Красилівський районний суд Хмельницької області
Справа № 677/698/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(ЗАОЧНЕ)
31.10.2018 м.Красилів
Красилівський районний суд Хмельницькної області
у складі: головуючого - судді Вознюка Р.В.,
за участі секретаря судового засідання Басистої Т.В.,
прокурора Войтова С.В.
представника позивача Дзюбака А.М.,
справа № 677/698/18,
за позовом заступника керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області до ОСОБА_2 про стягнення збитків,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду, в порядку загального позовного провадження, справу,
В С Т А Н О В И В:
17.05.2018 заступник керівника Старокостянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області звернувся до суду із зазначеним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 на користь Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області 41636 грн 24 коп. збитків, завданих невиконанням зобов'язання щодо сплати пайової участі.
Свої вимоги мотивує тим, що ФОП ОСОБА_2 у 2016 році завершено будівництво торгово-розважального центру за адресою: АДРЕСА_1, про що свідчить декларація про готовність до експлуатації об'єкта НОМЕР_2 від 01.08.2016.
Частинами 2, 3, 5 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Аналогічні вимоги встановлені у Порядку пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, затвердженого рішенням Яворовецької сільської ради №1 від 26.04.2017 Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради .
Всупереч вказаних вимог закону та Порядку відповідач із заявою про укладення договору до Яворовецької сільської ради не звернулася, документів, необхідних для визначення розміру пайової участі та укладення договору не надіслала, коштів пайової участі на створення і розвиток зазначеної інфраструктури населеного пункту Яворовецької сільської ради до місцевого бюджету не сплатила.
Так, рішенням Яворовецької сільської ради № 1 від 26.04.2017 Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради затверджено Порядок пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, Типовий договір про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради та Положення про цільовий фонд розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради.
Згідно п. 4.1 Порядку пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, затвердженого вищезгаданим рішенням Яворовецької сільської ради, розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради становить 8 % від загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель і споруд.
Відповідно до п. 20 декларації про готовність об'єкта до експлуатації НОМЕР_3 від 01.08.2016, кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією 520,453 тис. грн.
З метою спонукання вищевказаного забудовника до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, з урахуванням вищезазначеного рішення, кошторисної вартості будівництва зазначеного об'єкта, Яворовецькою сільською радою проведено розрахунок величини пайової участі забудовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, який становить 41636 грн 24 коп., які просить стягнути з відповідача.
В судовому засіданні прокурор та представник Яворовецької сільської ради позов підтримали, не заперечують проти ухвалення заочного рішення.
Відповідач, яка повідомлена про дату, час і місце судового засідання належним чином, в судове засідання повторно не з'явилася, відзив на позов не подала та про причини неявки суду не повідомила.
У відповідності до ст. 223, ч. 4 ст. 280 ЦПК України суд за згодою представника позивача вважає можливим розглянути справу на підставі наявних в ній даних та доказів в порядку заочного розгляду справи.
Заслухавши прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позову з таких підстав.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Згідно ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Так судом встановлено, що рішенням Яворовецької сільської ради № 1 від 26.04.2017 Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради затверджено Порядок пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, Типовий договір про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради та Положення про цільовий фонд розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради.
Частинами 2, 3, 5 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Аналогічні вимоги встановлені у Порядку пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, затвердженого рішенням Яворовецької сільської ради № 1 від 26.04.2017 Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради .
У 2016 році ФОП ОСОБА_2 завершено будівництво торгово-розважального центру за адресою: АДРЕСА_1.
Об'єкт прийнято в експлуатацію відповідно до декларації про готовність до експлуатації об'єкта, зареєстрованої Управлінням ДАБК у Хмельницькій області 01.08.2016 за № НОМЕР_2.
З метою спонукання вищевказаного забудовника до пайової участі, Яворовецькою сільською радою 31.01.2018 за № 38 відповідачу надіслано лист про необхідність укладення договору та сплати пайової участі. До зазначених листів долучено примірник проекту договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту - с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області, з відповідним розрахунком величини пайової участі, підписаного Яворовецьким сільським головою.
Вказаний лист відповідачем залишено без відповіді.
Так, пропозиція юридичної або фізичної особи укласти певний договір цивільно-правового характеру - є публічною офертою. Вона має на увазі адресовану конкретним суб'єктам пропозицію, чітко виражає наміри цієї юридичної або фізичної особи, яка пропонує товар чи послугу.
Строк визначений вказаним Законом та Положенням для укладення договору пайової участі у 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію, встановлений саме для добровільного виконання стороною вказаного обов'язку, і невиконання такого зобов'язання не звільняє замовника від укладення договору, адже невиконання замовником обов'язку, передбаченого законом не може надавати йому переваг перед замовником, що виконав обов'язок Закону (аналогічну правову позицію сформульовано Верховним судом України - постанова від 01.02.2017 у справі № 922/753/16).
Згідно з ч. 1 ст. 634 ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Оскільки умови договору про пайову участь у розвитку інфраструктури с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області однакові для всіх замовників, цей договір є відповідно до ст. 634ЦК України договором приєднання.
Виникнення такого обов'язку безпосередньо з акта цивільного законодавства, рішень органів місцевого самоврядування передбачено ч. ч. 3, 4 ст. 11 ЦК України, по своїй суті з урахуванням положень ст. 509 цього Кодексу правовідносини між сторонами є зобов'язальними.
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання, а боржник, який порушив зобов'язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки (ст. 623 ЦК України).
Згідно з ч. ч. 2, 4 ст. 623 ЦК України розмір збитків, завданих порушенням зобов'язання, доказується кредитором. При визначенні неодержаних доходів (упущеної вигоди) враховуються заходи, вжиті кредитором щодо їх одержання.
Право на залучення коштів пайової участі у розвиток інфраструктури прямо передбачено Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Ухилення замовника будівництва від укладення договору про пайову участь до прийняття об'єкта нерухомого майна до експлуатації є порушенням зобов'язання, яке прямо передбачено чинним законодавством.
Невиконання такого зобов'язання не звільняє замовника будівництва від обов'язку укласти договір про пайову участь, у тому числі й після прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 30.11 2016 у справі № 3-1323гс16.
З матеріалів справи вбачається, що всупереч вказаних вимог закону та Порядку відповідач із заявою про укладення договору до Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області не звернулася, документів, необхідних для визначення розміру пайової участі та укладення договору не надіслала, коштів пайової участі на створення і розвиток зазначеної інфраструктури с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області до місцевого бюджету не сплатила.
Згідно декларації про готовність до експлуатації об'єкта, зареєстрованої Управлінням ДАБК у Хмельницькій області 01.08.2016 за № НОМЕР_2 ОСОБА_2 задекларувала 373,7 м.кв загальної площі введеного в експлуатацію об'єкта будівництва.
Згідно п. 4.1 Порядку пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Яворовецької сільської ради, затвердженого рішенням Яворовецької сільської ради № 1 від 26.04.2017 Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради , розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури Яворовецької сільської ради становить 8 % від загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель і споруд.
Відповідно до п. 20 декларації про готовність до експлуатації об'єкта, зареєстрованої Управлінням ДАБК у Хмельницькій області 01.08.2016 за № НОМЕР_2, кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією становить 520,453 тис. грн.
Згідно проведеного розрахунку Яворовецькою сільською радою Красилівського району хмельницької області проведено розрахунок величини пайової участі склав 41636 грн 24 коп..
Ухилення замовника від укладення договору пайової участі до прийняття об'єкту нерухомого майна до експлуатації, є порушенням зобов'язання, яке прямо передбачене чинним законодавством, та зумовлюють ненадходження до місцевого (міського) бюджету коштів на загальну суму 41636 грн 24 коп..
Згідно зі статтею 22 ЦК особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є, зокрема, доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
За змістом статті 1166 ЦК майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної особи або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Зокрема, відповідач всупереч вимог ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не звернувся до Хмельницької міської ради із заявою щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Яворівці Красилівського району Хмельницької області, не надав відповідних документів та проігнорував відповідні звернення позивача, не уклав зазначеного договору та не сплатив коштів пайової участі, що свідчить про його бездіяльність у вчиненні передбачених законодавством обов'язкових дій щодо такого звернення, укладення договору та сплати коштів.
Таким чином, неправомірна бездіяльність відповідача щодо його обов'язку взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, який кореспондується зі зверненням відповідача до позивача із заявою про укладення такого договору, є протиправною формою поведінки, внаслідок якої Яворовецька сільська рада Красилівського району Хмельницької області була позбавлена права отримати на розвиток інфраструктури населеного пункту відповідну суму коштів, яка охоплюється визначенням упущеної вигоди. При цьому наслідки у виді упущеної вигоди перебувають у безпосередньому причинному зв'язку із наведеною неправомірною бездіяльністю відповідача.
За таких обставин позов є обґрунтованим та підлягає до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 10, 12, 13, 81, 141, 263-265, 280-282, ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Яворовецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області 41636 грн 24 коп. завданих збитків.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір на користь прокуратури Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) в сумі 1762 грн.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано до Красилівського районного суду Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі подання апеляційної скарги позивачем заочне рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду через Красилівський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач - Яворовецька сільська рада Красилівського району Хмельницької області, місце знаходження: 31055, Хмельницька область, Красилівський район, с. Яворівці, вул. Калинова, 1, код ЄДРПОУ 04404438.
Відповідач - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстроване місце проживання: 31055, АДРЕСА_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1.
Повний текст рішення складено 09.11.2018.
Суддя Р. В. Вознюк
Суд | Красилівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2018 |
Оприлюднено | 12.11.2018 |
Номер документу | 77744493 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні