ПОСТАНОВА
Іменем України
Київ
09 жовтня 2018 року
справа №813/5916/14
адміністративне провадження №К/9901/6119/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Ханової Р.Ф.(суддя-доповідач),
суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 року у складі судді Клименко О.М. та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2015 року у складі колегії суддів Шавель Р.М., Костів М.В., Бруновська Н.В. у справі №813/5916/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ексімп до Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку,
У С Т А Н О В И В :
22 серпня 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю Ексімп (далі Товариство, позивач у справі) звернулося до суду з позовом до Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - податковий орган, відповідач у справі) про скасування рішення Про застосування фінансових санкцій від 22 липня 2014 року №70/2100/23948233, яким до позивача на підставі абзацу 15 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн., за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку , з мотивів протиправності його прийняття.
07 жовтня 2014 року постановою Львівського окружного адміністративного суду, залишеною без змін 03 червня 2015 року ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду, адміністративний позов Товариства задоволено повністю, визнане протиправним та скасоване рішення Головного управління Міндоходів у Львівській області про застосування фінансових санкцій від 22 липня 2014 року №70/2100/23948233.
26 червня 2015 року податковим органом подана касаційна скарга, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, неповне встановлення обставин справи та дослідження доказів у справі, просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
27 липня 2015 року Товариством надані заперечення на касаційну скаргу податкового органу, у яких позивач просить залишити касаційну скаргу без задоволення, постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції без змін.
22 липня 2015 року справа №813/5916/14 надійшла до Вищого адміністративного суду України.
18 січня 2018 року справа №813/5916/14 та матеріали касаційного провадження К/9901/6119/18 передані до Верховного Суду.
18 вересня 2018 року справа №813/5916/14 передана судді-доповідачу.
Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Верховний Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційних скарг та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстави для задоволення касаційної скарги.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Зазначеним вимогам закону судові рішення відповідають.
27 березня 2014 року податковим органом проведено фактичну перевірку з питань додержання Товариством, як суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт перевірки № 13/36/2100/23948233 від 27 березня 2014 року (далі акт перевірки).
22 липня 2014 року керівником податкового органу прийнято рішення №70/2100/23948233 Про застосування фінансових санкцій , яким до позивача на підставі абзацу 15 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн. за порушення вимог абзацу третього частини четвертої статті 11 цього Закону, яке полягає у зберіганні в магазині 20 пляшок горілки Українська лінія по 0,5 л, виробництва (згідно етикетки) Приватного акціонерного товариства ЧЛГЗ Чернігівська горілка , візуальним оглядом якої виявлено ознаки фальсифікації, а саме - нечіткий мікродрук марок акцизного податку.
Оцінюючи спірні правовідносини суди попередніх інстанцій висновувалися на системному аналізі положень підпунктів 14.1.107 пункту 14.1 статті 14, пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України, Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (в редакції, чинній на момент виникнення цих відносин) та приписів Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 за якою, марки продаються суб'єктам господарювання, які відповідно до законодавства є платниками акцизного податку з алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Суди попередніх інстанцій дійшли висновку про те, що зі змісту абзацу другого пункту 20 вказаного Положення убачається, що маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, які виробляються на митній території України, здійснюється виробниками зазначеної продукції, внаслідок чого на позивача, який здійснює роздрібну реалізацію виготовлених алкогольних напоїв, не покладено обов'язку щодо забезпечення належного маркування алкогольних напоїв, останній лише придбаває у виробників вже готову продукцію, через що не може нести відповідальність за порушення вимог щодо маркування алкогольних напоїв.
Суди попередніх інстанцій оцінили застереження акту перевірки про те, що висновки щодо марок акцизного податку будуть зроблені після отримання результатів експертного дослідження, однак такого проведено не було.
Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про недоведеність складу правопорушення стосовно того, що наявні марки акцизного податку на виявленій у позивача продукції є підробленими, внаслідок чого відповідачем не доведено порушення позивачем вимог абзацу 15 частини 2 статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а саме зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку.
Суд визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права чи порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень, внаслідок чого касаційна скарга податкового органу залишається без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.
Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
П О С Т А Н О В И В :
Касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2015 року у справі №813/5916/14 залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий Р.Ф.Ханова
Судді: І.А.Гончарова
І.Я.Олендер
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2018 |
Оприлюднено | 12.10.2018 |
Номер документу | 77044958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Ханова Р.Ф.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні