Рішення
від 03.10.2018 по справі 0640/4227/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2018 року м.Житомир справа № 0640/4227/18

категорія 8.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лавренчук О.В.,

секретар судового засідання Степанчук С.В.,

за участю: представника позивача адвоката -ОСОБА_1,

представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного малого підприємства "Полісся" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 ,

встановив:

Приватне мале підприємство "Полісся" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Житомирській області в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 в частині застосування штрафу у сумі 18000 грн за затримку реєстрації податкових накладних, винесене заступником начальника-начальником Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області ОСОБА_4.

В обґрунтування позову зазначає, що податкова накладна №20 була помилково датована 07.03.2017 тоді як в Додатку №5 та податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2018 року відображено та сплачено до бюджету. За наслідками розгляду акту камеральної перевірки, з метою виправлення помилки, Розрахунок коригування кількісних та вартісних показників був одразу двічі подана нашим підприємством 08.05.2018 об 14:44 та 16:54, однак прийнятий не був. Вказує, що 22.05.2018 отримано податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 про сплату штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних. Вважає, що в ході камеральної перевірки неможливо перевірити дійсні причини нібито наявного порушення.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 19.09.2018.

Через відділ документального забезпечення суду 19.09.2018 представником відповідача подано відзив на позовну заяву в якому просить відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що камеральною перевіркою встановлено порушення Приватним малим підприємством Полісся вимог пункту 201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Встановлено, що згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних, виписана податкова накладна від 07.03.2017 № 20 на суму ПДВ 45000,00 грн. зареєстрована в ЄРПН 30.03.2018, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації кількістю 364 календарних дні. Вважає дії відповідача правомірними.

У судовому засіданні 19.09.2018 протокольною ухвалою постановлено викликати в судове засідання перевіряючого, який здійснював перевірку щодо податкової накладної №20 та оголошено перерву до 03.10.2018.

Представник позивача 27.09.2018 подав до суду відповідь на відзив у якому вказує, що розрахунок коригування до податкової накладної №20 датованої 07.03.2017 із від'ємним значенням "мінус" була подана підприємством 16.04.2018. Однак даний документ двічі не приймався і був прийнятий до обліку органами ДФС лише 10.05.2018, що підтверджується квитанцією №2.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та заперечення представників відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню за таких підстав.

Встановлено, що Приватне мале підприємство "Полісся" (далі - ПМП "Полісся") перебуває на обліку в Малинській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Житомирській області та із 08.10.1997 зареєстроване платником податку на додану вартість.

Головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області здійснено перевірку термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам ПДВ та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПМП "Полісся".

За результатом перевірки складено Акт №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018 (далі - Акт від 03.05.2018, а.с. 10-11). Перевіркою граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄРПН встановлено: податкова накладна №20, дата складання 07.03.2017, дата реєстрації 30.03.2018, сума ПДВ, зазначена у податковій накладній - 45000 грн, порушення граничних термінів реєстрації - 364 дні, сума штрафних санкцій 18000 грн; податкова накладна/розрахунок коригування №100, дата складання 29.03.2018, дата реєстрації в ЄРПН 16.04.2018, сума ПДВ, зазначена в ПН/РК 669,09 грн, порушення граничних термінів реєстрації - 13 днів, сума штрафних санкцій 66,91 грн.

У висновках Акту від 03.05.2018 вказано: "Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України". (а.с. 11)

Як вбачається з матеріалів справи, 10.05.2018 ПМП "Полісся" звернулось до Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області із запереченням до акту перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018 (а.с. 12)

Головним управлінням ДФС у Житомирській області листом №4352/6/06-30-53-12-18 від 17.05.2018 повідомлено ПМП "Полісся", що Малинське управління ГУ ДФС у Житомирській області розглянуло заперечення ПМП "Полісся" від 10.05.2018. Головне управлінням ДФС у Житомирській області вважає, що висновки, зроблені в Акті перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018 залишено без змін, а заперечення- без задоволення. (а.с. 17-18)

На підставі акту перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018 Головним управління ДФС у Житомирській області винесено податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 яким до Приватного малого підприємства "Полісся" застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 66,91 грн (за порушення граничних строків реєстрації ПН / РК за затримку реєстрації ПН/РК на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 669,09 грн); а затримку реєстрації ПН/РК від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 45000,00 грн застосовано штраф у розмірі 40% в сумі 18000,00 грн (а.с. 15-16)

08.05.2018 ПМП "Полісся", з метою виправлення помилки, до ЄРПН направлялись Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №20 від 07.03.2018. Документ не прийнято (а.с. 13, 14)

У матеріалах адміністративної справи міститься Рішення ДФС України №24552/6/99-99-11-03-01-25 від 25.07.2018 про результати розгляду скарги. Зі змісту Рішення вбачається, що ДФС України залишає податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 без змін, а скаргу ПМП "Полісся"- без задоволення (а.с. 20-21)

Вважаючи податкове повідомлення- рішення №0014895312 від 18.05.2018 в частині застосування штрафу в розмірі 40% у сумі 18000,00 необґрунтованим, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Статтею 201 ПК України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Представник позивача пояснив, що після отримання відповіді про безпідставну відмову у прийнятті, з метою подачі звіту, майже одразу податкова накладна №20 на суму ПДВ 45000,00 грн, була повторно направлена в електронному вигляді в ДФС але вказано 2017 рік, що є технічною помилкою. Ця технічна помилка була помічена одразу і через 1 хвилину (о 16.12 год. за даними квитанції) була зроблена ще одна податкова накладна №20 від 07.03.2018 і доставлена в ДФС, яка відхилена, по причині, що сума по податковій накладній не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ. Зазначив, що по всіх надсиланнях податкових накладних (із зазначенням точного часу) підтвердженням є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз.5 п.201.7 Кодексу). Таким чином, із трьох податкових накладних за № 20 на суму 45 000 грн., які були направлені в ДФС протягом пів години, до обліку була прийнята лише помилково сформована із зазначенням 2017 року, всі решта податкових накладних які направлялись з метою виправлення помилки до уваги взяті не були.

Суд відмічає, що судом не досліджуються обставини, що слугували підставою для формування податкової накладної №20 від 07.03.2017 (07.03.2018), оскільки позивач оскаржує податкове повідомлення-рішенн, винесене на підставі висновків акту камеральної перевірки від 03.05.2018.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України 75.1.1. камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Особливості камеральної перевірки полягають у тому, що для її проведення не потрібен наказ керівника податкового органу або інший спеціальний дозвіл чи направлення, не потрібно згоди платника податків, а також його присутності. Мета камеральної перевірки - виявити в поданій звітності, інших даних систем електронного адміністрування, єдиних реєстрів, арифметичні та/або методологічні помилки, або інші відомості, які призвели до заниження або завищення податкового зобов'язання або посвідчують інші реєстраційні порушення, які доводять склад податкового правопорушення. Камеральна перевірка проводиться на систематичній основі, тобто перевіряються всі без винятку податкові декларації та уточнюючі розрахунки, подані платником, якого перевіряють.

Камеральна перевірка є одним із способів реалізації контрольної функції податкового органу, шляхом якої здійснюється систематичний контроль за своєчасністю нарахування та відображення всіх відомостей, які впливають на правильність декларування платником податків.

Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 9 серпня 2018 року у справі №805/1731/17-а (адміністративне провадження №К/9901/41791/18)

Матеріалами справи підтверджується, що за результатом камеральної перевірки встановлено порушення позивачем термінів реєстрації, зокрема, податкової накладної №20 від 07.03.2017 (а.с. 34) в ЄРПН.

Судом досліджено наявну в матеріалах справи квитанцію №1 яка підтверджує, що податкову накладну №20 від 07.03.2017 (а.с. 34) отримано 30.03.2018 в 16:00:23 (а.с. 35)

Отже, податкова накладні №20 від 07.03.2017 зареєстрована в ЄРПН 30 березня 2018 року з порушення граничних термінів.

Відповідно до приписів п. 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Отже, враховуючи те, що камеральною перевіркою, предметом якого було своєчасність зареєстрованих позивачем податкових накладних, встановлено порушення ПМП "Полісся" граничних термінів реєстрації податкової накладної №20 на суму ПДВ 45000,00грн, суд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а відповідач діяв у межах та у спосіб, визначений законодавством України.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

В задоволенні позову Приватного малого підприємства "Полісся" (вулиця Гагаріна,1, село Забране, Малинського району, Житомирської області, код ЄДРПОУ 13552267) до Головного управління ДФС у Житомирській області (вулиця Юрка Тютюнника, 7, місто Житомир, код ЄДРПОУ 37909216) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2018 року №0014895312, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Лавренчук

Повне судове рішення складене 08 жовтня 2018 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено09.10.2018
Номер документу76986957
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0640/4227/18

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні