ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
24.10.2018р. Справа № 905/213/13-г
за заявою кредиторів (заявників) Селидовського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (правонаступник - Управління Пенсійного фонду України в місті Селидове Донецької області), Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (правонаступник - Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби, Донецька область, м.Красноармійськ)
про банкрутство Орендного підприємства «Селидівсвітло» м.Селидове Донецької області (код ЄДРПОУ 32561409)
арбітражний керуючий ОСОБА_1
за заявами ліквідатора
про стягнення оплати послуг ліквідатора та видачу судових наказів
Головуючий суддя Тарапата С.С.
при секретарі судового засідання Мунтяну Ю.І.
Представники сторін не з'явились.
Господарським судом Донецької області ухвалою від 10.01.13р. порушена справа про банкрутство Орендного підприємства «Селидівсвітло» Донецька область, м.Селидове згідно ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Постановою господарського суду Донецької області від 14.05.13р. визнано боржника - Орендне підприємство «Селидівсвітло» (85400, Донецька область, м.Селідове, вул.Шевченко, б.122,; код ЄДРПОУ 32561409) банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців; призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_2
У зв'язку з проведенням на території Донецької області антитерористичної операції матеріали справи №905/213/13-г про банкрутство Орендного підприємства «Селидівсвітло» Донецька область, м.Селидове втрачені.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 22.03.17р. відновлено втрачену справу №905/213/13 про банкрутство Орендного підприємства «Селидівсвітло» м.Селидове, Донецька область (код ЄДРПОУ 32561409).
Ухвалою господарського суду Донецької області від 22.08.17р. замінено кредитора у справі - Красноармійську об'єднану державну податкову інспекцію Донецької області Державної податкової інспекції на ОСОБА_3 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області; припинено повноваження ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_2; призначено ліквідатором по справі №905/213/13-г про банкрутство Орендного підприємства «Селидівсвітло» м.Селидове арбітражного керуючого ОСОБА_1.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 06.06.18р. задоволено клопотання ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_1 від 06.06.18р.; затверджено оплату послуг - арбітражного керуючого ОСОБА_1 в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним обов'язків ліквідатора; затверджено звіт про нарахування та оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_1 від 11.05.18р. №751 в сумі 57448,51грн. за період виконання ним обов'язків ліквідатора з 22.08.17р. до 30.04.18р. розгляд звіту ліквідатора про проведення ліквідаційної процедури відкладено на 03.07.18р.; ліквідатору та кредиторам у справі запропоновано надати суду необхідні документи.
До господарського суду Донецької області 27.06.18р. та 03.07.18р. від ліквідатора електронною поштою з накладанням електронного цифрового підпису та 03.07.18р. до канцелярії суду надійшли заяви про видачу судових наказів №№ 764 - 766 від 26.06.18р., з додатками за переліком.
02.07.18р. до канцелярії господарського суду Донецької області надійшли:
- лист Селидовського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області №8413/07 від 25.06.18р., з доказами направлення ліквідатору;
- лист Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Пенсійного фонду України в Донецькій області №01-12/1-965 від 26.06.18р.
За результатами судового засідання 03.07.18р., за усним клопотанням ліквідатора про відкладення розгляду справи, розгляд справи відкладено на 26.07.18р., про що постановлено ухвалу від 03.07.18р.
До канцелярії господарського суду Донецької області 23.07.18р. від ліквідатора надішли наступні документи:
- клопотання №774 від 18.07.18р. про розгляд справи без його участі;
- заяви про стягнення оплати послуг ліквідатора та видачу судових наказів №№770-773 від 18.07.18р.
За результатами розгляду в судовому засіданні 26.07.18р. виявлені недоліки в заявах ліквідатора №№770-773 від 18.07.18р., у зв'язку з чим відкладено розгляд справи на 19.09.18р., зобов'язано ліквідатора надати суду належним чином складені заяви про видачу судових наказів із зазначенням коректних реквізитів сторін та докази направлення заяв на адреси кредиторів, про що постановлено відповідну ухвалу.
До господарського суду Донецької області надійшли наступні документи:
- 27.07.18р. електронною поштою з накладанням електронного цифрового підпису від ліквідатора - заява про стягнення оплати послуг ліквідатора та видачу судового наказу №773 від 18.07.18р.;
- 30.08.18р. до канцелярії - заяви ліквідатора про стягнення оплати послуг ліквідатора та видачу судового наказу №779-782 від 28.08.18р., з доказами їх направлення та клопотання №793 від 14.09.18р., з додатками за переліком;
- 12.09.18р. до канцелярії від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області - відзив на заяву про оплату послуг ліквідатора №01-12/1-1333 від 10.09.18р.;
- 12.09.18р. до канцелярії від Селидовського об'єднаного управління Пенсійного фонду України - лист №11834/07 від 10.09.18р.
- 19.09.18р. електронною поштою з накладанням електронного цифрового підпису від ліквідатора - клопотання про проведення судового засідання 19.09.18р. без його участі №795 від 19.09.18р.;
Ухвалою господарського суду Донецької області від 19.09.18р. розгляд справи відкладено на 24.10.18р., ліквідатора та кредиторів у справі зобов'язано надати суду необхідні документи.
03.10.18р. до канцелярії господарського суду Донецької області надійшло клопотання голови комісії з реорганізації ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області №1853/10/05-16-10-10 від 24.09.18р. про заміну кредитора, в якому останній просить суд замінити кредитора ОСОБА_3 об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Донецькій області на Головне управління ДФС у Донецькій області.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 08.10.18р. клопотання ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області №1853/10/05-16-10-10 від 24.09.18р. про заміну кредитора призначено до розгляду в судовому засіданні на 24.10.18р.
10.10.18р. до канцелярії господарського суду Донецької області від ліквідатора надійшли наступні документи:
- уточнення до заяви від 28.08.18р. про стягнення оплати послуг ліквідатора та видачу судового наказу №816 від 05.10.18р.
- клопотання №818 від 05.10.18р. про проведення судового засідання 24.10.18р. без його участі;
- повідомлення №787 від 28.08.18р. про внесення змін до реєстру вимог кредиторів, з доданим уточненим реєстром вимог кредиторів.
В судове засідання 24.10.18р. представники сторін не з'явились, про дату та час удового засідання повідомлені належним чином, у зв'язку з чим суд розглядає справу за наявними документами.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 24.10.18р., що винесена окремо, замінено кредитора у справі - ОСОБА_3 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39882614) на його правонаступника - Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028).
Розглянувши в судовому засіданні 24.10.18р. заяви арбітражного керуючого ОСОБА_1 №№ 779-782 від 28.08.18р. та №816 від 05.10.18р., та інші матеріали справи, суд встановив:
Справа порушена 10.01.13р. та постанова про визнання банкрутом винесена на підставі ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» редакції Закону від 30.06.99р. (із змінами та доповненнями).
Враховуючи викладене, дана справа розглядається в редакції Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 30.06.99р. (із змінами та доповненнями).
У зв'язку з надходженням заяв ліквідатора №№779-782 від 28.08.18р. та виявленням недоліків в заявах №№758-766 від 26.06.18р. та №№770-773 від 18.07.18р., що раніше надходили до суду, суд розглядає заяви №№ 779-782 від 28.08.18р.,з урахуванням уточнення №816 від 05.10.18р. до заяви від 28.08.18р.; інші заяви залишає без розгляду.
В заявах №№ 779-782 від 28.08.18р., з урахуванням уточнення №816 від 05.10.18р. до заяви від 28.08.18р., ліквідатор - арбітражний керуючий ОСОБА_1 просить суд стягнути з кредиторів на його користь оплату послуг ліквідатора ОП «Селидівсвітло» в сумі 57448,51грн. пропорційно до їх грошових вимог.
Відповідно для кожного з кредиторів визначені такі суми до стягнення:
з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області - 46516,33грн.;
з Селидовського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області - 10639,04грн.;
з ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області - 195,86грн.;
з Селидівського міського центру зайнятості - 97,28грн.
Заяви арбітражного керуючого №№ 779-782 від 28.08.18р. обґрунтовані відсутністю у банкрута будь-яких майнових активів чи грошових коштів, що унеможливлює оплату послуг арбітражного керуючого, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство, за рахунок майна банкрута.
Арбітражний керуючий ОСОБА_1 неодноразово звертався до кредиторів із заявами про оплату послуг ліквідатора (№№ 758, 759, 760, 761 від 19.06.18р.), докази направлення та отримання яких наявні в матеріалах справи.
З наданих арбітражним керуючим ОСОБА_1 суду документів вбачається, що кредитори ОСОБА_4 об'єднане управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головне управління державної фіскальної служби у Донецькій області (правонаступник - ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області), Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області та Селидівський міський центр зайнятості в добровільному порядку не виконали свої зобов'язання з оплати послуг арбітражного керуючого за виконання останнім обов'язків ліквідатора банкрута.
Так з наявних документів судом встановлено:
ОСОБА_4 об'єднане управління Пенсійного фонду України в Донецькій області в своєму листі №11834/07 від 25.06.18р. підтверджує факт отримання від ліквідатора його заяви про оплату послуг та зазначає, що у Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» забороняється використання коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим Законом, а також те, що оплата послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) у справі про банкрутство ОП «Селидівсвітло» здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Селидівський міський центр зайнятості в своєму листі №04/1804 від 25.06.18р. зазначає, що фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого ОП «Селидівсвітло» кредиторам не створювався, а тому кредитор не має підстав для оплати послуг арбітражного керуючого ОСОБА_1
ОСОБА_3 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області в своєму листі №1300/10/05-16-10 від 22.06.18р. повідомляє про неможливість здійснити оплату грошової винагороди, оскільки рахунок податкової інспекції для сплати судових витрат, арештований через невиконання судових рішень по іншим справам через відсутність коштів.
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в листах №01-12/1-960 від 25.06.18р. та №01-12/1-965 від 26.06.18р. підтверджує факт отримання від ліквідатора його заяви про оплату послуг та зазначає, що Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» містить чітко визначений перелік цілей для використання коштів Фонду, а також те, що оплата послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) у справі про банкрутство ОП «Селидівсвітло» здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Згідно п.3 ч.4 ст.3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражний керуючий має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.
Частиною 10 вказаної статті Закону встановлено, що сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Кредитори можуть створювати фонд для авансування оплати послуг (грошової винагороди) та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду (ч.11 ст.3-1).
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство (ч.12 ст.3-1).
З аналізу норм Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вбачається, що оплата послуг (грошова винагорода) арбітражного керуючого за відсутності інших джерел відноситься до обов'язку кредиторів. При цьому, дотримуючись принципу пропорційності, суд покладає обов'язок з відшкодування витрат та оплати послуг ліквідатора на всіх кредиторів боржника, грошові вимоги яких включені до ліквідаційного балансу, пропорційно до розміру затверджених кредиторських вимог.
З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду Донецької області від 06.06.18р. затверджено оплату послуг - арбітражного керуючого ОСОБА_1 в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним обов'язків ліквідатора та затверджено звіт про нарахування та оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_1 від 11.05.18р. №751 в сумі 57448,51грн. за період виконання ним обов'язків ліквідатора з 22.08.17р. до 30.04.18р.
Ухвала господарського суду Донецької області від 06.06.18р. у встановленому законом порядку не оскаржувалась, вступила в законну силу з дати її винесення.
Оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника. При цьому, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів на зборах кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд вправі застосувати такий принцип до розподілу між кредиторами витрат, пов'язаних з проведенням ліквідаційної процедури, за відсутності у боржника коштів від господарської діяльності, від реалізації його майна та рішення комітету кредиторів про утворення фонду для оплати грошової винагороди ліквідатору чи відшкодування його витрат, оскільки законодавцем виключається можливість безоплатного надання послуг арбітражного керуючого у справі про банкрутство (правова позиція Вищого господарського суду України, викладена в постановах від 11.02.15р. у справі №910/13765/13, від 27.10.15р. у справі №911/1056/13; від 10.11.2016р. у справі №915/1961/14)
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду в Постанові від 01.08.18р. у справі № 912/1783/16 зазначиа, що у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.
Відповідно до приписів Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється у зв'язку з виконанням ним своїх повноважень у справі про банкрутство та виплачується у розмірі, затвердженому господарським судом, який здійснює провадження у такій справі. Чинне законодавство України не передбачає звільнення зобов'язаної сторони від виконання своїх обов'язків щодо оплати послуг арбітражних керуючих, як і не встановлює залежності від майнового стану кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо) та від джерел фінансування того чи іншого кредитора (чи є бюджетною установою чи іншим суб'єктом господарювання) для відшкодування оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Отже, встановивши факт невиконання кредиторами у добровільному порядку обов'язку щодо оплати послуг арбітражного керуючого, господарський суд приймає рішення про примусове стягнення з таких кредиторів відповідних грошових сум шляхом винесення ухвали та видачі судового наказу.
Таким чином, враховуючи затвердження судом звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, відсутність будь-яких належних доказів, які б свідчили про неналежне виконання своїх обов'язків з боку арбітражного керуючого, суд не вбачає підстав обмеження виплати грошової винагороди, пов'язаної з виконанням повноважень у справі про банкрутство, ліквідатору - арбітражному керуючому ОСОБА_1 за період з 22.08.17р. до 30.04.18р.
За наданими арбітражним керуючим ОСОБА_1 документами, його вимоги з виплати затвердженої судом оплати послуг ліквідатора кредиторами, не виконані, оплата послуг арбітражному керуючому ОСОБА_1 не виплачена, чим порушено його право, визначене Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Заявлені в заявах №№779-782 від 28.08.18р. арбітражним керуючим ОСОБА_1 суми по відношенню до вказаних кредиторів розраховані з дотриманням принципу пропорційності до визнаних кредиторських вимог.
З огляду на зазначене, суд визнає за необхідне заяви арбітражного керуючого ОСОБА_1 №№779-782 від 28.08.18р., з урахуванням уточнення №816 від 05.10.18р. до заяви від 28.08.18р., та ухвали господарського суду Донецької області від 24.10.18р. про заміну кредитора, задовольнити в повному обсязі.
В судовому засіданні 24.10.18р. проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1, 3-1, 5, 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 30.06.99р. (зі змінами та доповненнями) ст.3, ч.6 ст.12, ст.ст. 46, 73, 86, 234, 255 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.17р., господарський суд
У Х В А Л И В :
Заяви арбітражного керуючого ОСОБА_1 №№779-782 від 28.08.18р., з урахуванням уточнення №816 від 05.10.18р. до заяви від 28.08.18р., задовольнити.
Стягнути на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 (52681, Дніпропетровська обл., Васильківський р-н., с.Улянівка, вул.Зарічна, буд.31, ІПН НОМЕР_1, розрахунковий рахунок 26201050201059 в ПАТ «КБ Приватбанк» , код банку 305299, ЄДРПОУ 14360570) оплату послуг ліквідатора з наступних кредиторів:
- Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Селидівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (84122, Донецька обл., м.Словянськ, вул.Свободи, буд. 5, код ЄДРПОУ 41325231) в сумі - 46516,33грн.;
- Селидовського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (85400, Донецька обл., м.Селидове, вул.Героїв праці, буд.6, код ЄДРПОУ 41247274) в сумі 10639,04грн.;
- Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (правонаступника - ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька обл., м.Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд.114, код ЄДРПОУ 39406028) в сумі 195,86грн.;
- Селидівського міського центру зайнятості (85400, Донецька обл., м.Селидове, вул.К.Маркса, буд. 41а, код ЄДРПОУ 22039540) в сумі 97,28грн.
Видати накази після набрання ухвалою законної сили.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, шляхом подання апеляційної скарги.
Повний текст ухвали складено 26.10.18р.
Суддя С.С. Тарапата
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2018 |
Оприлюднено | 28.10.2018 |
Номер документу | 77416216 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні