Рішення
від 23.10.2018 по справі 522/17913/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/17913/17

Провадження №2-а/522/1335/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2018 року Приморський районний суд м. Одеси в складі:

головуючого судді - Шенцевої О.П.,

при секретарі - Соболевій О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання противоправним та скасування припису та постанови про накладення адміністративного стягнення, -

В С Т А Н О В И В

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський звернулось до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просило визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 30.08.2017; визнати протиправною та скасувати постанову Управління №085/17/2409-вих від 11.09.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 50 520 грн.

У обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 11.09.2017 на підставі: акту про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 30.08.2017, протоколу про порушення у сфері містобудівної діяльності від 30.08.2017, припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 від 30.08.2017 відповідачем, винесено постанову №085/17/409-вих від 11.09.2017 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 50 520 грн. Позивач вважає, що дії Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо проведення перевірки об'єкта будівництва: реконструкція багатоповерхової нежитлової будівлі під багатоквартирний житловий будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Андреєвського, 10/12 , а саме здійснення позапланової перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства є протиправними, та, відповідно оскаржувані постанова №085/17/409-вих від 11.09.2017 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 від 30.08.2017 є протиправними і підлягають скасуванню. Позивач зазначає, що єдиними доказами, якими відповідач обґрунтовує порушення - є акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 30.08.2017 та протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності від 30.08.2017 які, на думку позивача, не є належними та допустимими доказами вчиненого правопорушення. Так, позивач наголосив, що відповідачем, всупереч вимогам п. 9, 12, 13 Порядку №553 від 23.05.2011, проведена перевірка за відсутності керівника позивача, що підтверджується відсутністю його підпису в акті перевірки, припису та протоколі від 30.08.2017. Разом з тим, позивач вважає, що всупереч вимогам Порядку №553 від 23.05.2011, акт перевірки, припис та протокол від 30.08.2017 є набраними за допомогою комп'ютерної техніки та роздруковані, а не складені за місцем проведення перевірки. Таким чином, позивач, посилаючись на зазначення недостовірних даних в акті не допуску до перевірки, протоколі про порушення, які не можуть слугувати належними доказами, виявлених, відповідачем порушень з боку позивача, вважає, що припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 від 30.08.2017 та постанова №085/17/409-вих від 11.09.2017 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності підлягають скасуванню, як документи, складені за результатами неправомірно, на думку позивача, проведеної перевірки.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 19 червня 2018 року задоволено клопотання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про направлення справи за підсудністю. Адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування припису і постанови передано за підсудністю до Одеського окружного адміністративного суду.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2018 року апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський задоволено, ухвалу Приморського районного суду м. Одеси від 19 червня 2018 року скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

У судовому засідання представник позивача просив слухати справу без фіксації судового процесу.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, причин не явки суду не повідомив.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до наступного висновку .

З матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №01-13/303ДАБК від 18.08.2017 року та виявлення факту самочинного будівництва №01-18/155-и/в від 09.06.2017 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за адресою: м. Одеса, вул. Андреєвського, 10/12.

Головним інспектором інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 та начальником інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 30.08.2017 складено акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, у якому зазначено, що керівник Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський ОСОБА_3 не допустила посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва: реконструкція багатоповерхової нежитлової будівлі під багатоквартирний житловий будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Андреєвського, 10/12.

Крім того, 30.08.2017 Головним інспектором інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, згідно якого зазначено, що керівник Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський ОСОБА_3 не допустила посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва: реконструкція багатоповерхової нежитлової будівлі під багатоквартирний житловий будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Андреєвського, 10/12 та призначено розгляд справи на 11 вересня 2017 року о 12 год . 00 хв. у приміщенні Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

Також, 30.08.2017 Головним інспектором інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 , яким, у зв'язку з не допуском посадової особи Управління до перевірки, інспектор вимагав усунути порушення вимог містобудівного законодавства у термін до 30.10.2017, шляхом одержання права на виконання будівельних робіт або документа, який засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.

Постановою Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №085/17/409-вих від 11.09.2017 Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 50 520 грн.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VI від 17.02.2011, відповідно до ч. 1 ст. 41 якого державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб'єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт встановлена Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011, відповідно до п. 5 якого державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з п. 7 Порядку №553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до п. 9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Пунктом 12 Порядку №553 визначено, що посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані: у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

Разом з тим, у разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт.

При цьому, п. 13 Порядку №553 встановлено, що суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право: вимагати від посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватись з актом перевірки, складеним органом державного архітектурно-будівельного контролю; подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

Таким чином, у разі проведення органами державного архітектурно-будівельного контролю позапланової перевірки суб'єкт містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль має право бути присутнім під час здійснення вказаного заходу, знайомитись з матеріалами перевірки та давати свої пояснення чи заперечення та відповідно, з метою забезпечення присутності представника суб'єкту перевірки, зазначені органи повинні повідомити позивача щодо наміру проведення перевірки.

Позивач посилається, що відповідач не повідомляв його про намір здійснення позапланової перевірки.

Відповідачем спростувань вказаних доводів, так само як і доказів направлення та отримання позивачем повідомлень про проведення позапланової перевірки до суду не надано.

Як вбачається з складених за результатами виходу 30.08.2017 головного інспектора інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 з метою здійснення позапланової перевірки, документів (акт, припис та протокол від 30.08.2017), у зазначених документах вказано, що їх складено за участі керівника Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський ОСОБА_3.

При цьому, жодних доказів того, що керівник Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський ОСОБА_3 була присутня під час проведення перевірки чи того, що Головного інспектора інспекційного відділу №2 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 не було допущено до проведення перевірки, до суду надано не було.

Разом з тим, суд враховує, що відповідно до п. 11 Порядку №553 передбачено право посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото, аудіо- та відеотехніки.

Суд також звертає увагу, що Акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 30.08.2017 є складеним за допомогою засобів комп'ютерної техніки, що переконливо свідчить, що вказаний акт був складений не за місцем проведення позапланової перевірки, а в іншому місці та не може слугувати для суду належним та допустимим доказом по справі.

Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи викладене, суд вважає, що висновки про встановлені під час здійснення позапланової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський порушення є необґрунтованими, а тому прийняті за результатами такої перевірки припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 від 30.08.2017 та постанова №085/17/409-вих від 11.09.2017 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є протиправними та підлягають скасуванню.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський підлягає задоволенню.

Частиною 1 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський у повному обсязі, суд вважає за можливе стягнути з Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський сплачений судовий збір .

Керуючись ст.ст. ст.ст. 2, 5, 7, 9, 72-77, 90, 241-244, 246, 268, 271, 286, п. 10 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання противоправним та скасування припису та постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №481/17 від 30.08.2017 .

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №085/17/409-вих від 11.09.2017 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Стягнути з Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Андреєвський (код ЄДРПОУ 41251998, м. Одеса, вул. Андреєвського, 10/12) сплачений судовий збір у сумі 1600 грн..

Судове рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду через Приморський районний суд м. Одеси, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя

23.10.18

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.10.2018
Оприлюднено30.10.2018
Номер документу77449869
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —522/17913/17

Постанова від 21.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 31.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 23.10.2018

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні