Постанова
від 08.11.2018 по справі 803/174/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/191/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Глушка І.В., Ільчишин Н.В.

за участю секретаря судового засідання - Гнідець Р.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 08 травня 2018 року (головуючий суддя в суді першої інстанції Валюх В.М., м. Луцьк, повний текст рішення складено 14.05.2018 року) у справі №803/174/18 за адміністративним позовом Фермерського господарства Біле поле до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

05 лютого 2018 року Фермерське господарство Біле поле звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Волинській області в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.10.2017 року №0072871205.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08 травня 2018 року позов задоволено повністю.

Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області форми Ш від 26 жовтня 2017 року № 0072871205.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області (43000, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 39400859) на користь Фермерського господарства Біле поле (45552, Волинська область, Локачинський район, с. Білопіль, ідентифікаційний код 39322074) судові витрати в розмірі 1762 гривні 00 копійок (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що ФГ Біле поле подана податкова декларація з ПДВ (скорочена) за вересень 2015 року (реєстраційний номер №9214673197 від 19.10.2015 року), в якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання з ПДВ у розмірі 126423,00 грн по строку сплати 30.10.2015 року. Термін нарахування та сплати декларації - 30.10.2015 року. Датою сплати узгодженої суми податкових зобов'язань в ІКП є дата списання коштів з електронного рахунку та зарахування їх на спеціальний рахунок платника зазначеного в податковій декларації з ПДВ (скорочена). При заповненні декларації з ПДВ (скорочена) ФГ Біле поле допустило помилку, а саме: не вірно заповнені реквізити розрахункового рахунку, а саме: замість рахунку 26041055503872 вказано 26041055503871, тому списання коштів з електронного рахунку не проведено, що призвело до виникнення податкового боргу у сумі 126423 гривень. За даними реєстру транзакцій підсистеми Облік платежів системи Реєстр операцій з ПДВ ІС Податковий блок платником 18.09.2015 року здійснено поповнення електронного рахунку на суму 115556,35 гривень. 06.11.2015 року платником здійснено поповнення електронного рахунку на суму 19335,47 гривень. ФГ Біле поле 06.12.2015 року за №9246833288 подано декларацію з податку на додану вартість (скорочена) за листопад 2015 року, у якій вірно зазначено реквізити спеціального рахунку. Державне казначейство здійснило списання коштів з електронного рахунку та зарахування їх на спеціальний рахунок 07.12.2015 року, про що свідчить відображення даної операції в ІКП. Отже, в реєстрі транзакцій підсистеми Облік платежів списання коштів було проведено 07.12.2015 року, які були повернуті на спеціальний рахунок 14010160 (суми ПДВ, що залишаються у розпорядження с/г підприємства згідно ст. 209 Кодексу), тому станом на 30.10.2015 року за даними реєстру транзакцій підсистеми Облік платежів , системи Реєстр операцій з ПДВ АІС Податковий блок у ФГ Біле поле на електронному рахунку кошти для сплати податкового зобов'язання були відсутні.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу зареєстрований за вх. №К-12116/18 від 17.08.2018 року в якому зазначає, що рішення суду першої інстанції є законне, обґрунтованим та мотивованим, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Позивач вважає, що наведені відповідачем у апеляційній скарзі підстави та обставини для скасування оскаржуваного рішення суду є надуманими, а тому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, хоча позивач належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового засідання, що відповідно до частини другої статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи за його відсутності.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити, виходячи з наступного.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ, податку на прибуток, екологічного податку та рентної плати, місцевих податків і зборів території обслуговування Володимир-Волинської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Волинській області Любчук А.В. проведена перевірка своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету ФГ Біле поле , про що складено акт від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074 (а. с. 28-29).

Перевіркою встановлено, що за даними ІС Податковий блок платником подана податкова декларація з ПДВ (14010160) за № 9214673197 від 19.10.2015 та задекларовано до сплати узгоджену суму податкових зобов'язань в розмірі 126423,00 грн. За даними реєстру трансакцій підсистеми Облік платежів , системи Реєстр операцій з ПДВ ІС Податковий блок станом на 30.10.2015 у платника на електронному рахунку кошти відсутні. Самостійно визначене платником грошове зобов'язання з ПДВ в сумі 126423,00 грн. по терміну сплати 30.10.2015 сплачено 07.12.2015, кількість днів затримки становить 38.

В акті перевірки від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074 зроблено висновок, що в порушення вимог пункту 57.1 статті 57, пункту 203.2 статті 203 ПК України ФГ Біле поле протягом граничних строків несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання з ПДВ (1410160), відповідальність за що передбачена абзацом другим пункту 126.1 статті 126 ПК України.

26.10.2017, на підставі акту перевірки від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074, ГУ ДФС у Волинській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 0072871205 форми Ш , яким на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК України, за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 126423,00 грн., зобов'язало ФГ Біле поле сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 25284,60 грн. (а. с. 4).

Рішенням ДФС України від 19.01.2018 № 1892/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення-рішення від 26.10.2017 № 0072871205 залишено без змін, а скаргу платника ФГ Біле поле - без задоволення (а. с. 9-10).

Відповідно до п. 2001.2 ст. 2001 Кодексу (в редакції з 29.07.2015), платникам -

сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування

відповідно до статті 209 цього Кодексу, додатково відкриваються рахунки в системі

електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні

рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейські

обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до п. 2001.2 ст. 2001 Кодексу з урахуванням змін, внесених Законом України від 16 липня 2015 року №643-УІІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України що

удосконалення адміністрування податку на додану вартість (далі - Закон №643), який набрав

чинності з 29 липня 2015 року, сільськогосподарські підприємства з моменту запровадження на постійній основі системи електронного адміністрування податку на додану вартість (з 01.08.2015 року) використовують два електронних рахунки: основний та додатковий.

Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом. На такий рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська.

Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні

рахунки сільськогосподарських підприємств. На цей рахунок сільськогосподарським

підприємствам зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні

операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.

Відповідно до п.п. 14.1.152 п. 14.1 ст. 14 Кодексу погашення податкового боргу -

зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Згідно з п. 38.1 ст. 38 Кодексу виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 87.9 ст. 87 Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Згідно з п. 203.1 ст. 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п. 203.2. ст. 203 Кодексу платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Таким чином, неперерахування сільськогосподарським підприємством сум ПДВ до бюджету, а залишення їх на своєму спеціальному рахунку і використання на цілі та в порядку, що встановлені податковим законодавством, є пільгою (преференцією), що надається цій категорії спеціальних суб'єктів оподаткування з урахуванням особливостей їх статусу та сфери діяльності. Однак така пільга не звільняє від виконання інших обов'язків у разі настання обставин, з якими Податковий кодекс України пов'язує вчинення певних дій, зумовлених цим податком, зокрема й строків сплати узгоджених податкових зобов'язань встановлених ст. 126 Податкового кодексу України. Та обставина, що сільськогосподарське підприємство не сплачує суми податкового зобов'язання до бюджету, а залишає їх у своєму розпорядженні й акумулює на спеціальному рахунку, не означає, що цей платіж перестає бути податком, а тому до позивача можуть застосовуватись штрафні санкції за порушення вимог податкового законодавства, зокрема й щодо порушення строків перерахування таких на спеціальний рахунок.

Аналогічна правова позиція вказана у постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 22 травня 2018 року у справі №918/2147/13-а.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення. Підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, оскаржувана постанова підлягає скасуванню із ухваленням нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 243, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області - задовольнити. Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 08 травня 2018 року у справі №803/174/18 - скасувати. Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства Біле поле до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. Я. Макарик судді І. В. Глушко Н. В. Ільчишин Повний текст постанови складений 08 листопада 2018 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2018
Оприлюднено12.11.2018
Номер документу77747067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/174/18

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 08.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 08.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні