Рішення
від 10.10.2018 по справі 816/1981/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1981/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Канигіної Т.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Скорика С.В.,

представників позивача - Драпак Л.О., Головка Л.С.,

представників відповідача - Левченка В.Н., Кір'ян С.В.,

розглянувши у судовому засіданні справу за позовом

позивача Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до відповідача Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

В С Т А Н О В И В:

08.06.2018 Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме просить:

- застосувати до Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6;

- встановити Гоголівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити користування за призначенням будівлею загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6 та відключити її від електропостачання.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив, що за результатами перевірки додержання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту суб'єктом господарювання зафіксовані порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, тому подальша експлуатація будівлі загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6 створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13.06.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №816/1981/18, призначено засідання для розгляду справи по суті на 11.07.2018.

04.07.2018 до суду позивачем направлено додаткові пояснення, відповідно до яких: у зв'язку із закінченням термінів, наданих для усунення порушень приписом №18 від 23.04.2018, 03.07.2018 Великобагачанським районним сектором Головного управління була проведена позапланова перевірка Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області. У ході проведення цієї перевірки встановлено, що не усунутими залишилися порушення №№ 1, 2, 3, 4, 5, 7, 13 згідно з актом перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.04.2018 № 18, які були підставою подання адміністративного позову про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). За результатами проведеної перевірки зроблені відповідні записи у приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 23.04.2018 № 18.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11.07.2018 відкладено засідання на 01.08.2018.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2018 суд перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження; також відкладено підготовче засідання на 22.08.2018.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22.08.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.09.2018.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13.09.2018 відкладено судове засідання на 10.10.2018.

Представники позивача у судовому засіданні просили позов задовольнити.

Представники відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

З матеріалів справи вбачається, що 23.03.2018 Головним управлінням ДСНС України у Полтавській області видано наказ (з основної діяльності) № 106 "Про здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки стосовно об'єктів, що належать та використовуються органами виконавчої влади, адміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування у квітні 2018 року". Згідно із зазначеним наказом з урахуванням додатку до нього доручено здійснити указані заходи з 11.04.2018 протягом 10 робочих днів щодо Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, розташованої за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6 /а.с.19, 20/.

30.03.2018 Головним управлінням ДСНС України у Полтавській області Великобагачанським районним сектором видано повідомлення про проведення планової перевірки №35, яке у той же день надіслане за допомогою електронного поштового зв'язку на офіційну електронну адресу Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів - gog-school@ukr.net /а.с.22/.

11.04.2018 Головним управлінням ДСНС України у Полтавській області Великобагачанським районним сектором прийнято посвідчення про проведення перевірки № 15, яке перед початком перевірки 11.04.2018 пред'явлено та вручено під особистий підпис директору Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Левченку В.Н. /а.с. 23/.

У період з 11.04.2018 по 23.04.2018 уповноваженою на перевірку посадовою особою Великобагачанського районного сектору Головного управлінням ДСНС України у Полтавській області здійснено планову перевірку Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, розташованої за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6.

За результатами проведеної планової перевірки директору Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Левченку В.Н. року під особистий підпис вручені акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю з діяльністю аварійно-рятувальних служб від 23.04.2018 № 18 та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 23.04.2018 № 18, згідно з якими, зокрема зафіксовані наступні факти недотримання вимог пожежної безпеки, які мали місце у будівлі Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, б, а саме: .

1) посадовими особам не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Мін'юсті України 05.03.2015 за №252/26697, вол - ППБвУ);

2) приміщення будівель школи не обладнані системою протипожежного захисту (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБв У);

3) не проведено обробку дерев'яних будівельних конструкцій вогнезахисним розчином будівель на території школи та самої будівлі школи (пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБвУ);

4) приміщення будівель школи не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами належності (пункт 3.6 глави 3 розділу V ППБвУ);

5) пожежний щит не укомплектовано згідно з нормами належності (пункт 3.11 глави 3 розділу V ППБв У);

7) об'єкт не забезпечено джерелами зовнішнього протипожежного водопостачанням (пункт 2.1 глави 2 розділу V ППБвУ);

13) у приміщеннях школи з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено за допомогою скруток (пункт 1.6 глави 1 розділу IV ППБв У).

Вважаючи виявлені порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (стаття 1 Кодексу цивільного захисту України).

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом (стаття 1 Закону № 877-V).

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Також статтею 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Отже, враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.

Матеріалами справи підтверджено та не спростовано відповідачем, що за результатами проведення позапланової перевірки відповідача виявлено факти порушення останнім вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Серед порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зокрема встановлено недотримання відповідачем вимог пункту 16 розділу ІІ, пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ, пункту 1.6 глави 1 розділу ІV, пункту 1.2 глави 1, пункту 2.1 глави 2, пунктів 3.6, 3.11 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки).

Так, відповідно до пунктів 1, 2 розділу І Правил пожежної безпеки ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об'єкт). Ці Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пунктом 6 розділу ІІ Правил пожежної безпеки встановлено, що у разі зміни планування або функціонального призначення будинків (приміщень, споруд), технології виробництва, штатного розкладу персоналу плани евакуації та інструкції повинні бути відкориговані.

Відповідно до пунктів 15, 16 Правил пожежної безпеки розділу ІІ Правил пожежної безпеки усі працівники при прийнятті на роботу на робочому місці повинні проходити інструктажі з питань пожежної безпеки (далі - протипожежні інструктажі).

Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).

Види протипожежних інструктажів, а також порядок організації та проведення протипожежних інструктажів, навчання і перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях".

Посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях".

У будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев'яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків (пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки).

Пунктом 1.6 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки передбачено, що з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.

Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки).

Згідно з пунктом 2.1 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки визначено наступне.

Зовнішній протипожежний водопровід повинен відповідати таким вимогам:

1) відповідальними за технічний стан пожежних гідрантів, установлених на мережі водопроводу населених пунктів, є відповідні служби (організації, установи), які утримують ці мережі водопроводу, а на території підприємств - їх власники або орендарі;

2) пожежні гідранти та пожежні резервуари повинні бути справними і утримуватися таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;

3) у разі відключення ділянок водопровідної мережі та гідрантів або зменшення тиску мережі нижче за потрібний необхідно сповіщати про це пожежно-рятувальні підрозділи;

4) для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу власнику мережі водопостачання або іншій відповідальній особі, визначеній у відповідному договорі згідно з вимогами чинного законодавства, необхідно 1 раз на рік проводити випробування на тиск та витрату води з оформленням акта. Випробування водопроводу повинно проводитися також після кожного ремонту, реконструкції або підключення нових споживачів до мережі водопроводу;

5) пожежні гідранти і водойми повинні мати під'їзди з твердим покриттям. У разі наявності на території об'єкта або поблизу нього (у радіусі до 200 м) природних або штучних вододжерел до них повинні бути влаштовані під'їзди з майданчиками (пірсами) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року;

6) витрачений під час гасіння пожежі протипожежний запас води з резервуарів має бути відновлений у строк не більше ніж:

24 год. - у населених пунктах і на промислових підприємствах з будівлями за вибухопожежною та пожежною небезпекою категорій А, Б та В;

36 год. - на промислових підприємствах з будівлями за пожежною небезпекою категорій Г та Д;

72 год. - у сільських населених пунктах і на сільськогосподарських підприємствах.

Для промислових підприємств із витратами води на зовнішнє пожежогасіння до 20 л/с включно допускається збільшувати час відновлення пожежного об'єму води: до 48 год. - для будівель категорій Г та Д; до 36 год. - для будівель категорії В;

7) пожежні резервуари (водойми) та їх обладнання повинні бути захищені від замерзання води. Узимку для забирання води з відкритих вододжерел слід встановлювати утеплені ополонки розміром не менше 0,6 х 0,6 м, які мають утримуватись у зручному для використання стані;

8) підтримання у постійній готовності штучних водойм, водозабірних пристроїв, під'їздів до вододжерел покладається: на підприємстві - на його власника (орендаря); у населених пунктах - на органи місцевого самоврядування;

9) біля місць розташування пожежних гідрантів і водойм повинні бути встановлені (відповідальні за встановлення - згідно з підпунктом 9 цього пункту) покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них:

для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);

для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми;

10) водонапірні башти повинні бути забезпечені під'їздом з твердим покриттям і пристосовані для відбору води пожежно-рятувальною технікою будь-якої пори року. На корпус водонапірної башти слід наносити позначення, яке вказує на місце розташування пристрою для забирання води пожежно-рятувальною технікою;

11) не допускається використовувати для побутових, виробничих та інших господарських потреб протипожежний запас води, що зберігається в резервуарах, водонапірних баштах, водоймах та інших ємнісних спорудах.

Відповідно до пунктів 3.6 та 3.11 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку. Ця вимога стосується також будівель, споруд та приміщень, обладнаних будь-якими типами систем пожежогасіння, пожежної сигналізації або внутрішніми пожежними кран-комплектами. До початку експлуатації об'єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02.04.2004 № 151, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 29.04.2004 за № 554/9153.

Для розміщення первинних засобів пожежогасіння у виробничих, складських, допоміжних приміщеннях, будинках, спорудах, а також на території підприємств повинні встановлюватися спеціальні пожежні щити (стенди).

Пожежні щити (стенди) повинні встановлюватись на території об'єкта площею більше 200 м 2 з розрахунку один щит (стенд) на 5000 м 2 захищуваної площі.

До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.

На пожежних щитах (стендах) повинні розміщуватися ті первинні засоби гасіння пожежі, які можуть застосовуватися в даному приміщенні, споруді, установці.

Пожежні щити (стенди) та засоби пожежогасіння повинні бути пофарбовані у відповідні кольори згідно з ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности".

Склади пиломатеріалів, тари та волокнистих матеріалів потрібно забезпечувати необхідною (понаднормовою) кількістю пожежних щитів з набором первинних засобів пожежогасіння згідно з місцевими умовами.

У судовому засіданні сторонами підтверджено часткове усунення відповідачем порушень.

Так, щодо проходження посадовими особами навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки відповідачем надані на усунення порушення копії посвідчень про проходження навчання та перевірку знать з питань Пожежної безпеки №№ 04, 05 /а.с.91, 92/.

Щодо проведення обробки дерев'яних будівельних конструкцій вогнезахисним розчином будівель на території школи та самої будівлі школи відповідачем надані на усунення порушення копії: акта визначення вологості деревини від 05.08.2018, акта прийняття в експлуатацію виконаних робіт з вогнезахисного оброблення від 05.08.2018 № 2 /а.с. 93- 95/.

Водночас відповідачем не виконані вимоги акта перевірки та не усунені в повному обсязі всі встановлені порушення вимог нормативно-правових актів з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Так, надані, за доводами відповідача, докази, які підтверджують усунення порушень, а саме, копії: акта отримання вогнегасників порошкових у кількості 5 шт, протоколу від 25.08.2018 № 38 перевірки ізоляції проводів та кабелів, протоколу від 25.07.2018 № 39 перевірки повного опору петлі "фаза-нуль", протоколу від 25.07.2018 № 34 перевірки ізоляції проводів та кабелів, протоколів від 25.07.2018 № 38 та від 25.08.2018 № 37 вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах і заземленнях магістралей і устаткування, не спростовують висновків позивача та не є належними та допустимими доказами на підтвердження усунення порушень щодо обладнання приміщень будівель школи системою протипожежного захисту, забезпечення приміщень будівель школи первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами належності, укомплектування пожежного щита згідно з нормами належності, забезпечення об'єкта джерелами зовнішнього протипожежного водопостачанням, відсутності у приміщеннях школи з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою скруток.

Суд зазначає, що згідно зі статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги існування потенційної небезпеки заподіяння шкоди життю і здоров'ю людей та сприяння виникненню надзвичайних ситуацій пожежного чи техногенного характеру, та з метою недопущення спричинення такої шкоди, а також зважаючи на ненадання відповідачем доказів на підтвердження повного усунення порушень, виявлених у ході проведення перевірки, суд дійшов висновку про необхідність застосування до Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6.

Керуючись приписами статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для встановлення Гоголівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області наступного порядку і способу виконання судового рішення - шляхом відключення від електропостачання будівлі Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області та заборони Гоголівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області здійснювати користування за призначенням будівлею загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, встановлених в акті перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області Великобагачанський районний сектор від 23.04.2018 № 18.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 372 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області (вул. Маршала Бірюзова, 26/1, м. Полтава, 36007, ідентифікаційний код 38610079) до Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області (вул. Горєва, 6, смт. Гоголеве, Великобагачанський район, Полтавська область, 38310, ідентифікаційний код 23544777) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати до Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення від електропостачання будівлі Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області та заборони Гоголівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради Полтавської області здійснювати користування за призначенням будівлею загальноосвітньої школи за адресою: Полтавська область, Великобагачанський район, смт. Гоголеве, вул. Горєва, 6, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, встановлених в акті перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Полтавській області Великобагачанський районний сектор від 23.04.2018 № 18.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Повний текст рішення складено 23.10.2018.

Суддя Т.С. Канигіна

Дата ухвалення рішення10.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77372174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1981/18

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні