Рішення
від 28.09.2018 по справі 761/19072/16-ц
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/19072/16-ц

Провадження № 2/761/3663/2018

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2018 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:

головуючого: судді - Притули Н.Г.

при секретарі: Припутневич В.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю ДК Будкомсервіс про захист прав споживачів ,-

В С Т А Н О В И В:

23 травня 2016 року до суду надійшла зазначена позовна заява.

В позовних вимогах позивач просить: зобов'язати відповідача надати письмову відповідь по суті на всі питання, поставлені у зверненні позивача від 17.07.2015 року №ЖК7 із наданням належним чином оформлених та завірених у встановленому порядку: проектів договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та про надання послуг з організації постачання електроенергії, централізованого опалення, холодної та гарячої води і водовідведення, які стосуються квартири АДРЕСА_1; копій документів стосовно затвердження тарифів ТОВ ДК Будкомсервіс у встановленому чинним законодавством України порядку в органах державної влади та місцевого самоврядування за період з початку обслуговування будинку АДРЕСА_1 по день винесення рішення судом; складений ТОВ ДК Будкомсервіс акт про не надання послуг з централізованого опалення в квартирі АДРЕСА_1 за період від початку опалювального сезону 2014/2015 років до дати фактичного початку опалення; копій дозвільних документів на розміщення рекламних вивісок на фасаді та у місцях загального користування будинку АДРЕСА_1; розрахунок обліковуваної ТОВ ДК Будкомсеравіс заборгованості позивача із вказівкою: 1) коли виникла кожна конкретна заборгованість, 2) за що виникла кожна конкретна заборгованість; 3) підстави виникнення кожної конкретної заборгованості із посиланням на документи із зазначенням їх реквізитів та норми чинного законодавства.

Вимоги обґрунтовані тим, що позивач є споживачем житлово-комунальних послуг квартири АДРЕСА_1. Послуги надає ТОВ ДК Будкомсервіс .

Використовуючи свої права споживача позивач направляв запити до відповідача про отримання інформації. Проте на день звернення позивача із позовом до суду відповіді на запити не надійшли.

Пізніше позивач направив запит від 17.07.2015 року, але відповідь була надана лише листом від 12.10.2015 року.

Позивач зазначає, що відповідь надана із порушенням строків, встановлених Законом для надання відповіді та відповідь було надано не повну.

Ухвалою Шевченківського районного суду м.Києва від 04.07.2016 року позовну заяву ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю ДК Будкомсервіс про захист прав споживачів було повернуто у зв'язку з неусуненням недоліків позовної заяви.

Ухвалою Апеляційного суду м.Києва від 04.07.2017 року ухвалу Шевченківського районного суду м.Києва від 04.07.2016 року було скасовано з передачею питання на новий розгляд.

Ухвалою Шевченківського районного суду м.Києва від 01.08.2017 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.

В судове засідання позивач та його представник не з'явилися, звернулися до суду із заявою про слухання справи у їх відсутність.

Відповідач представника в судове засідання не направив, хоча повідомлявся про час та місце слухання справи за адресою, зазначеною в позовній заяві.

Тому на підставі положень статті 223 ЦПК України суд продовжив слухання справи у відсутність сторін.

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, тобто обов'язок доказування покладений на сторони.

Оцінивши в сукупності надані суду докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення заявлених вимог за наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про звернення громадян (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 15 Закону України Про звернення громадян органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Статтею 19 Закону України Про звернення громадян передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Згідно із ст.20 Закону України Про звернення громадян , звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Крім того, згідно із положеннями статті 20 Закону України Про житлово-комунальні послуги (в редакції на час виникнення правовідносин) передбачено, що споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг; одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.

В той же час Виконавець зобов'язаний забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів; підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором; надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.

Згідно з положеннями ч.1 ст.4 Закону України Про захист прав споживачів , споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України Про інформацію кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, позивач неодноразово звертався до відповідача із запитами та в запиті від 17.07.2015 року за №ЖК7 просив керуючись нормами Конституції України, Цивільного кодексу України, Закону України Про звернення громадян , Законом України Про інформацію та нормами чинних законодавчих актів України (законів та підзаконних актів)

1. Надати офіційну письмову відповідь з якої дати БУДКОМСЕРВІС розпочало обслуговування Будинку.

2. Надати належним чином завіренні тарифи на обслуговування Будинку на дату коли БУДКОМСЕРВІС розпочало обслуговування Будинку, враховуючи те, що станом на сьогоднішній день БУДКОМСЕРВІС не уклало договору та ухиляється від його укладання.

3. Надати належним чином завіренні тарифи на обслуговування Будинку станом на сьогоднішній день, враховуючи те, що станом на сьогоднішній день БУДКОМСЕРВІС не уклало договору та ухиляється від його укладання, а у разі якщо за цей час тарифи змінювалися, вказати періоди часу із тарифами та на підставі чого вони встановлювалися.

4. У разі якщо станом на сьогоднішній день тарифи на обслуговування Будинку були змінені з того моменту коли БУДКОМСЕРВІС розпочало обслуговування Будинку надати письмове обґрунтування підстав змінення тарифів з посиланням на норми чинного законодавства України за кожний період зміни тарифів.

5. Надати офіційну інформацію, а саме: повні реквізити документів (дати та номери), належним чином завірені копії вказаних документів, стосовно затвердження тарифів БУДКОМСЕРВІС у встановленому чинним законодавством України порядку в органах державної влади та місцевого самоврядування. У разі якщо за період від початку обслуговування БУДКОМСЕРВІС Будинку тарифи змінювались надати таку інформацію та такі документи належним чином завірені стосовно кожного періоду зміни тарифів.

6. Повідомити чи нараховується БУДКОМСЕРВІС знижка на тарифи у разі сплати їх до 20-го числа кожного місяця, у разі якщо не нараховується надати письмове обґрунтування із посиланнями на норми чинного законодавства чому не надається така знижка, а у разі якщо нараховується, повідомити у якому розмірі вона надається.

7. Надати належним чином завірений проект договору стосовно надання послуг БУДКОМСЕРВІС по обслуговуванню Будинку та надання відповідних послуг споживачам для аналізу його відповідності нормам чинного законодавства тау разі його відповідності підписання між ним та БУДКОМСЕРВІС.

8. Надати офіційну письмову відповідь в якій вказати дату коли БУДКОМСЕРВІС розпочало опалення Будинку та коли опалення було надано квартирі НОМЕР_2 Будинку.

9. Надати офіційну письмову відповідь в якій навести обґрунтування з посиланням на норми чинного законодавства України, чому БУДКОМСЕРВІС не розпочало опалення Будинку у визначений органами державної влади та місцевого самоврядування опалювальний сезон 2014/2015 року.

10. Скласти та надати мені акт стосовно ненадання БУДКОМСЕРВІС опалення до квартири НОМЕР_2 Будинку від початку опалювального сезону 2014/2015 року до моменту надання опалення до квартири НОМЕР_2 Будинку.

11. Надати офіційну письмову відповідь в якій вказати дату коли буде здійснено підключення пожежної сигналізації в квартирі НОМЕР_2 Будинку.

12. Надати офіційну письмову відповідь в якій навести обґрунтування з посиланням на норми чинного законодавства України, чому не здійснено підключення пожежної сигналізації Будинку станом на сьогоднішній день.

13. Надати офіційну відповідь чи працює пожежна сигналізація в місцях загального користування Будинку. Повідомити, яка організація здійснює обслуговування пожежної сигналізації у Будинку та на підставі яких документів, надати реквізити таких документів. У разі якщо пожежна сигналізація не працює у Будинку, надати обґрунтування із посиланням на норми чинного законодавства України чому пожежна сигналізація не працює у Будинку.

14. Надати офіційну письмову відповідь в якій вказати дату коли відповідні частини фойє Будинку (двері, стіни) будуть приведенні до належного стану від наліплених оголошень та незаконної реклами. Здійснити невідкладні дії для приведення частин Будинку у належний стан.

15. Надати офіційну письмову відповідь в якій навести обґрунтування розміщення рекламних вивісок та рекламних оголошень на фасаді Будинку та у місцях загального користування Будинку з посиланням на норми чинного законодавства України, з вказівкою відповідних документів та їх повних реквізитів. Надати належним чином завіренні копії дозвільних документів на розміщення таких рекламних вивісок на фасаді Будинку та рекламних матеріалів у місцях загального користування будинку. У разі відсутності таких дозвільних документів, вжити негайні дії стосовно демонтажу таких рекламних вивісок та рекламних матеріалів та надати обґрунтування чому станом на сьогоднішній день посадовими особами БУДКОМСЕРВІС не здійснено дій стосовно їх демонтажу. •

16. Надати офіційну письмову відповідь в якій вказати дату коли буде здійснено ремонт ліфту у Будинку, та двері ліфту будуть приведені у належний стан і будуть відкриватись та Зачинятись без скрипу, та повідомити чому станом на сьогоднішній день це не здійснено.

17. Невідкладно провести ремонт та профілактику ліфту у Будинку, зокрема дверей до належного технічного стану.

18. Надати офіційну інформацію в якому технічному стані знаходиться ліфт станом на сьогоднішній день.

19. Невідкладно забезпечити на п'ятому поверсі Будинку, в тамбурі між сходами та коридором який веде до квартир освітлення.

21.Надати офіційну відповідь, чи попереджало БУДКОМСЕРВІС про відключення води та світла через оголошення у Будинку та смс повідомлення у разі наявності заборгованості у споживачів квартир Будинку. У разі якщо попереджало навести повний порядок дій стосовно відключення води та світла у квартирі Будинку з посиланням на відповідні норми чинного законодавства України, такому споживачу квартири Будинку, враховуючи те, що між споживачем квартири Будинку та БУДКОМСЕРВІС не укладено договір.

22.Надати належним чином оформлений розрахунок яка є у заявника на думку БУДКОМСЕРВІС заборгованість із вказівкою: 1) коли виникла кожна конкретна заборгованість 2) за що виникла кожна конкретна заборгованість 3) підстава виникнення кожної конкретної заборгованості із посиланням на конкретні документи їх реквізити та норми чинного законодавства України.

На вказаний запит 12.10.2015 року відповідач надав відповідь в якій зазначив, що ТОВ ДК Будкомсервіс є балансоутримувачем будинку по АДРЕСА_1. Станом на день відповіді позивачу двічі надавались зразки договорів між ТОВ ДК Будкомсервіс та ним, як фізичною особою - власником квартири №НОМЕР_2, проте отримувати такі договори він відмовився. Враховуючи наведене, втретє разом із даним листом направлено зразок договору. Щодо чистоти коридорів та місць загального користування у відповіді зазначено, що сходові клітки та коридори щодня прибираються працівниками ТОВ ДК Будкомсервіс . Вся інформація, у тому числі щодо затвердження тарифів на обслуговування будинку, реквізити документів, якими затверджені тарифи, проекти договорів стосовно надання послуг по обслуговуванню будинку та споживачам, інформацію щодо дати початку опалювального сезону, а також інші відомості, розміщені на дошці оголошень. Окрім цього також здійснюється постійне розміщення інформації щодо квартир, за якими є заборгованість по сплаті комунальних послуг.

До відповіді додані додатки на 16 аркушах, зокрема: проект Договору №21/1/Ж про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 01.09.2014 року з додатками: вартість витрат та затверджені тарифи для оплати мешканцями за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_1; правила проведення ремонтних та оздоблювальних робіт; Правила користування приміщеннями житлових будинків; Складові тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій; проект Договору №21/2/Ж про надання послуг з організації постачання електроенергії, централізованого опалення, холодної та гарячої води і водовідведення від 01.09.2014 року з додатками: вартість витрат за надання зазначених послуг.

Позивач звертаючись до суду з позовом зазначив, що відповідь надана не повна, зокрема не надано:

проектів договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та про надання послуг з організації постачання електроенергії, централізованого опалення, холодної та гарячої води і водовідведення, які стосуються квартири АДРЕСА_1;

копій документів стосовно затвердження тарифів ТОВ ДК Будкомсервіс у встановленому чинним законодавством України порядку в органах державної влади та місцевого самоврядування за період з початку обслуговування будинку АДРЕСА_1 по день винесення рішення судом;

складений ТОВ ДК Будкомсервіс акт про не надання послуг з централізованого опалення в квартирі АДРЕСА_1 за період від початку опалювального сезону 2014/2015 років до дати фактичного початку опалення;

копій дозвільних документів на розміщення рекламних вивісок на фасаді та у місцях загального користування будинку АДРЕСА_1;

розрахунок обліковуваної ТОВ ДК Будкомсеравіс заборгованості позивача із вказівкою: 1) коли виникла кожна конкретна заборгованість, 2) за що виникла кожна конкретна заборгованість; 3) підстави виникнення кожної конкретної заборгованості із посиланням на документи із зазначенням їх реквізитів та норми чинного законодавства.

З відповіді, яка надійшла на адресу позивача вбачається, що вона не містить відповіді на всі питання поставлені позивачем.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, не надав доказів, у відповідності до положень статті 15 Закону України Про звернення громадян ними об'єктивно розглянуто звернення, перевірено викладені в ньому факти.

Водночас, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в частині зобов'язання відповідача надати проекти договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та про надання послуг з організації постачання електроенергії, централізованого опалення, холодної та гарячої води і водовідведення, які стосуються квартири АДРЕСА_1 оскільки вони є додатками до відповіді та були надані позивачу.

В той же час з відповіді не вбачається, що відповідач надав позивачу копії документів щодо затвердження тарифів ТОВ ДК Будкомсервіс у встановленому чинним законодавством України порядку в органах державної влади та місцевого самоврядування за період з початку обслуговування будинку АДРЕСА_1 по час надання відповіді, так як позивач є власником квартири та має законом передбачене право отримувати зазначені документи.

Також відповідачем не розглянуто запит та не надано відповіді в частині питань, що стосується надання: копій документів стосовно затвердження тарифів ТОВ ДК Будкомсервіс у встановленому чинним законодавством України порядку в органах державної влади та місцевого самоврядування за період з початку обслуговування будинку АДРЕСА_1 по день винесення рішення судом; складеного ТОВ ДК Будкомсервіс акт про не надання послуг з централізованого опалення в квартирі АДРЕСА_1 за період від початку опалювального сезону 2014/2015 років до дати фактичного початку опалення; копій дозвільних документів на розміщення рекламних вивісок на фасаді та у місцях загального користування будинку АДРЕСА_1; розрахунок обліковуваної ТОВ ДК Будкомсеравіс заборгованості позивача із вказівкою: 1) коли виникла кожна конкретна заборгованість, 2) за що виникла кожна конкретна заборгованість; 3) підстави виникнення кожної конкретної заборгованості із посиланням на документи із зазначенням їх реквізитів та норми чинного законодавства, а тому суд вважає за можливе задовольнити заявлені вимоги позивача в цій частині.

Оцінюючи належність та допустимість доказів, їх достовірність, взаємозв'язок, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Крім того, на підставі положень статті 141 ЦПК України з відповідача на користь держави підлягають стягненню судові витрати.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 77-83, 89, 95, 259, 263, 265 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, проживає за адресою: АДРЕСА_2) до Товариства з обмеженою відповідальністю ДК Будкомсервіс (ЄДРПОУ 39370133 адреса: м.Київ, вул.Жилянська, буд. 118) про захист прав споживача - задовольнити частково.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю ДК Будкомсервіс надати письмову відповідь по суті на всі питання, поставлені у зверненні ОСОБА_1 від 17.07.2015 року №ЖК7.

Стягнути з ТОВ ДК Будкомсервіс на користь держави судовий збір в розмірі 551,20 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту рішення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

У відповідності до п.15.5 Перехідних положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Шевченківський районний суд міста Києва.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 09 жовтня 2018 року

Суддя: Н.Г.Притула

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу77036993
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —761/19072/16-ц

Рішення від 28.09.2018

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Притула Н. Г.

Ухвала від 01.08.2017

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Притула Н. Г.

Ухвала від 04.07.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Музичко Світлана Григорівна

Ухвала від 25.05.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Музичко Світлана Григорівна

Ухвала від 19.05.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Музичко Світлана Григорівна

Ухвала від 22.03.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Хопта Сергій Федорович

Ухвала від 30.01.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Хопта Сергій Федорович

Ухвала від 26.10.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Хопта Сергій Федорович

Ухвала від 29.09.2016

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Лапчевська Олена Федорівна

Ухвала від 02.08.2016

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Лапчевська Олена Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні