Рішення
від 02.11.2018 по справі 1440/2099/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

02 листопада 2018 р. № 1440/2099/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ЮГНЕФТЬ", вул. Веселинівська, 55,Миколаїв,54036 до Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, Миколаїв,54001 Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8,Київ,04053 провизнання протиправним та скасування рішення від 23.04.2018 № 661713/40054753 та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Югнефть" звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області, Державної фіскальної служби України, з вимогами про скасування рішення від 23.04.2018 року №661713/40054753 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 14.11.2017 та зобов'язати відповідача зареєструвати наведеніу податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що у листопаді 2017 року на підставі умов договору поставки №29/8 позивачем поставлено на адресу ТОВ "Алекс Петролеум" бензин автомобильний на суму 283121,85 грн. Позивачем 14.11.2017 було складено податкову накладну №18 на суму 283121,85 грн., з них ПДВ 56624,37 грн.

Але, відповідачем спочатку реєстрацію податкової накладної №18 14.11.17 було зупинено, а потім взагалі відмовлено у її реєстрації.

Відповідачі позов не визнали, просили в його задоволенні відмовити. Свої позиції виклали у письмових відзивах, у яких просили відмовити у завдоленні позову в повному обсязі. В обгрунтування своєї позиції зазначили, що підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, поданих позивачем, слугувало "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної", відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567, яким затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тощо.

Суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження за наявними матеріалами справи.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Югнефть" зареєстровано юридичною особою, про що 07.10.2015 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис. Основним видом діяльності товариства є КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний);

29.08.17 товариство з обмеженою відповідальністю "Югнефть" уклало договір поставки № 29/8 з ТОВ "Алекс Петролеум", предметом якого була поставка паливо-мастильні матеріали.

В порядку та на умовах вказаного договору в листопаді 2017 року ТОВ "Югнефть" поставило на адресу ТОВ "Алекс Петролеум" 13794 л бензину автомобильного А-92-Євро5 на суму 283121,85 грн.

Розрахунок за поставлений товар здійснено у повному обсязі, на підтвердження чого надані копії платіжних доручень.

14.11.17 ТОВ "Югнефть" виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №18 на загальну суму 283121,85 гривень, ПДВ 56624,37 грн.

ДФС України було прийнято зазначену податкову накладну, але у їх реєстрації зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД : 42.11.2. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

В свою сергу, ТОВ "Югнефть" направлено на адресу Державної фіскальної служби України усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №18 від 14.11.17.

Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 23.04.2018 року №661713/40054753 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 року №18 , відповідно до якого, у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав ненадання платником податку необхідних документів, розрахункових документів, банківських виписок з особового рахунку.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Вирішуючи по суті зазначений спір, суд виходить з того, що надані ТОВ "Югнефть" документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогам, викладеним Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, мотиви ухвалення відповідачем рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 року №18 є незрозумілими та непоясненними.

З самого Рішення вбачається, що воно прийнято з підстав ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок, не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки позивачем надані документи на підьтвердження оплати як поставленого товару так і раніше придбаного.

Але, суд звертає увагу, що зазначена підстава є лише цитатою з постанови КМУ №190 від 29.03.17.

У самому Рішенні відсутня будь-яка конкретизація, яких саме документів не вистачило для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних, окрім наданих розрахункових документів.

Не надано такої конкретизації претензій до первинних документів і в запереченнях відповідача.

Так, законодавством дійсно надано право ДФС України на відмову у реєстрації податкових накладних, підстав не надання платником податку копій розрахункових документів, але це не є безумовним повноваженням, яке не потребує доказування або будь-якої аргументації.

У Рішеннях відповідачем зазначена лише юридична оцінка (кваліфікація), але не викладено жодної фактичної обставини, стосовно якої така оцінка (кваліфікація) надана.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що первинні документи ТОВ "Югнефть" не є достатніми.

При цьому, відповідач повинен конкретизувати зазначені помилки, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Посилання на те, що формою Рішення, яка затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.06.17 №566 Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не передбачено більш детального визначення підстав відмови у реєстрації, судом не приймається, як належне та таке, що суперечить принципу належного урядування.

У судовому засіданні, відповідно до вимог ч.2 ст.77 КАС України, відповідачами не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної від №18 від 14.11.17.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 3524,00 грн. підлягає присудженню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов ТОВ "ЮГНЕФТЬ" (вул. Веселинівська, 55,Миколаїв,54036 40054753) до Головне управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001 39394277) Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8,Київ,04053 39292197) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Миколаївській області від 23.04.2018 №661713/40054753 про відмову у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" з податку на додану вартість від 14.11.2017 року №18.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" з податку на додану вартість від 14.11.2017 року №18 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 3код ЄДРПОУ 9292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" (вул. Веселинівська, 55, Миколаїв, 54036, код ЄДРПОУ 40054753) судові витрати в розмірі 3524,00 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривень.

5. Апеляційна скарга на це рішення може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 06.11.18

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77628848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1440/2099/18

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 23.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 02.11.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні