ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2018 р. м. Чернівці Справа № 727/1909/18
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Григораша В.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Григоряк У.С.;
представника позивача Сатоніна О.Д.;
представника відповідача Гаврилици М.Я.;
представника третьої особи -1 ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" (позивач) до Чернівецької міської ради (відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради (третя особа - 1) та Чернівецького міського голови ОСОБА_5 (третя особа - 2) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
В поданому до суду адміністративному позові Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" просило визнати протиправною бездіяльність Чернівецької міської ради по ухиленню від прийняття рішення з питання затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К та зобов'язати відповідача, після набрання рішенням суду законної сили, на найближчому засіданні сесії розглянути питання, щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 3,3112 га, кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К.
Ухвалою судді Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюка О.П. від 02.05.2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою суду від 13.06.2018 року, занесеною до протоколу судового засідання, в судовому засіданні до участі в справі залучено Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача. У зв`язку з вказаним, судом оголошено перерву до 25.05.2018року
Ухвалою суду від 25.06.2018 року, занесеною до протоколу судового засідання, в судовому засіданні до участі в справі залучено Чернівецького міського голову ОСОБА_5 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
25.06.2018 року оголошено перерву у розгляді справи у зв'язку з витребуванням доказів та наданням часу третій особі подати пояснення щодо спірних правовідносин. Також в судовому засіданні сторонам було роз'яснено, що про дату наступного судового засідання їх буде повідомлено додатково.
У зв'язку із закінченням повноважень у судді Лелюка О.П. проводились повторні автоматизовані розподіли справи, проте за відсутності потрібної кількості суддів для розподілу справи автоматичний розподіл справи не відбувся.
12.07.2018 року за наявності потрібної кількості суддів для проведення розподілу справи, проведено автоматизований розподіл справи за результатами якого справу передано на розгляд головуючому судді Григорашу В.О.
Ухвалою суду від 17.07.2018 року дану адміністративну справу прийнято до свого провадження суддею Григорашом В.О. та призначено її до судового розгляду на 02.08.2018 року.
Судове засідання призначене на 02.08.2018 року відкладено на 20.09.2018 року за клопотанням відповідача.
В судовому засіданні призначеному на 20.09.2018 року оголошено перерву до 18.10.2018 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що відповідно до Договору оренди земельної ділянки №9159 від 12.11.2014 року позивач є користувачем земельної ділянки площею 3,3112 га, кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська, 248 К. Цільове призначення земельної ділянки - землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, саме таке використання земельної ділянки було заплановано позивачем, в зв'язку із планами на будівництво логістичного комплексу.
Однак, в подальшому, позивач звернувся в Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради з листом про зміну цільового призначення орендованої земельної ділянки на попереднє - землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Рішенням 69 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 25.09.2015 року №1744 ТОВ "Вест Буковина" надано дозвіл на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою м. Чернівці, вул. Руська, 248К.
Питання затвердження розробленого проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки з 2016 року неодноразово виносилось на розгляд сесії Чернівецької міської ради, однак у зв'язку із зняттям його на довивчення, станом на сьогоднішній день так і не було прийнято. На запит позивача з приводу надання інформації з яких причин не здійснюється розгляд клопотань товариства у визначені законодавством строки із зазначенням винних у цьому осіб було отримано формальну відписку.
Станом на сьогоднішній день, питання щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248К відповідачем не прийнято.
Позивач вважає, що така бездіяльність відповідача є протиправною та порушує його права, оскільки жодних перешкод для прийняття рішення у відповідача не має, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, у відповідності до статті 162 КАС України, надав суду відзив проти позову, в якому зазначив, що рішенням Чернівецької міської ради VI скликання від 25.09.2015 року №1744 ТОВ "Вест Буковина" надано дозвіл на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою м. Чернівці, вул. Руська, 248-К, площею 3,3112 га, в оренду терміном на 40 років для обслуговування будівель, за рахунок земельної ділянки, наданої в оренду для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Рішенням Чернівецької міської ради VII скликання від 18.12.2015 року №41 знято на довивчення пункт 8 проекту рішення щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К, площею 3,3112 га, в оренду терміном на 40 років для обслуговування будівель, за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Розпорядженням Чернівецького міського голови від 18.01.2016 року №25-р створено комісію з вивчення питання щодо підготовки на розгляд міської ради проектів рішень, які не були прийняті міською радою VI скликання.
За результати комісійного розгляду, даних питань, управлінням земельних ресурсів департаменту, пропозиції щодо землекористування на вул. Руській, 248 та вул. Руській - вул. Комунальників були підготовлені на розгляд міської ради, пленарне засідання якої згідно регламенту Чернівецької міської ради відбулося у квітні 2016 року. Рішенням Чернівецької міської ради VII скликання від 19.05.2016 року №217 "Про проект рішення міської ради VII скликання "Про затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул.Руська,248-К, знято на довивчення проект рішення міської ради VII скликання "Про затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К.
Розпорядженням Чернівецького міського голови від 01.06.2016 року №238-р створено комісію з вивчення питання землекористувань на вул. Руській, 248, вул. Руській, 248-Л, вул. Руській, 248-К та вул. Руській - вул. Комунальників. Повторний комісійний розгляд відбувся 07.07.2016 року з виїздом на місцевість за участю членів комісії.
В результаті тривалих обговорень та обстеживши земельну ділянку на місцевості рекомендовано: Управлінню земельних ресурсів винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо затвердження проекту відведення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248, площею 0,5492 га в оренду терміном на 5 років для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Після здачі об'єкта в експлуатацію, земельну ділянку за адресою вул. Руська, 248, площею 0,5492 га та майно передати на баланс міській раді.
Встановити обмеження згідно зі статтею 111 Земельного кодексу України, а саме: на земельній ділянці за адресою вул. Руська, 248, площею 0,5492 га, встановити охоронну зону об'єкта енергетичної системи.
Управлінню земельних ресурсів департаменту винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою - вул. Руська, 248-К, площею 3,3112га, в оренду терміном на 40 років для обслуговування будівель, за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Управлінню земельних ресурсів департаменту винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо надання ТОВ "Вест Буковина", земельних ділянок за адресою вул. Руська - вул. Комунальників, №1 - площею 0,3193га, №2 - площею 0,2636 га, в оренду терміном на 49 років, для влаштування проїзду.
Встановити обмеження згідно зі статтею 111 Земельного кодексу України, а саме: встановити обмеження у використанні земельної ділянки за адресою вул. Руська - вул. Комунальників шляхом заборони встановлення шлагбаумів та перекриття дороги.
За результатами роботи комісії, управлінням земельних ресурсів департаменту пропозиції щодо землекористування за адресами вул. Руська, 248, вул. Руська, 248-К, вул. Руська, 248-Л та вул. Руська - вул. Комунальників повторно були підготовлені на розгляд міської ради, пленарне засідання якої згідно регламенту Чернівецької міської ради відбулося 29 вересня 2016 року.
Враховуючи наведені обставини представник відповідача зазначив, що відповідач неодноразово вчиняв дії щодо розгляду питання зміни цільового призначення земельної ділянки позивача, відтак це спростовує висновок позивача щодо бездіяльності міської ради, а тому просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, не погоджуючись з позовними вимогами, у відповідності до статті 165 КАС України, 22.06.2018 року подав до суду письмові пояснення в яких заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що питання про затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К було своєчасно підготовлено та винесено на розгляд сесії Чернівецької міської ради, однак неодноразово було знято з порядку денного сесії на довивчення, а тому відсутня бездіяльність щодо не розгляду Чернівецькою міською радою даного питання.
Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача Чернівецький міський голова ОСОБА_5, не погоджуючись з позовними вимогами, у відповідності до статті 165 КАС України, 22.06.2018 року подав до суду письмові пояснення в яких заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що відповідач неодноразово вчиняв дії щодо розгляду питання зміни цільового призначення земельної ділянки позивача, однак знімалось з порядку денного сесії на довивчення, а тому відсутня бездіяльність щодо не розгляду Чернівецькою міською радою даного питання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради заперечував проти задоволення позовних вимог, вказуючи безпідставність позовних вимог.
Судом встановлено, що розпорядженням секретаря Чернівецької міської ради від 26.07.2018 року №1333 достроково припинено повноваження Чернівецького міського голови ОСОБА_5 (а.с.213), якого залучено до участі у даній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено наступні обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" (код ЄДРПОУ 33979042), зареєстроване як юридична особа за адресою місцезнаходження вул. Руська, буд. 248, м. Чернівці, Чернівецька область (а. с. 9-13).
На підставі рішення 54 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 02.09.2014 року №1331 (зі змінами, внесеними рішенням 56 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 30.10.2014 року №1389), 12.11.2014 року між Чернівецької міської ради (орендодавець) та ТОВ "Вест Буковина" (орендар) укладено Договір оренди землі №9159 за умовами якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (торговельно-логістичного комплексу), яка знаходиться у м. Чернівцях на вул. Руській, 248-К (а. с. 14-15).
27.07.2015 року позивач звернувся до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради із заявою в якій просив внести зміни до Договору оренди землі № 9159 від 12.11.2014 року в частині зміни цільового призначення земельної ділянки, змінивши її цільове призначення на попереднє - землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (а. с. 22).
Рішенням 69 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 25.09.2015 року №1744 ТОВ "Вест Буковина" надано дозвіл на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К, площею 3,3112 га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0064), в оренду терміном на 40 (сорок) років для обслуговування будівель (код 11.02), за рахунок земельної ділянки, наданої в оренду для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (торговельно-логістичного комплексу) (підстава: заява ТОВ "Вест Буковина", зареєстрована 27.07.2015 року за №04/01-08/1 -2682, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 30.08.2014 року №26211021) (а.с. 161-163).
Рішенням 2 сесії VIІ скликання Чернівецької міської ради №41 від 18.12.2015 року, вирішено: зняти на довивчення пункт 8 проекту рішення щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К", площею 3,3112 га (кадастровий номер 310136600:35:005:0064), в оренду терміном на 40 (сорок) років для обслуговування будівель (код 11.02), за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель і торгівлі (торговельно-логістичного комплексу) (а.с. 158-160).
Рішенням 6 сесії VIІ скликання Чернівецької міської ради "Про проект рішення міської ради VII скликання "Про затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 148-К від 19.05.2016 року №217, вирішено: зняти на довивчення проект рішення міської ради VII скликання "Про затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення і надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К" (а.с. 157).
Розпорядженням Чернівецького міського голови від 01.06.2016 року №238-р створено комісію з вивчення питання землекористувань на вул. Руській, 248, вул. Руській, 248-Л, вул. Руській, 248-К та вул. Руській - вул. Комунальників.
В результаті тривалих обговорень та обстеживши земельну ділянку на місцевості рекомендовано:
- управлінню земельних ресурсів винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо затвердження проекту відведення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248, площею 0,5492га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0065) в оренду терміном на 5 (п'ять) років для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код 12.04) (для розширення дорожнього покриття по вул. Руській і влаштування під'їздів, зупинок та тротуарів) (будівництво та реконструкція об'єктів автотранспорту) (підстава: дозвіл на складання проекту відведення-рішення міської ради VІ скликання від 03.09.2015 року №1725 (пункт 1), заява ТОВ "Вест Буковина", зареєстрована 22.09.2015 року №04/01-08/1-3374/0). Після здачі об'єкта в експлуатацію, земельну ділянку за адресою вул.Руська,248, площею 0,5492 га та майно передати на баланс міській раді.
Встановити обмеження згідно зі статтею 111 Земельного кодексу України, а саме: на земельній ділянці за адресою вул.Руська,248, площею 0,5492 га, встановити охоронну зону об'єкта енергетичної системи. Обмеження, вказане в цьому пункті, підлягає державній реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
- управлінню земельних ресурсів департаменту винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового. призначення та надання ТОВ "Вест Буковина" земельної ділянки за адресою вул. Руська,248-К, площею 3,3112 га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0064), в оренду терміном на 40 (сорок) років для обслуговування будівель (код 11.02), за рахунок орендованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель і торгівлі (торговельно-логістичного комплексу).
- управлінню земельних ресурсів департаменту винести на чергове засідання сесії міської ради проект рішення щодо: надання ТОВ "Вест Буковина", земельних ділянок за адресою вул. Руська - вул. Комунальників, №1 - площею 0,3193га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0037), №2 - площею 0,2636 га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0098), в оренду терміном на 49 (сорок дев'ять) років, для влаштування проїзду.
Встановити обмеження згідно зі статтею 111 Земельного кодексу України, а саме: встановити обмеження у використанні земельної ділянки за адресою вул. Руська - вул. Комунальників шляхом заборони встановлення шлагбаумів та перекриття дороги. Обмеження, вказане в цьому пункті, підлягає державній реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
В результаті отриманої інформації рекомендовано управлінню земельних ресурсів зняти з розгляду питання стосовно затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення власної земельної ділянки на вул. Руській, 248-Л, площею 0,3829 га (а.с. 219-227).
18.11.2016 року позивач звертався до Чернівецького міського голови із запитом про надання відповіді з яких причин не здійснюється розгляд клопотань ТОВ "Вест Буковина", у визначені законодавством строки (а.с. 24).
Департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин розглянуто звернення позивача від 22.11.2016 року №04/01-08/1-3885/0 та листом від 14.12.2016 року повідомила його про вищезазначені рішення Чернівецької міської ради (а.с. 25-26).
Не погоджуючись з бездіяльністю Чернівецької міської ради по ухиленню від прийняття рішення з питання затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР правомочні розглядати і вирішувати питання у різних галузях, зокрема, у сфері бюджету та фінансів, соціально-економічного і культурного розвитку, у сфері управління комунальною власністю, у галузі житлово-комунального господарства, у сфері регулювання земельних відносин, соціального захисту населення тощо. Реалізуючи ці повноваження, органи місцевого самоврядування наділені правом приймати управлінські рішення.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Отже, у вказаних відносинах органи місцевого самоврядування є суб'єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.07.2015 року позивач звернувся до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради із заявою в якій просив внести зміни до Договору оренди землі № 9159 від 12.11.2014 року в частині зміни цільового призначення земельної ділянки, змінивши її цільове призначення на попереднє - землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
На підставі заяви ТОВ "Вест Буковина" від 27.07.2015 року, Рішенням 69 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 25.09.2015 року №1744 ТОВ "Вест Буковина" надано дозвіл на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К, площею 3,3112 га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0064), в оренду терміном на 40 (сорок) років для обслуговування будівель (код 11.02), за рахунок земельної ділянки, наданої в оренду для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (торговельно-логістичного комплексу).
Відповідно до абзацу другого частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Стаття 186-1 Земельного кодексу України визначає повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 1 статті 186-1).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури (частина 2 статті 186-1).
Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту (частина 4 статті 186-1).
Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (частина 1 статті 186-1).
Суд встановив, що після розроблення та погодження відповідно до чинного законодавства проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою вул. Руська, 248-К, площею 3,3112 га (кадастровий номер 7310136600:35:005:0064), в оренду терміном на 40 (сорок) років для обслуговування будівель (код 11.02), за рахунок земельної ділянки, наданої в оренду ТОВ "Вест Буковина" для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (торговельно-логістичного комплексу) його було передано на розгляд сесії Чернівецької міської ради на затвердження.
Згідно з частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
При цьому, суд зазначає, що частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України прямо встановлено, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Таким чином, суд зазначає, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Оскільки, на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом відповідач не розглянув на сесії міської ради проект відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К та за наслідками його розгляду з 2016 року не прийняв рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення, то така бездіяльність відповідача є протиправною.
Згідно з пунктом 4 частини 2статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Таким чином, оскільки вказаний проект відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К, цільове призначення якої змінюється, погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України прямо встановлено, що орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення, то суд, відповідно до статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, та з метою відновлення прав позивача, вважає за необхідне зобов'язати відповідача на найближчому засіданні сесії розглянути питання, щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 3,3112 га, кадастровий номер №7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення відповідно до статті 20 Земельного кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Згідно частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до частини першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи встановлено, що при зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №1375 від 26.02.2018 року (а.с. 27).
Оскільки, позов задоволено повністю, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 1762,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Чернівецької міської ради.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" (вул. Руська, 248, м. Чернівці, Чернівецька область, 58023) до Чернівецької міської ради (Центральна площа, 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Чернівецької міської ради по ухиленню від прийняття рішення з питання затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К.
3. Зобов'язати Чернівецьку міську раду, після набрання рішенням суду законної сили, на найближчому засіданні сесії розглянути питання, щодо затвердження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 3,3112 га, кадастровий номер №7310136600:35:005:0064 за адресою м. Чернівці, вул. Руська 248 К.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" (вул. Руська, 248, м. Чернівці, Чернівецька область, 58023) за рахунок бюджетних асигнувань Чернівецької міської ради (Центральна площа, 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) судові витрати - судовий збір в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп., сплачений згідно платіжного доручення №1375 від 26.02.2018 року.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Буковина" (код ЄДРПОУ 339979042, вул. Руська, 248, м. Чернівці, Чернівецька область, 58023);
Відповідач - Чернівецька міська рада (код ЄДРПОУ 36068147, Центральна площа, 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради ( (код ЄДРПОУ 23245721, вул. Б.Хмельницького, 64-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58008);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернівецький міський голова ОСОБА_5 (АДРЕСА_1).
Суддя В.О. Григораш
Повний текст судового рішення складено 23 жовтня 2018 року.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2018 |
Оприлюднено | 29.10.2018 |
Номер документу | 77433601 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні