№ 2-а-124/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2008 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області в складі
головуючої судді Петруня Н.В.,
при секретарі Вдовіченко Т.О.,
за участю
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
представника третьої особи ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, треті особи - Головне управління Державного казначейства України в Донецькій області, про визнання дій неправомірними, стягнення недоотриманої щорічної суми на оздоровлення та стягнення недоотриманої разової грошової допомоги до 5 травня за 2008 рік, -
ВСТАНОВИВ:
11 вересня 2008 року позивач звернувся до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради третя особа - Головне управління Державного казначейства України в Донецькій області , про визнання дій неправомірними, стягнення недоотриманої допомоги на оздоровлення та стягнення недоотриманої суми разової грошової допомоги до 9 травня за 2008 рік, зазначивши, що він є інвалідом 2 групи внаслідок захворювання, пов*язаного з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. На підставі Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" він має право на отримання щорічної допомоги на оздоровлення в розмірі 5 мінімальних заробітних плат, але незважаючи на вимоги зазначеного Закону відповідач виплатив йому допомогу на оздоровлення в 2008 році у розмірі 120 грн, в результаті чого недоплата щорічної допомоги на оздоровлення за зазначений період склала 2505 грн., яку він просив стягнути з відповідача на його користь. Зазначив, що він на підставі Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" має право на щорічне отримання разової грошової допомоги до 5 травня в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, але на зважаючи на вимоги зазначеного закону, відповідач виплатив йому в
2008 році - 400 грн, результаті чого недоплата разової щорічної допомоги до 05 травня за зазначений період склала 3448 грн, яку він просив стягнути з відповідача на його користь.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 підтримала позовні вимоги , посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги не визнала і просила відмовити в їх задоволенні, оскільки відповідач під час виплати ОСОБА_4 разової грошової допомоги до 05 травня і грошової допомоги на оздоровлення в 2008 році діяв відповідно діючого законодавства в межах затверджених кошторисом асигнувань та Закону України "Про державний бюджет" на 2008 рік і здійснював зазначені виплати в їх межах.
Представник третьої особи - Головного управління Державного казначейства України в Донецькій області ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, оскільки вважає, що дії відповідача є правомірними і виплати здійснювалися ним відповідно до діючого законодавства в межах затверджених кошторисом асигнувань.
Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача та третьої особи, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Судовим розглядом встановлено, що позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Відповідно до довідки МСЕК від 27 квітня 2005 року (а.с. 9, 10) 3 08 квітня 2005 року ОСОБА_4 безстроково встановлено другу групу інвалідності у зв*язку із захворюванням, пов’язаним з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Відповідно до посвідчення виданого 19 травня 2005 року (а.с. 7) ОСОБА_4 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни.
Відповідно до посвідчення, виданного 9 вересня 2005 року (а.с. 8) ОСОБА_4 має право на пільги і компенсації, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно довідки УПСЗН Костянтинівської міської ради № 01-22-3233 від 28 серпня 2008 року (а.с. 38) ОСОБА_4 була сплачена разова грошова допомога до Дня Перемоги 9 Травня 16 квітня 2008 року в розмірі 400 грн.
Згідно довідки УПСЗН Костянтинівської міської ради №3230 від 27 серпня 2008 року (а.с. 37) ОСОБА_4 була сплачена допомога на оздоровлення 6 червня 2008 року в розмірі 120 грн.
Відповідно до листа Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради №02-42/13-у-241-06 від 27 серпня 2008 року (а.с. 4, 5) ОСОБА_4 відмовлено в перерахунку щорічної допомоги до 9 травня і на оздоровлення за 2008 рік.
Згідно п.2 ч.2 ст. 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" до інвалідів війни належать також інваліди з числа осіб, які стали інвалідами внаслідок каліцтва або захворювання, одержаних під час виконання службових обов*язків, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до ч. 5 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щорічно до 05 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах: інвалідам 1 групи - десять мінімальних пенсій за віком; 2 групи - вісім мінімальних пенсій за віком; З групи - сім мінімальних пенсій за віком.
Відповідно до п. 20 розділу 11 Закону України "Про державний бюджет на 2008 рік" частина 5 с. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" викладена в наступній редакції: щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених Законом про Державний бюджет України.
Рішенням Конституційного Суду України № 10 рп/2008 від 22 травня 2008 року був визнаний таким, що не відповідає Конституції України ( є неконституційним) п. 20 розділу 11 Закону України "Про державний бюджет на 2008 рік" в частині визначення розміру виплат щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня.
Приймаючи до уваги викладене, суд вважає за необхідне визнати дії відповідача неправомірними в частині відмови в перерахунку і виплаті ОСОБА_4 разової грошової допомоги до 05 травня в 2008 році в розмірі, встановленому Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а позовні вимоги ОСОБА_4 щодо визнання дій відповідача неправомірними і стягнення недоотриманої щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2008 рік задовольнити.
Згідно ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Згідно ст. 58 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" № 107-У1 від 28 грудня 2007 року був встановлений прожитковий мінімум для особи, яка втратила працездатність з 01 січня у розмірі 470 грн., з квітня - 481 грн., з 1 липня - 482 грн, з 1 жовтня - 498 грн.
Таким чином, розмір грошової допомоги до 5 травня за 2008 рік ОСОБА_4 як інваліду 2 групи повинен становити 8 мінімальних пенсій за віком, що дорівнює: 481 грн. х 8 = 3848 грн.
З урахуванням отриманої ОСОБА_4 16 квітня 2008 року разової щорічної допомоги до 05 травня за 2008 рік у сумі 400 гривень, стягненню підлягає 3848 грн. - 400 грн. = 3448 грн .
Відповідно до ч.4 ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено виплату щорічної допомоги на оздоровлення інвалідам третьої групи - в розмірі 5 мінімальних заробітних плат.
Згідно частини 7 статті 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено, що розмір мінімальної заробітної плати для обчислення щорічної допомоги на оздоровлення визначається на момент виплати.
Відповідно до п. 28 розділу 11 Закону України "Про державний бюджет на 2008 рік" ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" викладена в наступній редакції: одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім*ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22 травня 2008 року п. 28 розділу 11 Закону України "Про державний бюджет на 2008 рік" був визнаний таким, що не відповідає Конституції України ( є неконституційним) в частині визначення розміру виплат щорічної грошової допомоги на оздоровлення.
Приймаючи до уваги викладене, суд вважає за необхідне визнати дії відповідача неправомірними в частині відмови в перерахунку і виплаті ОСОБА_4 щорічної допомоги на оздоровлення в 2008 році в розмірі, встановленому Законом України " Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"", а позовні вимоги ОСОБА_4 щодо визнання дій відповідача неправомірними і стягнення недоотриманої щорічної допомоги на оздоровлення за 2008 рік задовольнити.
Відповідно до ст. 59 Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік" № 107-У1 від 28 грудня 2007 року розмір заробітної плати в квітні 2008 року становив 525 грн.
За таких обставин, з урахуванням вимог ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" відповідач зобов*язаний був виплатити позивачеві щорічну допомогу на оздоровлення за 2008 рік у розмірі 2505 грн. з наступного розрахунку:
- 2008 рік - 525 х 5 = 2625 грн.;
Враховуючи, що позивачем фактично отримано щорічну допомогу на оздоровлення за 2008 рік у розмірі 120 грн., на користь ОСОБА_4 з відповідача підлягає стягненню (2625рн. - 120 грн.) = 2505 грн.
Суд не бере до уваги доводи представника відповідача про те, що відповідач повинен був здійснювати виплату позивачеві щорічної допомоги на оздоровлення в 2008 році керуючись постановою Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", виплату разової грошової допомоги до 5 травня в 2008 році, керуючись постановою Кабінету Міністрів України ві 12 березня 2008 року №183 оскільки відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов*язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Конституції України при прийняті нових законів, або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Окрім того, частиною першою статті 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено, що конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищуються Кабінетом Міністрів України відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати. Отже, цим
Постановами Кабінет Міністрів України не уповноважений зменшувати суми компенсацій і допомоги, змінювати розмір допомоги на оздоровлення та разової грошової допомоги до 5 травня, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" .
Крім того, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами при вирішенні данного спору, застосуванню підлягає саме ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та законодавство щодо розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком за 2008 рік, а не постанови Кабінету України № 562 від 12 липня 2005 року "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", та № 183 від 12 березня 2008 року.
Згідно ст. 94 КАС України суд вважає, що судові витрати слід віднести на рахунок держави.
На підставі ст. ст. 19, 22 Конституції України, ч. 1 ст. 13, ст. ст. 48, 67 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", п.2 ч.2 ст. 7, ч.5 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", "Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік", рішення Конституційного суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008, керуючись ст. ст. 6, 86, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_4 до Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, третя особа -Головне управління Державного казначейства України в Донецькій області, про визнання дій неправомірними стосовно відмови здійснити перерахунок разової грошової допомоги до 5 травня та щорічної допомоги на оздоровлення, стягнення недоотриманої щорічної допомоги на оздоровлення та недоотриманої разової грошової допомоги до 5 травня за 2008 рік, задовольнити.
Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради стосовно відмови ОСОБА_4 здійснити перерахунок разової грошової допомоги до 5 травня за 2008 рік неправомірними.
Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради на користь ОСОБА_4 недоплачену разову грошову допомогу до 5 травня відповідно до ч.5 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" за 2008 рік у розмірі 3448 (три тисячі чотириста сорок вісім) гривень за рахунок коштів Державного бюджету України.
Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради стосовно відмови ОСОБА_4 здійснити перерахунок щорічної допомоги на оздоровлення за 2008 рік неправомірними
Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради на користь ОСОБА_4 недоплачену щорічну грошову допомогу на оздоровлення відповідно до ч. 4 статті 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за 2008 рік в розмірі 2505 (дві тисячі п’ятсот п*ять) гривень за рахунок коштів Державного бюджету України.
Судові витрати віднести на рахунок держави.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького Апеляційного адміністративного суду через Костянтинівський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги і надісланням її копії до апеляційного суду, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України,
Постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги
Постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи Донецьким апеляційним адміністративним судом.
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2008 |
Оприлюднено | 08.02.2010 |
Номер документу | 7743209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський районний суд Сумської області
Дашутін Ігор Володимирович
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Петруня Н.В.
Адміністративне
Великоновосілківський районний суд Донецької області
Єфименко В.І.
Адміністративне
Новомиколаївський районний суд Запорізької області
Вдовенко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні