КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2018 року м.Київ 810/4831/18
13:03
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Волощук В.В.,
за участю: позивача - ОСОБА_1,
представників сторін:
від позивача - ОСОБА_2,
від відповідача - не з'явились,
від третьої особи - не з'явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Забірська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області,
про скасування рішення територіальної виборчої комісії
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, в якому просить суд (з урахуванням заяви про зміну предмету позову від 20.09.2018, а також заяви про уточнення позовних вимог від 25.09.2018):
- визнати протиправним та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 05 вересня 2018 року "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області", в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 7;
- визнати протиправною та скасувати постанову № 1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 15 вересня 2018 року "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8", в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі № 7.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами голосування на чергових виборах депутатів, що відбулись 25.10.2015 в одномандатному виборчому окрузі № 7 вона була обрана депутатом Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Водночас, 05.09.2018 Забірською сільською виборчою комісією Києво - Святошинського району Київської області прийнято рішення Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області , у пункті 2 якого відповідачем вирішено відкликати її - депутата Забірської сільської ради, обрану в одномандатному виборчому окрузі № 7 шляхом самовисування за народною ініціативою.
Позивач стверджує, що категорично не погоджується з прийнятим відповідачем рішенням про її відкликання, вважає його безпідставним та незаконним, таким що прийнято з порушенням процедури прийняття такого рішення.
Зокрема, позивач вказує, що в порушення приписів Закону Про статус депутатів місцевих рад , оголошення про проведення зборів виборців до жодних засобів масової інформації подано не було.
Крім того, про проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо її відкликання, як депутата місцевої ради, за народною ініціативою, її також, у порушення вимог закону, проінформовано не було.
Разом з цим, позивач також звертав увагу суду, що територіальною виборчою комісією не було належним чином проведено перевірку дотримання вимог статей 38-40 Закону Про статус депутатів місцевих рад при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, що на думку позивача, свідчить про порушення вимог чинного законодавства відповідачем та відповідно про безпідставність і незаконність оскаржуваного рішення.
Позивач стверджує, що територіальною виборчою комісією не проводилось перевірки підписних листів на предмет правильності їх оформлення, кількість підписів, достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також вибіркової перевірки їх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) із залученням правоохоронних органів.
Крім того, позивач вважає, що вказані у підписних листах підписи частини виборців її округу були підроблені, оскільки за наявною у неї інформацією частина виборців (які були вказані у підписних листах) не підтримували ініціативи її відкликання та за їх твердженнями не підписували підписні листи.
Позивач зауважує, що умовою, з якою Закону України Про статус депутатів місцевих рад пов'язує можливість прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою є суворе дотримання учасниками процедури відкликання вимог статей 38- 40 зазначеного Закону, що у даному випадку територіальною виборчою комісією здійснено не було. З огляду на зазначене, позивач вважає, що Забірська сільська виборча комісія Києво - Святошинського району Київської області зобов'язана була прийняти рішення про припинення ініціативи щодо її відкликання як депутата місцевої ради.
При цьому, позивач звертала увагу суду, що члени Забірської сільської виборчої комісїї про проведення відповідних засідань на яких вирішувалось питання про дотримання порядку відкликання її як депутата Забірської сільської ради за народною ініціативою у спосіб, визначений законом, не повідомлялись. Отже, позивач вважає, що відповідні засідання Забірської сільської виборчої комісії були скликані та проведені з порушенням вимог чинного законодавства.
Разом з цим, позивач вказує, що законодавством визначено вичерпний перелік підстав за яких є можливим відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради. Проте, жодної із встановлених частиною 2 статті 10 вимоги Закону України Про статус депутатів місцевих рад нею порушено не було, та відповідно підстав, визначених у статті 37 цього Закону для припинення її повноважень як депутата Забірської сільської ради не існувало. Позивач наголошує, що вона належним чином виконувала свої зобов'язання (які покладені на неї чинним законодавством та які були заявлені нею відповідно до передвиборчої програми) перед виборцями, а також відвідувала всі пленарні засідання ради.
Таким чином, позивач переконана, що правових підстав для відкликання її як депутата місцевої ради за народною ініціативою не існувало, водночас наведені Забірською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області у порушення вимог законодавства даний факт не перевірявся.
За наведених обставин позивач вважає, що рішення Забірської сільської виборчої комісії від 05.09.2018 в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 7 є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, позивач зазначає, що оскільки на підставі цього рішення відповідачем було прийнято постанову № 1 від 15.09.2018 Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8 , тобто за відсутності підстави для призначення проміжних виборів, остання є також протиправною та підлягає скасуванню в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі № 7.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 відкрито провадження в адміністративній справі № 810/4831/18 та призначено судове засідання на 21.09.2018.
Крім того, у вказаному рішенні судом було витребувано у відповідача - суб'єкта владних повноважень докази по справі, а також попереджено останнього про наслідки невиконання судових рішень, передбачені частиною восьмою статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України. Разом з цим, відповідачу було також запропоновано судом подати відзив на позовну заяву та роз'яснено, що у разі ненадання відзиву без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Оскільки станом на 21.09.2018 відповідач вимоги вказаної ухвали суду не виконав, витребувані докази суду не надав та про причини їх ненадання суд не повідомив, Київський окружний адміністративний суд ухвалою від 21.09.2018 вирішив повторно витребувати у відповідача відповідні докази по справі, а також витребувати нові докази. Витребувані докази суд зобов'язав відповідача надати суду не пізніше 24.09.2018 до 11 год. 00 хв.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 24.09.2018 суд:
- залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Забірську сільську раду Києво - Святошинського району Київської області;
- ухвалив подальший розгляд справи здійснювати за правилами, визначеними параграфом 2 глави 11 Кодексу адміністративного судочинства України "Розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ". Обчислення строку розгляду справи здійснювати з часу проголошення даної ухвали у відкритому судовому засіданні.
Крім того, оскільки відповідачем у визначений строк не було виконано вимог ухвали суду від 21.09.2018 та не надано витребуваних доказів, а також не повідомлено про причини їх ненадання, суд ухвалою від 24.09.2018 вирішив втретє та повторно витребувати у відповідача докази по справі.
Витребувані судом документи відповідач зобов'язаний був надати у строк до 24.09.2018 до 18 год. 00 хв., проте витребувані документи відповідач до суду не надав та про причини їх ненадання суду не повідомив.
25.09.2018 представником третьої особи було подано до суду пояснення щодо позовних вимог про визнання протиправною та скасування рішення Забірської сільської виборчої комісії.
У вказаних поясненнях третьою особою зазначено, що оголошення про проведення зборів виборців, на яких буде розглядатись питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 ані в регіональних, ані в місцевих засобах масової інформації не публікувались, чим порушено частину 3 статті 8 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
Представник третьої особи також зазначає, що Забірська сільська виборча комісія не повідомляла Забірську сільську раду про прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 та про проведення зборів на яких розглядалось вказане вище питання, що є порушенням частини 1 статті 39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
Разом з цим, Забірська сільська виборча комісія також не повідомляла Забірську сільську раду про збір підписів щодо відкликання депутата ОСОБА_1 у період з січня по вересень 2018 року на виборчому окрузі № 7, чим порушено Закон України Про статус депутатів місцевих рад .
Крім того, представник третьої особи звертав увагу суду, що на засіданні Забірської сільської виборчої комісії неодноразово розглядалося питання про відкликання депутата ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 7 у січні, у лютому та у березні місяці, та більшості голосів членів сільської виборчої комісії дане питання не отримало.
Таким чином, з огляду на зазначені обставини, Забірська сільська рада вважає, що 05.09.2018 Забірська сільська виборча комісія ухвалила рішення Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області з порушенням, без врахування і дотримання послідовності дій та процедури про відкликання депутата за народною ініціативою, що передбачені вимогами статей 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
Отже, на думку третьої особи, оскаржуване позивачем рішення від 05.09.2018 року Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та постанова № 1 від 15.09.2018 року Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8 , є протиправними та підлягають скасуванню.
На підставі викладеного голова Забірської сільської ради (як законний представник третьої особи) просив суд позовні вимоги задовольнити в частині визнання протиправним та скасування пункту 2 рішення від 05.09.2018 Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області , а також визнати протиправною та скасування постанову № 1 від 15.09.2018 Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8 .
У судове засідання призначене на 26.09.2018 з'явились позивач та уповноважений представник позивача. Представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з'являлись.
Суд вважає за необхідне зазначити про порядок повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду даної справи.
Так, відповідно до ч.10 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію або комісію з референдуму та комісію вищого рівня про відкриття провадження у справі та про ухвалене судом рішення.
Враховуючи вимоги Кодексу адміністративного судочинства України щодо невідкладного повідомлення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області про відкриття провадження у справі, способом повідомлення відповідача про дату, час та місце судового засідання по справі є повідомлення засобами телефонного зв'язку та за допомогою електронної пошти.
Як вбачається з інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області є : АДРЕСА_1, а в якості засобу зв'язку зазначений номер телефону 093-97-66-617. Проте, за вказаним номером телефону відповіла ОСОБА_4, яка повідомила, що не є головою Забірської сілсьської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області з листопада 2015 року.
Судом складено Акт від 20.09.2018 про те, що голова Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської ОСОБА_5 на телефонний номер, наданий позивачем, не відповідав.
При цьому, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформації щодо офіційної електронної адреси відповідача.
Враховуючи викладене, відскановані копії позовної заяви та ухвали суду від 20.09.2018 були направлені на офіційну електронну адресу Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (zabirie@meta.ua) для їх подальшої передачі відповідачу під час засідання Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області, яке мало відбутись 20.09.2018 о 19:00 год. у присутності представника Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області. Судом встановлено, що заступником Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_6 та членами Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 складено акт від 20.09.2018 про те, що голова Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_5 відмовився реєструвати постанову Київського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі №810/4831/18, а також заяву про зміну предмету позову у справі № 810/4831/18 позивача ОСОБА_1 до Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області.
У подальшому, судом було здійснено виклик у судове засідання відповідача по номеру телефону (який був повідмлений суду позивачем) заступнпика голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської ОСОБА_6, про що 21.09.2018 складено відповідну телефонограму, яка наявна у матеріалах справи. Також, 21.09.2018 судом були складені Акти про те, що голова та секретар Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської не відповідали на телефонні дзвінки суду.
24.09.2018 суд повідомив відповідача на мобільний телефон голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_5 про те, що 25.09.2018 об 11-30 відбудеться судовий розгляд адміністративної справи № 810/4831/18, про що свідчить телефонограма суду від 24.09.2018. Крім того, 24.09.2018 судом були складені Акти про те, що заступник голови та секретар Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської не відповідали на телефонні дзвінки суду.
25.09.2018 суд повідмовив заступника голови Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської ОСОБА_6 про дату, час та місце проведення 26.09.2018 судового засідання у справі № 810/4831/18, про що складено телефонограму від 25.09.2018. Крім того, судом складено Акти від 25.09.2018 про те, що голова та секретар Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської на телефонні дзвінки суду не відповідали.
Таким чином, відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки суду не повідомив та будь-яких заяв та/або клопотань, у тому числі і відзиву на адміністративний позов до суду ані як у ході слухання справи, ані у судове засідання 26.09.2018 не надав.
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Крім того, частиною 11 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд вирішує адміністративні справи щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій у дводенний строк після надходження позовної заяви.
За наведених обставин та враховуючи приписи вказаних статей, суд вирішив здійснити розгляд справи за даною явкою.
Позивач та представник позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги (викладені у заяві про уточнення позовних вимог від 25.09.2018) у повному обсязі, надали пояснення аналогічні викладеним в адміністративному позові та заяві про зміну предмету позову від 20.09.2018 та просили суд позов задовольнити.
Представник третьої особи підтримала доводи викладені у письмових поясненнях та просила позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити у повному обсязі.
Заслухавши пояснення учасників судового процессу, що прибули у судове засідання, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов та оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, визнана депутатом Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, обраним на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що відбулись 25.10.2015, за результатами голосування в одномандатному виборчому окрузі № 7, що підтверджується постановою Сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 28.10.2015 №2 Про встановлення результатів виборів депутатів Забірської сільської ради в одномандатному виборчому окрузі .
Як вбачається з наявного в матеріалах справи рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області відповідно до пункту 1 частини 1 статті 5, статей 38-40, частини 2 статті 41, частини 5 статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад відповідач вирішив, зокрема:
"......2. Відкликати депутата Забірської сільської ради ОСОБА_1 обрану в одномандатному виборчому окрузі № 7 шляхом самовисування, за народною ініціативою.
4. Рішення надіслати до Забірської сільської ради.
6. Копію рішення надіслати (зокрема) ОСОБА_1
7. Копію рішення вивісити для ознайомлення на дошці оголошень Забірської сільської виборчої комісії."
Крім того, судом встановлено, з урахуванням вказаного рішення від 05.09.2018 Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області Забірська сільська виборча комісія прийняла постанову № 1 "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах №6, №7, №8", якою постановила:
1. Призначити проміжні місцеві вибори депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8 на неділю, 11 листопада 2018 року.
2. Оголосити з 23 вересня 2018 року початок виборчого процесу проміжних виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 11 листопада 2018 року в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8.
3. Цю постанову надіслати Забірській сільській раді Києво - Святоншнського району Київської області для виділення коштів на проведення проміжних виборів депутатів сільської ради.
4. Цю постанову надіслати Центральній виборчій комісії, відділу ведення Державного реєстру виборців Києво - Святошинської районної державної адміністрації Київської області, Києво-Святошинській районній виборчій комісії Київської області, а також оприлюднити на стенді Забірської сільської виборчої комісії. Не погоджуючись з вказаними рішеннями суб'єкта владних повноважень в частині, що стосується позивача, остання звернулась до суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів із даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.
Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначений Законом України Про статус депутатів місцевих рад від 11.07.2002 № 93-IV (далі - Закон № 93, із змінами та доповненнями).
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону № 93 депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Частинами 1-2 статті 4 Закону № 93 встановлено, що депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".
Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Відповідно до приписів частини 1 статті 5 Закону № 93 повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.
Разом з цим, вимогами частини 2 статті 10 Закону № 93 передбачено, що депутат місцевої ради, який не виправдав довір'я виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому цим Законом порядку.
Правові підстави та порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативною встановлені визначено розділом V Закону № 93.
Так, приписами статті 38 Закону № 93 передбачено, що право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.
При цьому, законодавцем у статті 37 Закону № 93 визначено вичерпний перелік підстав для відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради, а саме:
1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції і законів України, що встановлено судом;
2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов'язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі;
3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов'язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.
Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата сільської, селищної ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб (частина 2 статті 38 Закону № 93).
Частиною 3 статті 38 Закону № 93 передбачено, що не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, про дату, місце та час їх проведення повідомляються регіональні та/або місцеві засоби масової інформації. Представникам засобів масової інформації гарантується безперешкодний доступ на збори виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради має становити не менше 10 осіб.
У протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв'язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.
До протоколу зборів, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, додаються письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи. (частини 4, 5 статті 38 Закону № 93).
Далі, у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи.
Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду (стаття 39 Закону № 93).
Приписами статті 40 Закону № 93 визначено, що на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.
З дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи, починається збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, який у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради проводиться десятиденний строк.
При цьому, положеннями частини 3 статті 40 Закону № 93 встановлено, що форма підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою встановлюється зборами виборців.
Підписний лист повинен містити дату проведення зборів щодо відкликання депутата, порядковий номер підписного листа, зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить), назву місцевої ради, до складу якої обрано депутата, його прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дату набуття депутатом повноважень, відомості про суб'єкта висування депутата (відповідна місцева організація партії чи шляхом самовисування), членом якої депутатської фракції (групи) чи позафракційним є депутат, а також про члена ініціативної групи, який збирає підписи (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), місце роботи і адресу місця проживання).
Крім того, виборець, який підтримує вимогу щодо відкликання депутата, власноручно на підписному листі зазначає своє прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, ставить на підписному листі дату підписання та свій підпис (частина 4 статті 40 Закону № 93).
Частиною 1 статті 41 Закону № 93 встановлено, що після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другою статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.
Положеннями частини 2 статті 41 Закону № 93 встановлено, що голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.
На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.
За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.
Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам Закону № 93, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) (частина 5 статті 41 Закону № 93).
Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам Закону № 93 та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради (частина 6 статті 41 Закону № 93).
Таким чином, визначена у статтях 38-41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" процедура відкликання депутата місцевої ради включає такі етапи:
1) прийняття зборами виборців рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;
2) утворення ініціативної групи для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;
3) збирання підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;
4) перевірку територіальною виборчою комісією дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою;
5) прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою або рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.
При цьому умовою, з якою Закон України "Про статус депутатів місцевих рад" пов'язує можливість прийняття рішення про відкликання депутата за народною ініціативою є суворе дотримання учасниками процедури відкликання вимог статей 38-40 зазначеного Закону.
Проте, у ході судового розгляду справи судом позивач стверджував про те, що оголошення про проведення зборів виборців до жодних засобів масової інформації подано не було. Вказані доводи позивача підтвердив також і представник третьої особи у судовому засіданні.
Крім того, позивач зазначала, що про проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо її відкликання, як депутата місцевої ради, за народною ініціативою, її також, у порушення вимог закону, проінформовано не було. Представник третьої особи, у свою чергу, повідомив суду, що Забірська сільська виборча комісія не повідомляла і Забірську сільську раду про прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 та про проведення зборів на яких розглядалось вказане питання.
Разом з цим, позивач також звертала увагу суду, що територіальною виборчою комісією не було належним чином проведено перевірку дотримання вимог статей 38-40 Закону Про статус депутатів місцевих рад , зокрема, територіальною виборчою комісією не проводилось перевірки підписних листів на предмет правильності їх оформлення, кількість підписів, достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також вибіркової перевірки їх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) із залученням правоохоронних органів. Крім того, позивач вважає, що вказані у підписних листах підписи частини виборців її округу були підроблені, оскільки за наявною у неї інформацією частина виборців (які були вказані у підписних листах) не підтримували ініціативи її відкликання та за їх твердженнями не підписували підписні листи.
Позивач також наголошувала, що правових підстав для відкликання її як депутата місцевої ради за народною ініціативою не існувало, оскільки вона належним чином виконувала свої зобов'язання (які покладені на неї чинним законодавством та які були заявлені нею відповідно до передвиборчої програми) перед виборцями, а також відвідувала всі пленарні засідання ради.
Відповідач, у свою чергу, вказаних доводів позивача і третьої особи не спростував та жодних доказів на підтвердження як дотримання згідно із законом процедури відкликання депутата, так і правомірності оскаржуваного рішення від 05 вересня 2018 року "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області", в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 7 суду не надав.
Разом з цим, щодо порядку проведення засідань сільської виборчої комісії, суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 27 Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 № 595-VIII (далі - Закону № 595) територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.
Виборча комісія є колегіальним органом. Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.
Частиною 2 статті 27 Закону № 595 передбачено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.
Згідно з приписами частини 5 статті 27 Закону № 595 засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.
З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.
Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 № 228 (далі - Порядок № 228).
Відповідно до пункту 4.1 Порядку № 228 перед проведенням засідання виборчої комісії формується проект порядку денного цього засідання.
Згідно з пунктом 4.3 Порядку № 228 проект порядку денного засідання після його погодження з головою комісії секретар комісії в обов'язковому порядку разом з інформацією про час і місце проведення засідання доводить до відома членів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання, а в день, що передує дню виборів, та в день виборів - негайно.
Пунктом 4.4 Порядку № 228 передбачено, що на засідання виборчої комісії обов'язково запрошуються, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії, заявники та інші заінтересовані особи.
Відповідно до пункту 4.5 Порядку № 228 інформація про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії розміщується на стенді офіційних матеріалів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.
Таким чином, засідання виборчої комісії, на якому вирішуються питання, віднесені до її компетенції, проводяться після повідомлення усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб про час, місце проведення засідання та його порядок денний.
Повідомлення заявників та інших заінтересованих осіб про засідання комісії здійснюється не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії.
Крім того, територіальна виборча комісія має забезпечити розміщення інформації про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії на стенді офіційних матеріалів комісії не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.
Водночас, як стверджує позивач, члени Забірської сільської виборчої комісїї про проведення відповідних засідань на яких вирішувалось питання про дотримання порядку відкликання її як депутата Забірської сільської ради за народною ініціативою у спосіб, визначений законом, не повідомлялись.
З метою повного та всебічного з'ясування обставин справи ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018, 21.09.2018, 24.09.2018 було витребувано у відповідача докази по справі, зокрема: докази розміщення в регіональних та або місцевих засобах масової інформації оголошення про дату, час та місце проведення зборів виборців для розгляду питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 за народною ініціативою; рішення зборів виборців про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; докази інформування позивача та місцевої ради про прийняття на зборах виборців рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; копії підписних листів виборців за підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1, які були передані ініціативною групою відповідачу; докази проведення відповідачем перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців; протокол зборів виборців, на яких розглядалось питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1; протокол засідання Забірської виборчої комісії щодо перевірки отриманих від зборів виборців матеріалів про відкликання депутата ОСОБА_1; протокол узагальнення підсумків збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_1, протокол засідання Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 та усіх інших матеріалів, на підставі яких було прийнято рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області від 05.09.2018 "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області".
У свою чергу, суд зазначає, що відповідно до приписів частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Водночас, як вже зазначалось, відповідачем всупереч вимогам статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України не було надано під час розгляду справи витребуваних судом доказів, як і не було повідомлено суд про обставини, які перешкоджали виконанню обов'язку щодо доказування правомірності свого рішення, покладеного процесуальним законом на суб'єкта владних повноважень.
Крім того, відповідач також не скористався своїм правом на надання до суду відзиву на позовну заяву.
Разом з цим, суд зазначає, що 24.09.2018 на виконання вимог ухвали суду від 21.09.2018 про витребування доказів по справі від Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації надійшли письмові пояснення по справі, в яких повідомлено про те, що у 2018 році Забірська сільська виборча комісія Києво-Святошинського району Київської області не зверталась до Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації з питань використання бази даних Державного реєстру виборців. Відділ ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації не залучався до перевірки достовірності відомостей про громадян, які містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою (виборчий округ №7).
Отже, з наведеного вбачається, що відповідачем не було залучено Відділ ведення Державного реєстру виборців апарату Києво-Святошинської районної державної адміністрації до перевірки достовірності відомостей про громадян, які містяться в підписних листах на підтримку пропозиції про відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою (виборчий округ №7), що свідчить про не дотримання відповідачем вимог Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
Приписами частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Крім того, відповідно до положень частини 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Отже, з урахуванням викладених обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень не було дотримано продцедури відкликання депутата місцевої ради (зокрема, ОСОБА_1.) за народною ініціативою, визначеної розділом V Закону № 193.
Суд зазначає, що відповідно до вимог частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на зазначене та враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача про порушення відповідачем процедури відкликання депутата Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою, а також враховуючи ненадання відповідачем під час розгляду справи належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності своїх рішень, суд дійшов висновку, що відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі спірного рішення є необґрунтованим та безпідставним.
У зв'язку з цим, вимога позивача визнати протиправним та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 05 вересня 2018 року "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 7 підлягає задоволенню.
Щодо позовної вимоги визнати протиправною та скасувати постанову № 1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 15 вересня 2018 року "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8", в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №7, суд зазначає про таке.
Положення частини 9 статті 41 Закону № 93 передбачають, що на підставі свого рішення, передбаченого частиною шостою цієї статті у випадку якщо депутат був обраний шляхом само висування), відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня його прийняття зобов'язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.
У свою чергу, основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України Про місцеві вибори від 14.07.2015 № 595-VIII (далі - Закон № 595).
Частиною 5 статті 14 Закону України № 595 передбачено, що проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються в одномандатному виборчому окрузі територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі дострокового припинення повноважень депутата сільської, селищної ради, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі.
Згідно з вимогами частини 3 статті 15 Закону № 595 передбачено, що проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня проміжних місцевих виборів. Рішення про призначення проміжних виборів депутата сільської, селищної ради приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня дострокового припинення повноважень депутата, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі.
Отже, враховуючи визнання судом протиправним та скасування рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області" від 05.09.2018 в частині відкликання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_1 за народною ініціативою, суд дійшов висновку про відсутність підстав для призначення відповідачем проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі №7.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що вимога позивача про визнання протиправною та скасування постанови № 1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 15 вересня 2018 року "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8", в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №7, є обґрунтованою, похідною від первинної позовної вимоги та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1409,60 грн., що підтверджується квитанцією № 0.0.1130208034.1 від 11.09.2018 на суму 704,80 грн. та квитанцією № 85633 від 19.09.2018 на суму 704,80 грн.
Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області становить 1409,60 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 05 вересня 2018 року "Про відкликання за народною ініціативою депутатів Забірської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області", в частині відкликання за народною ініціативою депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі №7.
3. Визнати протиправною та скасувати постанову № 1 Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошнського району Київської області від 15 вересня 2018 року "Про призначення проміжних місцевих виборів депутатів Забірської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області в одномандатних виборчих округах № 6, № 7, № 8", в частині обрання депутата Забірської сільської ради Києво-Святошнського району Київської області в одномандатному виборчому окрузі №7.
4. Стягнути на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_2) судовий збір у сумі 1409,60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять грн. 60 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Забірської сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (ідентифікаційний код 34091677, місцезнаходження: 08145, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с.Забір'я, вул. Гончаренка, буд.12).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76690433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні