5.1.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
22 жовтня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1713/18
Суддя Луганського окружний адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у м.Києві до комунального підприємства «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову - приватне підприємтво ВЕКТОР про визнання протиправним та скасувати реєстраційний запис,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у м.Києві (далі - ГУ ДФс у м. Києві, позивач) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду із позовом до комунального підприємства «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - КП «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, відповідача), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову - приватне підприємтво ВЕКТОР (далі - ПП ВЕКТОР ) про визнання протиправним та скасувати реєстраційний запис.
В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що приватне підприємство Вектор було зареєстроване в органах державної реєстрації як суб'єкт господарювання в Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації - 23.07.2001р. № 1 069 120 0000 020212 та взято на податковий облік в ДПІ у Солом'янському районі ТУ ДФС у м. Києві - 24.07.2001р. № 3040.
24 червня 2010 року до ДПІ у Солом'янському районі міста Києва надійшли відомості з ЄДР щодо внесення рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації від 24.06.2010р. № 10731100013017584.
09 серпня 2016 року Головним управлінням ДФС у м. Києві було надіслано до державного реєстратора повідомлення від 09 серпня 2016 року за формою 27-ОПП № 1626582702471 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ПП ВЕКТОР у зв'язку з наявністю податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих найманим працівникам.
12 березня 2018 року відповідачем була проведена державна реєстрація припинення юридичної особи ПП ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838) шляхом ліквідації № 10731110017584.
ГУ ДФС у м. Києві встановлено, що ПП ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838) було припинено за принципом мовчазної згоди комунальним підприємством Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, а саме ОСОБА_1 - 12.03.2018р. № 10731110017584.
Однак, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи від 12.03.2018 №0731110017584 відповідачем не було враховано повідомлення позивача про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ПП ВЕКТОР від 09.08.2016 за формою 27-ОПП.
У зв'язку з наведеним просить суд: визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис Комунального підприємства «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 12.03.2018р. № 10731110017584 про державну реєстрацію припиненняюридичної особи шляхом ліквідації приватного підприємства ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838).
Позивач в судове засідання не прибув, про дату та час розгляду справи повідомлялася належним чином, подав заяву, в якій просив справу розглядати без його участі.
Представник відповідача - в судове засідання не прибув, про дату та час розгляду справи повідомлялася належним чином. Правом подачі відзиву на адміністративний позов не скористався, завіреної у відповідності до вимог чинного законодавства України копії реєстраційної справи ПП ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838), витребуваної ухвалою суду від 23.07.2018, не надав.
Представник тертьої особи в судове засідання не прибув, про дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадженні на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Судом по справі вчинено такі процесуальні дії:
-ухвалою від 23.06.2018 адміністративний позов залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків протягом 10-ти (десяти) календарних днів з дати отримання -даної ухвали усунути недоліки позовної заяви ( арк. спр. 29-30);
-ухвалою від 23.07.2018 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення недоліків та відкрито провадження у справі (арк. спр. 1-2);
-ухвалою від 24.07.2018 адміністративний позов залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків протягом 5-ти (п'яти) календарних днів з дати отримання -даної ухвали усунути недоліки позовної заяви ( арк. спр. 47-48);
-ухвалою від 13.08.2018 продовжено розгляд справи (арк. спр. 58);
-ухвалою від 20.09.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду (арк. спр. 64);
-ухвалою від 16.10.2018 залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ПП ВЕКТОР (арк. спр. 71-72).
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України(далі КАС України), судом встановлено наступне.
Приватне підприємство ВЕКТОР було зареєстроване в органах державної реєстрації як суб'єкт господарювання в Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації - 23.07.2001р. № 1 069 120 0000 020212 та взято на податковий облік в ДПІ у Солом'янському районі ТУ ДФС у м. Києві - 24.07.2001р. № 3040. 24 червня 2010 року до ДПІ у Солом'янському районі міста Києва надійшли відомості з ЄДР щодо внесення рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації від 24.06.2010р. № 10731100013017584, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підпримців та громадських формувань від 22.10.2018 № НОМЕР_1 (85-88).
09 серпня 2016 року Головним управлінням ДФС у м. Києві було надіслано до державного реєстратора повідомлення від 09 серпня 2016 року за формою 27-ОПП № 1626582702471 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ПП ВЕКТОР у зв'язку з наявністю податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих найманим працівникам (арк. спр. 25).
Факт навності податкового боргу у ПП ВЕКТОР підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків та інформаційною довідкою від 11.06.2018 № 19986/9/26-15-17-05-18 (арк.спр. 23-24, 26).
12 березня 2018 року відповідачем була проведена державна реєстрація припинення юридичної особи ПП ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838) шляхом ліквідації № 10731110017584, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підпримців та громадських формувань від 22.10.2018 № НОМЕР_1 (85-88).
Право на звернення контролюючих органів в установленому законом порядку до суду про винесення судового рішення про відміну державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців встановлено статтею 67 Податкового кодексу України.
Відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців та громадських формувань регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року № 755-ІУ (далі - Закон №755-ІУ) (в редакції на час здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації).
Відповідно до пункту 9 статті 17 Закону №755-ІУ для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:
1)примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;
2)примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.
Згідно пункту 12 статті 17 Закону №75 5-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону №755-ІУ державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1)заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2)прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3)виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4)внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5)перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6)перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7)прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8)проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9)формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Процедуру проведення відповідно до Закону №75 5-IV державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (далі - державна реєстрація), права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації, визначено Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 09 лютого 2016 року № 359/5.
Статтею 28 Закону №755-ІV визначені підстави для відмови у державній реєстрації, однією з яких є: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пункту 14 Порядку за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та/або відмови в державній реєстрації державний реєстратор проводить реєстраційну дію, у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Пунктом 2 Наказу Міністерства юстиції України № 759/5/371 від 18 березня 2016 року (далі - Наказ) Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами ДФС України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27- ОПП.
Таким чином, Наказом визначено, що надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП здійснюється тільки в разі наявності податкового боргу.
Повідомлення за формою № 27-ОПП надсилається із обов'язковим зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Єдиною підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи є повідомленням за формою № 27-ОПП із зазначенням про наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам.
Отже, з метою недопущення втрат бюджету при проведенні заходів, пов'язаних з припиненням юпиличних осіб, та Формуванні відомостей про відсутність (наявність) заборгованості структурні підрозділи органів ДФС взаємодіють таким чином.
Оскільки судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на час здійснення відповідачем реєстраційної дії (12 березня 2018 року), позивачем було надіслано до державного реєстратора повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юпитичної особи від 09 серпня 2016р. форми №27-01111, у зв'язку з чим відповідачем в супереч вимогам статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року № 755-ІУ, наказу Міністерства юстиції України № 759/5/371 від 18 березня 2016 року Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України протиправно 12.03.2018 внесено реєстраційний запис від № 10731110017584 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи шляхом ліквідації приватного підприємства ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838), у зв'язку з чим позовні вимоги визнаються судом обгрунтовами та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З урахуванням наведеного, питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 6, 9, 14, 77, 139, 241-246, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у м.Києві до комунального підприємства «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову - приватне підприємтво ВЕКТОР про визнання протиправним та скасувати реєстраційний запис - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис комунального підприємства «Центр реєстрації» Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 12.03.2018р. № 10731110017584 про державну реєстрацію припинення юридичної особи шляхом ліквідації приватного підприємства ВЕКТОР (код ЄДРПОУ - 31520838).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2018 |
Оприлюднено | 24.10.2018 |
Номер документу | 77300398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні