Справа № 200/18633/16-а
Провадження №2а/200/720/16
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 жовтня 2018 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська
в складі: головуючого-судді: Женеску Е.В.
за участю секретаря: Сокол І.С.
розглянувши у спрощеному провадженні справу за адміністративним позовом Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпропетровську ради до Дніпровської міської ради, третя особа Орган самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський про визнання незаконним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
31 жовтня 2016 року позивач Амур-Нижньодніпровська районна у місті Дніпропетровську ради звернувся до Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська із позовом до Дніпропетровської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення від 13 липня 2016 року за № 32/11.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
13 липня 2016 року відповідач на пленарному засіданні сесії прийняв рішення № 32/11, на підставі якого надав дозвіл на створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську за заявою ініціативної групи від 22.06.2016 року, протоколів зборів конференції жителів за місцем проживання щодо ініціювання створення органу самоорганізації населення. Позивач вважає, що вказане рішення прийняте з порушенням вимог законодавства України, яке регулює порядок створення органу самоорганізації населення. Відповідач не мав жодних передбачених законом підстав для прийняття оскаржуваного рішення, оскільки згідно рішення Дніпропетровської міської ради № 18/15 від 18.02.2004 року Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів , а також відповідно до ст. 14 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні районні ради приймають рішення на підставі затвердженого міською радою Положення про органи територіальної самоорганізації населення міста про дозвіл за ініціативою жителів району створювати будинкові, вуличні, квартальні комітети, та інші органи територіальної самоорганізації населення. Позивач зазначає, що до нього 01.02.2016 року від ініціативної групи надійшла заява про створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський , протокол конференції жителів за місцем проживання про ініціювання створення ОСН та список учасників конференції жителів за місцем проживання з обрання комітету мікрорайону. Після попереднього розгляду пакету документів голові ініціативної групи ОСОБА_2 направлено лист від 09.02.2016 року щодо необхідності доукомплектування пакету документів матеріалами реєстрації учасників зборів щодо делегування своїх представників для участі у конференції та приведення документів, необхідних для створення ОСН, у відповідність з вимогами Положення про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні, затвердженого постановою Верховної Ради України від 17.02.1993 року за № 3748-ХІІ. Однак голова ініціативної групи не привів свої документи у відповідність до вимог законодавства. При перевірці даних, позивачем встановлено, що не було проінформовано Амур-Нижньодніпровську у місті раду про проведення зборів щодо обрання представників на конференцію жителів мікрорайону; не надано матеріалів реєстрації учасників зборів про делегування своїх представників для участі у конференції. Встановлено також, що кількість учасників зборів, які проживають по вул. Каруни, буд 101-121 перевищує кількість людей, які проживають на даній території на законних підставах, що викликало у позивача сумнів про проведення зборів мешканців взагалі.
З урахуванням викладеного, позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Дніпропетровської міської ради Про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську від 13 липня 2016 року за № 32/11 - в повному обсязі, як таке, що не відповідає вимогам Закону та порушує охоронювані Законом права позивача.
Ухвалою суду від 02 листопада 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпропетровську ради до Дніпропетровської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення, та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.
Відповідач надав 04.04.2017 року заперечення на позовну заяву, де зазначив, що відповідно до ст.49 Статуту територіальної громади міста Дніпропетровська в редакції від 13.06.2001 року, створення органу самоорганізації населення може ініціюватися міським головою, міською радою, депутатом міської ради відповідного виборчого округу, районною в місті радою, або за ініціативою не менше ніж 5 відсотків від загальної кількості членів територіальної громади, які проживають на відповідній території та мають право голосу на місцевих виборах. Відповідно до Закону України Про органи самоорганізації населення збори (конференція) жителів за місцем проживання з ініціативою про створення органу самоорганізації населення можуть звертатися до сільської, селищної, міської, районної у місті (в разі її створення) ради. Позивачем було витребувано від ініціативної групи документи, що не передбачені чинним законодавством для створення органу самоорганізації населення, тобто фактично відмовлено у розгляді вказаного питання на найближчій сесії, як це передбачено ст.9 Закону України Про органи самоорганізації населення . Вказує також, що межі ОСН Воронцовський виходять за межі Амур-Нижньодніпровського району міста, оскільки до території ОСН включена вулиця Набережна Старосамарська, що не повністю входить до території району, але повністю за рішенням конференції включена до території ОСН. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Ухвалою суду від 06 березня 2018 року до участі у справі залучено Орган самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача.
Третя особа надала письмові пояснення від 10.05.2018 року, де вказала, що оскаржувані рішення відповідача не суперечить чинному законодавству.
В подальшому ухвалою суду від 17 травня 2018 року визначено продовжити подальший розгляд вказаної адміністративної справи за правилами спрощеного провадження без виклику сторін, з призначенням судового засідання на 15 червня 2018 року.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України (в редакції Закону України від 03.10.2017р.) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради Про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську від 13 липня 2016 року за № 32/11, відповідно до законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про органи самоорганізації населення , на підставі заяви ініціативної групи від 22.06.2016 вх. № Ко-41/491, протоколів зборів та конференції жителів за місцем проживання - надано дозвіл на створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську. Цим рішенням визначено основні напрямки діяльності органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську, визначено за названим органом власні повноваження. Визначено межі території, в яких діє орган самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську.
Також з матеріалів справи вбачається, що 01.02.2016 року до Амур-Нижньодніпровської районної в місті Дніпропетровську ради звернулась ініціативна група у складі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 з заявою про створення органу самоорганізації населення, до якої додано протокол конференції жителів за місцем проживання про ініціювання створення комітету мікрорайону, список учасників конференції жителів за місцем проживання про ініціювання створення комітету мікрорайону; протоколи загальних зборів жителів вулиць мікрорайону про обрання представників на конференцію жителів мікрорайону.
Листом від 09.02.2016 року за підписом заступника голови районної ради ОСОБА_6 повідомлено ОСОБА_3, що йому необхідно до протоколу конференції додати матеріали реєстрації їх учасників (список представників громадян відповідних територіальних утворень, а також рішення органів територіальної самоорганізації громадян про делегування своїх представників для участі у конференції).
Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч.2 ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні У містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради відповідно до цього Закону можуть утворюватися районні в місті ради. Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету.
Відповідно до ст. 3 Закону України Про органи самоорганізації населення Орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань місцевого значення. Органами самоорганізації населення є будинкові, вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайонів, комітети районів у містах, сільські, селищні комітети.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 8 Закону України Про органи самоорганізації населення З ініціативою про створення органу самоорганізації населення до сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради можуть звернутися збори (конференція)
жителів за місцем проживання за умови, якщо в них брало участь (було представлено) не менше половини жителів відповідної території, які мають право голосу. Ініціативна група подає до сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради заяву про створення органу самоорганізації населення, протокол зборів (конференції) жителів за місцем проживання про ініціювання створення органу самоорганізації населення із зазначенням основних напрямів діяльності створюваного органу самоорганізації населення, а також список учасників зборів (конференції) жителів за місцем проживання із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, серії і номера паспорта громадянина України або паспортних документів іноземця та домашньої адреси кожного учасника зборів
(конференції) жителів.
Відповідно до ч.1, 2 ст. 9 Закону України Про органи самоорганізації населення Дозвіл на створення органу самоорганізації населення надається сільською, селищною, міською, районною у місті (у разі її створення) радою. Питання про створення органу самоорганізації населення, внесене на розгляд сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, розглядається на найближчому засіданні відповідної ради за участю членів ініціативної групи зборів (конференції) жителів за місцем проживання. У рішенні ради про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення мають бути обов'язково визначені його назва, основні напрями діяльності, повноваження та умови їх здійснення, територія, в межах якої має діяти орган самоорганізації населення.
Частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням встановлених фактичних обставин, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення відповідача від 13 липня 2016 року Про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський у місті Дніпропетровську прийнято відповідно до вищезазначених принципів, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
З огляду на зазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необгрунтованими та не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2,6-9,19,44,77,241 - 246, 371 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпропетровську ради до Дніпровської міської ради, третя особа Орган самоорганізації населення Комітет мікрорайону Воронцовський про визнання незаконним та скасування рішення - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Головуючий-суддя: Е.В. Женеску
Суд | Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2018 |
Оприлюднено | 11.11.2018 |
Номер документу | 77721038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Женеску Е. В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні