Постанова
від 18.12.2018 по справі 826/8022/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/8022/18

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2018 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Бужак Н. П.

Суддів: Степанюка А.Г., Мельничука В.П.

За участю секретаря: Івченка М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Громадської організації "Федерація стрільби України" та Міністерства молоді та спорту України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2018 року, суддя Каракашьян С.К., у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Міністерства молоді та спорту України, третя особа: Громадська організація "Федерація стрільби України" про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії,-

У С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Міністерства молоді та спорту України, третя особа: Громадська організація "Федерація стрільби України", в якому, з урахуванням доповнень до позову, просив визнати дії (рішення) Міністерства молоді та спору України протиправними в частині встановлення вимог до учасників змагань з ознак їх приналежності до громадських організацій та утриматися від вчинення таких дій (рішень) в майбутньому.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2018 року суд вийшов за межі позовних вимог та позов задовольнив частково. Визнав протиправними дії щодо затвердження Міністерством молоді та спорту України регламенти проведення змагань від 20.03.2018 року № 429/55, від 20.04.2018 року. №572/55, від 15.06.2018 року. №772/55, від 18.07.2018 року №849/55 від 16.08.2018 року №962/55 в частині встановлення вимог щодо подачі членського квитка Федерації стрільби України. Зобов'язав Міністерство молоді та спорту України утриматись від затвердження регламентів змагань зі стрільби з вимогами щодо подачі членського квитка Федерації стрільби України. В решті позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, відповідач та третя особа подали апеляційні скарги, в яких просили скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Від позивача 17.12.2018 року надійшла заява про відкладення розгляду справи з тих підстав, що позивач не встиг подати до суду відзив на апеляційну скаргу. Зазначена обставина, колегія суддів вважає, не є підставою для відкладення розгляду справи, оскільки подання відзиву на апеляційну скаргу є правом сторони, а не обов'язком.

Щодо неможливості прибуття позивача в судове засідання, колегія суддів вважає такі доводи також безпідставними, оскільки позивачем не надано доказів поважності неявки в судове засідання 18.12.2018 року.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 06.08.2010 року №2659, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 1 вересня 2010 року за N 766/18061, затверджено вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання.

Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується сторонами, Міністерством молоді та спорту України були затверджені регламенти проведення змагань, зокрема :

від 20.03.2018 року№ 429/55 - Регламент проведення І туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 20.04.2018 року №572/55 - Регламент проведення Кубку України - ІІІ етап Кубок Чорного моря зі стрільби стендової;

від 15.06.2018 року №772/55 - Регламент проведення ІІ туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 18.07.2018 року №849/55 - Регламент проведення чемпіонату України серед ДЮСШ, ШВСМ, ЦОП та СК зі стрільби стендової;

від 16.08.2018 року №962/55 - Регламент проведення Кубку України - ІV етап Кубок Слобожанщини зі стрільби стендової.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту, суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту врегульовано Законом України Про фізичну культуру і спорт (надалі- Закон ).

Згідно зі статтею 45 вказаного Закону організація підготовки та проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання здійснюється відповідно до положення (регламенту) про такий фізкультурно-оздоровчий захід або таке спортивне змагання, що затверджується відповідно організаторами фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів. (ч.1)

Статус та назву чемпіонату і Кубка можуть мати лише офіційні спортивні змагання. (ч.2 ст. 45 Закону)

Офіційні фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи - спортивні заходи, включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів районів, міст, селищ та сіл (далі - календарні плани). (ч.3 ст.45 Закону).

Порядок складання календарних планів, а також вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту. (частина 4 статті 45 Закону України Про фізичну культуру і спорт ).

Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 06.08.2010 №2659, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 1 вересня 2010 р. за N 766/18061 було затверджено вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання.

Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується сторонами, Міністерством молоді та спорту України були затверджені регламенти проведення змагань, зокрема:

від 20.03.2018р.№ 429/55 - Регламент проведення І туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 20.04.2018р. №572/55 - Регламент проведення Кубку України - ІІІ етап Кубок Чорного моря зі стрільби стендової;

від 15.06.2018р. №772/55 - Регламент проведення ІІ туру чемпіонату України зі стрільби стендової;

від 18.07.2018р. №849/55 - Регламент проведення чемпіонату України серед ДЮСШ, ШВСМ, ЦОП та СК зі стрільби стендової;

від 16.08.2018р. №962/55 - Регламент проведення Кубку України - ІV етап Кубок Слобожанщини зі стрільби стендової.

Виходячи з вищезазначених назв змагань, змісту пунктів 3 Організація та керівництво проведенням заходу , пункту 9 Умови фінансування заходу , з урахуванням вимог ч. 2 статті 45 Закону, суд доходить висновків вони стосувалися саме проведення офіційних змагань.

При цьому, згідно з пунктом 4 Учасники заходу до участі у змаганнях допускаються чоловіки, жінки, юніори та юніорки. Дорослі учасники повинні мати паспорт громадянина України.

Пункти 10 вищезазначених регламентів містять вимогу надання членського квитка Федерації стрільби України.

Суд приходить до висновку, що вищезазначеною вимогою щодо надання членського квитка обмежено коло осіб, які можуть брати участь у змаганнях, при цьому можливість такого обмеження не встановлено жодним чинним нормативно - правовим актом України.

Затвердивши положення у такій редакції відповідач фактично обмежив коло можливих учасників змагань, позбавивши можливості участі в офіційних змаганнях осіб, які не є учасниками певної громадської організації , зокрема позивача.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що громадська організація Федерація стрільби фінасується щодо проведення змагань відповідачем за бюджетні кошти. Про це повідомив в судовому засіданні представник третьої особи.

Із оскаржуваного судового рішення вбачається, що суд відповідно до ст. 9 КАС України вийшов за межі заявлених позивачем позовних вимог з метою ефективного та повного захисту порушеного права позивача.

Відповідно до ст. 9 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Таким чином, враховуючи, що спірним наказом Міністерства молоді та спорту України від 06.08.2010 року затверджено регламенти проведення змагань в частині встановлення вимог щодо подачі членського квитка Федерації стрільби України з порушенням вимог чинного законодавства України, суд першої інстанції правомірно вийшов за межі позовних вимог та визнав протиправними дії щодо затвердження регламентів в частині встановлення таких вимог та зобов'язав Міністерство утриматись від затвердження регламентів змагань зі стрільби з вимогою щодо подачі членського квитка Федерації.

Ухвалення такого рішення повністю узгоджується з вимогами п.3 ч 1 ст 245 КАС України.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2018 року.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги Громадської організації "Федерація стрільби України" та Міністерства молоді та спорту України залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2018 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.

Судя-доповідач: Бужак Н.П.

Судді: Степанюк А.Г.

Мельничук В.П.

Повний текст виготовлено: 19 грудня 2018 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78746036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8022/18

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Рішення від 21.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні