УХВАЛА
17 грудня 2018 року
Київ
справа №803/174/18
адміністративне провадження №К/9901/67471/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
судді-доповідача - Гончарової І.А.,
суддів: Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,
перевіривши матеріали касаційної скарги Фермерського господарства Біле Поле на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018 у справі № 803/174/18 за позовом Фермерського господарства Біле Поле до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання ротиправним та скасування податкового повідомлення -рішення,
УСТАНОВИВ:
10.12.2018 на адресу Верховного Суду надійшла касаційна скарга Фермерського господарства Біле Поле на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018.
05 лютого 2018 року Фермерське господарство Біле поле звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Волинській області в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.10.2017 року №0072871205.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.05.2018 позов задоволено повністю.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018 у задоволені позову відмовлено.
Судом апеляційної інстанцій встановлено, що Головним управлінням ДФС у Волинській області проведена перевірка своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету ФГ Біле поле , про що складено акт від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074
Перевіркою встановлено, що за даними ІС Податковий блок платником подана податкова декларація з ПДВ (14010160) за № 9214673197 від 19.10.2015 та задекларовано до сплати узгоджену суму податкових зобов'язань в розмірі 126423,00 грн. За даними реєстру трансакцій підсистеми Облік платежів , системи Реєстр операцій з ПДВ ІС Податковий блок станом на 30.10.2015 у платника на електронному рахунку кошти відсутні. Самостійно визначене платником грошове зобов'язання з ПДВ в сумі 126423,00 грн. по терміну сплати 30.10.2015 сплачено 07.12.2015, кількість днів затримки становить 38.
В акті перевірки від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074 зроблено висновок, що в порушення вимог пункту 57.1 статті 57, пункту 203.2 статті 203 ПК України фермерське господарство Біле поле протягом граничних строків несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання з ПДВ (1410160), відповідальність за що передбачена абзацом другим пункту 126.1 статті 126 ПК України.
26.10.2017 на підставі акту перевірки від 02.10.2017 № 10369/03-20-12-05/39322074, ГУ ДФС у Волинській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 0072871205 форми Ш , яким на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК України, за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 126423,00 грн., зобов'язало ФГ Біле поле сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 25284,60 грн.
Вирішуючи справу апеляційний суд дійшов висновку про те, що неперерахування сільськогосподарським підприємством сум ПДВ до бюджету, а залишення їх на своєму спеціальному рахунку і використання на цілі та в порядку, що встановлені податковим законодавством, є пільгою (преференцією), що надається цій категорії спеціальних суб'єктів оподаткування з урахуванням особливостей їх статусу та сфери діяльності. Однак така пільга не звільняє від виконання інших обов'язків у разі настання обставин, з якими Податковий кодекс України пов'язує вчинення певних дій, зумовлених цим податком, зокрема й строків сплати узгоджених податкових зобов'язань встановлених ст. 126 Податкового кодексу України. Та обставина, що сільськогосподарське підприємство не сплачує суми податкового зобов'язання до бюджету, а залишає їх у своєму розпорядженні й акумулює на спеціальному рахунку, не означає, що цей платіж перестає бути податком, а тому до позивача можуть застосовуватись штрафні санкції за порушення вимог податкового законодавства, зокрема й щодо порушення строків перерахування таких на спеціальний рахунок.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 26.10.2017 року №0072871205 є правомірним.
Фермерське господарство Біле Поле не погодившись з судовим рішенням, звернулося до суду з касаційною скаргою на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018 у справі № 803/174/18, в якій просить скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд дійшов висновку про відмову у відкритті касаційного провадження, виходячи з наступного.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції , що діє з 15.12.2017) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведеного законодавства дозволяє зазначити про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідн з пунком 2 частиною п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з пунктом 24 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.
Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1762 гривень (стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" від 07.12.2017 № 2246-VIII).
Враховуючи викладене, справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує 176200 грн., відносяться до категорії справ незначної складності (за винятком випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України).
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваного судового рішення вбачається, що предметом позову у справі №803/174/18 є вмога про скасування податкового повідомлення-рішення від 26.10.2017 № 0072871205 про застосування штрафу у розмірі 25284,60 грн.
Отже постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018 у справі № 803/174/18 - не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Фермерського господарства Біле Поле на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2018 у справі № 803/174/18.
Надіслати особі, яка подала касаційну скаргу, копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач І. А. Гончарова
Судді І. Я. Олендер
Р. Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2018 |
Оприлюднено | 19.12.2018 |
Номер документу | 78626790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні