Рішення
від 21.09.2018 по справі 826/8022/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 вересня 2018 року 14:38 № 826/8022/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі позивача, представника відповідача - Яковенко У.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

За позовом ОСОБА_2 до третя особа Міністерства молоді та спорту України Громадська організація "Федерація стрільби України" про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов ОСОБА_2, в якому позивач (з урахуванням доповнень до позову) просить суд визнати дії (рішення) Міністерства молоді та спору України протиправними в частині встановлення вимог до учасників змагань з ознак їх приналежності до громадських організацій та утриматися від вчинення таких дій (рішень) в майбутньому.

Позовні вимоги мотивовано тим, що позивача не було допущено до низки змагань, з огляду на виключення позивача з громадської організації.

Відповідачем позовні вимоги заперечувалися з огляду на правомірність дій та рішень. При цьому, представником відповідача було зазначено, що затверджені міністерством акти з приводу змагань були підготовлені третьою особою.

Третя особа проти позову заперечує з тих підстав, що змагання проводилися третьою особою, тому вимоги про висунення певних умов є правомірними.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту, суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту врегульовано Законом України Про фізичну культуру і спорт (надалі- Закон ).

Згідно зі статтею 45 вказаного Закону організація підготовки та проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання здійснюється відповідно до положення (регламенту) про такий фізкультурно-оздоровчий захід або таке спортивне змагання, що затверджується відповідно організаторами фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів. (ч.1)

Статус та назву чемпіонату і Кубка можуть мати лише офіційні спортивні змагання. (ч.2)

Офіційні фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи - спортивні заходи, включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів районів, міст, селищ та сіл (далі - календарні плани). (ч.3 ст.45 Закону).

Порядок складання календарних планів, а також вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту. (частина 4 статті 45 Закону України Про фізичну культуру і спорт ).

Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 06.08.2010 №2659, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 1 вересня 2010 р. за N 766/18061 було затверджено вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання.

Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується сторонами, Міністерством молоді та спорту України були затверджені регламенти проведення змагань, зокрема :

від 20.03.2018р.№ 429/55 - Регламент проведення І туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 20.04.2018р. №572/55 - Регламент проведення Кубку України - ІІІ етап Кубок Чорного моря зі стрільби стендової;

від 15.06.2018р. №772/55 - Регламент проведення ІІ туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 18.07.2018р. №849/55 - Регламент проведення чемпіонату України серед ДЮСШ, ШВСМ, ЦОП та СК зі стрільби стендової;

від 16.08.2018р. №962/55 - Регламент проведення Кубку України - ІV етап Кубок Слобожанщини зі стрільби стендової.

Виходячи з вищезазначених назв змагань, змісту пунктів 3 Організація та керівництво проведенням заходу , пункту 9 Умови фінансування заходу , з урахуванням вимог ч. 2 статті 45 Закону, суд доходить висновків вони стосувалися саме проведення офіційних змагань.

При цьому, згідно з пунктом 4 Учасники заходу до участі у змаганнях допускаються чоловіки, жінки, юніори та юніорки. Дорослі учасники повинні мати паспорт громадянина України.

Натомість, пункти 10 вищезазначених регламентів містять вимогу надання членського квитка Федерації стрільби України.

Суд доходить висновків, що вищезазначеною вимогою щодо надання членського квитка обмежено коло осіб, які можуть брати участь у змаганнях, при цьому можливість такого обмеження не встановлено жодним чинним нормативно - правовим актом України.

Таким чином, затвердивши положення у такій редакції відповідач обмежив коло можливих учасників змагань, позбавивши можливості участі в офіційних змаганнях осіб, які не є учасниками певної громадської організації , зокрема позивача.

Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З огляду на зазначене, суд доходить висновків про доцільність виходу за межі позовних вимог для захисту прав позивача, та конкретизації документів, при затвердженні яких відповідачем було допущено порушення як прав позивача, так і вимог чинного законодавства.

З огляду на викладене та керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1.Позов ОСОБА_2 задовольнити частково та вийти за межі позовних вимог.

2. Визнати протиправними дії щодо затвердження Міністерством молоді та спорту України регламенти проведення змагань від 20.03.2018р.№ 429/55, від 20.04.2018р. №572/55, від 15.06.2018р. №772/55, від 18.07.2018р. №849/55 від 16.08.2018р. №962/55 в частині встановлення вимог щодо подачі членського квитка Федерації стрільби України.

3. Зобов'язати Міністерство молоді та спорту України утриматись від затвердження регламентів змагань зі стрільби з вимогами щодо подачі членського квитка Федерації стрільби України.

4. В решті позовних вимог відмовити.

5.Витрати по сплаті судового збору в сумі 704,80грн. відшкодувати ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Повний текст рішення складено 02.10.2018.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.09.2018
Оприлюднено03.10.2018
Номер документу76849409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8022/18

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Рішення від 21.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні