КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення позову
09 листопада 2018 року м. Кропивницький Справа № 1140/2598/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши у письмовому провадженні заяву про забезпечення позову
позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "Степколл-Кропивницький" (25006, м. Кропивницький, вул. Є. Чикаленка, 1-А, оф. 406, код ЄДРПОУ 41605158)
відповідач: Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24, код ЄДРПОУ 39808965)
про визнання протиправними та скасування припису та постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Степколл-Кропивницький" (надалі - ТОВ "Степколл-Кропивницький") звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Держпраці у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування припису та постанови.
Позов мотивовано тим, що посадовими особами Управління Держпраці у Кіровоградській області за наслідками проведеного у липні 2018 року інспекційного відвідування ТОВ "Степколл-Кропивницький" вручено його директору акт інспекційного відвідування №КР1635/388/АВ від 27.07.2018 року, а також припис №КР1635/388/АВ/П від 27.07.2018 року про усунення порушень вимог статей 21, 24 КЗпП України. Крім того, 22.08.2018 року до позивача надійшла постанова про накладення штрафу уповноваженими особами №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року, якою до ТОВ "Степколл-Кропивницький" застосовано штраф у розмірі 223 380 грн. Позивач стверджує, що при проведенні інспекційного відвідування відповідачем порушено вимоги Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №295 від 26.04.2017 року, а його висновки про встановлені порушення трудового законодавства є безпідставними. У зв'язку з цим в позивач просить суд визнати протиправними та скасувати спірні припис про усунення виявлених порушень №КР1635/388/АВ/П від 27.07.2018 року та постанову про накладення штрафу уповноваженими особами №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року.
Ухвалою судді від 16.10.2018 року відкрито провадження в цій адміністративній справі, її розгляд вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 07.11.2018 року.
Від представника позивача 07.11.2018 року до суду надійшла заява про забезпечення цього адміністративного позову, шляхом зупинення стягнення на підставі постанови Управління Держпраці у Кіровоградській області №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року в межах виконавчого провадження №57270440, що знаходиться на виконанні у Подільському відділі Державної виконавчої служби міста Кропивницький Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, до набрання законної сили судовим рішенням по справі.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд дійшов до таких висновків.
Відповідно до частин 1, 2 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Частиною 4 статті 150 КАС України передбачено, що подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Відповідно до частин 1, 2 статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Відповідно до частин 1, 4, 6 статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.
В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
Предметом спору у даній праві є зокрема оскарження постанови заступника Управління Держпраці у Кіровоградській області №КР1635/388/АВ/П від 27.07.2018 року, якою за порушення вимог статей 21, 24 КЗпП України відносно двох працівників, на підставі абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України на ТОВ "Степколл-Кропивницький" накладено штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, що склало 223380 грн. Ця постанова набрала законної сили 15.08.2018 року, а строк пред'явлення її до виконання - до 15.11.2018 року.
Як передбачено частиною 6 статті 265 КЗпП України, виконання постанови центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, покладається на органи державної виконавчої служби.
Суд за даними Автоматизованої системи виконавчих проваджень установив, що наразі у Подільському ВДВС м. Кропивницький ГТУЮ у Кіровоградській області перебуває на виконанні виконавче провадження ВП №57270440 з примусового виконання постанови Управління Держпраці у Кіровоградській області №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року про стягнення з боржника ТОВ "Степколл-Кропивницький" штрафу у розмірі 223380 грн. Виконавче провадження відкрито 21.09.2018 року.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Статтею 10 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що заходами примусового виконання рішень є:1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об'єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами; 2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника; 3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні; 4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов'язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем; 5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.
Згідно з частинами 5, 7 статті 26 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов'язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей. У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.
У разі якщо в заяві стягувача зазначено рахунки боржника у банках, інших фінансових установах, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження накладає арешт на кошти боржника.
Згідно з частиною 3 статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право зокрема: 6) накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; 7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; 8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв'язку з виконавчим провадженням; 16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом тощо.
Пунктом 2 частини 1 статті 34, частиною 1 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа - до розгляду питання по суті.
Отже, відкриття виконавчого провадження з виконання постанови про накладення штрафу №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року, яка є предметом оскарження в даній справі, зумовлює примусове виконання цієї постанови та тягне за собою інші наслідки, передбачені Законом України "Про виконавче провадження". Подальше вчинення державним виконавцем виконавчих дій може призвести до негативних фінансових наслідків для позивача у вигляді стягнення не лише суми штрафу, яка є спірною, а й витрат виконавчого провадження, а також арешту та реалізації його майна.
Таким чином запропонований позивачем захід забезпечення позову стосуються предмету позову і є співмірним з позовними вимогами.
Наведені фактичні обставини дають суду підстави для висновку про обґрунтованість доводів позивача щодо існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі, внаслідок вчинення державним виконавцем виконавчих дій на підставі оскаржуваної постанови відповідача.
Суд вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду або ефективний захист прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, тому заяву позивача про забезпечення позову слід задовольнити.
Керуючись статтями 150-154, 156, 248, 256, 294 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Степколл-Кропивницький" (25006, м. Кропивницький, вул. Є. Чикаленка, 1-А, оф. 406, код ЄДРПОУ 41605158) про забезпечення позову в адміністративній справі №1140/2598/18 за його позовом до Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24 код ЄДРПОУ 39808965) про визнання протиправними та скасування припису та постанови задовольнити.
Зупинити стягнення на підставі виконавчого документа - постанови про накладення штрафу №КР1635/388/АВ/ТД-ФС від 15.08.2018 року у виконавчому провадженні №57270440 - до набрання судовим рішенням у справі №1140/2598/18 законної сили.
Копію ухвали надіслати учасникам справи та Подільському відділу Державної виконавчої служби міста Кропивницький Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області для виконання.
Ухвала про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77756376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні