Єдиний унікальний номер 725/3730/18
Номер провадження 3/725/3086/18
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.10.2018 року м. Чернівці
Суддя Першотравневого районного суду м.Чернівці Федіна А.В., за участю захисника ОСОБА_1, розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил передбачене ч. 1 cт. 483 Митного кодексу України громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_2, закордонний паспорт FA486758, виданий 11.06.2015 року уповноваженим органом 4690, працюючого на посаді водія транспортної фірми МІГА ПП, м.Львів, -
ВСТАНОВИВ :
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, 23.06.2018 року о 08 год. 40 хв. на територію п/п Порубне в'їхав вантажний автомобіль НОМЕР_1 з напівпричепом-рефрижератором марки SCHMITZ д.н. НОМЕР_2, під керуванням громадянина України ОСОБА_2, який слідував з Греції до України в службових справах.
Для здійснення митних формальностей представник перевізника, водій транспортного засобу громадянин України ОСОБА_2 подав наступні документи: CMR №0096232 від 21.06.2018 року, INVOICE №А000043 від 21.06.2018 року, фітосанітарний сертифікат №ЕС/GR 04097/13 від 21.06.2018 року. Згідно поданих до митного контролю товаросупровідних документів у вищевказаному транспортному засобі переміщується товар персики, нектарини, абрикоси в кількості 2295 ватажних місця (ящики) вагою брутто 21622 кілограм. Відправник товару фірма SUCLE L. LEDION IMPORTER-EXPORT FRUIT &aбр; VEGETABLES Kariotissa-Pellas-Greece, покупець-отримувач ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Промислова. 2-Б.
Згідно відомостей зазначених у CMR №0096232 від 21.06.2018 року, INVOICE №А000043 від 21.06.2018 року, фітосанітарний сертифікат №ЕС/GR 04097/13 від 21.06.2018 року, у вантажному приміщенні напівпричепа наявний товар персики, нектарини, абрикоси в кількості 2295 вантажних місця (ящики) вагою брутто 21622 кілограм, вагою нетто 20242 кілограми, загальною вартістю 11133 євро. Також, як зазначено у INVOICE №А000043 від 21.06.2018 року вищевказаний товар ввозиться на митну територію України на виконання Контракту №16 від 16.06.2018 року укладеного між вищезазначеними суб'єктами господарювання.
У Чернівецьку митницю ДФС 23.06.2018 року з ГУ ДФС у м. Києві ДПІ у Дарницькому районі надійшов лист та письмові пояснення директора ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" громадянина України ОСОБА_3, у відповідності яких встановлено, що вищевказаний суб'єкт господарювання жодних зовнішньоекономічних контрактів не укладав, ніколи не здійснював декларування товарів та не отримував їх і не очікує з-за кордону ніяких товарів на свою адресу.
Під час здійснення повного догляду вантажу, який знаходився у вантажному приміщенні вищевказаного напівпричепа, а саме перерахунку вантажних місць, було встановлено, що в наявності товар в кількості 2295 вантажних місця (ящики).
Таким чином, митний орган дійшов висновку, що представник перевізника, водій транспортного засобу громадянин України ОСОБА_2 вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів та зборів, як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та кваліфікує його дії за ч. 1 ст. 483 МК України.
В судове засідання ОСОБА_2 не з'явився, в його інтересах діяв захисник - адвокат ОСОБА_1, який просив закрити провадження у справі у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України з підстав зазначених у відповідному письмовому клопотанні. Зокрема вказував на те, що ОСОБА_2 не є суб'єктом вказаного правопорушення, оскільки не являється декларантом, а лише працівником фірми-перевізника товару, крім того при перетині кордону ним надано товаросупровідні документи, які заповнені відправником товару. Також наголошував на тому, що директор ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" звернувся в правоохоронні органи з заявою про протиправні дії Київської митниці, оскільки між ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" та SUCLE L. LEDION IMPORTER-EXPORT FRUIT &aся; VEGETABLES дійсно було укладено Контракт №16 від 16.06.2018 року та ним вчинялись дії з метою реалізації умов вказаного контракту.
Представник Чернівецької митниці ДФС в судове засідання не з'явився, про причини своєї неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся судом про час та місце розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.
Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України вбачається, що суб'єктом вказаного порушення митних правил є особа, яка безпосередньо умисно вчинила дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів, шляхом подання органу доходів та зборів, як підстави для їх переміщення документів які містять неправдиві відомості щодо кількості та ваги товару, відправника та/або одержувача, а також підробленого документу.
За наслідками розгляду справи встановлено, що ОСОБА_2 працює на посаді водія транспортної фірми МІГА ПП, м.Львів та здійснював перевезення товару відправником якого є фірма SUCLE L. LEDION IMPORTER-EXPORT FRUIT &aір; VEGETABLES на підставі Контракту №16 від 16.06.2018 року укладеного між ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" та SUCLE L. LEDION IMPORTER-EXPORT FRUIT &a в; VEGETABLES .
За змістом ст. 4 МК України, перевізник - особа, яка здійснює перевезення товарів через митний кордон України та/або між органами доходів і зборів на території України або є відповідальною за такі перевезення.
Відповідальність за ст. 483МК України, настає за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ст.191 МК України перевізники зобов'язані під час прийняття товарів до перевезення перевіряти точність відомостей щодо кількості вантажних місць, їх маркування, номери, зовнішній стан товарів та їх пакування. У разі неможливості такої перевірки вносити відповідний запис до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
Згідно п.37 ч.1 ст.4 МК України перевізник - особа, яка здійснює перевезення товарів через митний кордон України та/або між органами доходів і зборів на території України або є відповідальною за такі перевезення.
Відповідно до ч. 2 ст. 460 МК України, перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (ст. 483 МК України), виключно у разі, якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (СМR).
З матеріалів справи про порушення митних правил вбачається, що водій транспортного засобу ОСОБА_2 для здійснення митних формальностей подав товаросупровдні документи, які йому були надані фірмою-відправником, при цьому будь-яких належних та допустимих доказів того, що між ТОВ "АВТОПОСЕЙДОН" та SUCLE L. LEDION IMPORTER-EXPORT FRUIT &aтн; VEGETABLES не існувало договірних відносин щодо поставки товару персики, нектарини, абрикоси в кількості 2295 вантажних місця (ящики) вагою брутто 21622 кілограм, вагою нетто 20242 кілограми, загальною вартістю 11133 євро та того, що ОСОБА_4 було відомо про дані обставини матеріали справи не містять.
Суб'єктивна сторона правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, передбачає наявність у діях особи вини у скоєному правопорушенні у формі умислу.
Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Відповідно до ст. 62 Конституції України, винна особи, яка притягається до відповідальності, повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватись на доказах, об'єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
За наслідками розгляду справи не встановлено наявності у діях ОСОБА_2 умислу на порушення митних правил передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Отже матеріали справи не містять сукупності доказів, які б підтверджували вину ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України за обставин вказаних у протоколі про порушення митних правил.
Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
У відповідності до вимог ч. 3, 4 ст. 243 МК України, якщо за рішенням суду по справі до особи, яка вчинила порушення митних правил, не буде застосовано стягнення у вигляді конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, або провадження у справі про порушення митних правил буде припинено, ці товари, транспортні засоби можуть бути видані власникові або уповноваженій ним особі лише після здійснення їх митного оформлення зі сплатою відповідних митних платежів, якщо таке оформлення не було попередньо здійснено, а митні платежі не сплачувалися. При цьому у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються. Товари, які були виявлені (знайдені) під час здійснення митного контролю в зонах митного контролю та/або у транспортних засобах, що перетинають митний кордон України, і власник яких невідомий, після закінчення строку зберігання, встановленого частиною п'ятою статті 240 цього Кодексу, підлягають реалізації, а у випадках, передбачених законодавством, - безоплатній передачі у володіння і користування або переробці, утилізації чи знищенню. Інформація про знайдені (виявлені) товари протягом трьох днів розміщується для загального ознайомлення в місцях розташування органів доходів і зборів на весь строк зберігання таких товарів, а інформація про знайдені (виявлені) транспортні засоби, крім того, направляється до територіальних органів внутрішніх справ.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що в рамках провадження у справі про порушення митних правил було вилучено товар, а саме: 9699 кг свіжих персиків не розфасованих, 8052 кг нектарину свіжого та 2491 кг свіжих абрикосів та вказаний товар передано ПП Гамалія для реалізації.
Керуючись ст.ст. 221, 257,335,458,483,486,493,494,522,526,527,528,529 МК України, ст.ст. 9, 247,289,294 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_2 закрити у зв'язку з відсутністю в його діях складу правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти діб з дня її винесення до Апеляційного суду Чернівецької області через Першотравневий районний суд м. Чернівці.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці А. В. Федіна
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2018 |
Оприлюднено | 18.10.2018 |
Номер документу | 77169461 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Федіна А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні