Ухвала
від 05.11.2018 по справі 905/2020/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр. Науки, 5

У Х В А Л А

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО БАНКРУТСТВО

05.11.2018 № 905/2020/18

Суддя господарського суду Донецької області Е.В. Зекунов

Розглянувши матеріали за заявою кредитора (заявника) Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області

до боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ТПК Агросервіс» (код ЄДРПОУ 38931754)

про порушення справи про банкрутство

02.11.2018. до господарського суду Донецької області надійшла заява Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області (далі - ДФС) про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ТПК Агросервіс» (код ЄДРПОУ 38931754), на підставі ст.ст.9, 10, 11, 16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування своєї заяви ДФС посилається на наявність заборгованості перед бюджетом на загальну суму 2403022,79грн., яка підтверджена, на думку заявника, постановою Донецького окружного адміністративного суду від 13.07.2015р. по справі №805/2239/15-а, інкасовими дорученнями, які сформовані на виконання вимог постанови суду, податковою вимогою до боржника, податковими деклараціями, податковими повідомленнями-рішеннями та актами податкових перевірок.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону про банкрутство провадження у справі про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Частинами 2, 3 ст. 10 Закону про банкрутство встановлено, що право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.

Справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.

Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника.

Згідно ч. 7 ст. 11 Закону про банкрутство до заяви кредитора додаються також, зокрема, копія виконавчого документа; до заяви кредитора - органу державної податкової служби чи інших органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України регламентовано, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Спеціальний порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95 - 99 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абз.1 п. 95.3 ст. 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу на момент формування інкасових доручень був передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Відповідно до пункту 12.4 зазначеної Інструкції (в редакції, що діяла в період оформлення інкасових доручень), судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Згідно абз. 2, 3 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Відтак, відповідно до вимог Закону України "Про виконавче провадження" та Податкового кодексу України, примусове виконання рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу платника податків - юридичної особи за законом покладено виключно на контролюючі органи (органи доходів і зборів) за визначеною Податковим кодексом Українипроцедурою, без залучення до неї органів державної виконавчої служби.

Таким чином, виходячи із вимог ст. 95 Податкового кодексу України, ч. 3 ст. 10, ч. 7 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", доказами в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів, є рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили; інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу; докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України.

Крім того, перебіг трьохмісячного строку, передбаченого ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення для примусового стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, оформленого стягувачем (контролюючим органом) на підставі рішення суду, що набрало законної сили.

Тобто, строк невиконання боржником податкового зобов'язання, для визначення неплатоспроможності боржника, починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу, оскільки списання коштів здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження".

ДФС звертаючись до суду із заявою про порушення справи про банкрутство, на підтвердження безспірності своїх грошових вимог до боржника надані:

- копія постанови Донецького окружного адміністративного суду від 13.07.2015 по справі №805/2239/15-а;

- копії податкових декларації з податку на додану вартість №9074267002 від 22.12.2014, №1500000757 від 20.01.2015, та копії податкових повідомлень-рішень №0000771500 від 05.03.2015, №0001481500 від 27.04.2015, №0000571200 від 31.03.2016, №0001761500 від 29.04.2015;

- копії інкасових доручень № 216/46 від 05..06.2018, №214/46 від 05.06.2018, № 317/19 від 16.01.2018, № 55/19 від 20.04.2018, № 53/46 від 20.04.2018, № 320/19 від 16.01.2018;

- копія податкової вимоги «Ю» №57-25 від 02.02.2015.

Згідно постанови Донецького окружного адміністративного суду від 13.07.2015р. по справі №805/2239/15-а, з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ТПК Агросервіс» стягнуто на користь Маріупільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 2402024,66грн.

Проте, заявником, в підтвердження примусового стягнення з боржника коштів у дохід бюджету з усіх розрахункових рахунків боржника не додано довідку про всі відкриті розрахункові рахунки ТОВ «ТПК Агросервіс» в банківських установах.

Таким чином, у суду не має можливості пересвідчитися, чи вжито кредитором всіх заходів щодо виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 13.07.2015р. по справі №805/2239/15-а та отримання вказаної заборгованості з сіх розрахункових рахунків боржника, а тому суд визнає недоведеним факт неспроможності боржника виконати свої грошові зобов'язання перед кредитором.

Згідно ч.1 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її, зокрема якщо:

- заявник-кредитор не подав доказів неспроможності боржника виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами в розмірі, визначеному частиною третьою статті 10 цього Закону, протягом трьох місяців після відкриття виконавчого провадження, якщо інше не передбачено цим Законом;

Відповідно до ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи вищевикладене, заява Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ТПК Агросервіс» підлягає поверненню без розгляду на підставі ч.1 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Відповідно до ч.2 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку .

Керуючись ст.ст. 1, 10, 11, 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст. 74, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області, м.Маріуполь ро порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ТПК Агросервіс» , м.Маріуполь повернути без розгляду.

Додаток: заява б/н від 30.10.2018. з додатками, всього на ____ аркуші, поштовий конверт.

Суддя Е.В. Зекунов

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77655924
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2020/18

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 14.12.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 23.11.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

Е.В. Зекунов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні