Постанова
від 30.01.2019 по справі 0640/4227/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 0640/4227/18

Головуючий у 1-й інстанції: Лавренчук О.В.

Суддя-доповідач: Ватаманюк Р.В.

30 січня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Мельник-Томенко Ж. М. Сторчака В. Ю.

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представника позивача: Мельник О.В.,

представника відповідача: Мазур О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного малого підприємства "Полісся" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року (повне судове рішення складене 08 жовтня 2018 року у м. Житомир) у справі за адміністративним позовом приватного малого підприємства "Полісся" (далі - позивач) до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 18 травня 2018 року №0014895312,

В С Т А Н О В И В :

позивач 27.08.2018 звернувся із адміністративним позовом до Житомирського окружного адміністративного суду в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18.05.2018 в частині застосування штрафу у сумі 18000 грн. за затримку реєстрації податкових накладних, винесене заступником начальника-начальником Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області ОСОБА_4

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 03.10.2018 відмовлено у задоволенні адміністративного позову.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано, те що помилка у даті податкової накладної була виявлена самостійно та вжиті своєчасно всі заходи до її виправлення, а тому застосування штрафних санкцій в сумі 18 000 грн. є неспіврозмірним та незаконним.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу вказавши, що податкова накладна №20 від 07.03.2017 зареєстрована в ЄДРПН 30.03.2018, тобто з порушенням граничних термінів.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі та просив колегію суддів її задовольнити.

Представник відповідача заперечив проти апеляційної скарги.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлені та неоспорені сторонами такі обставини.

Приватне мале підприємство "Полісся" перебуває на обліку в Малинській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Житомирській області та із 08.10.1997 зареєстроване платником податку на додану вартість.

Головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області здійснено перевірку термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам ПДВ та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПМП "Полісся".

03.05.2018 за результатом перевірки податковим органом складено Акт №375/06-30-53-12-27.

Так, перевіркою граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄРПН встановлено: податкова накладна №20, дата складання 07.03.2017, дата реєстрації 30.03.2018, сума ПДВ, зазначена у податковій накладній - 45000 грн, порушення граничних термінів реєстрації - 364 дні, сума штрафних санкцій 18000 грн; податкова накладна/розрахунок коригування №100, дата складання 29.03.2018, дата реєстрації в ЄРПН 16.04.2018, сума ПДВ, зазначена в ПН/РК 669,09 грн, порушення граничних термінів реєстрації - 13 днів, сума штрафних санкцій 66,91 грн.

У висновках Акту від 03.05.2018 вказано: "Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України".

Згідно матеріалів справи, 10.05.2018 ПМП "Полісся" звернулось до Малинського управління ГУ ДФС у Житомирській області із запереченням до акту перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018.

17.05.2018 Головним управлінням ДФС у Житомирській області листом №4352/6/06-30-53-12-18 повідомлено ПМП "Полісся", що Малинське управління ГУ ДФС у Житомирській області розглянуло заперечення ПМП "Полісся" від 10.05.2018. Головне управлінням ДФС у Житомирській області залишило без змін висновки, зроблені в Акті перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018, а заперечення - без задоволення.

18.05.2018 на підставі акту перевірки №375/06-30-53-12-27 від 03.05.2018 Головним управління ДФС у Житомирській області винесено податкове повідомлення-рішення №0014895312 яким до ПМП "Полісся" застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 66,91 грн (за порушення граничних строків реєстрації ПН / РК за затримку реєстрації ПН/РК на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 669,09 грн); а затримку реєстрації ПН/РК від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 45000,00 грн застосовано штраф у розмірі 40% в сумі 18 000,00 грн.

При цьому, 08.05.2018 ПМП "Полісся", з метою виправлення помилки, до ЄРПН направлялись Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №20 від 07.03.2018. Документ не прийнято.

Не погодившись із податковим повідомленням- рішенням №0014895312 від 18.05.2018 в частині застосування штрафу в розмірі 40% у сумі 18000,00 позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що камеральною перевіркою, предметом якого було своєчасність зареєстрованих позивачем податкових накладних, встановлено порушення ПМП "Полісся" граничних термінів реєстрації податкової накладної №20 на суму ПДВ 45000,00 грн., а тому, позовні вимоги є необґрунтованими, а відповідач приймаючи податкове повідомлення рішення в оскаржуваній частині діяв у межах та у спосіб, визначений законодавством України.

Апеляційний суд не погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатом камеральної перевірки встановлено порушення позивачем термінів реєстрації, зокрема, податкової накладної №20 від 07.03.2017 в ЄРПН.

Згідно матеріалів справи, після отримання відповіді про відмову у прийнятті, з метою подачі звіту, майже одразу податкова накладна №20 на суму ПДВ 45000,00 грн, була повторно направлена в електронному вигляді в ДФС але вказано 2017 рік, що є технічною помилкою. Ця технічна помилка була помічена відразу та в подальшому позивачем повторно направлена податкова накладна №20 від 07.03.2018, яка доставлена в ДФС, проте відхилена, по причині, що сума по податковій накладній не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ. Вказане підтверджується квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄДРПН.

Таким чином, із трьох податкових накладних за № 20 на суму 45 000 грн., які були направлені в ДФС протягом пів години, до обліку була прийнята лише помилково сформована із зазначенням 2017 року.

Згідно квитанції №1 податкову накладну №20 від 07.03.2017 отримано 30.03.2018 в 16:00:23.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що податкова накладна помилково датована 07.03.2017 задекларована в зобов'язаннях Додатку №5 та Податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2018 року.

Крім того, 10.05.2018 позивачем подано податковому органу заперечення до акту перевірки, в якому вказано, що податкова накладна №20 від 07.03.2017 була виписана помилково, з покупцем ТОВ "Експотранс-граніт" за березень 2017 ніяких господарських операцій не відбулося, а дана операція належить до періоду за березень 2018 року. Доводи вказаного заперечення податковим органом не досліджено.

При цьому, наведені позивачем обставини щодо допущеної помилки та відсутності відповідних операцій у березні 2017 року підтверджуються матеріалами справи, а саме, копіями договору купівлі-продажу №8/18 від 16.01.2018, довідки ТОВ "Експотранс-граніт" про відсутність господарських операцій за 2017 рік, копією податкової декларації з податку на додану вартість із додатком №5 за березень 2018 року, банківськими виписками за 30.03.2018 та квітень 2018, накладними №177, 178 та податковими накладними №16, №17.

Таким чином, зі сторони позивача порушення строків реєстрації податкової накладної не було, оскільки у відповідності до вищевказаних вимог закону, на дату виникнення податкових зобов'язань, а саме 07.03.2018 позивачем складена та вчасно подана податкова накладна в електронній формі.

Зазначений в накладній 2017 рік є лише технічною помилкою, яка не впливає на суму податкових зобов'язань та не призводить до порушення термінів реєстрації податкових накладних.

Відповідно до п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України, допущення продавцем товарів/послуг помилок під час зазначення обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, виявлених контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця, - тягне за собою накладення на платника податку - продавця штрафу в розмірі 170 гривень та зобов'язання виправити такі помилки.

Пунктом 201.1. ст. 201 ПК України встановлено, що у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити серед яких, зокрема, дата складання податкової накладної.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що з метою виправлення вказаної описки 08.05.2018 позивачем двічі подавався Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників, проте прийнятий не був. Вказаний розрахунок був зареєстрованим 10.05.2018.

Таким чином, на момент прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 18.05.2018 виявлена помилка позивачем вже була виправлена, проте, штрафні санкції контролюючим органом протиправно застосовані не за помилкову реєстрацію податкової накладної, а за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної на суму 45000 грн.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення не відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і підлягає скасуванню з постановленням нової постанови.

У силу п. 2 ч.1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно зі ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Згідно ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1 ).

На підставі ст. 139 КАС України стягненню на користь позивача підлягає 4405 грн. сплаченого судового збору згідно платіжного доручення №801 від 20.08.2018 на суму 1762 грн. та квитанції №12 від 06.11.2018 на суму 2643 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - ГУ ДФС у Житомирській області.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу приватного малого підприємства "Полісся" задовольнити повністю.

Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року - скасувати та прийняти нову постанову.

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18 травня 2018 року в частині застосування штрафу у сумі 18000 грн. за затримку реєстрації податкових накладних.

В іншій частині податкове повідомлення-рішення №0014895312 від 18 травня 2018 року залишити без змін.

Стягнути на користь приватного малого підприємства "Полісся" (код ЄДРПОУ 13552267, вул. Гагаріна, 1, с. Забране, Малинський район, Житомирська область) 4 405 грн. (чотири тисячі чотириста п'ять грн.) сплаченого судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (код ЄДРПОУ 39459195, вул. Ю. Тютюнника, 7, м. Житомир).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 06 лютого 2019 року.

Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Мельник-Томенко Ж. М. Сторчак В. Ю.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2019
Оприлюднено10.02.2019
Номер документу79697374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0640/4227/18

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні