Рішення
від 18.06.2007 по справі 2/147
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/147

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

18.06.07 р.                                                                               Справа № 2/147                               

Суддя господарського суду Донецької області Мартюхіна Н.О.

при секретарі судового засідання Трубачової А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні господарського суду справу

за позовом: Відкритого акціонерного товариства “Докучаєвський флюсо-доломітний комбінат” м. Докучаєвськ  

до відповідача: Управління праці та соціального захисту населення в м. Докучаєвську     

про: стягнення 3064,30грн.

за участю

представників сторін:

від позивача:         не з'явився

від відповідача:     не з'явився

                                                            

У судовому засіданні відповідно до ст. 77 ГПК України оголошувалася перерва з 16.05.2007р. по 12.06.2007р. до 09 год. 30 хв.

3 12.06.2007р. по 18.06.2007р. до 15 год. 30 хв.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач, Відкрите акціонерне товариство “Докучаєвський флюсо-доломітний комбінат” м. Докучаєвськ, звернувся до господарського суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення в м. Докучаєвськ про відшкодування витрат за надані населенню пільги за комунальні послуги в розмірі 3064,30грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на Закон України “Про міліцію”, Закон України “Про пожежну безпеку”, Закон України “Про прокуратуру”, акт звірки заборгованості станом  на 01.10.2004р., претензію № 86, лист № 71 від 16.01.2007р.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечує, але письмового пояснення по заявленим вимогам не надав.

На підставі вищевикладеного, з огляду на достатність представлених матеріалів, справа розглянута відповідно ст. 75  Господарського  процесуального  кодексу України за наявними в ній матеріалами.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи та дослідивши надані докази, суд ВСТАНОВИВ:

Відповідно до вимог Закону України „Про житлово-комунальні послуги” встановлено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства належить розроблення в межах повноважень системи нормативно-правових актів щодо формування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, стандартів, нормативів, норм, порядку та правил у сфері житлово-комунальних послуг, а також щодо експлуатації, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об'єктів житлового фонду. Центральні органи виконавчої влади беруть участь у розробленні та реалізації державної політики у сфері житлово-комунальних послуг у межах своїх повноважень, визначених законом. Центральний орган виконавчої влади з питань регулювання електроенергетики формує в межах своєї компетенції державну політику щодо встановлення цін на електроенергію і природний газ, тарифів на їх транспортування та постачання підприємствам і організаціям, які виробляють та надають житлово-комунальні послуги населенню (ст. 5).

До повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері житлово-комунальних послуг належить залучення не бюджетних джерел фінансування для забезпечення виконання державних та регіональних програм у сфері житлово-комунальних послуг (ст. 6).

Крім того до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону (ст. 7).

Стандарти, нормативи, норми, порядки і правила у сфері житлово-комунальних послуг розробляють і затверджують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері стандартизації, центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень та згідно з законом (ст. 8).

Відповідно до термінів Закону позивач є виробником – тобто суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги.

Ст. 22 Закону передбачено, що виробник має право на відшкодування втрат у разі затвердження відповідним орган місцевого самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Надані позивачем послуги відповідно до ст. 14 Закону  залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відносяться до першої групи – житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи на які затверджують спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади.  

Відповідно до ст.31 Закону у разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодовувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

Відповідно до п 3 Положення про управління праці та соціального захисту населення  встановлено, що основними завданнями управління є призначення та виплата соціальної допомоги, компенсації та інших соціальних виплат, встановлених законодавством, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, крім того виконання функцій головного розпорядника коштів місцевого бюджету на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету.

Управління відповідно до покладених на нього завдань в установленому порядку формує базу даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, та веде їх персоніфікований облік.

Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Відповідно до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету п. 2 встановлено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів ведуть персоніфікований облік отримувачів за видами пільг. Здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підстав отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.

Порядком встановлено, що фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програми соціального захисту населення проводиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах осягів, затверджених у обласних бюджетах.

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісячно готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами – надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрації, виконкомів міських рад.  

Фінансові органи районних держадміністрацій, виконкомів міських рад на підставі актів звіряння, щомісяця готують реєстри нарахованих сум та подають їх фінансовим органам обласних держадміністрацій, управлінням Державного казначейства.

Отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються протягом одного операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів у п'ятиденний термін здійснюють розрахунки з постачальниками відповідних послуг та ведуть облік за видами пільг.

          Видатки бюджету - це кошти, що спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом, за винятком коштів на погашення основної суми боргу та повернення надмірно сплачених до бюджету сум (Бюджетний кодекс України п.13 ст. 2 ).  

          Субвенції – між бюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про надання субвенції (Бюджетний кодекс України п. 37 ст. 2).

          Головний розпорядник бюджетних коштів – бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до ст. 22 Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень (Бюджетний кодекс п. 15 ст. 2).  

Позивач, Відкрите акціонерне товариство “Докучаєвський флюсо - доломітний комбінат” є підприємством – постачальником теплової енергії (опалення), гарячої води та інших комунальних послуг.

Закон України “Про міліцію” ст. 22 встановлено, що держава гарантує працівникам міліції соціальний захист. Працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива.  

Закон України “Про пожежну безпеку” ст. 22 встановлено, що працівникам державної пожежної охорони держава гарантує соціальний захист. Особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також паливо.

Законом України “Про прокуратуру” у ст. 49 визначено, що слідчі прокуратури надається 50-процентна знижка плати за займане ними та членами їх сімей житло, комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична та теплова енергія) і користування квартирним телефоном.   

На підставі вище зазначених Законів позивачем Відкритим акціонерним товариством “Докучаєвський флюсо-доломітним комбінат” в 2002 році надало працівникам міліції, пожежної служби та робітникам прокуратури пільги по оплаті квартирної плати, тепло енергії та гарячій воді на суму 3064,30грн.  

Відповідно до наданого позивачем розрахунку зазначеним категоріям осіб надавалися пільги у зв'язку з чим позивач поніс витрати, пов'язанні із наданням таких пільг , зокрема щодо надання послуг з опалення, постачання гарячої води, по оплаті квартирної плати : працівникам МВС в сумі 2487,69грн., працівникам пожежної охорони в сумі 396,01грн., працівникам прокуратури в сумі 180,6грн., працівникам суду в сумі 55,65грн. , зазначені акти звіряння підписані та скріплені печатками з обох сторін.  

Факт надання позивачем пільг по оплаті квартирної плати, тепло енергії та гарячій воді підтверджується актом звірки заборгованості станом на 01.05.2007р. на суму 2356,55грн. за теплопостачання та гарячу воду, актом звіряння заборгованості станом на 01.05.2007р. на суму 707,75грн. по квартирній платі.  

Крім того позивачем відповідно до вимог порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету готувалися реєстри актів звірення заборгованості з пільг на суму 2356,55грн. за теплопостачання та гарячу воду, та зведений реєстр актів звіряння заборгованості з пільг за квартирну плату на суму 707,75грн., зведені реєстри заборгованості підписані та скріпленні печатками з обох сторін.  

Погашення кредиторської заборгованості за державними програми соціального захисту населення, яка утворилася на початок року, провадиться першочергово (п.2 ст. 12 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету).

Відповідачем суду не надано доказів сплати заборгованості в розмірі 3064,30грн.

   На підставі вище викладеного, враховуючи той факт, що сторонами складалися акти звірення розрахунків за надані послуги, а також той факт, що зазначені кошти до теперішнього часу не відшкодовані позивачу, то вимоги позивача обґрунтовані, доведені належним чином та підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають віднесенню на відповідача відповідно ст. 49 ГПК України.

На підставі викладеного та керуючись Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законом України “Про житлово-комунальні послуги”, Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, Типовим положенням про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у м. Києві та Севастополі державної адміністрації, ст.ст. 22, 33, 49, 59, 75, 77, 82-85 Господарським процесуальним кодексом України суд,  

  

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Відкритого акціонерного товариства “Докучаєвський флюсо-доломітний комбінат” м. Докучаєвськ до Управління праці та соціального захисту населення в м. Докучаєвську  про відшкодування витрат за надані населенню пільги з комунальних послуг в сумі 3064,30грн.  – задовольнити повністю.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення в м. Докучаєвську (85740, м. Докучаєвськ, вул. Центральная, 44, р/р 35418012001465 в ГУГКУ в Донецькій області, МФО 834016, ОКПО 25967364) на користь Відкритого акціонерного товариства “Флюсо-доломітний комбінат” (85740, м. Докучаєвськ, вул.. Тельмана, 2, р/р 26009959676800 в філії ПУМБ м. Донецьк, МФО 335537, ОКПО 00191856 ) суму витрат за надані населенню пільги з комунальних послуг в розмірі 3064,30грн., витрати по сплаті державного мита в розмірі 102грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118грн.

Рішення суду набуває законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Рішення суду може бути оскаржене через господарський суд Донецької області в апеляційному порядку протягом десяти днів з дні прийняття рішення або в касаційному порядку протягом одного місяця з дні набрання рішенням законної сили.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

          

Суддя                                                                                                        

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.06.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу775191
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/147

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 17.11.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 09.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Судовий наказ від 20.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Савченко Г. І.

Ухвала від 02.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Савченко Г. І.

Ухвала від 12.08.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Савченко Г. І.

Постанова від 24.12.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Кондратова I.Д.

Ухвала від 02.12.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Кондратова I.Д.

Постанова від 30.09.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні