Новогродівський міський суд Донецької області
м. Новогродівка, вул. Риночна, 110, 85483, (06237) 3-40-51
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 квітня 2010 року Новогродівський міський суд Донецької області
у складі: головуючого судді Пархоменко О.Ф.
при секретарі Комарової Т.Ю.
з участю: позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Новогродівка адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в місті Новогродівка про визнання неправомірними дій посадових осіб УПФУ та зобов'язання нарахування доплати до пенсії, як дитині війни,
ВСТАНО В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м.Новогродівка про визнання неправомірною бездіяльність та зобов'язання проведення перерахунку та виплату щомісячного підвищення у розмірі надбавки до пенсії, як дитині війни, вказуючи на те, що вона є пенсіонером за віком. Знаходиться на обліку та отримує пенсію від УПФУ м. Новогродівка та має статус "дитини війни", так як народилася в 1937 роц1 Згідно ст.6 Закону України від 18.11.2004 року "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.
Статтею 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати,
в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих
виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні правовідносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат, згідно із Законом України Про соціальний захист дітей війни , залежить
від розміру мінімальної пенсії за віком. Нарахування та виплата у 2009 році дітям війни, підвищення до пенсії. або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися до норм Закону
України " Про соціальний захист дітей війни . Просить визнати дії відповідача протиправними та зобов'язати відповідача провести перерахунок і виплату додаткової пенсії, як дитині війни, за період з 01. 01.2009 року по 31.12.2009 року.
В судовому засіданні позивач підтримала свої вимоги у повному обсязі.
Представник УПФУ в м.Новогродівка позов не визнає, вказуючи на те, що ст.110 Закону України "Про державний бюджет України на 2006 рік" було встановлено, що пільги дітям війни, передбачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" запроваджуються протягом 2006 року поетапно, за результатами, виконання бюджету в першому півріччі, у порядку, визначеному КМУ за погодженням з Комітетом ВРУ з питань бюджету. У 2006 році урядом не впроваджувався порядок надання пільг, передбачених ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Законом України "Про державний бюджет України на 2007 рік" дію ст.6 Закону зупинено і відповідно ст.111 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" дітям війни виплачувалось підвищення до пенсії з 01.01.2007 року у розмірі 19 грн., з 01.04.2008 року - 19, 35 грн., з 01.10.2007 року - 19,75 грн. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року вказані положення визнані неконституційними. Статтею 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни"
передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим
Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а Законом України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік" видатки на підвищення дітям війни не передбачено, то і після рішення Конституційного суду України вищенаведене підвищення не
виплачувалось. Підпунктом 2 пункту 41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесені зміни до Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а саме, ст.6 викладена в новій
редакції, згідно якої дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення
у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни". Згідно ст.14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", іншим учасникам війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року визнані такими, що не відповідають Конституції України положення п.41 розділу 2 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", тобто нова редакція ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" втратила чинність. Постановою КМУ №530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян", п.8 якої встановлено, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість
пенсії, підвищення проводиться у розмірах: з 22 травня - 48, 10 грн., з липня - 48,20 грн. та з і
жовтня - 49,80 грн. Непоширення мінімального розміру пенсії за віком, встановленого у абзаці першому ч.1 ст.28 Закону №1058 на правовідносини, що виникають на підставі інших
законів, крім Закону №1058 дає підстави стверджувати про наявність прогалини в законодавчому регулюванні виплат дітям війни, передбаченої у ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Вважає, що дана прогалина в діючому законодавстві України
має вирішуватись виключно на законодавчому рівні. В задоволенні позову позивачу просить
відмовити.
Вислухавши сторони, вивчивши матеріали справи, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Закон України "Про соціальний захист дітей війни" №2195 від 18.11.2004 року, який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює правовий статус дітей війни та визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.
Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни
Згідно паспорту громадянина України, позивач народилася 25 серпня 1937 року, тобто
станом на 2 вересня 1945 року їй виповнилося 8 років. Статус позивача, як дитини війни, підтверджується посвідченням та ніким не оспорюється.
Статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.
Таким чином, вихідним критерієм розрахунку державної пенсії виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Статтею 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надане право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати,
в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.
Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні правовідносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.
Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинна здійснюватися відповідно до норм Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Крім того, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2009
року пункти 8 та 15 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року №530 "Деякі
питання соціального захисту окремих категорій громадян" визнано незаконними.
Згідно ст.7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2009 року є обов'язковою до виконання на території України, остаточною, не може бути оскаржена та має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані незаконними.
Статтею 152 Конституції України передбачено, що Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Враховуючи положення ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни керуючись принципом адміністративного судочинства, а саме верховенством права, з метою забезпечення передбаченого Конституцією України права позивача на належне соціальне забезпечення, з урахуванням ч. 2 ст. 152 Конституції України, суд вважає необхідним задовольнити позовні вимоги і зобов'язати здійснити підвищення пенсії позивачу на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, яка дорівнює встановленому законом прожитковому мінімуму для непрацездатних осіб з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року.
Згідно ч.2 ст.3 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
На думку суду, не заслуговують на увагу заперечення відповідача про відсутність бюджетного фінансування для здійснення зазначених соціальних виплат, в зв'язку з тим, що
судові рішення ухвалюються в межах норм діючого законодавства в незалежності від причин
не надходження коштів з Державного бюджету України на соціальну виплату.
Відповідно ч.2 ст.19 Конституції України, п.1 ч.3 ст.2 та ч.1 ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи має керуватися принципом законності, відповідно до якого має перевіряти, чи діяли органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись Законом України "Про соціальний захист дітей війни" №2195 від 18.11.2004 року, Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
від 09.07.2003 року №1058, Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік , постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2009 року, ст.ст.2, 9, 11, 12, 86, 159, 160, 162, 163, 186 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 | до Управління Пенсійного фонду України в м.Новогродівка про визнання неправомірною бездіяльність та зобов'язання проведення перерахунку та виплату щомісячного підвищення у розмірі надбавки до пенсії, як дитині війни - задовольнити.
Визнати бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в м.Новогродівка щодо не перерахунку та виплаті щомісячного підвищення у розмірі надбавки до пенсії ОСОБА_1, як дитині війни, в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" - неправомірною.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в місті Новогродівка Донецької області провести ОСОБА_1 нарахування щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний
захист дітей війни , з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року та забезпечити її
виплату, за рахунок коштів Державного бюджету України, з урахуванням фактичних виплат.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Донецької
області через Новогродівський міський суд Донецької області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня проголошення постанови і подачею апеляційної скарги на неї протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанову виготовлено в нарадчій кімнаті.
Суддя:
Суд | Новогродівський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2010 |
Оприлюднено | 25.10.2018 |
Номер документу | 77337331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новогродівський міський суд Донецької області
Пархоменко О. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні