Рішення
від 17.10.2018 по справі 0940/1295/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" жовтня 2018 р. справа № 0940/1295/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Б.С.-Інвест" до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в особі державного реєстратора Дудика Тараса Богдановича про скасування запису про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" від 04.07.2018 за №1 119 102 0000 015867, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Т.Б.С.-Інвест" (надалі по тексту також - позивач, ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест") 24.07.2018 звернулося в суд з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в особі державного реєстратора Дудика Тараса Богдановича (надалі по тексту також - відповідач, державний реєстратор) про скасування запису про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" від 04.07.2018 за №1 119 102 0000 015867.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення вимог статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку", наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015 "Про затвердження форми протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку", проведено державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай". Подані для державної реєстрації документи ініціативної групи від 14.05.2018 про створенню третьої особи не відповідають за змістом і формою вимогам вказаних нормативно-правових актів, а застосування відповідачем положень іншого закону є протиправним і має наслідком скасування запису про державну реєстрацію юридичної особи. Зокрема, так як за адресою будинку вул. Федьковича, 7б в м. Івано-Франківську до 14.05.2018 не було створено відповідного об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, то згідно змісту частини 1 статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку" будь яке рішення на зборах співвласників приймається в порядку, визначеному коментованим законом. 14.05.2018 ініціативною групою на установчих зборах співвласниками рішенням таких зборів оформлено результати голосування про створення об'єднання співвласників, що становить 54,5% від загальної кількості співвласників будинку, в той час як згідно частини 6 статті 10 згаданого Закону рішення вважається прийнятим зборами, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку. Оскільки загальна площа всіх приміщень будинку становить 5 977,6 м 2 , а за підсумками голосування "за" проголосували 45 співвласників із 58 осіб, загальна площа приміщень, що перебуває у власності яких, становить 3 258,9 м 2 (54,5%), то рішення установчих зборів про створення об'єднання співвласників не було прийнято. Для прийняття такого рішення як створення об'єднання співвласників 14.05.2018, на переконання позивача, навіть не було кворуму для вирішення такого питання. Позивач зазначає про численні порушення організації і проведення установчих зборів, зокрема : позивача як співвласника нежитлових приміщень будинку не повідомлено особисто належним чином за 10 днів до дати проведення зборів про відповідні установчі збори на 14.05.2018 (в порушення частини 4 статті 10 Закону); підроблення документів, які стали підставою для реєстрації об'єднання співвласників - на зборах фактично був оформлений один протокол, а для реєстрації до відповідача поданий інший; протокол голосування на установчих зборах про створення об'єднання співвласників не відповідає за змістом вимогам статті 10 Закону і наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015 (в тому числі в ньому відсутні дані щодо питань порядку денного); в роздрукованих протоколах заздалегідь вдруковано відповідь "за", що не дало можливість співвласникам власноручно особисто занести відповідний варіант голосування "за", "проти" чи "утримався" (в порушення частини 7 статті 10 Закону); не відповідає встановленому законом порядок і формі письмове опитування, бланки такого опитування заздалегідь мали вдруковану відповідну інформацію про власника, один варіант відповіді "за", не містили варіанту відповіді "ні", "утримався", що позбавило можливості заповнити бланк такого опитування власноручно (в порушення частини 8 статті 10 Закону); серед власників нежитлових приміщень не проводилося опитування, таке опитування було проведено вибірково, а у голосуванні не взяло участь 13 власників приміщень будинку, що позбавило їх права на участь у вирішенні питань об'єднання співвласників; письмове опитування серед співвласників проведено в період з 17 по 23 травня 2018 року, а установчі збори відбулися 14.05.2018, що свідчить про неможливість взагалі врахування таких голосів після зборів (свідченням чого є фальсифікація протоколу від 14.05.2018); про результати голосування на установчих зборах і про прийняті рішення позивача як одного із співвласників не було повідомлено особисто (в порушення частини 10 статті 10 Закону).

Враховуючи наведене, позивач вважає, що протокол установчих зборів №1 від 14.05.2018 як складова обов'язкових документів, які є підставою для здійснення державної реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" не відповідає вимогам закону, а тому є нікчемним, наслідком чого є скасування запису про держану реєстрацію юридичної особи. У зв'язку із вказаним просить суд скасувати такий запис про державну реєстрацію об'єднання співвласників як юридичної особи.

Івано-Франківським окружним адміністративним судом, за наслідками виконання позивачем вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху (том І а.с.84-86, 90-92), 22.08.2018, відповідно до статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України) відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, у письмовому провадженні (том І а.с.1-4).

Вказаною ухвалою суду до участі у розгляді даної адміністративної справи залучено Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" (надалі по тексту також - третя особа, ОСББ "Розмай", Об'єднання) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача (том І а.с.2).

Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 31.08.2018 (том І а.с.109-110). Відповідач зазначив, що оскаржуваний запис про державну реєстрацію третьої особи вчинений відповідно до вимог Законів України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку". На переконання відповідача при вивченні документів про державну реєстрацію третьої особи як юридичної особи не було жодних підстав для зупинення розгляду документів чи відмові у державній реєстрації ОСББ "Розмай". Протокол установчих зборів від 14.05.2018 відповідає вимогам чинного законодавства. Зазначає, що установчі збори про створення об'єднання співвласників проводяться не за правилами Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку", а відповідно до вимог Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку". Так, за змістом статті 6 останнього Закону рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників з урахуванням того, що кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Враховуючи те, що протокол установчих зборів від 14.05.2018 і письмові опитування співвласників до такого протоколу в сукупності містили відомості про голосування за створення об'єднання співвласників більшою половиною загальної кількості усіх співвласників з урахуванням більшої половини відповідних площ приміщень, які перебувають у їхній власності, у відповідача не було правових підстав не приймати такі документи для реєстрації юридичної особи. Форма протоколу від 14.05.2018 відповідає вимогам наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015 "Про затвердження форми протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку". Письмове опитування співвласників і форма бланку такого опитування відповідає положенням статті 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та частині 8 статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку". Заповнені друкованим способом протокол установчих зборів і листи письмового опитування не суперечать пункту 2 частини 1 статті 15 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", якою визначено, що текст документів, які подаються для реєстрації можуть бути виконані машино друком або від руки друкованими літерами. На кожному із вказаних документів, окрім відповідних обов'язкових даних про співвласника, напроти друкованої відповіді "за" міститься особистий підпис безпосереднього учасника установчих зборів, що не викликало у відповідача сумніву щодо визначення волевиявлення співвласників житлового будинку по створенню третьої особи. Таким чином, на переконання відповідача, вимоги заявлені в позовній заяві є у повній мірі безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Разом з відзивом на позовну заяву відповідачем, на виконання вимог пункту 7 резолютивної частини ухвали суду про відкриття провадження від 22.08.2018, подано копії усіх документів, які стали підставою, для вчинення запису №1 119 102 0000 015867 від 04.07.2018 щодо реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" за адресою вул. Федьковича 7Б, м. Івано-Франківськ (том І а.с.112-200).

19.09.2018 третя особа подала суду письмові пояснення щодо позовних вимог ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест", в тому числі на виконання вимог пункту 8 резолютивної частини ухвали суду про відкриття провадження від 22.08.2018 (том І а.с.212-214, 216-218). Повідомила, що 14.05.2018 відбулися установчі збори співвласників багатоквартирного будинку за адресою вул. Федьковича, 7б у м. Івано-Франківську. Загальна площа житлових та нежитлових приміщень будинку становить 5 977,6 м 2 . У даних зборах особисто взяло участь 23 особи, яким належить в загальному 1 689,5 м 2 , які проголосували за створення третьої особи. Також ініціативною групою протягом 15 днів від дати проведення установчих зборів здійснено письмове опитування серед інших співвласників будинку, з яких 22 особи, яким належить 1 569,4 м 2 приміщень, проголосували за створення об'єднання співвласників. В загальному за створення ОСББ "Розмай" проголосувало 45 власників, яким належить в загальному 3 258,9 м 2 приміщень всього будинку, що становить 54,52 % від усіх площ будинку по вул. Федьковича, 7б у м. Івано-Франківську (5 977,6 м 2 ). Як вважає третя особа, така кількість є більшістю. Рішення про створення об'єднання співвласників особисто підписали 45 осіб, шляхом голосування "за", які є власниками житлових і нежитлових приміщень в такому багатоповерховому будинку. Установчі збори з створення ОСББ ініціативною групою проведено за правилами статті 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", а письмове опитування співвласників відповідно до вимог частини 8 статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку". Форма протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку, на переконання третьої сторони, відповідає вимогам наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015, а листи опитування співвласників оформлені згідно вимог частини 8 статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку". Додатково пояснили, що 28.04.2018 ініціативна група скерувала за адресою знаходження позивача повідомлення про проведення 14.05.2018 установчих зборів. Уповноважений представник позивача у зв'язку із не представленням документів, які підтверджують право брати участь у створенні ОСББ, не брав участі у головуванні 14.05.2018 і його голос не був врахований, втім така особа була присутня при проведенні зборів. Вказаній особі було запропоновано взяти участь в опитуванні за умови надання документів, що засвідчують для цього відповідні повноваження. Письмове опитування проводилося в тому числі і серед власників нежитлових приміщень. Протокол установчих зборів був складений за допомогою машинодруку, а його складанню передувало оформлення від руки результатів голосування, що перенесені у вказаний оригінал протоколу від 14.05.2018. Про результати підрахунку голосів і прийняте рішення щодо створення третьої особи представника позивача повідомлено у телефонному режимі. Третя сторона вважає, що виконання документів машинодруком жодним чином не вплинуло на волевиявлення власників житлових та/або нежитлових приміщень, так як результати головування, відображені у протоколі та листах опитування відображають волю власників, що підтверджено їхніми особистими підписами. Зважаючи на вказане просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в цілому.

Крім вказаного, на вимогу суду третя особа подала в суд докази на підтвердження свого пояснення (том І а.с. 219-250).

19.09.2018 позивач через канцелярію суду подав відповідь на відзив (том ІІ а.с. 1-5). Позивач вважає, що у спірних відносинах спеціальним законом є Закон України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку", а відтак вимоги щодо безпосереднього особистого занесення до протоколу установчих зборів і письмового опитування про відомості співвласника, варіанту голосування ("за", "проти" чи "утримався") повинні вноситися безпосередньо такими власниками, а не машинописним способом. Крім того, саме коментований Закон визначає умови проведення зборів співвласників багатоквартирного будинку, в якому ще не створене відповідне об'єднання співвласників. Жодний нормативний акт не визначає такого оформлення результатів голосування як складання протоколу та окремо таблиць з відповідними результатами про голосування як додатки до такого протоколу, без визначення в протоколі порядку денного. Вказане вище, а також те, що позивач не був повідомлений про проведення і результати установчих зборів, не проведення опитування серед власників нежитлових приміщень є порушенням порядку створення об'єднання співвласників, що в силу вимог статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи. Доводи відповідача вважає необґрунтованими, так як Законом України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку" встановлений кворум для скликання установчих зборів співвласників і прийняття ними відповідного рішення, в тому числі і про створення ОСББ. Таке рішення приймається за кворуму виключно при перевищенні 75 відсотків голосів власників приміщень від загальної площі будинку. Вкотре позивач звертає увагу, що в листах письмового опитування співвласників заздалегідь вдруковано лише один варіант відповіді "за", що в поєднанні із невідповідністю форми такого опитування і протоколу установчих зборів свідчить про порушення процедури створення ОСББ в цілому.

12.10.2018 позивача подав відповідь на пояснення третьої особи (том ІІ а.с. 19-24). Позивач вказав, що процес скликання, організації установчих зборів і оформлення його результатів в цілому не відповідає Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку" та є підставою для скасування рішення про реєстрацію ОСББ. Ще раз наголосив, що за рішення про створення третьої особи не проголосували співвласники приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх приміщень будинку; під час голосування і опитування співвласники проставили лише свій підпис, що не відповідає вимогам коментованого закону; ініціативна група позбавила права голосу позивача та інших власників нежитлових приміщень; законом не передбачено оформлення окремо результатів голосування та проколу установчих зборів за результатами такого голосування. Позивач вважає, що для здійснення державної реєстрації ОСББ самого лише волевиявлення співвласників не достатньо, необхідно що б таке волевиявлення було оформлено згідно встановленого законодавством порядку.

Позивач 19.09.2018 подав клопотання щодо повідомлення про час та дату судового засіданні по даній справі (том ІІ а.с. 10). Ухвалою суду від 28.09.2018 на підставі пункту 1 частини 6 статті 262 КАС України відмовлено у задоволенні клопотання про розгляд справи №0940/1295/18 у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (том ІІ а.с. 11-13).

Суд, розглянувши у порядку письмового провадження за правилами, встановленими статтею 263 КАС України дану адміністративну справу, вивчивши зміст відзиву на позов, відповіді на відзив, пояснення третьої особи, відповіді на пояснення третьої особи, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом із матеріалів справи, позовної заяви, пояснень третьої особи і позивача встановлено, що загальна площа багатоквартирного будинку за місцезнаходженням вулиця Федьковича, будинок 7Б у м. Івано-Франківську становить 5 977,6 м 2 , в тому числі 4 165,0 м 2 житлові приміщення і 1 812,6 м 2 нежитлові приміщення (том 2 а.с. 9, 218).

За вказаною адресою у будинку зареєстровано право власності на об'єкти житлової та нежитлової нерухомості за 58-ма фізичними і юридичними особами (том І а.с. 10, 218). Така обставина також підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та його архівної складової частини щодо об'єкта нерухомого майна багатоквартирного будинку №7б по вул. Федьковича в м. Івано-Франківську станом на 12.09.2018 (том І а.с. 235-250).

14.05.2018 співвласниками багатоквартирного будинку за місцезнаходженням вулиця Федьковича, будинок 7Б у м. Івано-Франківську проведено установчі збори, на яких, серед іншого, вирішено питання про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай", затвердженого його Статуту, сформовано і обрано Правління і Ревізійну комісію такого Об'єднання (том І а.с. 11-15, 19-37).

Безпосередньо на установчих зборах взяло участь у голосуванні і проголосувало за вказані вище рішення 23 співвласники нерухомого майна будинку, яким на праві власності належать квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загально площею 1 689,5 м 2 (том І а.с. 11-15, 19-37, 219-220).

В період з 17 по 27 травня 2018 року по питаннях, визначених як порядок денний на установчих зборах, в тому числі щодо створення ОСББ, проведено письмове опитування співвласників, результати якого оформлено відповідними листками такого опитування. Всього у такому опитуванні взяло участь і проголосувало за коментоване рішення 22 співвласники нерухомого майна будинку, яким на праві власності належать квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загально площею 1 569,4 м 2 (том І а.с. 53-79, 221).

В загальному в установчих зборах і письмовому опитуванні взяло участь 45 співвласників, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку загальною площею 3 258,9 м 2 , що становить 54,52 % площі усіх приміщень, розташованих у такому багатоквартирному будинку (том І а.с. 9, 11-15, 19-37, 214).

Вказані підсумки голосування ініціативною групою оформлені протоколом №1 від 14.05.2018 Установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням вулиця Федьковича, будинок 7б у місті Івано-Франківську (надалі по тексту також - протокол установчих зборів від 14.05.2018). Пунктами 2, 3, 4, 5, 6 Розділом ІІ "Порядок денний зборів" протоколу установчих зборів від 14.05.2018, серед інших питань, визначено: про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Федьковича, 7б; про визначення найменування Об'єднання; про затвердження Статуту Об'єднання; про формування та обрання складу Правління Об'єднання; про формування та обрання складу Ревізійної комісії Об'єднання (том І а.с. 11).

Як підсумок голосування по питаннях, визначених в пунктах 2, 3, 4, 5, 6 Розділом ІІ "Порядок денний зборів" протоколу установчих зборів від 14.05.2018, вирішено прийняти відповідні рішення як добуток голосів, поданих на зборах засновників співвласників, і голосів співвласників, отриманих під час проведення письмового опитування, так як "за" проголосувало 45 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 3 258,9 м 2 . Такий протокол підписано головою і секретарем установчих зборів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (том І а.с. 11-15).

На підставі оформлених документів державним реєстратором Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Дудиком Т.Б. внесено 04.07.2018 запис за №1 119 102 0000 015867 про проведення державної реєстрації юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" (том І а.с. 93-97).

ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест" як один із співвласників декількох нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Федьковича, 7б, вважаючи, що його право на участь в управлінні таким будинком порушено, а також стверджуючи про порушення порядку створення юридичної особи, звернувся в суд із вимогою про скасування відповідного запису про проведення державної реєстрації ОСББ "Розмай" як юридичної особи.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

В розгляді даної справи суд вважає за необхідно досліджувати фактичні обставини щодо кожного доводу позивача окремо.

З приводу тверджень позивача про необхідність проведення спірних зборів співвласників багатоквартирного будинку від 14.05.2018 саме за правилами статті 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку", так як за адресою будинку вул. Федьковича, 7б в м. Івано-Франківську до 14.05.2018 не було створено відповідного об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, а також необхідності відповідної кількості голосів власників приміщень, площа яких разом перевищує 75, а не 50 відсотків загальної площі всіх приміщень багатоквартирного будинку, суд зазначає наступне.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов'язаних з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначає Закон України "Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку" від 14.05.2015 за №417-VІІІ (надалі по тексту також - Закон №417-VІІІ).

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 1 Закону №417-VІІІ управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку .

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Законах України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та "Про житлово-комунальні послуги" (частина 2 статті 1 Закону №417-VІІІ).

За змістом частини 1 статті 9 Закону №417-VІІІ управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Частинами 1 і 2 статті 10 Закону №417-VІІІ визначено, що співвласники приймаютьрішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: 1) розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним; 2) визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; 3) обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; 4) визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком; 5) проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт; 6) визначення дати та місця проведення наступних зборів співвласників; 7) визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком; 8) відключення будинку від мереж (систем) централізованого постачання комунальних послуг у порядку, встановленому законом, і визначення системи подальшого забезпечення будинку комунальними послугами, за умови дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища; 9) прийняття рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (укладення індивідуального та/або колективного договору про надання комунальної послуги).

Системний аналіз коментованих норм Закону №417-VІІІ свідчить, що останній регулює правовідносини з управління багатоквартирним будинком, в свою чергу, така функція з управління може передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку.

Суд звертає увагу, що норми статті 10 Закону №417-VІІІ, а також безпосередньо частина 2 такої статті, не регулюють питання створення (утворення) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, в тому числі скликання і проведення саме установчих зборів співвласників, на яких може бути вирішене таке питання.

Закон №417-VІІІ взагалі не містить поняття "установчі збори об'єднання" і "об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Слід відзначити, що за змістом статті 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту. Об'єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.

Правові та організаційні засади створення , функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" за №2866-III від 29.11.2001 (надалі по тексту також - Закон №2866-III).

Частинами 1 і 2 статті 1 Закону №2866-III визначено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі по тексту також - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, законах України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та "Про житлово-комунальні послуги".

За змістом статті 6 Закону №2866-III об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори .

Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку .

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною дев'ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів об'єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти") .

Установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут .

Державна реєстрація об'єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Установчі документи об'єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа.

Вказане вище свідчить, що саме положення Закону №2866-ІІІ, а не Закону №417-VІІІ, врегульовують порядок створення об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, в тому числі скликання і проведення установчих зборів із вирішення даного питання.

Так, відповідно до частин 7, 9 і 12 статті 6 Закону №2866-ІІІ рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників, при цьому кожний співвласник під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування.

В розгляді справи встановлено, що в загальному в установчих зборах (23) і письмовому опитуванні (22) взяло участь 45 співвласників, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку загальною площею 3 258,9 м 2 , що становить 54,52 % площі усіх приміщень, розташованих у такому багатоквартирному будинку.

Вказану обставину позивач не заперечує.

Таким чином, суд констатує, що така кількість голосів є достатньою для прийняття установчими зборами рішень про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай", затвердженого його Статуту, формування і обрання Правління і Ревізійної комісії такого Об'єднання.

В свою чергу, доводи позивача про необхідність відповідної кількості голосів власників приміщень, площа яких разом перевищує 75, а не 50 відсотків загальної площі всіх приміщень багатоквартирного будинку, не ґрунтується на вимогах Закону №2866-ІІІ.

З приводу доводів позивача про те, що 14.05.2018 не було достатнього кворуму для вирішення такого питання як створення об'єднання співвласників, а також безпідставного зарахування до результатів голосування 22 голоси співвласників, які безпосередньо не були присутні на установчих зборах, а їх ставлення до створення ОСББ з'ясовано ініціативною групою після таких зборів, свідченням чого, на переконання ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест", є фальсифікація протоколу від 14.05.2018, суд зазначає наступне.

За змістом частини 3 статті 10 Закону №417-VІІІ збори співвласників можуть скликатися ініціативною групою у складі не менше трьох співвласників або управителем, обраним відповідно до цього Закону.

Збори співвласників у прийнятих в експлуатацію новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку .

Аналогічно, відповідно до частини 1 статті 6 і Закону №2866-ІІІ об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку .

Вказане свідчить, що для проведення установчих зборів вимагається наявність юридичного факту реєстрація права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку, а не безпосередня присутність на самих установчих зборах власників, яким належить більше половини або більше 75 відсотків приміщень від загальної площі багатоквартирного будинку.

Враховуючи вказане, а також, виходячи із системного аналізу усіх положень Закону №417-VІІІ і Закону №2866-ІІІ, суд погоджується із твердженнями відповідача про відсутність юридичного поняття "кворум на установчих зборах для прийняття рішення про створення відповідного об'єднання співвласників багатоквартирного будинку". Положення частин 10, 11 статті 6 Закону №2866-ІІІ і частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ надає можливість для визначення результатів голосування про створення ОСББ об'єднувати голоси, як тих, які отримані безпосередньо під час установчих зборів, так і тих, що отримані під час письмового опитування. А саме, якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною 9 статті 6 Закону №2866-ІІІ, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим. Письмове опитування під час установчих зборів об'єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Судом вище вже зазначено, що відповідно до частини 12 статті 6 Закону №2866-ІІІ рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Як встановлено судом письмове опитування, в тому числі по питанню створення ОСББ, проводилося в період з 17 по 27 травня 2018 року, тобто в строки встановлені частин 10, 11 статті 6 Закону №2866-ІІІ і частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ.

А тому, суд вважає підставним включення до загальної кількості голосів осіб, які взяли участь у голосуванні на установчих зборах за створення ОСББ, а також правомірним врахування 22 голоси співвласників нерухомого майна будинку, яким на праві власності належать квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 1 569,4 м 2 .

Щодо тверджень позивача про не повідомлення його особисто належним чином за 10 днів до дати проведення зборів про відповідні установчі збори на 14.05.2018, наслідком чого є порушення частини 4 статті 10 Закону №417-VІІІ, суд виходить із слідуючого.

Суд вже зазначав, що спірні правовідносини зі скликання установчих зборів, їх проведення і створення ОСББ регулюється Законом №2866-ІІІ.

За змістом частин 3 і 4 статті 6 Закону №2866-ІІІ скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

На виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі третя особа надала суду копії документів, які свідчать про виконання положень частин 3 і 4 статті 6 Закону №2866-ІІІ.

Зокрема, в матеріалах справи наявні копії "повідомлення про проведення Установчих зборів співвласників об'єднання співвласників багатоквартирного будинку за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Федьковича, 7б", яке підписано трьома членами ініціативної групи (власниками квартир); поштової накладної від 28.04.2018 за №7601844700546 про відправлення позивачу цінного листа з повідомленням про вручення; опису вкладення до цінного листа, в якому міститься запис щодо відправлення повідомлення про установчі збори (том ІІ а.с. 222, 223).

Суд констатує, що зміст повідомлення відповідає вимогам частини 4 статті 6 Закону №2866-ІІІ.

Згідно представленої третьою особою інформації із пошукової бази відстежень поштових відправлень ПАТ "Укрпошта" поштове відправлення за №7601844700546 повернуто за зворотною адресою у зв'язку із закінченням встановленого терміну зберігання (том ІІ а.с. 224-225).

Таким чином, суд не встановив порушення права позивача на належне і своєчасне повідомлення про проведення установчих зборів за 14 днів до дати їх проведення.

Досліджуючи доводи позивача про підроблення документів, які стали підставою для реєстрації об'єднання співвласників, а саме, з приводу того, що на зборах фактично був оформлений один протокол, а для реєстрації до відповідача поданий інший, судом з'ясовано таке.

Відповідно до частини 12 статті 6 Закону №2866-ІІІ під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування.

Вказане свідчить, що оформлення результатів голосування на установчих зборах у випадку проведення письмового опитування і врахування таких голосів, поданих під час такого опитування, фізично можливо і не в день скликання установчих зборів.

Відтак, логічними є пояснення третьої особи про те, що оригінал протоколу установчих зборів був оформлений машинодруком за наслідками проведення установчих зборів, врахування голосів письмово опитування, а його складанню передував оформлення від руки результатів голосування, перенесених у протокол від 14.05.2018.

Позивач не надав суду жодного доказу на підтвердження своїх доводів про оформлення іншого протоколу установчих зборів №1 від 14.05.2018, який би за змістом, в тому числі волевиявленням співвласників, відрізнявся б від того, який поданий для вчинення реєстрації ОСББ "Розмай" як юридичної особи.

Щодо не відповідності протоколу голосування на установчих зборах про створення об'єднання співвласників за своїм змістом вимогам статті 10 Закону №417-VІІІ та наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015, в тому числі з приводу відсутні в ньому даних про порядок денного, суд зазначає наступне.

Суд в черговий раз відзначає, що спірні установчі збори, їх скликання, проведення і оформлення результатів голосування та прийняття відповідного рішення про створення ОСББ "Розмай", врегульовуються Законом №2866-ІІІ.

Частиною 12 статті 6 Закону №2866-ІІІ визначено, що рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Наявні у матеріалах справи додатки до протоколу установчих зборів від 14.05.2018 та листи письмового опитування співвласників містять особистий підпис кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування "за". Такі документи не містять результатів голосування "проти".

Позивач не надав суду докази на підтвердження того, що хтось із співвласників будинку проголосував "проти", але такий його голос не врахований і відповідно не відображений у документах про підрахунок голосів.

Суд констатує, що розділ ІІ "Порядок денний зборів" протоколу №1 установчих зборів від 14.05.2018 містить 12 питань, в тому числі створення об'єднання співвласників, затвердження його Статуту, формування і обрання Правління та Ревізійної комісії Об'єднання (том І а.с. 11).

Щодо застосування наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015 "Про затвердження форми протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку" то суд відзначає, що він прийнятий на виконання положень статті 10 Закону №417-VІІІ, який у спірних відносинах не регулює питання скликання і проведення установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку з питання створення ОСББ, а лише проведення письмового опитування.

В той же час, типова форма протоколу установчих зборів з питання створення ОСББ законодавством не встановлена. Однак, стаття 6 Закону №2866-ІІІ має ряд вимог до процесу скликання, проведення і оформлення результатів голосування та підрахунку голосів на таких установчих зборах.

Суд також відзначає, що протокол №1 установчих зборів від 14.05.2018 майже в повній мірі відповідає типовій формі протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку, яка затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №203 від 22.08.2015. Та відмінність, на яку наполягає позивача, - оформлення підрахунку голосів окремою таблицею за кожним питанням порядку денного, жодним чиною не спростовує волевиявлення співвласників, які взяли участь у прийняття рішення щодо створення ОСББ "Розмай" і не свідчить про порушення процедури створення юридичної особи.

З приводу аргументів позивача про те, що в роздрукованих додатках до протоколу установчих зборів заздалегідь вдруковано відповідь "за", без можливості співвласникам самостійно і особисто власноручно занести відповідний варіант голосування "за", "проти" чи "утримався", насідком чого є порушення частини 7 статті 10 Закону №417-VІІІ, суд зазначає слідуюче.

Як і щодо попередніх тверджень позивача суд відзначає, що спірні правовідносини в першу чергу врегульовані Законом №2866-ІІІ.

Згідно частини 12 статті 6 Закону №2866-ІІІ рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Таким чином, особисто співвласник проставляє лише свій підпис, вимога щодо особистого власноручного занесення будь якого результатів голосування у вказаному законі відсутня.

Дійсно, всі додатки до протоколу №1 установчих зборів від 14.05.2018 навпроти підписів співвласників містить надруковані машинописним способом результати особистого голосування кожного - "за". В той же час, колонка, в якій розміщені результати голосування містить одні із варіантів голосування - "за", "проти" чи "утримався".

На переконання суду такий спосіб оформлення результатів голосування не порушує вимоги статті 6 Закону №2866-ІІІ. В свою чергу, будь хто із співвласників міг не ставити всій підпис навпроти такого результату голосування як "за".

Доказів протилежного позивач не надав.

Щодо невідповідності встановленому законом порядку і формі письмове опитування, а також наявності у бланках такого опитування заздалегідь вдрукованої відповідної інформації про власника, варіанта відповіді "за" і "проти", без варіанту відповіді "утримався", що позбавило можливості заповнити бланк опитування власноручно, насідком чого, на переконання ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест", є порушення частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ, суд зазначає наступне.

Частинами 10 і 11 статті 6 Закону №2866-ІІІ визначено, що якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною дев'ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів об'єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Відповідно до частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ якщо під час проведення зборів співвласників для прийняття рішення не набрано встановленої частиною шостою цієї статті кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення зборів співвласників. Якщо протягом цього строку необхідної кількості голосів "за" не набрано, рішення вважаються неприйнятими.

Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.

Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти "за", "проти" або "утримався". Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.

Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування , в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім'я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання "так", "ні" або "утримався", особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування.

Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.

Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.

За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.

Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.

Як встановлено судом в період з 17 по 27 травня 2018 року по 12 питаннях, визначених в порядку денному на установчих зборах, в тому числі щодо створення ОСББ, проведено письмове опитування співвласників, результати якого оформлено відповідними листками такого опитування. Всього у згаданому опитуванні взяло участь і проголосувало за коментовані рішення 22 співвласники нерухомого майна будинку, яким на праві власності належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 1 569,4 м 2 (том І а.с. 53-79, 221).

Всі такі листки опитування оформлені як додаток до протоколу №1 установчих зборів від 14.05.2018.

Суд погоджується із доводами позивача про те, що відомості про співвласника, які визначені абзацом 4 частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ, не виконані шляхом власноручного заповнення співвласниками листків опитування, а виконані машинодруком.

Однак, суд вважає, що таке недотримання форми бланку письмового опитування не може бути самостійною обставиною, яка є безумовною ознакою порушення процедури створення ОСББ "Розмай" як юридичної особи і як наслідок скасування запису про проведення державної реєстрації третьої особи.

Виконані машинописним способом обов'язкові відомості відповідного листка опитування, в тому числі такого результату (варіанту) голосування як "за" (окрім власного підпису співвласника), в повній мірі за змістом відповідають абзацу 4 частини 8 статті 10 Закону №417-VІІІ.

Позивач не надав жодного належного і допустимого доказу спотворення волевиявлення щодо визначення результату голосування за кожним листком письмового опитування окремо.

Також позивач не надав суду будь якого доказу примушування співвласників в процесі проведення письмового опитування до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагородження їх за це в будь-якій формі.

Позивач, поряд з іншим, стверджує, що серед власників нежитлових приміщень не проводилося опитування, а здійснене опитування було проведено вибірково, у голосуванні не взяло участь 13 власників приміщень будинку, що позбавило їх права на участь у вирішенні питань об'єднання співвласників.

Щодо кожного із 13 власників приміщень будинку, які, як вважає позивач, були позбавлені права на участь у вирішенні питання об'єднання співвласників, то суд зазначає, що кожна фізична чи юридична особа реалізовує своє право на звернення до суду безпосередньо і самостійно.

А відтак, вирішувати питання про порушення прав осіб, які не заявили в суді вимогу про таке порушення, в розгляді даної справи не має правових підстав.

Третя особа у своєму поясненні вказала, що уповноважений представник позивача у зв'язку із не представленням документів, які підтверджують право як уповноваженого представника юридичної особи на участь у створенні ОСББ, не брав такої участі у головуванні 14.05.2018 і його голос не був врахований, втім останній був присутній при проведенні зборів. Вказаній особі було запропоновано взяти участь в опитуванні за умови надання документів, що засвідчують для цього відповідні повноваження.

Позивач в силу вимог частини 1 статті 77 КАС України не довів того, що в період з 17 по 27 травня 2018 року щодо нього вчинялися дії у перешкоджанні проголосувати за відповідне рішення, в тому числі умисно позбавили права взяти участь у письмовому опитуванні.

Поряд з іншими доводами позивач стверджує, що його не було повідомлено про результати голосування на установчих зборах і про прийняті рішення як одного із співвласників будинку, насідком чого є порушення частини 10 статті 10 Закону №417-VІІІ.

Про неповідомлення позивача щодо результатів проведення установчих зборів третя особа у своєму поясненні заперечила. Вказала, що про такі результати повідомлено у телефонному режимі.

Суд констатує право позивача як власника декількох нежитлових приміщень в багатоквартирному будинку знати про рішення ОСББ щодо управління будинком, прийнятих за правилами статті 10 Закону №417-VІІІ, втім положення статті 6 Закону №2866-ІІІ такого обов'язку у питанні повідомлення про результати установчих зборів зі створення ОСББ не визначає.

В сукупності вказаного, окремі недоліки документів, оформлені ініціативною групою за наслідками скликання і проведення 14.05.2018 установчих зборів, не вплинуло на волевиявлення власників житлових та/або нежитлових приміщень, так як результати головування, оформлені у протоколах та листах опитування, відображають волю власників, що підтверджено їхніми особистими підписами.

Такі недоліки, суд не може протрактувати як порушення порядку і процедури прийняття рішення про створення ОСББ "Розмай".

Заповнені друкованим способом протокол установчих зборів і листи письмового опитування (окрім особистих підписів співвласників) не суперечать пункту 2 частини 1 статті 15 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", якою визначено, що текст документів, які подаються для реєстрації можуть бути виконані машинодруком або від руки друкованими літерами.

Відтак, суд погоджується із аргументами відповідача про відсутність підстав для зупинення розгляду документів чи відмові у державній реєстрації ОСББ "Розмай" відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Щодо вирішення питання про врахування в розгляді даної справи як належного і допустимого доказу відеозаписів, які містяться на носії інформації, що поданий позивачем із адміністративним позовом, суд зазначає наступне.

Позивачем при поданні позовної заяви долучено оптичний носій цифрової інформації у вигляді пластикового компакт-диск "Videx excellent DVD+RW 4 x" (том І а.с. 80).

Вирішуючи питання про можливість застосування у розгляді справи положень статті 220 КАС України, суд здійснив огляд такого доказу. З'ясовано, що даний оптичний носій цифрової інформації містить 9 фалів, записаних в форматі "avi", а саме: sunp0745, sunp0746, sunp0752, sunp0762, sunp0763, sunp0764, sunp0767, sunp0768, sunp0769. Такі файли містять в собі відеозаписи із датою 14.05.2018 та годинами запису, а саме: з 20:20 по 20:25, з 20:25 по 20:30, з 20:48 по 20:53, з 21:38 по 21:43, з 21:43 по 21:43, з 21:43 по 21:48, з 21:56 по 22:01, з 22:01 по 22:06, з 22:06 по 22:09.

Суд зазначає, що такі вісім відеозаписів не місять будь якої інформації з прив'язкою щодо підтвердження обставин про зміст події відеозапису; конкретне місце (адресу) відеозйомки; прізвищ, імен, по-батькові фізичних осіб зафіксованих на таких записах; жодної ідентифікації осіб, яких позивач вважає уповноваженою особою ТзОВ "Т.Б.С.-Інвест".

Вказане в сукупності не дає можливість суду вирішити питання про визнання такого відеозапису належним доказом у справі, в тому числі про наявність підстав для застосування правил дослідження такого носія інформація за правилами демонстрації відеозапису.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, в адміністративному судочинстві діє принцип офіційного з'ясування усіх обставин справи, який полягає в активній позиції суду щодо з'ясування всіх обставин у справі (пункт 4 частини 3 статті 2, частини 2, 4 статті 9, частина 3 статті 77, частина 6 статті 94 КАС України).

З урахуванням встановлених вище обставин, суд вважає, що відповідач обґрунтував правомірність свого рішення про наявність правових підстав для здійснення державної реєстрації такої юридичної особи як Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай", а позивач не довів обставини про наявність достатніх законних підстав для скасування державної реєстрації третьої особи.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Як свідчать встановлені в суді обставини, відповідач, приймаючи 04.07.2018 рішення про державну реєстрацію третьої особи, діяв на підставі закону, обґрунтовано, із урахування усіх обставин, які маю значення для правильного вирішення питання у спірних відносинах.

Враховуючи вищенаведене, суд робить висновок про не обґрунтованість адміністративного позову в цілому, а позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.

Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України судовий збір не підлягає стягненню із відповідача суб'єкта владних повноважень.

Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов'язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач - Товариства з обмеженою відповідальністю "Т.Б.С.-Інвест" (ідентифікаційний код юридичної особи 35276627), адреса: вул. Федьковича, 7Б, м. Івано-Франківськ, 76008.

Відповідач - Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради в особі державного реєстратора Дудика Тараса Богдановича (ідентифікаційний код юридичної особи 04054346), адреса: вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76004.

Третя особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Розмай" (ідентифікаційний код юридичної особи 42280312), адреса: вул. Федьковича, 7Б, м. Івано-Франківськ, 76008.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77150204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/1295/18

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Князєв Всеволод Сергійович

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні