Рішення
від 16.10.2018 по справі 0340/1503/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1503/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шевчику Ю.В.,

за участю представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод до Головного управління Держгеакадастру у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод звернулося з позовом до Головного управління Держгеакадастру у Волинській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у Рожищенському районі міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області провідного спеціаліста ОСОБА_4 про визнання дій відповідачів протиправними по внесенню до Державного земельного кадастру відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 0724585901:02:000:0069, площею 3077 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 24524 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0211, площею 47259 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0209, площею 133164 м.кв., що розташовані на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області та зобов`язання відповідачів виключити з Державного земельного кадастру відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 0724585901:02:000:0069, площею 3077 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 24524 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0211, площею 47259 м.кв., земельної ділянки кадастровий номер 0724585902:02:000:0209, площею 133164 м.кв., що розташовані на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Представником позивача 08.10.2018 року за вх 13082/18 подано заяву про уточнення позовних вимог відповідно до якої просить визнати протиправними та скасувати витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок №262 від 29.01.2018 року, №263 від 29.01.2018 року, №264 від 29.01.2018 року, №265 від 29.01.2018 року.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 року провадження у справі за позовом Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод до Головного управління Держгеакадастру у Волинській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у Рожищенському районі міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області провідного спеціаліста ОСОБА_4 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії в частині позовних вимог до Державного кадастрового реєстратора відділу у Рожищенському районі міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області провідного спеціаліста ОСОБА_4 закрито.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з договорами оренди від 28.08.2006 року та від 28.03.2007 року в оренді позивача перебувають 5 земельних ділянок державної власності, розташованих на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної/комунальної власності на 2018 рік та подачі податкових декларацій з плати за землю за 2018 рік ТзДВ Рожшценський сирзавод звернулося з клопотанням №206 від 23.01.2018 року до відділу Держгеокадастру в Рожищенському районі про видачу витягів про нормативну грошову оцінку орендованих земельних ділянок.

У відповідь на зазначене клопотання відповідачем було видано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, №262 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585901:02:000:0069, площею 3077 м. кв, що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 684069,26 грн.; №263 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 24524 м. кв, що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 5685999,67 грн.; №264 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 47259 м. кв., що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 10957211,65 грн. (відповідачами невірно зазначений кадастровий номер земельної ділянки, правильний кадастровий номер ділянки 0724585902:02:000:0211, що підтверджується відповідним витягом з Державного земельного кадастру); №265 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0209, площею 133164 м. кв., що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 30874672,16 грн.

Позивач вважає, що дії відповідачів по внесенню відомостей про нормативну грошову оцінку вищезазначених земельних ділянок до Державного земельного кадастру є протиправними і такими, що порушують законні права та інтереси ТзДВ Рожищенський сирзавод , тому просить визнати протиправними та скасувати витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок №262 від 29.01.2018 року, №263 від 29.01.2018 року, №264 від 29.01.2018 року, №265 від 29.01.2018 року.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просили позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила суд в позові відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов до задоволення не підлягає, враховуючи наступне.

Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Судом встановлено, що згідно з договорами оренди від 28.08.2006 року та від 28.03.2007 року в оренді ТзДВ Рожшценський сирзавод перебувають 5 земельних ділянок державної власності, розташованих на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

ТзДВ Рожшценський сирзавод звернулося з клопотанням №206 від 23.01.2018 року до відділу Держгеокадастру в Рожищенському районі про видачу витягів про нормативну грошову оцінку орендованих земельних ділянок.

У відповідь на зазначене клопотання ГУ Держгеокадастру у Волинській області було видано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, №262 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585901:02:000:0069, площею 3077 м. кв, що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 684069,26 грн.; №263 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 24524 м. кв, що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 5685999,67 грн.; №264 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 47259 м. кв., що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 10957211,65 грн. (відповідачами невірно зазначений кадастровий номер земельної ділянки, правильний кадастровий номер ділянки 0724585902:02:000:0211, що підтверджується відповідним витягом з Державного земельного кадастру); №265 від 29.01.2018 року на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0209, площею 133164 м. кв., що розташована на території Руднянської сільської ради, нормативна грошова оцінка 30874672,16 грн.

Відповідно до частини п'ятої статті 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно із частиною другою статті 20 Закону № 1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Статтею 23 зазначеного Закону передбачено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою, а земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районними радами. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, є Держгеокадастр (постанова Кабінету міністрів України від 14 січня 2015 року № 15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру ).

Згідно з підпунктами 27 та 36 пункту 4 зазначеної постанови Кабінету Міністрів України Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру, і видає, зокрема, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Згідно позиції Верховного Суду у справі №823/902/17, у правовідносинах, пов'язаних з оцінкою земель та земельних ділянок, Держгеокадастр і його територіальні органи здійснюють публічно-владні управлінські функції. Тому перевірка законності їх дій (бездіяльності), рішень, зокрема під час формування даних про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, оформлення таких даних у вигляді витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, має здійснюватися адміністративним судом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру у Волинській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2017 року №308, Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, його першого заступника та заступників, наказами Держгеокадастру, дорученнями Голови Держгеокадастру та його заступників, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого! самоврядування, а також цим Положенням.

Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України (далі ЗК України), грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за Методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні, відносини, пов'язані з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель врегульовані Законом України Про оцінку земель .

Відповідно до статті 1 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленим і затвердженими нормативами.

За змістом статті 5 Закону України Про оцінку земель залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель, грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 13 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до статті 20 Закону України Про оцінку земель , за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної Документації з нормативної грошової оцінки земель.

Статтею 23 Закону України Про оцінку земель , передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, що передбачено частиною З статті 23 Закону України Про оцінку земель .

Згідно частини 1 статті 193 ЗК України, державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Земельного Кодексу України, державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками ! користувачами.

Відповідно до статті 194 3К України призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією Органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також; громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Відповідно до статті 204 ЗК України, державний земельний кадастр ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру регламентовано Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.

Пунктом 4 Порядку закріплено, що ведення Державного земельного кадастру Здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держгеокадастром за погодженням з Мінрегіоном державне підприємство, яке належить до сфери управління Держгеокадастру.

Підпунктом 2 пункту 3 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 151 встановлено, що надання адміністративних послуг згідно із законом у відповідній сфері є одним з основних завдань Держгеокадастру.

Відповідно до пункту 7 Положення Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з підпункту 29 пункту 4 Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань видає ОСОБА_2 із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

23.01.2018 року до відділу у Рожищенському районі Міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах ГУ Держгеокадастру у Волинській області надійшло клопотання від ТзДВ Рожшценський сирзавод про надання витягів про нормативно-грошову оцінку земельник ділянок з кадастровими номерами: 0724585901:01:002:0023, 0724585901:02:000:0069, 0724585902:02:000:0209, 0724585902:02:000:0210, 0724585902:02:000:0211, 0724510100:13:031:0023, 0724510100:13:031:0016.

29.01.2018 року провідним спеціалістом відділу у Рожищенському районі Міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області надано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Відповідно до п. 66 Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.05.2014 року №523-р Про деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг , видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є адміністративною послугою. Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надавалися на підставі технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, що містяться у ОСОБА_5 фонді документації із землеустрою. До Фонду були передані наступні технічні документації:

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 13,3164га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожшценський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області; кадастровий номер 0724585902:02:000:0209. Дана технічна документація була розроблена на підставі договору від 17.10.2016 року № 720, замовником документації являвся відділ агропромислового розвитку Рожищенської районної державної адміністрації, розробник - Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою ;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 0,3077га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області, кадастровий номер 0724585902:02:000:0069. Дана технічна документація була розроблена на підставі договору від 17.10.2016 року № 721, замовником документації являвся відділ агропромислового розвитку Рожищенської районної державної адміністрації, розробник - Державне підприємство Волинський науково-дослідний і та проектний інститут землеустрою ;

- технічна документація по нормативній грошовий оцінці земельної ділянки Для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 2,4524 га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області, кадастровий номер 0724585902:02:000:0210. Дана технічна документація була розроблена на підставі договору від 17.10.2016 року № 732, замовником документації являвся відділ агропромислового розвитку Рожищенської районної державної адміністрації, розробник - Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою ;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки Для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 4,7259га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирздвод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області, кадастровий номер 0724585902:02:000:0211. Дана технічна документація була розроблена на підставі договору від 17.10.2016 року № 719, замовником документації являвся відділ агропромислового розвитку Рожищенської районної державної адміністрації, розробник - Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою .

Усі технічні документації пройшли державну експертизу землевпорядної документації в порядку ст. 9 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації , та усім надано позитивний висновок.

Вищевказані технічні документації були передані до Державного фонду документації із землеустрою на підставі Положення про ОСОБА_5 фонд Документації із землеустрою затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1553.

Як встановлено судом, витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надані позивачу відділом у Рожищенському районі Міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області відображають інформацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка міститься в технічній документації, яка на дату формування витягів була чинною та затвердженою згідно вимог чинного законодавства.

Відповідно до п. 7 ст. 21 Закону України Про ОСОБА_5 земельний кадастр відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки. Також п. 69 Порядку ведення Державного земельного кадастру, Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт. Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими Документами, зазначеними у пунктах 91-137 цього Порядку, подається заявником ОСОБА_5 кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Оскільки до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області не надходили заяви про внесення відомостей з документації про оцінку земель, що є предметом спору, від осіб, передбачених Законом, то такі відомості не є внесеними до Державного земельного кадастру.

За правилами статті 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до вимог частини 3 статті 23 Закону України Про оцінку земель витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно додатку № 3 до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року №835 Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг видача витягу з технічної Документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.

Також, відповідно до п. 4 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2016 року № 831, за результатами проведення нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки сільськогосподарського призначення територіальний орган Держгеокадастру через центр надання адміністративних послуг за місцезнаходженням земельної ділянки видає витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку.

Відповідно до пункту 4 Розділу III Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 23.05.2017 року № 262, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Форма витягу витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки затверджена, як окремий додаток до вищевказаного Порядку (додаток 3).

Як встановлено судом, 21.02.2017 року, керуючись Законом України Про землеустрій та Положення про ОСОБА_5 фонд документації із землеустрою затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1553, до Державного фонду документації із землеустрою, розробником технічної документації - Державним підприємством Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , було передано на зберігання наступну документацію:

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 13,3164га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 4,7259га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 0,3077га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 2,4524га, що перебуває в оренді ТзДВ Рожищенський сирзавод , яка розташована за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Передача вищевказаної документації підтверджується актом приймання-передачі документації до Державного фонду документації із землеустрою.

Посилання позивача на непередачу відомостей про земельні ділянки до Державного земельного кадастру не може бути підставою для скасування витягів, оскільки відповідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка набуває чинності з моменту затвердження і даний закон є спеціальним щодо оцінки землі.

Крім того, як встановлено судом, позивач оскаржував рішення Рожищенської районної ради Волинської області від 09.02.2017 року №17/8 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в судовому порядку. Рішенням Рожищенського районного суду Волинської області від 22.01.2018 року у праві №167/1011/17, яке залишене без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08.05.2018 року, в задоволенні позову про визнання протиправним та скасування рішення районної ради позивачу було відмовлено, рішення набрало законної сили.

Відтак, з наведених вище підстав у задоволенні позову слід відмовити.

Серед критеріїв оцінювання судом рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, є принцип законності, що закріплений у ч.2 ст.19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Судом також приймається до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судом не підтвердилися обставини щодо порушення відповідачем прав, свобод та інтересів позивача, а позивачем не надано суду належних доказів на підтвердження позовних вимог.

Таким чином, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог та відмову в задоволенні позову.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про оцінку земель , Закону України Про ОСОБА_5 земельний кадастр , суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Рожищенський сирзавод до Головного управління Держгеакадастру у Волинській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у Рожищенському районі міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області провідного спеціаліста ОСОБА_4 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

ОСОБА_6 Костюкевич

Повне рішення суду складено 22.10.2018 року.

Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77272745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1503/18

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні