Рішення
від 16.10.2018 по справі 2540/2784/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 року Чернігів Справа № 2540/2784/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Кашпур О.В.,

за участі секретаря - Андрушко І.М.,

представника позивача - Помаз А.П.,

представника відповідача - Полегешко Л.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аліта Еко" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 07.08.2018 звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Чернігівській області і просить визнати противоправним і скасувати рішення відповідача від 24.01.2018 року № 0004751305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; стягнути з Головного управління ДФС у Чернігівській області за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ТОВ АЛІТА ЕКО у розмірі 1762.00 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що рішення про застосування штрафних санкцій було винесено протиправно за відсутності вчинення позивачем порушення вимог законодавства щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Позивач зазначає, що перерахування єдиного внеску на помилковий рахунок не свідчить про те, що ним не виконано обов'язку щодо своєчасної сплати цього платежу. Крім того, позивач зазначає, що помилка виникла через те, що відомості про рахунок Менської ОДПІ (Щорське відділення) було розміщено на сайті відповідача. Тобто, позивач наполягає на тому, що ним були вчинені належні дії щодо виконання своїх обов'язків, за таких умов вважає незаконним застосування до нього штрафних санкцій.

Ухвалою суду від 10.08.2018 у справі відкрито провадження, слухання справи призначено у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження. Відповідачу надано строк для подання відзиву на позову.

Від ГУД ДФС в Чернігівській області в межах наданого строку до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову та зазначає, що ТОВ Аліта еко несвоєчасно сплачено єдиний соціальний внесок, а тому рішення про застосування штрафних санкцій є правомірним та не підлягає скасуванню.

За результатами попереднього судового засідання сторонам було надано строки для подання до суду відповіді на відзив та заперечень на відповідь.

В межах наданих строків ТОВ Аліта еко було подано до суду відповідь на відзив, в якій позивач заперечує проти обставин, викладених у відзиві та наполягає на обґрунтуваннях, викладених в позовній заяві.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача просив відмовити позивачу в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка ОСОБА_3, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Встановлено, що рішенням ГУ ДФС в Чернігівській області від 24 січня 2018 року № 0004751305 Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до ТОВ Аліта еко застосовано штраф (20 %) у розмірі 13 250,77 грн. за період з 21.10.2016 по 28.12.2017 та нараховано пеню у розмірі 896,35 грн., а всього в сумі 14147,12 грн.

Під час судового засідання встановлено, що ТОВ АЛІТА ЕКО у період з 21.10.2016 по 28.12.2017 було перераховано єдиний соціальний внесок на рахунок Менської ОДПІ (Щорське відділення) згідно платіжних доручень №32 від 03.10.2016 на суму 2 277,00 грн., №63 від 02.11.2016 на суму 2500,00 грн., №95 від 05.12.2016 на суму 2 595,03 грн (а.с. 26-28). Перерахування єдиного соціального внеску згідно цих платіжних доручень також підтвердила свідок ОСОБА_4

В платіжних дорученнях зазначено розрахунковий рахунок, на який перераховуються кошти № 37191210022523.

Як свідчить лист з офіційного сайту ГУ ДФС в Чернігівській області з 03.10.2016 розпочали діяти нові рахунки за балансовим рахунком 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування в органах ДФС. Серед переліку ОДПІ, по яким відкриті нові рахунки значиться Менська ОДПІ (Щорське відділення). В той же час серед рахунків Менської ОДПІ (Щорське відділення) значиться рахунок № 37191210022523 (а.с. 29, 30).

З метою виправлення помилки ТОВ Аліто еко до органу ДФС була направлена заява від 15.12.2016 із проханням перерахувати з невірно вказаного рахунку помилково перераховані кошти на правильний рахунок.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

У відповідності до пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Згідно пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до частин 7, 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для позивача є календарний місяць.

Частиною 10 статті 9 вказаного Закону встановлено, що днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з пунктом 5 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 16.01.2016 № 6 повернення Коштів здійснюється у випадках помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719.

У разі задоволення Заяви про повернення Коштів з рахунку 3719 підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, передає Заяву з відміткою про підтвердження повернення Коштів до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення обліку платежів та складання звітності (п. 7 Порядку № 6).

Отже, вищезазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.

З огляду на зазначене суд вважає, що позивачем зобов'язання зі сплати єдиного внеску виконані вчасно, у встановлені Законом терміни для такої сплати. Помилка при зазначенні невідповідного рахунку 3719, не може слугувати підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування ЄСВ.

Аналогічна правова позиція, викладена в постанові Верховного суду від 21.02.2018 у справі № 813/1008/16.

Враховуючи наведені обставини, а саме те, що помилка позивача у зазначенні рахунку 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування при перерахуванні єдиного соціального внеску згідно платіжних доручень у жовтні-грудні 2016 року не може слугувати підставою для застосування до нього штрафних санкцій за несплату несвоєчасну сплату внеску, тому рішення ГУ ДФС в Чернігівській області від 24.01.2018 року № 0004751305 є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а відповідачем не доказана правомірність своїх дій.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернігівській області від 24.01.2018 № 0004751305.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Чернігівській області 1762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. судових витрат на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аліта Еко".

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Аліта Еко" (вул.Центральна,42,с.Старі Боровичі,Щорський район, Чернігівська область,15221, код ЄДРПОУ 39207494).

Відповідач: Головне управління ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11,Чернігів,14000, код ЄДРПОУ 39392183).

Повне судове рішення складено 26 жовтня 2018 року.

Суддя О.В. Кашпур

Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено28.10.2018
Номер документу77412180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/2784/18

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 31.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 31.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні