Рішення
від 24.09.2018 по справі 1140/1949/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2018 року м. Кропивницький Справа № 1140/1949/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Кармазиної Т.М.,

за участю секретаря - Сириці І.О., Глущенко Т.М.,

за участю позивача - ОСОБА_1,

представників:

позивача - ОСОБА_2,

відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Фінансового управління Знам'янського місьвиконкому про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про уточнення та збільшення позовних вимог (а.с.85-90), просить:

- визнати протиправними дії фінансового управління Знам'янського місьвиконкому:

1) щодо розрахунку та визначення суми середньої заробітної плати ОСОБА_1, яка визначається у випадках, передбачених чинним законодавством виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому;

2) щодо вказання неправильно визначених та відмінних одне від одної сум середньої заробітної плати ОСОБА_1, які визначаються у випадках, передбачених чинним законодавством виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, у виданих (наданих) офіційних документах - довідках від 25.09.2017 №296, від 28.02.2018 № 81, інформаційній довідці від 08.02.2018 №49;

3) щодо врахування при визначенні середньої заробітної плати виплат здійснених з моменту ліквідації штатної посади начальника фінансовою управління Знам'янського міськвиконкому 01.07.2016 р. та до видання розпорядження про її звільнення 20.10.2016.

- Зобов'язати фінансове управління Знам'янського міськвиконкому:

1) здійснити розрахунок середньої заробітної плати ОСОБА_1 за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. №100, без врахування виплат, що були здійснені після ліквідації штатної посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому з 01.07.2016 р.;

2) видати ОСОБА_1 довідку про суму середньої заробітної плати, обчислену відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100, за останні 2 календарні місяці роботи на посаді начальника фінансового управління (а саме: травень, червень 2016р.), що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, без врахування виплат, що були здійснені після ліквідації штатної посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому з 01.07.2016 р.

- Стягнути з фінансового управління Знам'янського міськвиконкому на користь ОСОБА_1 недоотриману суму:

1) вихідної допомоги у розмірі 1402,06 грн.;

2) заробітної плати за серпень - жовтень 2016 року у розмірі 72,27 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач посилалася на те, що розпорядженням Знам'янського міського голови від 20.10.2016 р. №506-к її звільнено із займаної посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, у зв'язку зі скороченням штату, на підставі п.1 ст.40 КЗпП України з 20.10.2016 р.. Відповідачем по справі - фінансовим управлінням Знам'янського міськвиконкому було подано до Кіровоградського окружного адміністративного суду під час судового розгляду справи №П/811/152/18 довідку про її середньоденну заробітну плату №81 від 28.02.2018 р., в якій на її думку неправильно вказано суму її середньоденної заробітної плати для обчислення середнього заробітку за час затримки при звільненні для виплати, а саме, 166,67 грн. Також, посилалася на те, що відповідачем надано довідку від 25.09.2017 №296 про середньоденну заробітну плату ОСОБА_1 по справі №389/2770/16-а (справа щодо скасування рішень, розпорядження про звільнення, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу) для розрахунку виплат за час вимушеного прогулу, де неправильно обраховано суму 207,04 грн. На думку позивача, такий розрахунок її середньоденної заробітної плати здійснено відповідачем з порушенням норм Порядку обчислення середньої заробітної плати. Оскільки, позивач вважає, що до розрахунку слід було брати останні два календарні місяці які передували припиненню фактичного існування штатної посади начальника фінансового управління, яку вона займала, та яку було скорочено. Такими місяцями є, зокрема, травень та червень 2016 року. Тому, на думку позивача, відповідачем допущено різне та у всіх випадках неправильне визначення її середнього заробітку при звільненні. Також, зазначала, що суми, які суд визначає до стягнення з роботодавця на користь працівника як середній заробіток за час вимушеного прогулу, обраховується без віднімання сум податків та зборів. Крім того, посилалася на лист Міністерства соціальної політики України від 05.12.2017 №2849/0/101-17/281, в якому останнім зазначено, що нарахування заробітної плати повинно здійснюватися відповідно до посад, визначених штатним розписом.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив (а.с.105-107).

В судовому засіданні позивач та її представник підтримали позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні та письмовому відзиві на уточнений позов (а.с.92-94), заперечуючи проти задоволення позовних вимог, посилався на те, що останніми двома календарними місяцями роботи, що передують звільненню позивача є серпень та вересень 2016 року. Нарахована середньоденна заробітна плата ОСОБА_1 для обчислення розміру середнього заробітку за час затримки розрахунку складає: 207,04 грн. Оскільки справляння і сплата прибуткового податку з громадян є відповідно обов'язком роботодавця та працівника, то для виплати середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні середньоденна заробітна плата становить: 166,67 грн. ((207,04 грн. (нарахована середньоденна заробітна плата) - 40,37 грн. (податки та обов'язкові збори)). На думку відповідача, дії фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, щодо розрахунку та визначення суми середньої заробітної плати позивачу відповідають вимогам чинного законодавства.

Ухвалою суду від 24.09.2018 в задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі відмовлено.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини у справі, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено, що 20 жовтня 2016 року, розпорядженням Знам'янського міського голови №506-к, позивача звільнено із займаної посади начальника фінансового управління, у зв'язку зі скороченням штату, на підставі п.1 ст.40 КЗпП України з 20.10.2016 р. (а.с.6).

Постановою Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 09.08.2017 р. по справі №389/1297/17, залишеною в силі ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.10.2017 р., задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 до фінансового управління виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області про поновлення пропущеного строку для звернення до суду, стягнення компенсації за роботу у вихідні, святкові та неробочі дні, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні по день остаточного розрахунку та компенсації втрати частини грошових доходів у зв'язку з їх невиплатою (а.с.66-69). Поновлено ОСОБА_1 пропущений строк звернення до суду. Зобов'язано фінансове управління виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області нарахувати та виплатити їй компенсацію за роботу у вихідні, святкові та неробочі дні, а саме: 01 серпня 2015 року, 02 серпня 2015 року, 31 січня 2015 року, 28 червня 2015 року, 08 січня 2016 року, обраховану відповідно до вимог ст.107 КЗпП України, стягнуто з фінансового управління виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні в розмірі 51134 (п'ятдесят одна тисяча сто тридцять чотири) грн. 85 коп., зобов'язано фінансове управління виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 компенсацію втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати (інфляційні втрати), розраховану за методикою постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 року №159 «Про затвердження порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати» , починаючи з 21 жовтня 2016 року по день фактичного розрахунку.

25.09.2017 Фінансовим управлінням Знам'янського міськвиконкому видано довідку №296 про середньоденну заробітну плату ОСОБА_1 для обчислення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, згідно якої сума середньоденної заробітної плати ОСОБА_1 складає 207,04 грн. (а.с.91).

08.02.2018 відповідачем надано інформацію про сплату ОСОБА_1 заборгованості із заробітної плати після звільнення з роботи, з якої вбачається, що при здійсненні розрахунків заборгованості відповідач виходив із суми середньоденної заробітної плати ОСОБА_1 207,04 грн. (а.с.10).

28.02.2018 фінансовим управлінням видано довідку про середньоденну заробітну плату позивача №81, в якій зазначено суму її середньоденної заробітної плати для обчислення середнього заробітку за час затримки при звільненні 166,67 грн. та зазначено, що сума вказана без податків та обов'язкових зборів (а.с.9).

Суд погоджується з розрахунками відповідача щодо суми середньоденної заробітної плати позивача, яка становить 207,04 грн., з наступних підстав.

Згідно з ч.1 ст.27 Закону України «Про оплату праці» порядок обчислення середньої заробітної плати працівника у випадках, передбачених законодавством, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно норм абзацу третього пункту 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. №100 (далі за текстом - Порядок), у всіх інших випадках збереження середньої заробітної плати середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов'язана відповідна виплата. Працівникам, які пропрацювали на підприємстві, в установі, організації менше двох календарних місяців, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактично відпрацьований час.

З аналізу вказаної норми вбачається, що середньомісячна заробітна плата за час вимушеного прогулу працівника обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов'язана відповідна виплата.

Відповідно до пункту 8 Порядку нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період (пункт).

В судовому засіданні позивачем зазначено, що вона не погоджується з розрахунками відповідача щодо визначення суми її середньої заробітної плати при звільненні з посади начальника фінансового управління.

Тому, подією, з якою пов'язане вчинення відповідачем дій щодо нарахування позивачу суми її середньоденної заробітної плати є звільнення ОСОБА_1 із займаної посади.

Таким чином, враховуючи, що ОСОБА_1 звільнено із займаної посади розпорядженням Знам'янського міського голови від 20 жовтня 2016 року №506-к, суд дійшов висновку про правомірність врахування відповідачем при здійсненні розрахунку суми середньоденної заробітної плати позивача останніх двох календарних місяців роботи, що передують її звільненню - серпень та вересень 2016 року.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на лист Міністерства соціальної політики України від 05.12.2017 №2849/0/101-17/285, відповідно до змісту якого останнім зазначено, що нарахування заробітної плати повинно здійснюватись відповідно до посад, визначених штатним розписом. Оскільки, такий лист не є нормативно-правовим актом та носить інформаційний характер, що також роз'яснено позивачу у даному листі (а.с.54-55).

Судом встановлено, та не заперечувалось представниками сторін, що число відпрацьованих позивачем робочих днів за серпень-вересень 2016 року становить -1 день, таким чином, нарахована середньоденна заробітна плата ОСОБА_1 для обчислення розміру середнього заробітку за час затримки розрахунку складає: 207,04 грн. (207,04 грн./1 день).

При цьому, суд звертає увагу, що відповідач, зазначивши в довідці №81 від 28.02.2018 суму середньоденної заробітної плати позивача у розмірі 166,67 грн., роз'яснив, що оскільки роботодавець сплачує до бюджету податки та збори, сума середньоденної заробітної плати позивача вказана без податків та обов'язкових зборів (а.с.9).

Позивачем не надано суду достовірних та належних доказів наявності обставин, які б свідчили про порушення її прав, свобод чи інтересів при здійсненні відповідачем розрахунку її середньоденної заробітної плати.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність дій відповідача щодо розрахунку та визначення суми середньоденної заробітної плати ОСОБА_1, яка визначається у випадках, передбачених чинним законодавством виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому.

Уточнивши позовні вимоги, позивач просить визнати протиправними дії Фінансового управління Знам'янського місьвиконкому щодо вказання неправильно визначених та відмінних одне від одної сум середньої заробітної плати ОСОБА_1, які визначаються у випадках, передбачених чинним законодавством виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, у виданих (наданих) офіційних документах - довідках від 25.09.2017 №296, від 28.02.2018 № 81, інформаційній довідці від 08.02.2018 №49.

Судом встановлено, та не заперечувалось сторонами по справі, що довідку Фінансового управління Знам'янського міськвиконкому №296 від 25.09.2017 відповідачем подано до Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області, як доказ по справі № 389/2770/16-а (провадження №2-а/389/87/16) за позовом ОСОБА_1 до Знам'янської міської ради, міського голови м. Знам'янка Кіровоградської області ОСОБА_4, виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області, фінансового управління виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення, скасування розпорядження про звільнення, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та відшкодування моральної шкоди.

23 січня 2018 року Знам'янським міськрайонним судом Кіровоградської області прийнято рішення по даній справі, яким у задоволенні позову відмовлено (а.с.127-132). ОСОБА_1 подано апеляційну скаргу на дане рішення Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 23.01.2018 року, яку, на час розгляду справи, судом апеляційної інстанції ще не розглянуто (а.с.133-135).

З довідок фінансового управління №81 від 28.02.2018 та №49 від 08.02.2018 вбачається, що останні надано відповідачем до Кіровоградського окружного адміністративного суду, як докази у справі №П/811/152/18.

Судом встановлено, що в провадженні Кіровоградського окружного адміністративного суду перебуває справа №П/811/152/18 за позовом ОСОБА_1 до фінансового управління Знам'янського міськвиконкому про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні. Ухвалою суду від 16.03.2018 провадження у даній справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 23 січня 2018 року у справі №2-а/389/87/16 за позовом ОСОБА_1 до Знам'янської міської ради та фінансового управління Знам'янського міськвиконкому про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу (а.с.81-83, 137-138).

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне зазначити, що позивач, звертаючись до суду з позовними вимогами про визнання протиправними дій щодо розрахунку та визначення середньої заробітної плати у відповідних довідках та зобов'язання видати довідки, фактично просить визнати протиправними дії відповідача щодо надання зазначених довідок у інших справах, оцінка яким має надаватись відповідним судом при розгляді таких справ. Такі дії стосуються саме процесуальних дій учасника справи щодо надання доказів.

Оскаржувані дії відповідача не є діями суб'єкта владних повноважень у сфері управлінської діяльності, а стосуються обов'язку суду, щодо оцінки доказів - їх належності, достовірності та достатності, в інших справах, які перебувають у провадженнях судів. До того ж, оскаржувані дії безпосередньо не породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і не мають обов'язкового характеру.

Таким чином, суд дійшов висновку, що доводи позивача є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, що свідчить про відсутність підстав для визнання оскаржуваних дій відповідача протиправними.

З огляду на те, що судом встановлено правомірність оскаржуваних дій відповідача, похідні позовні вимоги позивача щодо зобов'язання фінансового управління Знам'янського міськвиконкому здійснити розрахунок її середньої заробітної плати за останні 2 календарні місяці роботи, що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100, без врахування виплат, що були здійснені після ліквідації штатної посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому з 01.07.2016 р. та видати їй довідку про суму середньої заробітної плати, обчислену відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100, за останні 2 календарні місяці роботи на посаді начальника фінансового управління (а саме: травень, червень 2016р.), що передують її звільненню з посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому, без врахування виплат, що були здійснені після ліквідації штатної посади начальника фінансового управління Знам'янського міськвиконкому з 01.07.2016 р., та стягнення з відповідача недоотриманих сум вихідної допомоги та заробітної плати задоволенню також не підлягають.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення чи вчинення дії.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на те, що позивачем не доведено обставин, які б свідчили про порушення її прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, доводи позивача, викладені в адміністративному позові та уточненні до позовних вимог, не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Керуючись ст.ст.72-77, 90, 132, 139, 143, 242-246, 255, 262, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (27400, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) до Фінансового управління Знам'янського місьвиконкому (27400, Кіровоградська область, м. Знам'янка, вул. М. Грушевського,18, ЄДРПОУ: 02314151) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Рішення у повному обсязі складено - 01.10.2018.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76875062
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —1140/1949/18

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 20.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 20.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 24.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Рішення від 24.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні