Постанова
від 25.09.2018 по справі 826/5138/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/5138/18 Суддя (судді) першої інстанції: Добрянська Я.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Мєзєнцева Є.І.

Пилипенко О.Є.

При секретарі: Марчук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державної архітектурно-будівельної інспекції України третя особа Головне управління Держгеокадастру у Київській області, в якому, з урахуванням уточнень, просило:

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19 жовтня 2015 року № КВ 083152921090" № 56 від 07 березня 2018 року;

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про внесення змін до п. 2 Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07 березня 2018 року № 56, доповнивши його після слів та цифр "від 19 жовтня 2015 року № КВ 083152921090" словами та цифрами "а також повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04 січня 2017 року № КВ 103170040188" № 63 від 16 березня 2018 року;

- зобов'язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подати дані для поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 19 жовтня 2015 року № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації від 04 січня 2017 року № КВ 103170040188 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України;

- зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт "Реконструкція (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 " від 19 жовтня 2015 року № КВ 083152921090 та повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт від 04 січня 2017 року № КВ 103170040188.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2018 року вказаний адміністративний позов задоволено.

Вказане судове рішення обґрунтовано тим, що вид використання, змінений за заявою позивача не призвів до зміни цільового призначення земельної ділянки, тому доводи відповідача, викладені в акті перевірки, є помилковими.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - Департамент з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) - звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Також зі скаргою зверталась третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Київській області, однак ухвалою від 24 вересня 2018 року вказану скаргу повернуто апелянту у зв'язку з несплатою судового збору.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" є замовником об'єкту Реконструкції (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1.

Земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 перебуває у користуванні позивача на підставі договору оренди земельної ділянки від 05 грудня 2014 року за № 196 (кадастровий номер - НОМЕР_1). укладеного на підставі рішення Київської міської ради від 23 жовтня 2013 року № 363/9851.

12 грудня 2014 року за заявою позивача було внесено зміни щодо виду використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер - НОМЕР_1), а саме вид використання з "для експлуатації, обслуговування та реконструкції нежитлової споруди магазину" змінено на "для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням".

19 жовтня 2015 року Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за номером КВ 083152921090.(а.с. 28-30)

04 січня 2017 року Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт № КВ 103170040188. (а.с. 31-32)

19 лютого 2018 року державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київський області - в.о. начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Управління з контролю за використанням та охороною земель та головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Управління з контролю за використанням та охороною земель проведено перевірку з питання дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки АДРЕСА_1 (кадастровий номер - НОМЕР_1).

За результатом проведення перевірки складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки, в якому зазначено, що вид використання земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 змінено з порушенням вимог п.2 ч.1 статті 20, статті 122 Земельного кодексу України, статті 21 Закону України "Про державний земельний кадастр". Також зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 використовується з порушенням вимог п.2 ч.1 статті 96 Земельного кодексу України - невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням. (а.с. 16-17)

На підставі вказаного акта Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято наказ від 07 березня 2018 року № 56 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт". (а.с. 13)

16 березня 2018 року Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято наказ № 63 "Про внесення змін до наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 07 березня 2018 року № 56. (а.с. 14)

Позивач, вважаючи такі рішення відповідача необґрунтованими та незаконними, а свої права порушеними, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до норм статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

За нормами ч.3 статті 6 Закону № 3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 липня 2014 року № 294 визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (далі - Положення № 294).

Основними завданнями Державної архітектурно-будівельної інспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил (пункт 3 Положення № 294).

Пунктом 4 Положення № 294 визначено, що до покладених на Держархбудінспекцію завдань, окрім іншого, остання здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності.

Водночас, пунктом 7 Положення №294 передбачено, що Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до статті 10 Закону України Про архітектурну діяльність для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури, додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних, а також з метою захисту прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд, який забезпечує Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснює свої повноваження щодо державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві та дозвільно-реєстраційних функцій щодо об'єктів незначного (СС1) та середнього (СС2) класу наслідків (відповідальності) з 12 жовтня 2016 року.

Відповідно до п.2 ч.1 статті 34 Закону № 3038-VI передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.

Згідно ч.8 статті 36 Закону № 3038-VI замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 було запроваджено декларативний принцип оформлення замовником документів, які надають право виконувати будівельні роботи на об'єктах будівництва І-ІІІ категорії складності та підтверджують готовність таких об'єктів до експлуатації.

Вказаний принцип полягав у тому, що відповідальність за достовірність І даних, зазначених замовником будівництва у декларації про початок будівельних гюбіт, покладалась на замовника, а орган держаного архітектурно-будівельного контролю був зобов'язаний прийняти до розгляду подану декларацію, перевірити повноту даних зазначених у декларації та забезпечити внесення інформації, зазначеної у відповідній декларації до єдиного реєстру документів, що дають право І на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Тобто, функції органу держаного архітектурно-будівельного контролю на І етапі подання замовником будівництва декларації про початок виконання І Зудівельних робіт було зведено до перевірки повноти даних, вказаних замовником будівництва у відповідному документі декларативного характеру.

Враховуючи викладене, законодавством у сфері містобудівної діяльності не передбачено подання замовником документів, які б підтверджували дані, що наведені у декларації про початок виконання будівельних робіт.

19 жовтня 2015 року Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт (крім об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури) Реконструкція (нове будівництво) нежитлового будинку під житловий будинок з вбудованими приміщеннями за номером КВ 083152921090. (а.с. 28-30)

12 грудня 2014 року за заявою ТОВ "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" було внесено зміни щодо виду використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1), а саме використання з "для експлуатації, обслуговування та реконструкції нежитлової споруди-магазину" змінено на "для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням ".

Надалі, ТОВ "СПЕКТРСЕРВІС- ТРЕЙД" у 2014 році листами (заявами) звернулось до Київської міської ради стосовно зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1).

На звернення Товариства виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) Департаментом земельних ресурсів були надані відповіді листами від 31 березня 2014 року № 057029-3094 та від 23 квітня 2014 року № 057029-3991, в яких зазначено, що відповідно до ч.5 статті 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. (а.с. 18, 19)

В подальшому, позивач виготовив Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ "СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД" для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельного-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням за адресою: АДРЕСА_1 та отримав висновок Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації, що мають бути враховані при розробці технічної документації із землеустрою, на підставі якої було внесено зміни до Державного земельного кадастру. (а.с. 20-22)

У висновку вказано, що земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 відповідно до Генерального плану міста, затвердженого рішенням Київради від 28 березня 2002 року № 370/1804, територія за функціональним призначенням належить до території багатоповерхової житлової забудови. Також, у висновку вказано, що заявлена ініціатива відповідає містобудівній документації, за функціональним призначенням. (а.с. 21-22)

За результатом проведеної державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки по АДРЕСА_1 складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 19 лютого 2018 року № 83-ДК/34/АП/09/01/-18, в якому зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 використовується з порушенням вимог п.а ч.1 статті 96 Земельного кодексу України, а саме невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням. (а.с.17)

Згідно ч. 1 статті 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ч. 1, 2, 5 статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1; місце розташування: АДРЕСА_1; цільове призначення 03.07; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання: для реконструкції нежитлової споруди-магазину під торгівельно-житловий та офісний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням. (а.с. 33-38)

Згідно статті 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Відповідно до абз. 14 статті 1 Закону України "Про землеустрій", цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 - 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

При цьому, внесені зміни до Державного земельного кадастру про вищезазначену земельну ділянку не призвели до зміни категорії земель, як житлової та громадської забудови та коду класифікації видів цільового призначення земель (03.07).

Вищевикладене підтверджується також листом Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу КМР (КМДА) від 11 грудня 2017 року № 057029-22419, наданим у відповідь на заяву позивача щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки про вид використання земельної ділянки. (а.с. 23)

Відповідно до ч. 1,4 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Відповідно до ч.4 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Питання щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації або ситуації та наявних містобудівних умов та обмежень, що мають бути враховані при розробці зазначеної технічної документації погоджені Департаментом містобудування та архітектури згідно висновку від 13 березня 2014 року № 2356/0/12/19-14.

Відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, код класифікації 03.07 відповідає цільовому призначенню для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .

З урахуванням наведеного, позивачем було отримано висновок Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації, що мають бути враховані при розробці технічної документації із землеустрою.

У відповідності до отриманого висновку Департаменту позивачем було замовлено виготовлення Технічної документації із землеустрою, на підставі якої було внесено зміни до Державного земельного кадастру.

Наведене повністю підтверджується матеріалами справи.

Крім того, зміна виду використання земельної ділянки в межах певної категорії за цільовим призначенням, зокрема, в межах категорії земель житлової та громадської забудови не призводить до зміни цільового призначення земельної ділянки.

Статтею 20 Закону Про Державний земельний кадастр встановлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними; внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.

Відповідно до пункту б) ч.2 статті 21 Закону Про Державний земельний кадастр , відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, зокрема, на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони).

Таким чином, для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії, власником чи користувачем земельної ділянки до відповідного територіального органу Держгеокадастру необхідно подати лише заяву встановленого зразка. Подання будь-яких інших документів законодавство не вимагало.

Отже, за заявою ТОВ СПЕКТРСЕРВІС-ТРЕЙД та на підставі технічної документації, яку було розроблено за згодою власника, змінено вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель без зміни цільового призначення земельної ділянки.

Наведене свідчить, що у даній справі має місце лише зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель без зміни її цільового призначення (підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку), що в силу положення статті 21 Закону України Про Державний земельний кадастр та пункту 121 Порядку ведення Державного земельного кадастру, не потребує розробки відповідного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

З урахуванням наведеного, висновки державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київський області - в.о. начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Скрягою О.В. та головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві Поночовним А.П. про те, що земельна ділянка з кадастровим номер - НОМЕР_1 використовується з порушенням вимог п. а) ч.1 статті 96 Земельного Кодексу України, а саме не за цільовим призначенням, - не підтверджено матеріалами справи, а отже судом першої інстанції правильно визнано висновки, викладенні в акті перевірки, неправомірними. Відповідно, прийняті на підставі акту перевірки накази є протиправними, тому підлягають скасуванню.

Системний аналіз положень, закріплених в статті 39-1 Закону дає підстави для висновку, до вказана норма передбачає чіткі підстави для скасування реєстрації декларації:

1) будівництво об'єкту на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи;

2) будівництво об'єкту без належно затвердженого проекту.

Відповідно до п.п. 5 п 3. Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі: виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.

Отже, реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт може бути скасована лише за умови, якщо буде встановлено наявність у такій декларації недостовірних даних, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом. Передумовою такого скасування є виявлення у об'єкта будівництва ознак того, що він будується самочинно.

Відповідно до ч.2 статті 8, ч.4 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-УІ, планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку та за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Згідно з положеннями статті 95 Земельного кодексу України землекористувачі, якщо інше не передбачено законом або договором, мають право споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди.

Згідно з положеннями статті 415 Цивільного кодексу України, землекористувач має право користуватися земельною ділянкою в обсязі, встановленому договором та зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.

Таким чином, користувач земельної ділянки має право використовувати надану йому земельну ділянку у межах, встановлених договором, та здійснювати її забудову в межах цільового призначення такої земельної ділянки.

Відповідно до пункту б) ч.1 статті 19 Кодексу, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, зокрема, землі житлової та громадської забудови.

До земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування (ч.1 статті 38 Кодексу).

Отже позивач використовує земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, томуц у департаменту не було жодних підстав для винесення оскаржених наказів.

Доводи апеляційної скарги відповідача не спростовують висновків суду першої інстанції та не дають підстави вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, та процесуального права.

Враховуючи зазначене, правомірним є висновок суду першої інстанції про задоволення даного адміністративного позову.

Отже при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 316, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2018 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Файдюк В.В.

Судді: Мєзєнцев Є.І.

Пилипенко О.Є.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2018
Оприлюднено27.09.2018
Номер документу76697524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5138/18

Постанова від 27.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 25.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні