Справа № 815/6417/17
УХВАЛА
25 вересня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі №815/6417/17, -
ВСТАНОВИВ:
17.09.018 р. (вх. № 27137/18) представником Головного управління ДСНС України в Одеській області через канцелярію суду подано заяву про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі №815/6417/17, яку останній просив розглянути в порядку письмового провадження.
Розгляд заяви Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі №815/6417/17 призначено у судовому засіданні на 25.09.2018 р. о 12 год. 00 хв.
До судового засідання 25.09.2018 р. всі учасники справи явку представників не забезпечили, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином.
За приписами ч. 3 ст. 376 КАС України, суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до п. 10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, враховуючи, що до судового засідання 25.09.2018 р. всі учасники справи явку представників не забезпечили, заяву представника Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі №815/6417/17 розглянуто в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані до суду документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі №815/6417/17, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду цієї заяви і вирішення її по суті, судом встановлено наступне.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.03.2018 р., яке набрало законної сили, адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (місцезнаходження: 65091, Одеська область, м. Одеса, вулиця Прохорівська, будинок 6; код ЄДРПОУ 38643633) до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ананьївської районної державної адміністрації (місцезнаходження: 66400, Одеська область, Ананьївський район, місто Ананьїв, вулиця Пушкіна, будинок 47; код ЄДРПОУ 20995976) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи задоволено; застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ананьївської районної державної адміністрації у вигляді повного зупинення роботи відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ананьївської РДА, розташованого за адресою: Одеська область, Ананьївський район, с. Байтали, вул. Джерельна, 22, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в Акті перевірки № 18 від 23.11.2017р.
27.04.2018 р. судом видано виконавчий лист по адміністративній справі №815/6417/17, в якому зазначено строк пред'явлення до виконання до 25.07.2018 р.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.05.2018 р. представником Головного управління ДСНС України в Одеській області ОСОБА_1 отримано виконавчий лист по даній справі, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою (а.с. 196).
Відповідно до ч.1 ст.376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Враховуючи вищезазначені вимоги ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", строк пред'явлення виконавчого листа до виконання становив 3 місяці і сплинув 25.07.2018 р.
Вирішуючи питання про визнання поважними причин пропуску строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання, суд повинен перевірити, чи пропущено строк пред'явлення виконавчого листа до виконання, чи поважні причини такого пропуску, що було підставою невчасного звернення за виконанням судового рішення.
Разом з тим, суд звертає увагу що поважні причини - це обставини, що діють на волю суб'єкта, з яким законодавець пов'язує звільнення цього суб'єкта від виконання покладених на нього обов'язків або від визначених законодавством негативних наслідків його поведінки. Поважними є причини, пов'язані з об'єктивними, непереборними, істотними труднощами для особи на вчинення цих дій.
Заява Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі № 815/6417/17 обґрунтована тим, що Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист по справі, який направлено до виконання до Ананьївського відділу ДВС ГТУЮ в Одеській області, однак останнім повідомлено про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, оскільки стягувачем не подано заяви про примусове виконання виконавчого листа. На підтвердження зазначених обставин заявником надано копію повідомлення про повернення виконавчого документа стягувану без прийняття до виконання від 07.08.2018р. З урахуванням наведених обставин строк пред'явлення виконавчого листа до виконання на теперішній час сплинув.
Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено наявність поважних причин пропуску строку пред'явлення виконавчого листа № 815/6417/17 до примусового виконання.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Як вбачається з практики Європейського суду з прав людини, яка відповідно до ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" є джерелом права, судовий розгляд справи визначається справедливим за умови забезпечення рівного процесуального становища сторін, що беруть участь у справі, в тому числі і на стадії виконання рішення суду.
За національним законодавством стадія виконання судового рішення є завершальною стадією судового розгляду справи та саме на суд, який ухвалив рішення, покладено обов'язок контролю за його виконанням.
Крім того, суд звертає увагу на практику Європейського суду з прав людини, зокрема, у справі "Шмелько проти України", в якій наголошено, що право на суд було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне рішення, яке має обов'язкову силу, не виконувалось.
Відтак, суд дійшов висновку, що заява Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі № 815/6417/17 є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 256, 295, 376 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі № 815/6417/17 - задовольнити.
Поновити пропущений Головним управлінням ДСНС України в Одеській області строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання по справі № 815/6417/17.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Г.П. Самойлюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 27.09.2018 |
Номер документу | 76721026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні