Ухвала
від 12.10.2018 по справі 2340/3922/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про забезпечення позову

12 жовтня 2018 року Справа № 2340/3922/18

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаращенка В.В. розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову у справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_1 до Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії про визнання протиправними та скасування постанов,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_1 звернулись до суду з адміністративним позовом до Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії, в якому просять визнати протиправними та скасувати:

- постанову №2 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_1М за народною ініціативою» ;

- постанову №3 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_9 за народною ініціативою» ;

- постанову №4 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_3 за народною ініціативою» ;

- постанову №5 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_5 за народною ініціативою» ;

- постанову №6 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_6 за народною ініціативою» ;

- постанову №7 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_2 за народною ініціативою» ;

- постанову №8 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_4 за народною ініціативою» ;

- постанову №9 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_7 за народною ініціативою» ;

Позивач ОСОБА_1 звернулась 11.10.2018 до суду із заявою про забезпечення позову, в якій просить забезпечити адміністративний позов шляхом зупинення дії постанови Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №2 від 12.09.2018 Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою , до набрання законної сили судовим рішенням у даній адміністративній справі.

В обґрунтування заяви позивач зазначає, що в с. Яблунів склалася ситуація, коли повноваження секретаря сільської ради поставлені під сумнів та оспорюються окремими особами, а обрати нового секретаря не можливо, оскільки Яблунівська сільська рада на даний час вважається неповноважною і провести її сесію у відповідності до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не представляється можливим.

При цьому, відповідно до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не передбачено порядок призначення будь-якої іншої особи, яка б мала право підпису документів від імені Яблунівської сільської ради.

На думку заявника, внаслідок вищевказаних обставин на даний час фактично заблоковано життєдіяльність громади с. Яблунів, оскільки не виплачуються заробітні плати працівникам бюджетної сфери, на невизначений термін відкладено початок опалювального сезону в комунальних установах (в тому числі в закладах освіти та охорони здоров'я), заблоковано оплату послуг за електроенергію (насамперед освітлення громадських місць) тощо. В разі виникнення надзвичайної ситуації на території села не буде кому вживати відповідних заходів для усунення їх наслідків.

Оскільки оскарження в судовому порядку рішень відповідача не зупиняє їх дію, а на даний час ОСОБА_1 обмежена у своєму праві здійснювати повноваження секретаря сільської ради, і відповідно виконувати обов'язки сільського голови, тому вказане блокує забезпечення життєдіяльності Яблунівської сільської громади, ставить під загрозу здоров'я та життя мешканців села.

За твердженням ОСОБА_1, нездійснення нею своїх представницьких функцій в органі місцевого самоврядування робить неможливим реалізацію нею своїх прав та обов'язків, а також тягне за собою порушення прав виборців.

Ухвалою судді від 27.09.2018 позовну заяву позивачів у даній справі залишено без розгляду в частині позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №10 від 14.09.2018 Про призначення проміжних виборів депутатів Яблунівської сільської ради в одномандатних округах №1, №2, №3, №4, №5, №7, №11, №12 .

Розглянувши подані документи і матеріали, суд виходить з того, що предметом спору у даній справі є, зокрема, оскарження постанови відповідача №2 від 12.09.2018 «Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_1М за народною ініціативою»

Відповідно до ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Згідно з частиною 1 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1)невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2)очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

З урахуванням зазначеного, необхідною умовою забезпечення даного позову є доведення обставин, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі.

В розумінні ч. 5 ст. 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38 - 40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

За п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

Отже, прийняттю рішення виборчою комісією про відкликання особи з посади депутата, передує регламентована статтями 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад процедура, оформлення підписних листів та засвідчення підписами виборців підтримання пропозиції про відкликання депутата місцевої ради.

Враховуючи, що позивачі у позові посилаються на недотримання вказаної процедури та ставлять питання про її перевірку судом, тому до вирішення спору судом припинення повноважень депутата значно ускладнить, або зробить неможливим відновлення прав позивача до перевірки законності дій комісії, що є предметом даного спору.

Відповідно до ч. 2 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Ухвалою суду від 12.10.2018 після усунення недоліків позовної заяви відкрито провадження у справі. При цьому, в обґрунтування заявленого позову позивачі зазначають про порушення територіальною виборчою комісією процедури відкликання депутатів Яблунівської сільської ради, в частині проведення процедури розгляду матеріалів щодо відкликання депутатів та повідомлення про проведення відповідного засідання комісії.

Вищевикладене підтверджено скаргою до Центральної виборчої комісії від 05.10.2018 та повідомленням про вчинений злочин.

Суд вважає за необхідне зазначити, що позивач намагається захистити свої права на стадії перевірки законності оформлення результатів збору підписів щодо його відкликання, як депутата місцевої ради, не порушуючи прав заінтересованих осіб, а саме виборців.

Суд вразовує, що рішенням Яблунівської сільської ради №3 від 14.08.2018 достроково припинено повноваження Яблунівського сільського голови ОСОБА_10.

В свою чергу, секретар Яблунівської сільської ради ОСОБА_1 тимчасово виконує обов'язки сільського голови відповідно до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Згідно ч. 2 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради.

Закон України Про місцеве самоврядування в Україні , Закон України Про місцеві вибори , Закон України Про статус депутатів місцевих рад не передбачають можливості виконання посадових обов'язків сільського голови іншою особою окрім секретаря сільської ради, в тому числі в разі відкликання його як депутата.

За таких обставин, припинення депутатських повноважень секретаря Яблунівської сільської ради створює ситуацію за якої відсутня будь-яка особа, уповноважена підписувати офіційні фінансові та інші розпорядчі документи ради.

В той же час, депутати Яблунівської сільської ради позбавлені можливості обрати нового секретаря ради у зв'язку з відкликанням їх більшості у кількості вісім осіб з дванадцяти в силу вимог ч. 6 ст. 45 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , якими передбачено, що у разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу ради входить менш як дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така рада вважається повноважною за наявності більше половини депутатів від загального складу ради.

З огляду на вказане, суд погоджується з доводами позивача, що внаслідок вищевказаних обставин може бути поставлено під загрозу виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери, початок опалювального сезону в комунальних установах, в тому числі в закладах освіти та охорони здоров'я, оплату послуг за електроенергію, в тому числі освітлення громадських місць, а також проведення призначених виборів.

В контексті наведеного, суд вважає, що зупинення дії постанови Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №2 від 12.09.2018 не порушує прав виборців та забезпечить дотримання справедливого балансу співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Суд наголошує, що ухвала про забезпечення позову в даному випадку не вирішує питання про правомірність дій Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії, а лише тимчасово зупиняє настання негативних наслідків для позивача до перевірки правомірності таких дій та винесення судом рішення у справі.

В той же час, якщо прийняті суб'єктом владних повноважень рішення тягнуть за собою негативні правові наслідки у вигляді настання, зміни або припинення прав та обов'язків позивача, то без прийняття ухвали про забезпечення позову та до набрання рішенням суду законної сили фактично створюється ситуація, за якої позивач позбавлений можливості захистити свої права.

Призупинення дії постанови про відкликання позивача ОСОБА_1 передбачає незмінність даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до наділених прав та обов'язків секретаря сільської ради.

Одночасно суд звертає увагу, що даною ухвалою не зупиняється та не порушується безперервність процесу призначення, підготовки і проведення проміжних виборів депутатів Яблунівської сільської ради, оскільки дія постанови Яблунівської територіальної виборчої комісії Канівського району Черкаської області №10 від 14.09.2018 про призначення проміжних виборів, не зупиняється, остання не є скасованою, її чинність ніким не оскаржена.

В свою чергу згідно ч. 1 ст. 68 Закону України Про місцеві вибори витрати на підготовку і проведення чергових, позачергових, додаткових та перших виборів депутатів, сільських, селищних, міських голів здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України.

Усі інші види місцевих виборів проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та коштів власних виборчих фондів місцевих організацій партій, кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Враховуючи, що в даному випадку проводитимуться проміжні вибори депутатів Яблунівської сільської ради, тому їх фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів місцевого бюджету села Яблунівка, Канівського району, Черкаської області.

Отже, відсутність права підпису фінансових документів у ОСОБА_1 ставить під загрозу проведення призначених проміжних місцевих виборів.

Відповідно до ч. 8 ст. 45 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.

За ч. 3 ст. 15 Закону України Про місцеві вибори проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня проміжних місцевих виборів.

Судом встановлено, що проміжні вибори депутатів Яблунівської сільської ради в одномандатних округах призначені постановою Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №10 від 14.09.2018. При цьому, перше підготовче засідання у даній справі призначено на 08.11.2018.

Таким чином, розгляд справи по суті у строки визначені процесуальним законом та прийняття рішення за результатами розгляду спору виходить за межі строків проведення виборів.

При цьому, суд враховує, що вжиття заходів забезпечення позову можливе виключно до дня відкриття першої сесії новообраного складу Яблунівської сільської ради Канівського району, Черкаської області.

Таким чином, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення заяви ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 77, 78, 90, 150-154, 241, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову задовольнити частково.

Зупинити дію постанови Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №2 від 12.09.2018 Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою , до дня відкриття першої сесії новообраного складу Яблунівської сільської ради Канівського району, Черкаської області за результатами виборів, які призначені постановою Яблунівської сільської територіальної виборчої комісії №10 від 14.09.2018 Про призначення проміжних виборів депутатів Яблунівської сільської ради в одномандатних округах №1, №2, №3, №4, №5, №7, №11, №12 .

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її підписання.

Оскарження ухвали не перешкоджає її виконанню та подальшому розгляду справи.

Суддя В.В. Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77082833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3922/18

Рішення від 04.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 12.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 12.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні