Справа № 2240/2388/18
РІШЕННЯ
іменем України
20 вересня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.
за участю:секретаря судового засідання Страхарської М.В., представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, представника відповідача ОСОБА_4 розглянувши адміністративну справу за позовом Ярмолинецького районного споживчого товариства до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Ярмолинецьке районне споживче товариство звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області в якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0042231205 від 17 квітня 2018 року;
стягнути сплачені судові витрати на користь позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2014 року по справі №822/4201/14 розстрочено виконання постанови Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2014 року шляхом сплати Ярмолинецьким районним споживчим товариством на рахунки податкового органу до останнього дня місяця щомісячного платежу у розмірі 2500,00 гривень протягом 36 місяців починаючи з місяця після набрання законної сили цієї ухвали до часу повного погашення податкового боргу на загальну суму 89999,78 грн.
Позивач стверджує, що на виконання вказаної ухвали Ярмолинецьке РайСТ щомісячно здійснювало платежі, причому сплачувало у розмірі більшому, ніж вказано в ухвалі для якнайшвидшого погашення боргу.
17 квітня 2018 року на підставі акту про результати камеральної перевірки від 03 квітня 2018 року №2990/22-01-12-05/01773307 ГУ ДФС у Хмельницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0042231205, яким зобов'язано сплатити Ярмолинецьке районне споживче товариство штраф у сумі 15452, 74 грн.
Враховуючи, що станом на дату винесення податкового повідомлення-рішення Ярмолинецьким РайСТ сплачено 121984,06 грн, то в зазначену суму вже входить сума штрафної санкції, однак даної обставини при винесенні податкового рішення органом фіскальної служби не було враховано. На думку позивача, зазначене рішення змушує Ярмолинецьке РайСТ повторно сплатити штрафну санкцію, що свідчить про притягнення до відповідальності двічі за одне порушення, що не допускається чинним законодавством, тому вказане податкове повідомлення-рішення позивач вважає протиправним та просить його скасувати.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задоволити в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на позовну заяву в якому зазначено, що податкове повідомлення-рішення від 17 квітня 2018 року №0042231205, винесене за результатами камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з ПДВ за грудень 2016 року, за січень 2017 року, за лютий 2017 року, за березень 2017 року, за квітень 2017 року, за травень 2017 року, за червень 2017 року, за липень 2017 року, за серпень 2017 року, за вересень 2017 року та своєчасності сплати розстрочених сум грошових зобов'язань з ПДВ Ярмолинецького РайСТ є правомірним, тому просить відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення та пояснення представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Суд встановив, що постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2014 року задоволено позовні вимоги Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції та постановлено стягнути з Ярмолинецького районного споживчого товариства податковий борг на загальну суму 89999,78 гривень.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2014 року розстрочено виконання постанови ХОАС від 21 жовтня 2014 року у справі №822/4201/14, шляхом сплати Ярмолинецьким районним споживчим товариством на рахунки позивача до останнього дня місяця щомісячно платежу у розмірі 2500 гривень протягом 36 місяців, починаючи з місяця після набрання законної сили цієї ухвали до часу повного погашення податкового боргу на загальну суму 89999,78 гривень.
Головним управління ДФС у Хмельницькій області проведена камеральна перевірка Ярмолинецького районного споживчого товариства з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з ПДВ за грудень 2016 року, за січень 2017 року, за лютий 2017 року, за березень 2017 року, за квітень 2017 року, за травень 2017 року, за червень 2017 року, за липень 2017 року, за серпень 2017 року, за вересень 2017 року та своєчасності сплати розстрочених сум грошових зобов'язань з ПДВ згідно ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2014 року у справі № 822/4201/14.
За результатами вказаної перевірки відповідачем складений акт від 03 квітня 2018 року №2990/22-01-12-05/01773307 та 17 квітня 2018 винесено зокрема оскаржене позивачем податкове повідомлення-рішення форми "Ш" № НОМЕР_1 за платежем податок на додану вартість, застосовано штрафні у розмірі 20 % від суми грошових зобов'язань за затримку більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати грошового зобов'язання у сумі 15452,74 грн.
Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням Ярмолинецьке РайСТ оскаржило його в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України.
15 червня 2018 року Державною фіскальною службою України прийнято рішення про результати розгляду скарги №20448/6/99-99-11-03-01-25, відповідно до якого керуючись главою 4 Податкового кодексу України ДФС України залишило без змін податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0042231205 від 17 квітня 2018 року, а скаргу без задоволення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0042231205 від 17 квітня 2018 року протиправним, Ярмолинецьке РайСТ звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.
Згідно з п.п. 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.152 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.
Згідно з пунктом 31.1 статті 31 Податкового кодексу України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Статтею 32 Податкового кодексу України передбачено, що зміна строку сплати податку та збору здійснюється шляхом перенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на більш пізній строк. Зміна строку сплати податку здійснюється зокрема, у формі відстрочки та розстрочки (підпункт 32.1, підпункт 32.2 статті 32 Податкового кодексу України).
Розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу, відповідно до пункту 100.1 статті 100 Податкового кодексу України, є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.
Пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України передбачено, що у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як встановлено в ході судового розгляду, податкове повідомлення-рішення від 17 квітня 2018 року №0042231205, було винесене відповідачем за результатами камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з ПДВ за грудень 2016 року, за січень 2017 року, за лютий 2017 року, за березень 2017 року, за квітень 2017 року, за травень 2017 року, за червень 2017 року, за липень 2017 року, за серпень 2017 року, за вересень 2017 року та своєчасності сплати розстрочених сум грошових зобов'язань з ПДВ Ярмолинецького РайСТ.
Відповідно до ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 грудня 2014 року остаточне погашення позивачем розстроченого податкового боргу мало відбутися до 31 жовтня 2017 року, при цьому, згідно з наданою позивачем таблицею щомісячних платежів Ярмолинецького РайСТ суд встановив, що порушення строків виконання судового рішення позивачем допущено не було, а загальна сума податкового боргу була сплачена 27 березня 2017 року, що свідчить про виконання позивачем рішення суду достроково.
Разом з тим, як встановлено з матеріалів справи, сума розстроченого податкового боргу Ярмолинецького РайСТ складала 89999,78 грн., проте загальна сума сплачена позивачем станом на 08 грудня 2017 року склала 121984,06 грн., у вказану суму позивач самостійно обрахував та включив штрафну санкцію передбачену пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України.
Таким чином, самостійно обрахована позивачем та сплачена сума штрафних санкцій в загальній сумі складає 31984,28 грн.
При цьому, оскаржене позивачем податкове повідомлення-рішення було винесене 17 квітня 2018 року, фактично вже після сплати позивачем суми розстроченого податкового боргу та самостійно обраховану та сплачену штрафну санкцію.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято відповідачем безпідставно, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи встановлені судом обставини, податкове повідомлення-рішення від 17 квітня 2018 року №0042231205 на думку суду було винесено протиправно, оскільки за наявності добровільної сплати позивачем штрафу за затримку сплати суми грошового зобов'язання, що підтверджується наявним в матеріалах справи розрахунком сплати, оскаржене повідомлення рішення змушує позивача сплачувати штраф повторно за одне і те ж порушення, що є неприпустимим, тому адміністративний позов Ярмолинецького РайСТ є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Ярмолинецького районного споживчого товариства до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0042231205 від 17 квітня 2018 року.
Стягнути на користь Ярмолинецького районного споживчого товариства 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 26 вересня 2018 року
Позивач:Ярмолинецьке районне споживче товариство (вул. Центральна, 18, Ярмолинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32100 , код ЄДРПОУ - 01773307) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Головуючий суддя ОСОБА_5
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2018 |
Оприлюднено | 28.09.2018 |
Номер документу | 76726586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні