Постанова
від 20.02.2019 по справі 0340/1503/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий суддя у першій інстанції : Костюкевич С.Ф.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/3903/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Бруновської Н.В.

суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.

за участю секретаря судового засідання: Бедрій Х.П.

представника апелянта: Кучирки Ю.В.

представника відповідача: Міська Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року у справі № 0340/1503/18 за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

06.08.2018р. позивач Товариство з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод звернулась в суд із позовом з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання дій протиправними та визнання протиправними та скасування витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер № 262 від 29.01.2018р., № 263 від 29.01.2018р., № 264 від 29.01.2018р., № 265 від 29.01.2018р.

Позивач вважає, що на момент складення витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідач не володів інформацією про затвердження та набуття чинності технічною документацією по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки з якої видавались дані витяги.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 16.10.2018р. в позові. відмовлено.

Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Товариство з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.

Апелянт просить суд, рішення Волинського окружного адміністративного суду від 16.10.2018р. скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Представник апелянта Кучирко Ю.В. в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу із підстав у ній зазначених.

Представник відповідача Місько Т.В. в судовому засіданні просив суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Із змісту договорів оренди землі від 28.08.2006р., від 28.03.2007р. в оренді позивача Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сир завод перебуває 5 земельних ділянок державної форми власності які знаходяться на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області. (т.1 а.с. 9-12 )

23.01.2016 р. позивач звернувся з клопотанням № 206 до відділу Держгеокадастру в Рожищенському районі про видачу витягів про нормативну грошову оцінку орендованих земельних ділянок.

У відповідь на зазначене клопотання відповідач видав витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок які знаходяться на території Руднянської сільської ради, зокрема:

-витяг № 262 від 29.01.2018р. на земельну ділянку кадастровий номер 0724585901:02:000:0069 площею 3077 м. кв., нормативна грошова оцінка 684069,26 грн.;

-витяг №263 від 29.01.2018р. на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 24524 м.к., нормативна грошова оцінка 5685999,67 грн.

-витяг №264 від 29.01.2018р. на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0210, площею 47259 м. кв., нормативна грошова оцінка 10957211,65 грн. (відповідачами невірно зазначений кадастровий номер земельної ділянки, правильний кадастровий номер ділянки 0724585902:02:000:0211, що підтверджується відповідним витягом з Державного земельного кадастру).

-витяг №265 від 29.01.2018р. на земельну ділянку кадастровий номер 0724585902:02:000:0209, площею 133164 м. кв., нормативна грошова оцінка 30874672,16 грн.

Відповідно до ст.201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

ст.1 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ст.20 Закону України Про оцінку земель , за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Зокрема, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, що передбачено ч.3 ст.23 Закону України Про оцінку земель .

Згідно ч.1 ст.193 Земельного кодексу України, державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподілземель між власниками і користувачами.

ст.194 Земельного кодексу України передбачено, що призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також, громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плази за землю і цінності земель у складі природних ресурсів контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру регламентовано Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого і Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. № 1051.

пп.2 п.3 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. № 15 встановлено, що надання адміністративних послуг згідно із законом у відповідній сфері є одним з основних завдань Держгеокадастру.

Із змісту пп.29 п.4 Положення Держгеокадастр видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

ст. 23 Закону України Про оцінку земель передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Отже, рішення ради, щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, не потребує опублікуванню друкованих засобах масової інформації, оскільки таке рішення є актом індивідуальної дії, а не нормативно-правовим актом широкої сфери його застосування.

В п. 271.2. ст.. 271 Податкового кодексу України видно, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів , офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта що рішення рад щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок потребує офіційного оприлюднення, оскільки вимоги пункту 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України стосуються лише земельних ділянок, які знаходяться в межах населених пунктів, а спірні земельні ділянки знаходяться за межами села Валерянівка на території Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Як видно із матеріалів справи, витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки які надані позивачу відділом у Рожищенського району Міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області відображають інформацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка міститься в технічній документації, яка на дату формування витягів була чинною та затвердженою згідно вимог' чинного законодавства.

Відповідно до п.7 ст.21 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

Зокрема, п.69 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 передбачено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт.

Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у п.91-137 цього Порядку, подається заявником Державному кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

З матеріалів справи видно, що до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області не надходили заяви про внесення відомостей з документації про оцінку земель від позивача, а тому в передбаченому Законом порядку такі відомості не є внесені до Державного земельного кадастру.

21.02.2017р., відповідно до вимог Закону України Про землеустрій та Положення про Державний фонд документації із землеустрою який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1553 до Державного фонду документації із землеустрою, розробником технічної документації - Державним підприємством Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою передано на зберігання документацію :

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 13.3164га. що перебуває в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод , яка знаходиться за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 4,7259га, яка перебуває в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод та яка знаходиться за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 0,3077га, що перебуває в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод яка знаходиться за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області;

- технічна документація по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки для обслуговування адміністративних і господарських будівель, площею 2,4524га, що перебуває в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод , яка знаходиться за межами населених пунктів Руднянської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Передача вищевказаної документації підтверджена актом приймання-передачі документації до Державного фонду документації із землеустрою, який підписаний особою, що передала документацію - ОСОБА_6 та особою яка прийняла документацію па зберігання - ОСОБА_7

При цьому, до Державного фонду документації із землеустрою було передано лише технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельних ділянок, без передачі рішення Рожищенської районної ради Волинської області про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для обслуговування адміністративних і господарських будівель, що перебувають в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод .

п.76 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 передбачено, що органи державної влади (крім Верховної Ради України) та органи місцевого самоврядування у строк не пізніше п'яти робочих днів після прийняття рішень про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подають або надсилають в електронній формі за цифровим підписом відповідної посадової особи Держгеокадастру або його територіальному органові відповідно до компетенції засвідчені копії таких рішень разом із супровідними листами для внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.

Зокрема, копія рішення Рожищенської районної ради Волинської області про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для обслуговування адміністративних і господарських будівель, що перебувають в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод , разом з супровідним листом, згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, не подана Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області та територіальному органові - відділу у Рожищенському районі Міжрайонного управління у Ківерцівському та Рожищенському районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, для внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.

Аналіз вказаних положень дає підстави дійти висновку, що підставою для внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру є рішення органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель.

Колегія суддів не бере до уваги доводи апелянта на те, що на момент видачі витягів відповідач не володів інформацією про затвердження та набуття чинності технічною документацією по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, з якої видано витяги, оскільки витяги видають виключно згідно відомостей, які внесені до Державного земельного кадастру.

Разом з тим, до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області не надходили заяви про внесення відомостей з документації про оцінку земель із відповідним рішення органу місцевого самоврядування, а тому в передбаченому Законом порядку такі відомості не були внесені до Державного земельного кадастру.

ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Рішенням Рожищенського районного суду Волинської області від 22.01.2018 р. в позові Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод до Рожищенської районної ради Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення Рожищенської районної ради від 09.02.2017 р. № 17/08 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для обслуговування адміністративних та господарських будівель, що перебувають в оренді ТДВ Рожищенський сирзавод - відмовлено. (а.с. 31 )

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 08.05.2018 р. апеляційну скаргу ТДВ Рожищенський сирзавод залишено без задоволення, а рішення Рожищенського районного суду Волинської області від 22.01.2018 р. в справі № 167/1011/17 залишено без змін.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позову, оскільки відповідач Головне управління Держгеокадастру у Волинській області як суб'єкт владних повноважень діяв в межах повноважень та у спосіб передбачений законами та Конституцією України. Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надані позивачу правомірно, відображають інформацію про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, яка міститься в технічній документації, яка на дату формування витягів була чинною та затвердженою згідно вимог чинного законодавства.

Із змісту ст.242 КАС України видно, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

ст. 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст.229,308,310,315,316,321,322,325,329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю Рожищенський сирзавод залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року у справі № 0340/1503/18 -без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.

Строк оскарження постанови, в якій оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення обчислюється з дня складення постанови у повному обсязі.

Суддя Н.В.Бруновська

Суддя В.С. Затолочний

Суддя З.М. Матковська

Постанова складена в повному обсязі 04.03.2019р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80232518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1503/18

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні