Ухвала
від 30.10.2018 по справі 923/1418/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

30 жовтня 2018 року Справа № 923/1418/15

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригузи П.Д. розглянувши заяву Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну сторони у справі

за заявою: кредитора-1: Приватного підприємця Богинського Леоніда Вікторовича, ідентифікаційний код: НОМЕР_1, АДРЕСА_1

кредитора-2: Приватного підприємства "Євроклас", код ЄДРПОУ 32479681, Кіндійське шосе, 17-а, м. Херсон,

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Крес Автогруп", код ЄДРПОУ 32479587, вул. М. Фортус, 36, м. Херсон,

про банкрутство,

в с т а н о в и в:

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 10.09.2015 року порушено справу про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Крес Автогруп".

Ухвалою від 10.12.2015 господарський суд затвердив реєстр вимог кредиторів відповідно до якого, серед інших визнано вимоги ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області - 362447,60 грн. - 3 черга.

Постановою господарського суду Херсонської області від 01.03.2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю Крес Автогруп визнано банкрутом та відкрито щодо нього ліквідаційну процедуру.

До господарського суду 25.10.2018 надійшла заява від Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну сторони у справі - кредитора на його правонаступника.

Заява мотивована тим, що змінами, внесеними до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (далі - ПК України), Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-УІІІ, які набрали чинності з 01.01.2017 року, поняття контролюючого органу викладено в новій редакції - контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи (стаття 41 ПК України).

Також, змінено функції державних податкових інспекцій, та відображено в окремій статті 19 ПК України.

Відповідно до пунктів 41.1, 41.2 статті 41 ПК України органами стягнення, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків (у тому числі тих, які перебувають у процедурі банкрутства) контролюючі органи у межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Контролюючими органами, в тому числі, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, його територіальні органи.

Функції контролюючих органів визначені ст. 19 1 ПК України, зокрема, контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством та здійснюють супроводження зазначених справ.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Згідно ст. 19 3 ПК України державні податкові інспекції виконують функції з: сервісного обслуговування платників податків; реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, а також орган доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Отже, вищезазначені зміни податкового законодавства презумціюють, що контролюючим органом, уповноваженим на здійснення заходів щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків, на які розповсюджуються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та представництва інтересів податкового органу під час процедури банкрутства, є орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, реалізація повноважень якого на території Херсонської області здійснюється Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Таким чином, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-VІІІ, які набрали чинності з 01.01.2017 року, права кредитора по справі передано до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Дослідивши подане клопотання суд приходить до висновку про його задоволення з наступних підстав.

Відповідно до приписів ст. 52 ГПК України, процесуальне правонаступництво відбувається, зокрема, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Згідно чинної на цей час норми процесуального права ст. 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Правонаступництво) у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником.

Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Керуючись ст. 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 52, 234, 235 ГПК України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну сторони у справі задовольнити.

2. Замінити кредитора по справі № 923/1418/15 - Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області (код СДРПОУ 39473382, юридична адреса - 73008. м. Херсон, вул. 1. Кулика, 143-А) на його правонаступника - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, юридична адреса - 73026, м. Херсон, пр-т Ушакова, 75).

3. Копію ухвали надіслати: ліквідатору, заявнику та Херсонській ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області.

Повний текст ухвали складено та підписано 30.10.2018.

Відповідно до ч. 2 ст. 235, ст. 255 ГПК України ухвала набрала законної сили з моменту її підписання - 30.10.2018 та може бути оскаржена . Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня складення її повного тексту.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя П.Д. Пригуза

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення30.10.2018
Оприлюднено31.10.2018
Номер документу77494810
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1418/15

Постанова від 20.05.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 02.04.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Постанова від 29.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 13.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 24.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 08.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 08.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 03.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 02.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні