Ухвала
від 04.10.2018 по справі 29/176-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

04.10.2018м. ДніпроСправа № 29/176-10

Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.

при секретарі судового засідання: Малиці К.В.

за участю представників сторін:

від стягувача: не з'явився

від боржника: не з'явився

від ДВС: не з'явився

за позовом Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", м. Дніпро

до Комунальне підприємство "Дніпроводоканал", м. Дніпро

про стягнення 1 759 895 грн. 14 коп. ОСОБА_1&ls; секретар &gs;

СУТЬ СПОРУ:

Рішенням господарського суду від 21.09.2010р. з комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради стягнуто з Міського комунального виробничого підприємства "Дніпроводоканал" на користь Відкритого акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" в особі Дніпропетровських міських електричних мереж 1 176 435, 92грн. - заборгованості за спожиту електроенергію, 583459,22грн. - заборгованості за перетікання реактивної енергії, 25500,00 грн. - державного мита, 236,00грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з відстрочкою виконання рішення до 01.12.2010р.

21.09.2010р. на виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 06.09.2010р. у справі №29/176-10 видано наказ господарського суду Дніпропетровської області.

21.09.2018р. до суду надійшла скарга Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради на дії державного виконавця. Так, заявник просить визнати незаконними дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління ДВС Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області щодо винесення постанови про стягнення виконавчого збору №26114838 від 12.09.2018р.; зобов'язати посадових осіб Відділу примусового виконання рішень ДФС ГТУ юстиції у Дніпропетровській області провести необхідні дії у зв'язку із закінченням виконавчого провадження №26114838 на підставі п. 5 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження"; зобов'язати посадових осіб Відділу примусового виконання рішень ДФС ГТУ юстиції у Дніпропетровській області повернути КП "Дніпроводоканал" стягнутий на користь держави за виконавчим провадженням №26114838 виконавчий збір в сумі 178 563,11грн.

Ухвалою суду від 26.09.2018р. прийнято скаргу КП "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради на дії державного виконавця до розгляду та призначено розгляд скарги в судовому засіданні на 04.10.2018р. о 15:00год.

01.10.2018р. до суду надійшло від Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради уточнення до скарги на дії та рішення державного виконавця, відповідно до якого заявник просить визнати незаконними дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління ДВС Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області щодо винесення постанови про стягнення виконавчого збору №26114838 від 12.09.2018р. та скасувати постанову про стягнення виконавчого збору №26114838 від 12.09.2018р.

Згідно ст. 339 Господарського процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.

Відповідно до ст. 342 Господарського процесуального кодексу України неявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.

У призначене судове засідання представники сторін та ДВС не з'явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду від 21.09.2010 з комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради стягнуто з Міського комунального виробничого підприємства "Дніпроводоканал" на користь Відкритого акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" в особі Дніпропетровських міських електричних мереж 1 176 435, 92грн. - заборгованості за спожиту електроенергію, 583459,22грн. - заборгованості за перетікання реактивної енергії, 25500,00 грн. - державного мита, 236,00грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з відстрочкою виконання рішення до 01.12.2010.

21.09.2010 на виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 06.09.2010 у справі №29/176-10 видано наказ Господарського суду Дніпропетровської області.

22.04.2011р. постановою державного виконавця підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровської області відкрито виконавче провадження №26114838 з виконання наказу №29/176-10 від 21.09.2010р.

11.05.2011р. постановою державного виконавця підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровської області зупинено виконавче провадження №26114838 з виконання наказу №29/176-10 від 21.09.2010р. у зв'язку з порушенням провадження у справі про банкрутство №5005/5436/2011 від 26.04.2011р.

29.08.2018 від Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради надійшла заява про зупинення виконання та визнання таким, що не підлягає виконанню, наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 21.09.2010 по справі №29/176-10.

Ухвалою суду від 10.09.2018р. (суддя Первушин Ю.Ю.) визнано наказ господарського суду Дніпропетровської області від 21.09.2010 по справі №29/176-10 про стягнення з Міського комунального виробничого підприємства "Дніпроводоканал" (49101, м. Дніпропетровськ, вул. Червона, 21А, код ЄДРПОУ 03341305) на користь Відкритого акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" в особі Дніпропетровських міських електричних мереж (49070, м. Дніпропетровськ, вул. Ленінградська, 40; ЄДРПОУ 00130777) 1 176 435 (один мільйон сто сімдесят шість тисяч чотириста тридцять п'ять) грн. 92 коп. - заборгованості за спожиту електроенергію, 583 459 (п'ятсот вісімдесят три тисячі чотириста п'ятдесят дев'ять) грн. 22 коп. - заборгованості за перетікання реактивної енергії, 25 500 (двадцять п'ять тисяч п'ятсот) грн. 00 коп. - державного мита, 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з відстрочкою виконання рішення до 01.12.2010 року - таким, що не підлягає виконанню.

Як вбачається із матеріалів справи, 12.09.2018р. старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції Дніпропетровської області винесено постанову про стягнення з боржника МКВП "Дніпроводоканал" виконавчий збір у розмірі 178 563,11грн.

Не погоджуючись із зазначеною постановою про стягнення від 12.09.2018р. скаржник звернувся з відповідної скаргою до господарського суду Дніпропетровської області.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 2 Закону України "Про виконавче провадження" обумовлено, що виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: 1) верховенства права; 2) обов'язковості виконання рішень; 3) законності; 4) диспозитивності; 5) справедливості, неупередженості та об'єктивності; 6) гласності та відкритості виконавчого провадження; 7) розумності строків виконавчого провадження; 8) співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; 9) забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.

Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих документів таких як (серед іншого) виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень (п.1.ч.1 ст.3 Закону).

Виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення; (п.1 ч.1 ст. 26 Закону).

Згідно частини першої статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до ст. 27 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016р. № 1404-VIII виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби.

Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом.

Згідно ст. 27 Закону від 02.06.2016р. №1404-VІІІ, розділу VІ Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012р. № 512/5, виконавчий збір стягується на підставі постанови, яка виноситься на стадії розподілу стягнутих з боржника сум або закінчення виконавчого провадження згідно статті 39 Закону в розмірі 10 % від суми, що фактично стягнута, повернута стягувачу.

Таким чином обов'язковими умовами стягнення виконавчого збору є: 1)фактичне виконання судового рішення; 2)вжиття державним виконавцем заходів примусового виконання рішень.

Крім того, законодавець чітко визначив, що виконавчий збір стягується з фактично стягнутої суми; розмір виконавчого збору вираховується також з фактично стягнутої суми.

За своїм призначенням виконавчий збір є своєрідною винагородою державному виконавцю за вчинення заходів примусового виконання рішення, за умови, що такі заходи призвели до виконання рішення.

Тобто, підставою для стягнення виконавчого збору у межах виконавчого провадження про стягнення з боржника сум коштів є здійснення державним виконавцем дій по фактичному стягненню з боржника на користь стягувача зазначених у виконавчому документі сум, та виконавчий збір обраховується лише від розміру фактично стягнутих сум.

При цьому, приписами Закону від 02.06.2016 № 1404-VІІІ (ст. 40, 42 Закону) передбачено порядок винесення постанови про стягнення виконавчого збору, зокрема частиною 3 ст. 40 Закону від 02.06.2016р. № 1404-VІІІ унормовано, що у разі повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених пунктами 1, 3, 4, 6 частини першої ст. 37 цього Закону, закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 6, 9 (крім випадку, передбаченого частиною дев'ятою ст. 27 цього Закону), 11, 14 і 15 частини першої ст. 39 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня повернення виконавчого документа (закінчення виконавчого провадження) виносить постанову про стягнення виконавчого збору, яку виконує в порядку, встановленому цим Законом.

Тобто, виконавчий збір підлягає стягненню в порядку та розмірі, визначеному цим Законом, який в даному випадку, обумовлює можливість винесення постанови про стягнення виконавчого збору після закінчення виконавчого провадження в порядку статті 39 Закону чи повернення виконавчого документа згідно статті 37 Закону.

Натомість, як вбачається з матеріалів справи, станом на 23.08.2018р. державним виконавцем з боржника не було стягнуто в примусовому порядку сум згідно наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 21.09.2010р. Крім того, відповідно до ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 10.09.2018р. (суддя Первушин Ю.Ю.) визнано наказ господарського суду Дніпропетровської області від 21.09.2010 по справі №29/176-10 про стягнення з Міського комунального виробничого підприємства "Дніпроводоканал" на користь Відкритого акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" в особі Дніпропетровських міських електричних мереж 1 176 435 (один мільйон сто сімдесят шість тисяч чотириста тридцять п'ять) грн. 92 коп. - заборгованості за спожиту електроенергію, 583 459 (п'ятсот вісімдесят три тисячі чотириста п'ятдесят дев'ять) грн. 22 коп. - заборгованості за перетікання реактивної енергії, 25 500 (двадцять п'ять тисяч п'ятсот) грн. 00 коп. - державного мита, 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з відстрочкою виконання рішення до 01.12.2010 року - таким, що не підлягає виконанню.

Таким чином, у державного виконавця були відсутні правові підстави для винесення постанови від 12.09.2018р. по виконавчому провадженню №26114838 про стягнення виконавчого збору у розмірі 178 563,11 грн.

Враховуючи викладене, господарський суд дійшов висновку, що дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Дніпропетровській області щодо винесення постанови про стягнення виконавчого збору № 26114838 від 12.09.2018 року у розмірі 178 563,11 грн. є безпідставними та для підлягають скасуванню.

Згідно статті 339 Господарського процесуального кодексу України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.

Статтею 343 Господарського процесуального кодексу України визначено, що за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов'язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

З огляду на викладене, скарга Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 234, 235, 339, 341, 342, 343 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

Скаргу Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради №523/11.3-14 від 20.09.2018р. (з урахуванням уточнення №586/11.3-14 від 28.09.2018р.) - задовольнити.

Визнати недійсною та скасувати постанову державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області ВП № 26114838 від 12.09.2018 року про стягнення виконавчого збору у розмірі 178563,11грн. з примусового виконання наказу господарського суду Дніпропетровської області від 21.09.2010р. №29/176-10.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя ОСОБА_1

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення04.10.2018
Оприлюднено09.10.2018
Номер документу76964844
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/176-10

Ухвала від 04.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 26.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 10.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 31.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 14.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 06.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Рішення від 06.09.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні