1Справа № 335/11398/18 1-кс/335/7568/2018
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2018 р. слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про призначення документальної позапланової перевірки ТОВ «ПРОГРЕС_КОНСАЛТИНГ» з питань дотримання податкового законодавства, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017080000000351 від 28.11.2017,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ст.191ч.3КК України,
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді за погодженням процесуального прокурора звернувся слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 з клопотанням про призначення документальної позапланової перевірки ТОВ «ПРОГРЕС_КОНСАЛТИНГ» з питань дотримання податкового законодавства в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017080000000351 від 28.11.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 3 КК України,.
В обґрунтування клопотання зазначив, що досудовим розслідуванням встановлено, що група осіб використовуючи первинні документи ТОВ "ПРОГРЕС - КОНСАЛТИНГ" /ЄДРПОУ 39959173/ надає послуги з «конвертації» грошових коштів керівництву суб`єктів господарювання реального сектору економіки, що в свою чергу надає можливість привласнення в подальшому таких грошових коштів керівниками таких підприємств.
На протязі 2017 року невстановленими особами, використовуючи реквізити та первинні документи ТОВ "ПРОГРЕС-КОНСАЛТИНГ" на замовлення керівництва ТОВ "АГРОІНДУ СТРІЛ ПЛЮС" (код 40713641) сформували останньому штучний податковий кредит з ПДВ у розмірі 334,1 тис. грн. та конвертували грошові кошти в сумі 2,1 млн. грн. та в готівковій формі повернули керівництву ТОВ "АГРОІНДУСТРІЯ ПЛЮС", які останніми було використано з метою особистого збагачення.
ТОВ "ПРОГРЕС-КОНСАЛТИНГ" сформовано податковий кредит за рахунок суб`єктів господарювання у яких в свою чергу відсутнє придбання товарів, реалізованих в адресу останнього.
Таким чином, встановленою групою осіб, за попередньою змовою з керівництвом ТОВ "АГРОІНДУСТРІЯ ПЛЮС", використовуючи реквізити та первинні документи ТОВ "ПРОГРЕС-КОНСАЛТИНГ" в період 2017 року лише створено документальну видимість реалізації товарів/послуг (запчастини та послуги з їх ремонту) в адресу ТОВ "АГРОІНДУСТРІЯ ГІЛЮС", що в свою чергу призвело до не надходження до державного бюджету податку на додану вартість в сумі 334,1 тис, грн. та подальшої розтрати зазначених коштів.
Вказані дії можуть свідчити про нікчемність господарських операцій та їх документального оформлення виключно з метою заволодіння, привласнення та розтрати грошових коштів в сумі 2,1 млн. грн., тому числі ПДВ в сумі 334,1 тис. грн.
Посилаючись на вимоги ст.ст. 9, 93 КПК України, ст.ст. 75, 78 Податкового кодексу України, просив слідчого суддю призначити документальну позапланову перевірку ТОВ "ПРОГРЕС - КОНСАЛТИНГ" /ЄДРПОУ 39959173/,яке зареєстрованоза адресою:04111,м.Київ,вул.Щербакова,буд.53, попроведених фінансово-господарськихопераціях з ТОВ «Агроіндустрія плюс» /ЄДРПОУ 40713641/, ПП «Драг» /ЄДРПОУ 32585194, ТОВ «Агропрайд ТДТ» /ЄДРПОУ 40222809/, ТОВ «ТВМ Агромастер» /ЄДРПОУ 41072637/, ТОВ «Укргропартнет-2015» /ЄДРПОУ 39453717/, ПП «Екостандарт-Т» /ЄДРПОУ 38813817/, ТОВ «Мелітопольський ТБ «Рефма» /ЄДРПОУ 31880722/, ПП «Стройдор-сервіс» /ЄДРПОУ 41063025/, ТОВ «Енергосервіс-М» /ЄДРПОУ 38229978/, ТОВ «НВ ТОВ «Екополігон» /ЄДРПОУ 36912195/, ТОВ «Електроресурс» ЄДРПОУ /38520991/, ТОВ «Глобал Електрик» ЄДРПОУ /33961559/, ТОВ «Олександрівка» /ЄДРПОУ 3750776/, ТОВ «ТМ Агромастер» /ЄДРПОУ 39553923/, ПП «Енергодаррембуд» /ЄДРПОУ 33561792/, ТОВ «Інком-ВП» /ЄДРПОУ 38229192/, ТОВ «ПП Електрокомплекс» /ЄДРПОУ 39448665/, ТОВ НВК «Хімтранс» /ЄДРПОУ 38461109/, ОСОБА_4 НОМЕР_1 , ТОВ «Вариор» /ЄДРПОУ 33580003/, а також іншими суб`єктами господарювання за період з 01.01.2017 по теперішній час, щодо правильності нарахування та сплати до бюджету України податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства при проведенні фінансово - господарської діяльності. Проведення перевірки доручити спеціалістам Головного управління ДФС м. Київ, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33\19, в строки встановленіПодатковим кодексом України.
У судове засідання учасники процесу не з`явились, про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлялись належним чином. За таких обставин слідчий суддя вважав за можливе розглянути клопотання слідчого у відсутність учасників процесу.
Заслухавши учасників процесу, дослідивши подані матеріали, слідчий суддя встановив наступне.
СУ ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за 12017080000000351 від 28.11.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 3 КК України.
Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України (ч. 1 ст. 1 КПК України).
Відповідно до ч. 2 ст.91КПК України доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Згідно із ст.92КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, покладається на слідчого та прокурора.
Відповідно до ч. 1 ст. 93 КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Як передбачено ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (п. 75.1. ст. 75 ПК України).
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом (п.п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 ПК України).
Статтею 78ПК України передбачено порядок проведення документальних позапланових перевірок та підстави, за яких такі перевірки проводяться. Зокрема, як зазначено у п. 78.1.11. та п. 78.1 ст.78ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.
Відповідно до приписів п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Між тим, жодна стаття КПК України не наділяє слідчих або прокурорів повноваженнями звертатися до слідчих суддів із клопотаннями про призначення податкових перевірок, і жодне положення КПК не містить процедури їх призначення.
Клопотання слідчого не містить конкретизації норми КПК України, за якою було б регламентовано необхідність проведення перевірки, про яку вказує слідчий, у даному кримінальному провадженні.
Призначення документальної позапланової перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких слідчий вправі звертатися до слідчого судді.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим не доведено наявність на даний час як правових, так і документально обґрунтованих підстав для призначення перевірки, вказаної у клопотанні, у зв`язку з чим клопотання слідчого задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 3, 7, 9, 40, 91-93, 132, 223, 309, 372 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання слідчого відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 77387735 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Соляник А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні