відповідача.

Судом було здійснено повідомлення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області за відомим суду засобом зв'язку голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3 за телефоном: 063-108-16-08, який отримав телефонограму, підтвердив, що є головою Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, а отже був обізнаний з можливістю отримати копію позовної заяви та доданих до неї документів, та був сповіщений про відкриття провадження в адміністративній справі та виклик відповідача в судове засідання на 21.09.2018.

На прохання суду надати інформацію про офіційну електронну адресу Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області для надсилання судом засобами електронного зв'язку копії позову, судових повісток та судових рішень, голова Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області відмовився надати суду відповідну інформацію.

Відскановані копії позовної заяви та ухвали суду від 20.09.2018 були направлені на офіційну електронну адресу Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (zabirie@meta.ua) для їх подальшої передачі відповідачу під час засідання Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, яке мало відбутись 20.09.2018 о 19:00 год. у присутності представника Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області. Судом встановлено, що заступником Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4 та членами Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 складено акт від 20.09.2018 про те, що голова Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3 відмовився реєструвати постанову Київського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі №810/4842/18, а також заяву про зміну предмету позову у справі №810/4842/18 позивача ОСОБА_1 до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (а.с.58).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.09.2018 було повторно витребувано від відповідача докази по справі та відкладено судове засідання на 24.09.2018 о 10 год. 00 хв.

Судом було здійснено виклик в судове засідання відповідача за допомогою номеру телефону, наявного в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (093-97-66-617), за яким відповіла ОСОБА_8, яка повідомила про те, що вона була головою Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області у період з 18.09.2015 по 14.11.2015 і станом на 20.09.2018 (дата здійснення судом виклику в судове засідання) вона не є головою комісії, а є членом цієї комісії, тому не може приймати офіційну кореспонденцію та інформацію, адресовану комісії, про що свідчить акт від 21.09.2018 (а.с.75).

Повідомлення про дату, час та місце судового засідання засобами телефонного зв'язку було отримано головою Забірської сільської виборчої комісіїи Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3, про що свідчить телефонограма суду від 21.09.2018 (а.с.75)

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 було повторно витребувано від відповідача докази по справі та відкладено судове засідання на 25.09.2018 о 10 год. 00 хв.

З метою інформування відповідача про дату, час та місце судового засідання, було здійснено виклик в судове засідання відповідача, за відомим суду номером телефону голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3 (063-108-16-08), у період з 14 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., проте за вищевказаним номером вказана особа не відповідала, про що було складено акт від 24.09.2018.

Протокольною ухвалою суду від 25.09.2018 було оголошено перерву у судовому засіданні до 26.09.2018 до 09 год. 00 хв.

Про дату, час та місце судового засідання, призначене на 26.09.2018, відповідач був повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить телефонограма від 25.09.2018, отримана головою Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3 (а.с.145). Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація щодо офіційної електронної адреси Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, а інформація щодо засобу зв'язку з відповідачем є застарілою, повідомлення відповідача про дату, час та місце судового засідання по даній справі здійснювалось судом шляхом телефонування за номером мобільного телефону голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3.

При цьому, суд наголошує на тому, що голова Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_3 відмовився у наданні суду інформації про офіційну електронну адресу відповідача, що в свою чергу унеможливило надсилання судом відповідачу копій відповідних документів та ухвал суду засобами електронного зв'язку.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1409,60 грн., що підтверджується квитанцією №0.0.1130207130.1 від 11.09.2018 на суму 704,80 грн. (а.с.3) та квитанцією №85543 від 19.09.2018 на суму 704,80 грн. (а.с.34).

Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області становить 1409,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1.Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2.Визнати протиправним та скасувати пункт 3 рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" від 05.09.2018.

3. Визнати протиправною та скасувати постанову Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №№6, №7, №8" від 15.09.2018 №1 в частині призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №8 на неділю, 11 листопада 2018 року та в частині оголошення з 23 вересня 2018 року початку виборчого процесу проміжних виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 11 листопада 2018 року в одномандатному виборчому окрузі №8.

4.Стягнути на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) судовий збір у сумі 1409, 60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять грн. 60 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (ідентифікаційний код 34091677, місцезнаходження: 08145, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с.Забір'я, вул.Гончаренка, буд.12).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення підписано 26.09.2018 р.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76689569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4842/18

Постанова від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Рішення від 26.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні