Постанова
від 13.12.2018 по справі 824/325/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/325/18-а Головуючий у 1-й інстанції: Григораш Віталій Олександрович

Суддя-доповідач: Капустинський М.М.

13 грудня 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Капустинського М.М.

суддів: Моніча Б.С. Охрімчук І.Г. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,

представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 вересня 2018 року (повний текст рішення складено 19.09.2018 року в м.Чернівці) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області про визнанння протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

11.04.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" до Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що відповідачем була проведена перевірка щодо правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 25.06.2011 року по 31.03.2017 року, про що було складено акт від 06.06.2017 року, в якому вказано, що ТОВ "Інтерфон-К" в 2013 році неправомірно витратило кошти на санаторно-курортне лікування в сумі 4200,00 грн., так як санаторно-курортна путівка видана ОСОБА_2 за відсутності медичних показань та не підтверджений факт перебування в санаторно-курортному закладі.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 вересня 2018 року 1. адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення - задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят два) 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області, сплачений згідно платіжного доручення №151 від 11.04.2018 року.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. В апеляційній скарзі зазначає, що не допускається знищення не ревізованих фінансових та бухгалтерських документів. Правилами заборонено вилучати документи для знищення без проведення попередньої експертизи їх цінності. Відповідно до даних норм позивач повинен був скласти акт про вилучення для знищення документів, без знищення документів, які не були охоплені перевіркою.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Зазначає, що у ОСОБА_2 були всі медичні показання для отримання путівки. Під час проведення планової перевірки було надано всі документи, що стосуються перевірки даного питання та акт від 25.01.2017р. про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню, складний та підписаний відповідно до чинного законодавства.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерфон-К" (код ЄДРПОУ 37690106), зареєстроване, як юридична особа за адресою місцезнаходження - АДРЕСА_1 (а.с.25).

На підставі направлення №172 від 02.06.2017 року виданого Чернівецькою міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, 06.06.2017 року представниками відповідача проведена перевірка ТОВ "Інтерфон-К" з питань правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 25.06.2011 року по 31.03.2017 року (а.с.28-32).

Перевірці підлягали кошти Фонду всього у сумі 15430,20 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 15430,20 грн, а саме: виплата допомоги всього 10156,23 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 10156,23 грн; дитячі новорічні подарунки всього 23,97 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 23,97 грн; санаторно-курортне лікування всього 5250,00 грн, в т.ч. за періоди попередніх років в сумі 5250,00 грн.

Перевіркою використання путівок на санаторно-курортне лікування встановлено, що в 2013 році згідно поданої заявки ТОВ "Інтерфон-К" про виділення путівки на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб від 09.01.2013 року, довіреності від 21.01.2013 року №7, ОСОБА_2 отримано путівку №001559 в санаторій "Місхор" за накладною від 28.01.2013 року №0052, з датою заїзду 27.03.2013 року та тривалістю лікування 21 день.

За висновками перевірки використання путівок на санаторно-курортне лікування, путівка видана за відсутності підтверджених медичних показань (довідка №070/о), а також відсутній зворотній талон, чи довідка, про факт перебування в санаторно-курортному закладі, що є порушенням п.4.1, п.5.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12. Перевіркою своєчасності перерахування часткової вартості за путівку до органу Фонду порушень не встановлено.

Перевіркою правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виявлено наступні порушення:

- п.4.1, п.5.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12.

Загальна сума неправомірних витрат за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності склала 4200,00 грн. і підлягає перерахуванню до бюджету Фонду (а.с.28-32).

Не погоджуючись з висновками Акта перевірки від 06.06.2017 року, позивач подав проти нього заперечення до Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Розглянувши заперечення позивача, Чернівецька міська виконавча дирекція обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності листом від 19.06.2017 року №02-08-669 повідомила позивача про те, що підстав для врахування заперечень при застосуванні фінансових санкцій за порушення порядку витрачання страхових коштів немає (а.с.95-96).

Рішенням Чернівецької міської виконавчої дирекції Чернівецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №44 від 19.06.2017 року про повернення коштів Фонду використаних з порушенням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, встановлено, що загальна сума страхових коштів, які підлягають перерахуванню до Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності становить 4200,00грн (а.с.37-38).

Не погоджуючись з рішенням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №44 від 19.06.2017 року, позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем безпідставно не взято до уваги при прийнятті спірного рішення доказів знищення документів, які підлягали перевірці, не враховано строк їх зберігання, не перевірено наявність медичних показників на отримання застрахованою особою путівки №001559 та не враховано неможливість відновлення позивачем таких документів, у зв`язку з відсутністю поштового зв'язок Укрпошти на території півострова Крим.

Розглядаючи питання про законність і обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Згідно зі ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Приписами п.4.1. Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року №12 (чинного на момент видачі путівки) передбачено, що рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (далі - комісія (уповноважений) із соціального страхування), на підставі особистої заяви та довідки для одержання путівки (форма №070/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2012 року №110 "Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.04.2012 року за №661/20974).

Відповідно до п.6.6. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 строк зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності в архіві підприємства, установи визначається згідно з нормативно-правовим актом з питань визначення строків зберігання документів, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства.

Відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року №578/5, встановлено строки збереження документів у сфері соціального страхування:

- документи (заяви, плани, довідки, списки, листи), про надання, придбання, облік, розподіл і реалізацію путівок у санаторно-курортні заклади зберігаються 3 роки (ст.712 Переліку №578/5);

- санаторно-курортні картки зберігаються 3 роки (ст.728 Переліку №578/5);

- санаторно-курортні книжки і путівки, корінці путівок зберігаються 3 роки (ст.729 Переліку №578/5).

Відповідно до Акта "Про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню" №2 від 25.01.2017 року, відповідачем знищені шляхом шредерування документи, які є обов'язковими для надання путівок, а саме: корінці путівок на санаторно-курортне лікування, довідки 070/о.

Так, згідно з Витягами з історії хвороби стаціонарного хворого №1208 та №1194, ОСОБА_2 рекомендовано санаторне-курортне лікування за профілем лікування функціональних порушень нервової та серцево-судинної системи (а.с.14-15).

В 2013 році згідно поданої заявки ТОВ "Інтерфон-К" про виділення путівки на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб від 09.01.2013 року, довіреності від 21.01.2013 року №7, ОСОБА_2 отримано путівку №001559 в санаторій "Місхор" за накладною від 28.01.2013 року №0052, з датою заїзду 27.03.2013 року та тривалістю лікування 21 день.

Отримання ОСОБА_2 вищевказаної путівки підтверджується наступними письмовими доказами:

- Інформація про отримання, використання та своєчасність оплати путівок за кошти Фонду за період 25.06.2011 року по 31.03.2017 року, відповідно до якої ОСОБА_2 отримала путівку в лікувальний заклад "Місхор" №001559, повна вартість путівки 5250,00 грн, дата заїзду з 27.03.-16.04.2013 року, вартість путівки 14.03.2013 року частково оплачена страхувальником на суму 1050,00 грн (а.с. 33);

- Протокол засідання Комісії із соціального страхування №1 від 14.03.2013 року, відповідно до якого уповноважений із соціального страхування, розглянувши звернення та документи про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, вирішив виділити ОСОБА_2 путівку в санаторій. Вартість путівки - 5250,00 грн, розмір часткової оплати за путівку - 1050,00 грн (20%) (а.с.109);

- Реєстр видачі путівок на санаторно-курортне лікування за 1 квартал 2013 року по ТОВ "Інтерфон-К", відповідно до якого путівка №001559 в "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) отримана ОСОБА_2 за накладною №52 від 28.01.2013 року (а.с.34);

- Звіт по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за 1 квартал 2013 року за формою Ф4-ФСС з ТВП, відповідно до якого ТОВ "Інтерфон-К" отримано від часткової сплати путівки - 1050,00 грн. (а.с.35-36).

- Фотокартка зроблена 01.04.2013 року біля будівлі "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) (а.с.16).

Як встановлено судом першої інстанції, відповідно до Акта "Про знищення документів і справ, що не підлягають зберіганню" №2 від 25.01.2017 року (а.с.23), на підставі Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, відібрані для знищення як такі, що не мають науково-історичної цінності та втратили практичне значення для роботи підприємства документи ТОВ "Інтерфон-К" за період з 2011 року по 1 півріччя 2014 року, шляхом шредерування наступні документи: 1. Документи про відвантаження та реалізацію товару (податкові накладні, накладні, доручення) 2011-1 півріччя 2014 року - 3 роки; 2. Документи по придбанню товару (накладні. Акти виконаних робіт, акти прийому-передачі робіт та ін.) 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 3. Акти звіряння 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 4. Документи банку (виписки) 2011-1 півріччя 2014 року; 5. Авансові звіти 2011-1 півріччя 2014 року; 6. Оборотно-сальдові відомості 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 7. Податкові накладні 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 8. Корінці путівок на санаторно-курортне лікування, довідки 070/о, табелі обліку робочого часу; 9. Договори на поставку. Купівлі-продажу товарів, зберігання, отримання послуг. Оренди 2011-11 півріччя 2014 року 3 роки. Або після закінчення строку дії договору; 10. Реєстри виданих та отриманих податкових накладних 2011-1 півріччя 2014 року 3 роки; 11. Місячні та квартальні звіти про фінансову діяльність 2011-11 півріччя 2014 року 3 роки.

Крім того, як встановлено судом першої інстанції, позивачем вчинялись дії по отриманню інформації від "Санаторий "Курорт Мисхор. Валеологическая здравница" (Дача Курчатова) про перебування ОСОБА_2 з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року на санаторному лікуванні, проте у зв'язку з блокуванням усіх відділень поштового зв'язку Укрпошти на території півострова Крим, національний оператор тимчасово припинив прийом та доставку пошти в напрямку до Автономної Республіки Крим та м. Севастополь до врегулювання ситуації, що підтверджується листом Укрпошти від 11.09.2018 року №5.1.-17-750/Т-31433/1 (а.с.112).

Позивача взято на облік в органах Фонду 25.06.2011 року тому, відповідно до середньооблікової кількісті працівників, перевірка позивача повинна була бути проведена до 25.06.2014 року, чого зроблено не було.

Тому, твердження позивача про те, що перевірка не була проведена до 25.06.2014 року у зв`язку з дією мораторію на проведення перевірок підприємців контролюючими органами, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки із запровадженням статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 затверджено Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців. До вказаного Переліку включено також Фонд соціального страхування. Постанова №408 набрала чинності 09.09.2014 року.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку стосовно того, що знищення позивачем шляхом шредерування документів, в тому числі корінців путівок на санаторно-курортне лікування, довідок 070/о, що підтверджують перебування ОСОБА_2 на лікуванні в санаторії "Курорт Мисхор. Дача Курчатова", в період з 27.03.2013 року по 16.04.2013 року, проведено позивачем у порядку та у строки визначенні чинним законодавством. Жодних законодавчих обмежень щодо заборони на знищення документів на санаторно-курортне лікування, строк зберігання (3 роки) яких закінчився, не встановлено.

Таким чином, колегія суддів вважає, що відповідачем безпідставно не взято до уваги доказів знищення документів, які підлягали перевірці, не враховано строк їх зберігання, не перевірено наявність медичних показників на отримання застрахованою особою путівки №001559 та не враховано неможливість відновлення позивачем таких документів.

Згідно з ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 вересня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 13 грудня 2018 року.

Головуючий Капустинський М.М. Судді Моніч Б.С. Охрімчук І.Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78550660
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/325/18-а

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 12.09.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні