Рішення
від 12.09.2018 по справі 824/325/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/325/18-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Григораша В.О.,

за участю:

секретаря судового засідання Григоряк У.С.,

представників позивача Фоміної Н.О., Гошовської О.Т.,

представника відповідача Бучачого В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" (код ЄДРПОУ 37690106, вул. Саксаганського, буд. 8, кв. 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 41314497, вул. Гулака Артемовського, буд. 19, м. Чернівці, Чернівецька область, 58001) про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

11.04.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" до Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області з такими позовними вимогами:

визнати протиправним та скасувати рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що відповідачем була проведена перевірка щодо правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 25.06.2011 року по 31.03.2017 року, про що було складено акт від 06.06.2017 року, в якому вказано, що ТОВ "Інтерфон-К" в 2013 році неправомірно витратило кошти на санаторно-курортне лікування в сумі 4200,00 грн, так як санаторно-курортна путівка видана Гошовській О.Т. за відсутності медичних показань та не підтверджений факт перебування в санаторно-курортному закладі.

Позивач не погоджується з висновками акта перевірки з наступних підстав.

Путівка №001559 в "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) отримана ТОВ "Інтерфон-К" за накладною №52 від 28.01.2013 року, отримувач Гошовська Олександра Тарасівна. Гошовська О.Т. мала медичні показання для санаторно-курортного лікування, неодноразово лікувалась стаціонарно та перебувала на обліку з приводу захворювань, що є головною передумовою для видачі путівки. Рішення про виділення путівки Гошовської О.Т. прийнято на підприємстві з дотриманням встановленого порядку на підставі її особистої заяви та довідки за формою №070/о.

Для отримання путівки Гошовська О.Т. надала підприємству довідку № 070/о для підтвердження медичних показань, частково оплатила вартість путівки на суму 1050,00 грн в касу підприємства та оформила чергову відпустку з 25.03.2013 року по 19.04.2013 року. Після приїзду з санаторію Гошовська О.Т. надала зворотній талон, який засвідчував її перебування в санаторії з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року.

17.04.2013 року ТОВ "Інтерфон-К" подало звітність за формою Ф4-ФСС з ТВП та додаток до неї про путівки. Згідно поданого звіту дані витрати були зараховані Фондом, як правомірні.

Під час проведення планової перевірки було надано всі документи, що стосуються перевірки та акт від 25.01.2017 року про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню, складений та підписаний у відповідності до чинного законодавства. В акті вказано, що документи знищені шляхом шредерування.

Даний акт підтверджує, що такі документи, як корінець від путівки та довідка №070/о зберігались на підприємстві 3 роки 9 місяців та були знищені в зв'язку із закінченням терміну їх зберігання у відповідності з чинним законодавством. Путівка була видана без порушень Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів ФСС ТВП, затвердженим постановою ФСС ТВП від 25.02.2009 року №12, а значить витрати Фонду здійснені правомірно. Висновок про неправомірність витрат є помилковим та необґрунтованим, так як базується на припущеннях, що Гошовська О.Т. не перебувала на санаторно-курортному лікуванні і медичних показань для лікування у неї не було, тому рішення Фонду про повернення коштів використаних з порушенням законодавства є протиправним та підлягає скасуванню.

Також позивач вказував на те, що планова перевірка ТОВ "Інтерфон-К" повинна була відбутися не пізніше 25.06.2014 року, проте вона відбулася через 6 років, на 3 роки пізніше визначеного законодавством терміну - 02.06.2017 року.

Враховуючи наведені обставини, позивач, не погоджуючись з рішенням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року, звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

Ухвалою суду від 10.05.2018 року відкрито провадження у справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, з викликом сторін на 12.06.2018 року.

Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, у відповідності до статті 162 КАС України надав суду письмовий відзив проти позову, в якому зазначив, що в 2013 році згідно поданої позивачем заявки про виділення путівки на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб від 09.01.2013 року, довіреності від 21.01.2013 року №7, Гошовською О.Т. отримано путівку №001559 в санаторій "Місхор" за накладною від 28.01.2013 року №0052 з датою заїзду 27.03.2013 року та тривалістю 21 день.

Путівка видана за відсутністю підтверджених медичних показань (довідки №070/о), також відсутній зворотній талон, чи довідка про факт перебування в санаторно-курортному закладі, що є порушенням п. 4.1, п. 5.1 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати, затвердженого постановою правління Фонду від 25.02.2009 року №12.

Даний факт зафіксовано актом перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та правомірності витрачання коштів від 06.06.2017 року з даним актом було ознайомлено директора позивача Фоміну Н.О.

Твердження позивача, про те, що під час перевірки ним надано акт від 25.01.2017 року про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню складений та підписаний у відповідності з чинним законодавством є незрозумілим, оскільки в матеріалах перевірки міститься акт №1 від 25.01.2017 року "Про вилучення для знищення документів, строки зберігання яких закінчились" та акт №2 від 25.01.2017 року "Про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню". Позивач в даних актах посилається на Перелік типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженого наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України №41 від 20.07.1998 року, ним було відібрано та знищено як такі, що не мають науково-історичної цінності та втратили практичне значення для роботи підприємства документи ТОВ "Інтерфон-К" за період з 2011 рік по І півріччя 2014 року, проте не було враховано, що даний Перелік втратив чинність від 01.01.2013 року. Отже, знищення відбувалось відповідно до норм законодавства, що втратило чинність.

Не погоджуючись з актом перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та правомірності витрачання коштів від 06.06.2017 року позивач скористався своїм правом та подав заперечення до акту, тобто позивачу відомо про порядок прийняття рішень за їх результатами та процедура оскарження, що передбачаються Інструкцією №29.

За результатами проведеної перевірки та результатами розгляду заперечення до акта, відповідно до ч. 5, 6, 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105-ХIV, відповідачем прийнято оскаржуване рішення від 19.06.2017 року №44.

Відповідно до рішення від 19.06.2017 року №44 загальна сума страхових коштів, яку відповідач зобов'язаний перерахувати та відобразити у звітності по страхових коштах Фонду складає 4200,00 грн.

Твердження щодо відсутності закону, який би регулював порядок та терміни зберігання документів на підприємствах, у розумінні відповідача є хибним та посилання на норми Податкового кодексу України відповідач вважає безпідставними, оскільки норми даного кодексу не регулюють відносини, що виникають у сфері соціального страхування.

Щодо тверджень позивача про те, що перевірка повинна була відбутися не пізніше 2014 року, але відбулася через 6 років, на 3 роки пізніше визначеного законодавством терміну - 02.06.2017 року, що суперечить Інструкції, відповідач вважає їх також безпідставними, оскільки з 2014 року в Україні діяв мораторій на проведення перевірок підприємців контролюючими органами. Отже, оскільки був поширений мораторій на проведення перевірок підприємців контролюючими органами, Фонд не мав законних можливостей для проведення перевірки відповідача.

Ознайомившись з відзивом на позовну заяву, позивач у відповідності до статті 163 КАС України подав до суду відповідь на відзив відповідача, в якому зазначив, що у Правилах організації діловодства та архівного зберігання документів, на які посилається позивач, немає жодного слова про документи у сфері соціального страхування, а тільки про документи, які не перевірені органами Держаної фіскальної служби. Дане питання врегульовано п. 44 ст. 44 Податковим кодексом України.

Стосовно твердження відповідача про те, що в 2014 році діяв мораторій на проведення перевірок контролюючими органами, позивач зазначив, що постанова Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 набрала чинності 09.09.2014 року, тобто після 25.06.2014 року - граничного терміну для проведення перевірки ТОВ "Інтерфон-К" згідно Інструкції №29

Також позивач зазначив, що здійснював господарську діяльність у відповідності з чинним законодавством і не порушував законодавчі норми в сфері соціального страхування. У Гошовської О.Т. були всі медичні покази для отримання путівки. Відновити довідку №070/0 та отримати підтвердження із санаторію неможливо, так як 3-х річний термін зберігання цих документів минув, а санаторій в даний час знаходиться на тимчасово окупованій території.

Ознайомившись з відповіддю на відзив, відповідач у відповідності до статті 164 КАС України подав до суду заперечення, в яких зазначив, що позивач у відповіді на відзив не заперечує правомірність проведеної Чернівецькою міською виконавчою дирекцією перевірки ТОВ "Інтерфон-К", щодо правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідач вважає, що доводи позивача не спростовують правомірність проведеної перевірки та прийняття за її результатами рішення.

Судове засідання призначене на 12.06.2018 року відкладене на 17.07.2018 року, у зв'язку з перебуванням головуючого судді у відпустці.

Судове засідання призначене на 17.07.2018 року відкладене на 31.07.2018 року.

В судовому засіданні призначеному на 31.07.2018 року оголошено перерву до 06.09.2018 року.

В судовому засіданні призначеному на 06.09.2018 року оголошено перерву до 12.09.2018 року.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задовольнити у повному обсязі.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з таких підстав.

Судом встановлено наступні обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" (код ЄДРПОУ 37690106), зареєстроване, як юридична особа за адресою місцезнаходження - вул. Саксаганського, буд. 8, кв. 1, м. Чернівці, Чернівецька область (а.с. 25).

На підставі направлення №172 від 02.06.2017 року виданого Чернівецькою міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, 06.06.2017 року представниками відповідача проведена перевірка ТОВ "Інтерфон-К" з питань правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 25.06.2011 року по 31.03.2017 року (а.с.28-32).

Перевірці підлягали кошти Фонду всього у сумі 15430,20 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 15430,20 грн, а саме: виплата допомоги всього 10156,23 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 10156,23 грн; дитячі новорічні подарунки всього 23,97 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 23,97 грн; санаторно-курортне лікування всього 5250,00 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 5250,00 грн.

Перевіркою використання путівок на санаторно-курортне лікування встановлено, що в 2013 році згідно поданої заявки ТОВ "Інтерфон-К" про виділення путівки на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб від 09.01.2013 року, довіреності від 21.01.2013 року №7, Гошовською Олександрою Тарасівною отримано путівку №001559 в санаторій "Місхор" за накладною від 28.01.2013 року №0052, з датою заїзду 27.03.2013 року та тривалістю лікування 21 день.

За висновками перевірки використання путівок на санаторно-курортне лікування, путівка видана за відсутності підтверджених медичних показань (довідка №070/о), а також відсутній зворотній талон, чи довідка, про факт перебування в санаторно-курортному закладі, що є порушенням п. 4.1, п. 5.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12. Перевіркою своєчасності перерахування часткової вартості за путівку до органу Фонду порушень не встановлено.

Перевіркою правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виявлено наступні порушення:

- п. 4.1, п. 5.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12.

Загальна сума неправомірних витрат за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності склала 4200,00 грн і підлягає перерахуванню до бюджету Фонду (а.с.28-32).

Не погоджуючись з висновками Акта перевірки від 06.06.2017 року, позивач подав проти нього заперечення до Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Розглянувши заперечення позивача, Чернівецька міська виконавча дирекція обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності листом від 19.06.2017 року №02-08-669 повідомила позивача про те, що підстав для врахування заперечень при застосуванні фінансових санкцій за порушення порядку витрачання страхових коштів немає (а.с.95-96).

Рішенням Чернівецької міської виконавчої дирекції Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №44 від 19.06.2017 року про повернення коштів Фонду використаних з порушенням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, встановлено, що загальна сума страхових коштів, які підлягають перерахуванню до Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності становить 4200,00грн(а.с.37-38).

Не погоджуючись з рішенням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року, позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

З матеріалів справи судом встановлено також наступні обставини справи.

Згідно з Витягами з історії хвороби стаціонарного хворого №1208 та №1194, Гошовській Олександрі Тарасівні рекомендовано санаторне-курортне лікування за профілем лікування функціональних порушень нервової та серцево-судинної системи (а.с. 14-15).

В 2013 році згідно поданої заявки ТОВ "Інтерфон-К" про виділення путівки на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб від 09.01.2013 року, довіреності від 21.01.2013 року №7, Гошовською Олександрою Тарасівною отримано путівку №001559 в санаторій "Місхор" за накладною від 28.01.2013 року №0052, з датою заїзду 27.03.2013 року та тривалістю лікування 21 день.

Отримання Гошовською О.Т. вищевказаної путівки підтверджується наступними письмовими доказами:

- Інформація про отримання, використання та своєчасність оплати путівок за кошти Фонду за період 25.06.2011 року по 31.03.2017 року, відповідно до якої Гошовська О.Т. отримала путівку в лікувальний заклад "Місхор" №001559, повна вартість путівки 5250,00 грн, дата заїзду з 27.03.-16.04.2013 року, вартість путівки 14.03.2013 року частково оплачена страхувальником на суму 1050,00 грн (а.с. 33);

- Протокол засідання Комісії із соціального страхування №1 від 14.03.2013 року, відповідно до якого уповноважений із соціального страхування, розглянувши звернення та документи про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, вирішив виділити Гошовській О.Т. путівку в санаторій. Вартість путівки - 5250,00 грн, розмір часткової оплати за путівку - 1050,00 грн (20%) (а.с. 109);

- Реєстр видачі путівок на санаторно-курортне лікування за 1 квартал 2013 року по ТОВ "Інтерфон-К", відповідно до якого путівка №001559 в "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) отримана Гошовською О.Т. за накладною №52 від 28.01.2013 року (а.с. 34);

- Звіт по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за 1 квартал 2013 року за формою Ф4-ФСС з ТВП, відповідно до якого ТОВ "Інтерфон-К" отримано від часткової сплати путівки - 1050,00 грн (а.с. 35-36).

- Фотокартка зроблена 01.04.2013 року біля будівлі "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) (а.с. 16).

В свою чергу, з матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до Акта "Про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню" №2 від 25.01.2017 року (а.с. 23), на підставі Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, відібрані для знищення як такі, що не мають науково-історичної цінності та втратили практичне значення для роботи підприємства документи ТОВ "Інтерфон-К" за період з 2011 року по 1 півріччя 2014 року, шляхом шредерування наступні документи: 1. Документи про відвантаження та реалізацію товару (податкові накладні, накладні, доручення) 2011-1 півріччя 2014 року - 3 роки; 2. Документи по придбанню товару (накладні. Акти виконаних робіт, акти прийому-передачі робіт та ін.) 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 3. Акти звіряння 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 4. Документи банку (виписки) 2011-1 півріччя 2014 року; 5. Авансові звіти 2011-1 півріччя 2014 року; 6. Оборотно-сальдові відомості 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 7. Податкові накладні 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 8. Корінці путівок на санаторно-курортне лікування, довідки 070/о, табелі обліку робочого часу; 9. Договори на поставку. Купівлі-продажу товарів, зберігання, отримання послуг. Оренди 2011-11 півріччя 2014 року 3 роки. Або після закінчення строку дії договору; 10. Реєстри виданих та отриманих податкових накладних 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 11. Місячні та квартальні звіти про фінансову діяльність 2011-11 півріччя 2014 року 3 роки.

Крім того, судом встановлено, що позивачем вчинялись дії по отриманню інформації від "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) про перебування Гошовської О.Т. з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року на санаторному лікуванні, проте у зв'язку з блокуванням усіх відділень поштового зв'язку Укрпошти на території півострова Крим, національний оператор тимчасово припинив прийом та доставку пошти в напрямку до Автономної Республіки Крим та м. Севастополь до врегулювання ситуації, що підтверджується листом Укрпошти від 11.09.2018 року №5.1.-17-750/Т-31433/1 (а.с. 112).

Також в судовому засіданні досліджено надані позивачем письмові пояснення Гошовської Олександри Тарасівни, в яких остання зазначила, що на підставі витягу з історії хвороби вона звернулась в поліклініку за довідкою №070/о для отримання путівки на санаторно-курортне лікування. 17.01.2013 року Гошовська О.Т. подала заяву ТОВ "Інтерфон-К" та довідку №070/о для виділення їй путівки. Так як Гошовська О.Т. в 2013 році працювала в ТОВ "Інтерфон-К" головним бухгалтером, то у Фонді соціального страхування за накладною №52 28.01.2013 року Гошовська О.Т. отримала для ТОВ "Інтерфон-К" путівку №001559 в санаторій "Курорт Місхор. Дача Курчатова" з профілем лікування функціональні захворювання дихальної, нервової та серцево-судинної системи. Дана путівка була виділена позивачу згідно медичних показань та рішення уповноваженого по соцстраху.

Гошовська О.Т. оплатила часткову вартість путівки на суму 1050,00 грн в касу підприємства та оформила чергову відпустку з 25.03.2013 року по 19.04.2013 року.

З 27.03.2013 року по 16.04.2013 року Гошовська О.Т. перебувала на лікуванні в санаторії "Курорт Місхор. Дача Курчатова". Для підтвердження факту перебування в санаторії надала фото датовані тим періодом. По приїзді із санаторію Гошовська О.Т. надала корінці путівки, які були долучені до довідки №070/о.

Так як довідка №070/о та корінці від путівки були знищені на підприємстві, як такі, по яких минув трирічний термін зберігання, а перевіряючий з Фонду соціального страхування їх вимагав пред'явити при проведенні перевірки, Гошовська О.Т. намагалась отримати дублікати цих документів.

В поліклініці позивачу відмовили надати копію довідки №070/о, пославшись на інструкцію та термін зберігання 3 роки, а пройшло більше 4-ох років.

Медичні покази на отримання позивачем путівки підтверджуються витягами з історії хвороби стаціонарного хворого, а факт перебування - фотокартками датованими датою перебування в санаторії згідно заїзду (а.с. 24).

До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п. 4.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12 (чинного на момент видачі путівки) рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (далі - комісія (уповноважений) із соціального страхування), на підставі особистої заяви та довідки для одержання путівки (форма №070/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2012 року №110 "Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.04.2012 року за №661/20974).

Відповідно до п. 6.6. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 строк зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності в архіві підприємства, установи визначається згідно з нормативно-правовим актом з питань визначення строків зберігання документів, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства.

Відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року №578/5, встановлено строки збереження документів у сфері соціального страхування:

- документи (заяви, плани, довідки, списки, листи), про надання, придбання, облік, розподіл і реалізацію путівок у санаторно-курортні заклади зберігаються 3 роки (ст. 712 Переліку №578/5);

- санаторно-курортні картки зберігаються 3 роки (ст. 728 Переліку №578/5);

- санаторно-курортні книжки і путівки, корінці путівок зберігаються 3 роки (ст. 729 Переліку №578/5).

Відповідно до Акта "Про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню" №2 від 25.01.2017 року, відповідачем знищені шляхом шредерування документи, які є обов'язковими для надання путівок, а саме: корінці путівок на санаторно-курортне лікування, довідки 070/о.

Відповідач з цього приводу зазначив, що відповідно до пункту 2.11. Переліку від 12.04.2012 року №578/5 конкретизуються строки зберігання бухгалтерської документації, а саме: "За умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, - ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах - зберігаються до ухвалення остаточного рішення".

Суд не погоджується з такою позицією відповідача з огляду на наступне.

Судовим розглядом встановлено, що 25.06.2011 року позивач взятий на облік в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реєстраційним номером 730010015453. Середньооблікова кількість працівників станом на 01.04.2017 року - 2, в тому числі жінок - 1.

Відповідно до пп. 3.3.3. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року №29 періодичність проведення планових перевірок визначається залежно від таких критеріїв, як наявність (відсутність) витрат, заборгованості по коштах Фонду станом на 01.01.2011 та в наступних звітних періодах, кількості працівників. Не рідше одного разу на три роки проводяться перевірки страхувальників з чисельністю менше 25 осіб за наявності витрат по коштах Фонду.

У випадку відсутності порушень по використанню коштів Фонду, що встановлено попередньою перевіркою, наступна планова перевірка такого страхувальника проводиться не раніше ніж через чотири роки після проведення попередньої перевірки.

Зважаючи на те, що позивач 25.06.2011 року взятий на облік в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та зважаючи на середньооблікову кількість працівників, перевірка позивача повинна була проведена до 25.06.2014 року, чого зроблено не було.

Твердження позивача про те, що перевірка не була проведена до 25.06.2014 року у зв`язку з дією мораторію на проведення перевірок підприємців контролюючими органами, суд вважає безпідставними, оскільки із запровадженням статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 затверджено Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців. До вказаного Переліку включено також Фонд соціального страхування. Постанова №408 набрала чинності 09.09.2014 року.

Отже, зважаючи на те, що постанова Кабінету Міністрів №408 від 13.08.2014 року набрала чинності 09.09.2014 року, тобто після граничного терміну для проведення перевірки ТОВ "Інтерфон-К", то посилання відповідача на мораторій на проведення перевірок, як причину непроведення перевірки в термін не пізніше 3-років, є безпідставним.

Таким чином, знищення позивачем шляхом шредерування документів, в тому числі корінців путівок на санаторно-курортне лікування, довідок 070/о, що підтверджують перебування Гошовської О.Т. на лікуванні в санаторії "Курорт Мисхор. Дача Курчатова", в період з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року, проведено позивачем у порядку та у строки визначенні чинним законодавством. Жодних законодавчих обмежень щодо заборони на знищення документів на санаторно-курортне лікування, строк зберігання (3 роки) яких закінчився, не встановлено.

Щодо підтвердження перебування Гошовської О.Т. на лікуванні в санаторії "Курорт Мисхор. Дача Курчатова" суд бере до уваги надану позивачем фотокартку зроблену 01.04.2013 року біля будівлі санаторію, що відповідає періоду на який було виписано путівку.

Також, згідно з Витягами з історії хвороби стаціонарного хворого №1208 та №1194, Гошовській Олександрі Тарасівні рекомендовано санаторне-курортне лікування за профілем лікування функціональних порушень нервової та серцево-судинної системи.

Згідно ч.1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Враховуючи наведені обставини справи в сукупності, суд вважає, що перебування Гошовської О.Т. під час відпустки на лікуванні в санаторії "Курорт Мисхор. Дача Курчатова", в період з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року, відповідно до путівки №001559, та наявність медичних показань на лікування підтверджується належними та допустимими доказами у справі.

Крім того, суд бере до уваги також те, що на момент проведення перевірки та під час розгляду даної справи в суді, відсутній поштовий зв'язок Укрпошти на території півострова Крим, у зв`язку з чим національний оператор тимчасово припинив прийом та доставку пошти в напрямку до Автономної Республіки Крим та м. Севастополь до врегулювання ситуації, що підтверджується листом Укрпошти від 11.09.2018 року №5.1.-17-750/Т-31433/1.

Суд вважає, що рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року протиправним, оскільки не відповідає критеріям частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, прийнято необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Відповідачем безпідставно не взято до уваги при прийнятті спірного рішення доказів знищення документів, які підлягали перевірці, не враховано строк їх зберігання, не перевірено наявність медичних показників на отримання застрахованою особою путівки №001559 та не враховано неможливість відновлення позивачем таких документів, у зв`язку з відсутністю поштового зв'язок Укрпошти на території півострова Крим.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Із змісту вказаних норм видно, що адміністративне судочинство спрямоване на захист порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин у випадку, якщо своїми незаконними рішеннями, діями або бездіяльністю суб'єкт владних повноважень порушує такі права, свободи та інтереси осіб. Приблизний перелік способів захисту порушеного права в адміністративному судочинстві встановлено ст. 245 КАС України.

Статтею 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З огляду на вищезазначене, а також враховуючи, що судом встановлено протиправність рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року, суд приходить до висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час судового розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів належними засобами доказування правомірність прийнятого ним рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи встановлено, що за подання даного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №151 від 11.04.2018 року (а.с. 3).

Оскільки, позов задоволено повністю, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 1762,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят два) 00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області, сплачений згідно платіжного доручення №151 від 11.04.2018 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування сторін:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" (код ЄДРПОУ 37690106, вул. Саксаганського, буд. 8, кв. 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002).

Відповідач - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 41314497, вул. Гулака Артемовського, буд. 19, м. Чернівці, Чернівецька область, 58001).

Суддя В.О. Григораш

Повний текст судового рішення складено 19 вересня 2018 року.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2018
Оприлюднено17.10.2018
Номер документу77122955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/325/18-а

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 12.09.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні