Рішення
від 08.11.2018 по справі 826/4261/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 листопада 2018 року № 826/4261/18

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю КОМФОРТ БУД до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії -

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю КОМФОРТ БУД (далі - позивач, ТОВ КОМФОРТ БУД ) з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378677/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200565609).

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378674/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200598616).

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378675/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200591043).

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 12 грудня 2017 року №401070/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 130 від 18 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9214429270).

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200565609), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному * реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200598616), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200591043), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 130 від 18 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9214429270), подану Товариством з обмеженою відповідальністю • Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 14 жовтня 2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ним у встановленому законодавством порядку складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну, реєстрація якої необґрунтовано була зупинена та запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Позивач вказав на те, що первинні документи на підтвердження показників, зазначених у податкових накладних були надані, а також відповідачу надані пояснення щодо здійснення господарських операцій. Однак, комісією прийнято рішення про відмову в прийнятті податкових накладних. Дії ДФС України оформлені даними рішеннями позивач вважає необґрунтованими, вчиненими з порушенням норм законодавства та без дослідження наданих позивачем документів та пояснень.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.03.2018 року відкрито провадження у адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяві, та зазначив що після надходження накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до вимог Податкового кодексу. Просив відмовити у задоволені адміністративного позову.

Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Справа розглядалась у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження згідно приписів статей 12, 257, 262 КАС України та враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи без проведення судового засідання та виклику учасників справи.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

На виконання вимог Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю КОМФОРТ БУД подано на реєстрацію наступні податкові накладні:

№ 2 від 01.09.2017 року на суму 112 847,46 грн., у тому числі ПДВ 18 807,91 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017);

№ 4 від 01.09.2017 року на суму 92 329,74 грн., у тому числі ПДВ 15 388,29 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017);

№ 5 від 01.09.2017 року на суму 87 681,80 грн., у тому числі ПДВ 14 613,63 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017);

№ 130 від 18.09.2017 року на суму 70 000,00 грн., у тому числі ПДВ 11 666,67 грн. (дата направлення на реєстрацію - 14.10.2017).

Рішеннями комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2017 № 378677/40080537 (податкова накладна № 2), № 378674/40080537 (податкова накладна №4), №378675/40080537 (податкова накладна №5), від 12.12.2017 №401070/40080537 (податкова накладна № 130) в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстави: надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

ТОВ Комфорт Буд не погодився з зазначеними рішеннями комісії ДФС та в порядку адміністративного оскарження подав до ДФС скарги, в яких просив скасувати рішення комісії ДФС та зареєструвати податкові накладні.

Рішеннями комісії ДФС з питань розгляду скарг від 27.12.2017 №42611/40080537 (податкова накладна №2), № 42610/40080537 (податкова накладна № 4), № 42613/40080537 (податкова накладна № 5), № 42612/40080537 (податкова накладна № 130) скарги ТОВ Комфорт Буд залишені без задоволення, а рішення Комісії ДФС без змін.

Зазначені вище рішення Комісії ДФС з питань розгляду скарг були отримані ТОВ Комфорт Буд 03 січня 2018 року.

Позивач не погоджується з рішеннями Комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому оскаржив їх до суду.

Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У відповідності до пункту 74.2. статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями пункту 13 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно із підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу даних норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 Податкового кодексу України.

З наданих позивачам документів, вбачається, що вищезазначені податкові накладні були складені позивачем щодо виконання господарських операцій з контрагентами.

Як встановлено судом, товариство з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд ідентифікаційний код 40080537, зареєстроване 23.10.2015 року Реєстраційною службою Головного управління юстиції у м. Києві, номер запису про проведення державної реєстрації 1 070 102 0000 060074, місцезнаходження: 01014, м. Київ, вул. Петра Болбочана, буд. 4А, приміщення 1, взято на облік як платник податків 23.10.2015 за №265515160507. З 01.12.2015 року ТОВ Комфорт Буд зареєстровано платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 400805326555). Перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Між ТОВ Комфорт Буд і Товариством з обмеженою відповідальністю ЗТЄ Україна (ідентифікаційний код 36086412, ІПН 360864126559) укладено Договір № S1UA2016012812WBF1 від 28.01.2016 і Договір № S1UA2017013108WBF1 від 31.01.2017.

Відповідно до пунктів 1.1 зазначених Договорів Замовник (ТОВ ЗТЄ Україна ) доручає, а Підрядник (ТОВ Комфорт Буд ) зобов'язується відповідно до умов Договору та Замовлень до нього виконувати роботи, передбачені Договором та відповідним Замовленням.

Згідно умов Договору № S1UA2017013108WBF1 від 31.01.2017 між ТОВ Комфорт Буд і ТОВ ЗТЄ Україна були укладені Замовлення № S1UA2017013108WBF1-Е081 від 24.05.2017, № S1UA2017013108WBF1-Е098 від 13.06.2017, № S1UA2017013108WBF1- Е002 від 06.03.2017.

За вказаними замовленнями між ТОВ Комфорт Буд і ТОВ ЗТЄ Україна 01.09.2017 року підписано Акти приймання-передачі наданих послуг № КБ-1586 на суму 112 847,46 грн., у тому числі ПДВ 18 807,91 грн., № КБ-1588 на суму 92 329,74 грн., у тому числі ПДВ 15 388,29 грн., № КБ-1590 на суму 87 681,80 грн., у тому числі ПДВ 14 613,63 грн.

Згідно умов Договору № S1UA2016012812WBF1 від 28.01.2016 між ТОВ Комфорт Буд і ТОВ ЗТЄ Україна було укладено Замовлення № S1UA2016012812WBF1-Е011 від 20.06.2017.

18.09.2017 між ТОВ Комфорт Буд і ТОВ ЗТЄ Україна підписано Акт приймання-передачі наданих послуг № КБ-1614 за вказаним замовленням на суму 70 000,00 грн., у тому числі ПДВ 11 666,67 грн.

На виконання вимог пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем складені та направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкові накладні: № 2 від 01.09.2017 року на суму 112 847,46 грн., у тому числі ПДВ 18 807,91 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017); № 4 від 01.09.2017 року на суму 92 329,74 грн., у тому числі ПДВ 15 388,29 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017); № 5 від 01.09.2017 року на суму 87 681,80 грн., у тому числі ПДВ 14 613,63 грн. (дата направлення на реєстрацію - 29.09.2017); № 130 від 18.09.2017 року на суму 70 000,00 грн., у тому числі ПДВ 11 666,67 грн. (дата направлення на реєстрацію - 14.10.2017).

ТОВ Комфорт Буд отримані квитанції від 29.09.2017 (податкові накладні №2, №4, №5), від 18.09.2017 (податкова накладна № 130), згідно яких податкові накладні доставлені до ДФС України та прийняті, але реєстрація зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 71.12. Платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

01 грудня 2017 року позивачем згідно повідомлення № 1 (податкова накладна № 2), повідомлення № 2 (податкова накладна № 4), повідомлення № 3 (податкова накладна № 5) та 06 грудня 2017 року згідно повідомлення № 13 (податкова накладна № 130) позивачем подано до контролюючого органу за основним місцем обліку пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, та скан-копії документів на їх підтвердження (підпункт 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

В поясненнях, зокрема, зазначено, що одним з профільних видів господарської діяльності ТОВ Комфорт Буд є, зокрема, діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12).

Зазначені у податкових накладних № 2, № 4, № 5, № 130 роботи у сфері інжинірингу виконувалися ТОВ Комфорт Буд на підставі укладених з ТОВ ЗТЄ Україна :

- Договору № S1UA2017013108WBF1 від 31.01.2017 та Замовлень № S1UA2017013108WBF1-Е081 від 24.05.2017, № S1UA2017013108WBF1-Е098 від 13.06.2017, № S1UA2017013108WBF1-Е002 від 06.03.2017 до зазначеного Договору;

- Договору № S1UA2016012812WBF1 від 28.01.2016 та Замовлення № S1UA2016012812WBF1-Е011 від 20.06.2017 до зазначеного Договору.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна №2 складена 01.09.2017 за фактом підписання Акту приймання-передачі наданих послуг № КБ-1586 на суму 112 847,46 грн., у тому числі ПДВ 18 807,91 грн., і направлена на реєстрацію в ЄРПН 29.09.2017.

12.10.2017 відбулася повна оплата за Актом №КБ-1586 від 01.09.2017 в сумі 112 847,46 грн. згідно платіжного доручення № 11890 на підставі рахунку № 983 від 01.09.2017.

Податкова накладна №4 складена 01.09.2017 за фактом підписання Акту приймання-передачі наданих послуг № КБ-1588 на суму 92 329,74 грн., у тому числі ПДВ 15 388,29 грн., і направлена на реєстрацію в ЄРПН 29.09.2017.

12.10.2017 відбулася повна оплата за Актом № КБ-1588 від 01.09.2017 в сумі 92 329,74 грн. згідно платіжного доручення № 11896 на підставі рахунку № 985 від 14.09.2017.

Податкова накладна №5 складена 01.09.2017 за фактом підписання Акту приймання-передачі наданих послуг № КБ-1590 на суму 87 681,80 грн., у тому числі ПДВ 14 613,63 грн., і направлена на реєстрацію в ЄРПН 29.09.2017.

12.10.2017 відбулася повна оплата за Актом №КБ-1590 від 01.09.2017 в сумі 87 681,80 грн. згідно платіжного доручення № 11861 на підставі рахунку № 987 від 01.09.2017.

Податкова накладна № 130 складена 18.09.2017 за фактом підписання Акту приймання-передачі наданих послуг № КБ-1614 на суму 70 000,00 грн., у тому числі ПДВ 11 666,67 грн., і направлена на реєстрацію в ЄРПН 14.10.2017.

12.10.2017 відбулася повна оплата за Актом № КБ-1614 від 18.09.2017 в сумі 70 000,00 грн. згідно платіжного доручення № 11868 на підставі рахунку № 1045 від 01.09.2017.

Роботи виконані ТОВ Комфорт Буд із залученням субпідрядника - фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1). Зазначена особа зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, номер запису в ЄДР 2 334 000 0000 006837. Одним з видів діяльності є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12). ФОП ОСОБА_1 є платником єдиного податку 3 групи за ставкою 5%. Роботи виконувалися на підставі укладених між ТОВ Комфорт Буд і ФОП ОСОБА_1 договорів. Факт виконання робіт підтверджений актами.

Обґрунтовуючи доводи про реальність операції, по яким складені податкові накладні №№2, 4, 5, 130, позивач надав, крім зазначених вище пояснень, скан-копії наступних документів: договору № S1UA2017013108WBF1 від 31.01.2017; замовлень № S1UA2017013108WBF1-Е081 від 24.05.2017, № S1UA2017013108WBF1-Е098 від 13.06.2017 № S1UA2017013108WBF1-Е002 від 06.03.2017; договору № S1UA2016012812WBF1 від 28.01.2016; замовлення № S1UA2016012812WBF1-Е011 від 20.06.2017; актів приймання-передачі наданих послуг від 01.09.2017 №КБ-1586, № КБ-. 1588, № КБ-1590, від 18.09.2017 № КБ-1614; платіжних доручень від 12.10.2017 № 11890,- № 11896, № 11861, № 11868; рахунків № 983 від 01.09.2017, № 985 від 14.09.2017, № 987 від 01.09.2017, № 1045 від 01.09.2017; договорів №06/06-2017 від 06.06.2017, № 14/06-2017 від 14.06.2017, № 14/07-2017 від 14.07.2017 між ТОВ Комфорт Буд і ФОП ОСОБА_1; актів № Д0000000150 від 25.08.2017, № Д0000000148 від 30.08.2017, № Д0000000151 від 25.08.2017; виписки з ЄДР по ФОП ОСОБА_1

Зазначені вище обставини підтверджуються матеріалами справи та були надані відповідачу на підтвердження господарської операції, для здійснення реєстрації податкової накладної.

Такі документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних.

Згідно із постановою Кабінету міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

У рішеннях комісії ДФС від 27.12.2017 №42611/40080537 (податкова накладна №2), № 42610/40080537 (податкова накладна № 4), № 42613/40080537 (податкова накладна № 5), № 42612/40080537 (податкова накладна № 130) підставою для відмови у реєстрації податкових накладних вказано: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування .

При цьому, комісією ДФС лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, зокрема, посилання на конкретний документ, якій складений з порушенням законодавства та з яким саме порушенням він складений.

Позивач стверджує, що первинні документи, оформлені в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані відповідачу для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання ТОВ КОМФОРТ БУД та його контрагентами господарських зобов'язань.

В свою чергу відповідач, як суб'єкт владних повноважень не довів наявності підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС від 27.12.2017 №42611/40080537 (податкова накладна №2), № 42610/40080537 (податкова накладна № 4), № 42613/40080537 (податкова накладна № 5), № 42612/40080537 (податкова накладна № 130) щодо відмови в прийнятті податкових накладних необґрунтованими, не мотивованими та не відповідають положенням законодавства.

Таким чином, позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2017 №42611/40080537 (податкова накладна №2), № 42610/40080537 (податкова накладна № 4), № 42613/40080537 (податкова накладна № 5), № 42612/40080537 (податкова накладна № 130) є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а податкові накладні повинні бути прийнятими та зареєстрованими (операційним днем), коли вони були надіслані позивачем.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись положеннями статей 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю КОМФОРТ БУД (адреса:01014, м. Київ, вул. Петра Болбочана, буд. 4А, прим. 1 код ЄДРПОУ 40080537) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378677/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200565609).

3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378674/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200598616).

4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07 грудня 2017 року № 378675/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200591043).

5. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 12 грудня 2017 року №401070/40080537 про відмову у реєстрації податкової накладної № 130 від 18 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9214429270).

6. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200565609), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

7. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200598616), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

8. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 01 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9200591043), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 29 вересня 2017 року.

9. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 130 від 18 вересня 2017 року (реєстраційний номер 9214429270), подану Товариством з обмеженою відповідальністю • Комфорт Буд (ідентифікаційний код 40080537), датою її подання - 14 жовтня 2017 року.

10. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю КОМФОРТ БУД (адреса:01014, м.Київ, вул. Петра Болбочана, буд. 4А, прим. 1 код ЄДРПОУ 40080537) сплачений ним судовий збір у розмірі 7048,00 грн (сім тисяч двадцять вісім гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8).

Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.А. Качур

Дата ухвалення рішення08.11.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77694643
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/4261/18

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні