ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"09" жовтня 2018 р. Справа № 922/662/18
вх. № 662/18
Суддя господарського суду Міньковський С.В.
при секретарі судового засідання Чернова В.О.
за участю сторін: ліквідатор - Тищенко О.І.
Розглянувши скаргу ліквідатора на дії Головного управління статистики у Запорізькій області,
по справі за заявою Командитне товариство "Кастор 17", м. Мерефа
до Командитне товариство "Кастор 17", м. Мерефа
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду надійшла скарга ліквідатора на дії Головного управління статистики у Запорізькій області, в якій ліквідатор просить суд зобов'язати ГУ статистики у Запорізькій області надати ліквідатору КТ "Кастор 17" копії фінансової звітності (баланс та звіт про фінансові результати) за 2017 рік по підприємствам, ячасником яких є КТ "Кастор17", а саме: ТОВ "Гандбольний клуб ZTR", АТВТ "Страхова компанія "Святослав". Ухвалою від 17.09.2018 р. зазначену скаргу суд призначив до розгляду в судовому засіданні, зобов'язавши ГУ статистики у Запорізькій області надати суду відзив на скаргу ліквідатора.
На виконання вимог ухвали суду, Головне управління статистики у Запорізькій області надало на адресу суду відзив на скаргу ліквідатора, в якому проти скарги заперечує в повному обсязі, вважає, що ліквідатор не позбавлений права звернутись до суду з клопотанням в порядку ст. 81 ГПК України з вимогою про витребуванння необхідної інформації. Крім того, в своєму відзиві заявник просить суд розглянути скаргу ліквідатора без участі представника ГУ статистики у Запорізькій області.
04.10.18 р. ліквідатор подав до суду клопотання, в якому просить суд витребувати у ГУ статистики у Запорізькій області копії фінансової звітності по зазначеним вище підприємствам, учасником яких є банкрут.
Присутній в судовому засіданні ліквідатор скаргу підтримує в повному обсязі, зазначає, що ненадання управлінням статистики ліквідатору необхідної інформації перешкоджає ліквідатору здійснити реальну оцінку активів (майна) банкрута, яке ліквідатор повинен реалізувати в межах ліквідаційної процедури.
Розглянувши матеріали справи, наданий суду відзив, заслухавши пояснення ліквідатора, суд дійшов висновку про наступне.
Ухвалою суду від 22.03.2018 р. прийнято заяву Командитного товариства "Кастор 17" про порушення справи про банкрутство до розгляду.
Ухвалою господарського суду від 05.04.2018 р. було порушено провадження по справі про банкрутство КТ "Кастор 17", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника на 11.04.2018 р.
Постановою суду від 11.04.18 р. КТ "Кастор 17" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором по справі призначено Тищенко О.І., зобов'язавши її виконати ліквідаційну процедуру.
Згідно ч. 6 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Зазначене вище говорить про те, що форма здійснення (проведення) судового процесу у справі про банкрутство суттєво відрізняється від судового процесу, яке відбувається у позовному провадженні.
Основна мета провадження у справі про банкрутство - є відновлення платоспроможності боржника та задоволення сукупного кола його кредиторів, яке передбачає послідовне виконання сторонами та учасниками процесу, арбітражним керуючим обов'язків, що визначені та передбачені положеннями Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) та враховуючи особливості провадження у справі про банкрутство окремих суб'єктів підприємницької діяльності.
Вищевказане говорить про те, що після винесення постанови про визнання боржника банкрутом, призначений судом ліквідатор здійснює ліквідаційну процедуру у порядку ст.ст. 37-48 Закону про банкрутство з урахуванням особливостей проведення ліквідаційної процедури відносно боржника, що ліквідується власником, що передбачено ст. 95 цього Закону.
Згідно з ст. 2 Закону про банкрутство визначено, що провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України про банкрутство, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
В своїй скарзі ліквідатор посилається на те, що КТ "Кастор 17" є власнником корпоративних прав (часток в статутному капіталі), які у відповідності до вимог Закону про банкрутство підлягають продажу. В оголошенні про проведення аукціону повинні бути зазначені, зокрема, такі відомості: в характеристиці майна зазначаються назва господарського товариства, розмір статутного (складеного) капіталу, кількість акцій (розмір часток), що пропонуються до продажу, номінальна вартість однієї акції, балансовий прибуток. За звітній період при цьому береться останній фінансовий рік діяльності.
В письмовому зверненні до ГУ статистики у Запорізькій області ліквідатор просила надати копії фінансової звітності по підприємствам: ТОВ "Гандбольний клуб ZTR" (код 13632693) та АТВТ Страхова компанія "Святослав" (код 22116909), учасником (засновником) яких є КТ "Кастор-17", проте у відповідь управління статистики повідомило, що статистична інформація, отримана органами державної статистики у процесі статистичних спостережень, є конфіденційною інформацією та не може вимагатися органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, посадовими та іншими особами з метою використання для прийняття рішень щодо конкретного респондента.
Однак, господарський суд звертає увагу учасників даного провадження на те, що Командитне товариство "Кастор 17" визнаний судом банкрутом і до нього застосовуються норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а, призначений судом ліквідатор, діє в межах повноважень, визначених саме Законом про банкрутство.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження, виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута, проводить інтвентаризацію та оцінку майна банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, виконує повноваження керівника банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку передбаченому цим Законом.
Згідно ч. 1 ст. 49 Закону про банкрутство продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленмоу цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону.
Згідно ч. 1 ст. 59 Закону про банкрутство оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити, зокрема, відомості про: майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження.
Частиною 7 ст. 59 зазначеного Закону передбачено, що, якщо продажу підлягають акції (частки) у статутному (складеному) капіталі господарського товариства, то в характеристиці майна зазначаються назва господарського товариства, його ідентифікаційний код, місцезнаходження, розмір статутного (складеного) капіталу, кількість акцій (розмір часток), що пропонуються до продажу, номінальна вартість однієї акції, форма існування акцій, балансовий прибуток, дебіторська заборгованість, кредиторська заборгованість, тощо. За звітній період при цьому береться останній фінансовий рік діяльності.
Таким чином, для відображення дійсної інформації щодо об'єкту реалізації, ліквідатору необхідна інформація, яка міститься у фінансовій звітності підприємств, в зв'язку з чим суд вважає вимоги ліквідатора обґрунтованими.
Відповідно до приписів ст. 11 ГПК України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права та застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Євпропейського суду з прав людини як джерело права.
Європейський суд з прав людини сформулював у своїй практиці низку розуміння принципів справедливості судового процесу. Сторони процесу повинні мати можливість обґрунтувати свою справу з необхідною ефективністю ("Н.v. Belgium" від 30.11.1987). Зазначене створює право сторони на справедливий судовий розгляд.
Частиною 1 статті 5 ГПК України встановлено, що здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних та юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону про банкрутство у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Суд не приймає твердження ГУ статистики у Запорізькій області про те, що управління статистки не є учасником ліквідаційної процедури та не відноситься до інших осіб, які беруть участь у справі про банкрутство, тому ліквідатор не може звертатися до суду зі скаргою на його дії.
Положеннями статті 1 Закону про банкрутство регламентовано, що учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони (конкурсні кредитори та боржник), забезпечені кредитори, арбітражний керуючи (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Водночас, суд зазначає, що вказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відносить також інших осіб.
Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист.
Крім того, Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції) наголошує, що пункт 1 статті 6 Конвенції гарантує кожному право на подання до суду скарги, пов'язаної з його або її правами та обов'язками цивільного характеру (рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (п. 36). На це право на суд , в якому право на доступ до суду є одним з його аспектів, може посилатися кожен, хто небезпідставно вважає, що втручання у реалізацію його або її прав цивільного характеру є неправомірним (рішення від 13 жовтня 2009 року у справі Салонтаджі-Дробняк проти Сербії (п. 132).
Згідно ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
У відповідності до ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставини, які мають значення для вирішення справи.
Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідно до ч. 2 ст. 79 ГПК України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення скарги ліквідатора та зобов'язує ГУ статистики у Запорізькій області надати належним чином засвідчені копії фінансової звітності за 2017 рік по ТОВ "Гандбольний клуб ZTR", АТВТ "Страхова компанія "Святослав".
Керуючись ст. ст. 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 5, 11, 12, 14, 74, 76, 77, 79, 233-234 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
1. Скаргу ліквідатора задовольнити.
2. Зобов'язати Головне управління статистики у Запорізькій області надати належним чином засвідчені копії фінансової звітності за 2017 рік, а саме: 1)баланс підприємства (форма №1, для суб'єктів малого підприємництва - форма № 1-м); 2)звіт про фінансові результати (форма №2, для суб'єктів малого підприємництва - форма №2-м) по підприємствам, учасником (засновником) яких є КТ "Кастор 17", а саме:
- ТОВ "Гандбольний клуб ZTR" (код 13632693, адреса: 69600, м. Запоріжжя, Дніпропетровське шосе, 3),
- АТВТ "Страхова компанія "Святослав" (код 22116909, адреса: 69035, м. Запоріжжя, проспект Леніна, 166).
3. Ухвалу направити ліквідатору, ГУ статистики у Запорізькій області.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її підписання суддею.
Ухвала підписана 11.10.2018 р.
Суддя С.В. Міньковський
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2018 |
Оприлюднено | 12.10.2018 |
Номер документу | 77074109 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні