Рішення
від 06.11.2018 по справі 2540/3065/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 листопада 2018 року м. Чернігів Справа № 2540/3065/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Федорок К.М.,

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представників відповідача - ОСОБА_3,

- ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації (далі- Козелецька РДА, відповідач) про: визнання протиправним та скасування наказу Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 09.08.2018 № 82-к про звільнення 09.08.2018 ОСОБА_1 з посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України Про державну службу ; поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації з 09.08.2018; стягнення з Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 10.08.2018 по 08.09.2018 у розмірі 8161,02 грн.

Обґрунтовуючи вимоги, ОСОБА_1 зазначено про протиправність оскаржуваного наказу з підстав, що одночасно з попередженням про звільнення позивачу не було запропоновано іншої посади, рівнозначної скороченій. При цьому замість ліквідованого відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації було створено відділ персоніфікованого обліку з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці і введено посаду начальника відділу, яка є рівнозначною щодо скороченої посади, на якій працювала позивач.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.09.2018 прийнято позовну заяву, відкрито провадження у справі та призначити справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Призначене перше судове засідання на 17 жовтня 2018 року на 11:00 год.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.10.2018 за заявою представника позивача, розгляд справи відкладено, наступне судове засідання призначене на 06 листопада 2018 року о 10:00 год.

06.11.2018 у судовому засіданні позивач та його представник заявлені вимоги підтримали та просили суд їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив та наданих у справі доказах, з наданням додаткових пояснень.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували та просили відмовити в його задоволенні, оскільки позивач попереджений про наступне вивільнення не пізніше ніж за два місяці до такого вивільнення та їй запропонована інша посада у новоствореному відділі, а тому процедуру попередження про звільнення у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці (ліквідація) відповідачем дотримано. А тому вважають, що доводи позивача щодо незаконного звільнення є безпідставними, відповідачем жодним чином не порушено прав та інтересів позивача при звільненні у зв'язку зі скороченням.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, судом встановлено наступне.

03.07.1991 ОСОБА_1 була прийнята на посаду інспектора з

автотранспорту та працевлаштування пенсіонерів відділу соціального забезпечення Козелецької районної державної адміністрації.

26.08.1993 її призначено на посаду спеціаліста у справах інвалідів та побутового

обслуговування пенсіонерів.

01.10.1999 ОСОБА_1 призначено на посаду головного спеціаліста у справах

інвалідів та побутового обслуговування пенсіонерів.

01.03.2004 року її було переведено на посаду начальника відділу з питань

обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці. На цій посаді вона пропрацювала до

моменту звільнення - 09.08.2018 року.

01.05.2016 року ОСОБА_1 було присвоєно 5 ранг державного службовця категорії Б .

19.02.2018 ОСОБА_1 була ознайомлена з Наказом начальника управління

соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 19.02.2018

року № 4-к Про попередження працівників про вивільнення працівників та скорочення

посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці.

Розпорядженням Чернігівської обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202 затверджено граничну чисельність працівників районних державних адміністрацій (додаток 2), а саме Козелецька РДА - усього 123 одиниць, у т.ч. апарату - 30 (а.с. 48).

Розпорядженням Чернігівської обласної державної адміністрації від 14.02.2018 № 79 внесено зміні в додаток 2 до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202, виклавши його в новій редакції, а саме Козелецька РДА - усього 80 одиниць, у т.ч. апарату - 16 (а.с. 49).

На виконання розпорядження голови Чернігівської обласної державної адміністрації від 14.02.2018 № 79 Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.04.2014 № 202 , доручення голови Чернігівської обласної адміністрації від 19.02.2018 № 02-11/1171, прийнято розпорядження голови Козелецької РДА від 19.03.2018 № 188 Про заходи з оптимізації та упорядкування структури районної державної адміністрації , яким підпунктом 12.3. пункту 12 було утворено в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- відділ персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до підпункту 14.2. та 14.4. пункту 14 вказаного розпорядження було ліквідовано в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації;

- відділ персоніфікованого обліку пільгових категорій населення управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до підпунктів 15.5. та 15.14. пункту 15 вказаного розпорядження було скорочено посади в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації;

- начальника відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до підпунктів 16.6. та 16.7. пункту 16 розпорядження було введено посаду в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

- головного спеціаліста відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

11 квітня 2018 року наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької РДА № 16-к позивачу було запропоновано посаду головного спеціаліста відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації та особисто ознайомлено з наказом управління соціального захисту населення №16-к від 11.04.2018 року Про запропоновані посади .

19.04.2018 позивач звернулася із заявою до начальника управління соціального

захисту населення Козелецької районної державної адміністрації в якій вона повідомила, що

утримається від надання згоди на продовження проходження державної служби на

запропонованих умовах та виявляє бажання й надалі працювати в управлінні соціального

захисту населення на тих же умовах, що існували до винесення Наказу № 16-к від 11.04.2018

року.

Відповіддю № 02-1521 від 23.04.2018 року начальник управління соціального захисту

населення Козелецької районної державної адміністрації повідомила ОСОБА_1, що

наявна єдина вільна посада - головного спеціаліста відділу персоніфікованого обліку з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, але ОСОБА_1 відмовилась від неї, а тому запропонувати іншу посаду або надалі залишити працювати в управлінні на тих же умовах, що існували до видання Наказів не можливо.

Враховуючи, що ОСОБА_1 відмовилася від запропонованої посади, Наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 09.08.2018 року № 82-к відповідно до п. 1 частини 1 ст. 87 Закону України Про державну службу її звільнено з посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації у зв'язку зі зміною структури та скороченням штатної чисельності управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Вважаючи своє звільнення та оспорюваний наказ протиправними позивач звернулась до суду з даним позов для захисту свої прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України Про державну службу передбачено, що підставами для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є: скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України Про державну службу відносини, що виникають у зв'язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Згідно із частиною 3 статті 5 Закону України Про державну службу дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.

Частиною 1 статті 492 КЗпП України визначено, що про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.

Відповідно до статті 5 Закону України Про місцеві державні адміністрації склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфер господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій.

З матеріалів справи вбачається, що розпорядженням голови Козелецької районної державної адміністрації від 19.03.2018 року № 188 Про заходи з оптимізації та упорядкуванню структури районної державної адміністрації було визначено заходи з оптимізації структури управління соціального захисту населення Козелецької РДА.

Відповідно до підпункту 14.2. та 14.4. пункту 14 розпорядження голови Козелецької районної державної адміністрації № 188 від 19.03.2018 року було ліквідовано в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації;

- відділ персоніфікованого обліку пільгових категорій населення управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до підпунктів 15.5. та 15.14. пункту 15 розпорядження голови Козелецької районної державної адміністрації № 188 від 19.03.2018 року було скорочено посади в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації;

- начальника відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до підпунктів 16.6. та 16.7. пункту 16 розпорядження голови Козелецької районної державної адміністрації № 188 від 19.03.2018 року було введено посаду в структурі управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації:

- начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

- головного спеціаліста відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Щодо тверджень позивача, що внаслідок оптимізації відділів управління соціального захисту відбулася лише зміна їх назви без зміни посадових обов'язків працівників відділу з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації, суд зазначає наступне.

Відповідно до Положення ліквідованого відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації затвердженого 17.07.2017 начальником управління соціального захисту населення Козелецької РДА передбачено, що основними завданнями відділу є: реалізація державної політики у сфері захисту соціально незахищених громадян, соціального обслуговування населення на території району; у межах своєї компетенції бере участь у здійсненні разом з відповідними місцевими органами виконавчої влади і громадськими організаціями комплексних програм поліпшення обслуговування інвалідів, учасників АТО, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем проживання;

- забезпечення працевлаштування інвалідів та професійної адаптації учасників АТО, сприяння здобуттю ними освіти і кваліфікації на рівні, що відповідає їхнім здібностям і можливостям.

Відповідно до Положення утвореного відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації затвердженого наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької РДА від 19.04.2018 № 21 основними завданнями відділу є: забезпечення включення до Реєстру інформації про осіб, які мають право на пільги відповідно до Законів України; реалізація державної політики у сфері захисту соціально незахищених громадян, соціального обслуговування населення на території району; у межах своєї компетенції бере участь у здійсненні разом з відповідними місцевими органами виконавчої влади і громадськими організаціями комплексних програм поліпшення обслуговування інвалідів, учасників АТО, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем проживання; забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю та професійної адаптації учасників АТО, сприяння здобуттю ними освіти і кваліфікації на рівні, що відповідає їхнім здібностям і можливостям.

Як вбачається із положень ліквідованого відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА та утвореного відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА в наслідок реорганізації відділів змінено не тільки їх назву, а і основні посадові обов'язки в наслідок об'єднання двох відділів, які виконували різні функції визначені законодавством.

Зміна основних посадових обов'язків також підтверджується посадовою інструкцією начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА та посадовою інструкцією начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 43 Закону України Про державну службу підставами для зміни істотних умов державної служби є скорочення чисельності або штату працівників, у зв'язку з оптимізацією системи державних органів чи структури окремого - державного органу.

Згідно з пункту 2 частини другої статті 43 Закону України Про державну службу зміною істотних умов державної служби, вважається зміна основних посадових обов'язків.

Щодо тверджень позивача про не запропонування введеної посади начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА, суд зазначає наступне.

Відповідно до Розпорядженням голови районної державної адміністрації № 188 від 19.03.2018 Про заходи з оптимізації та упорядкуванню структури районної державної адміністрації було утворено відділ персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА, який об'єднав функції двох віллілів управління соціального захисту населення, а саме відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці та відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення, в зв'язку з чим було введено посаду начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Відповідно до Положення про відділ персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації затвердженого 19.04.2018 року наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької РДА № 21, передбачено, що на посаду начальника зазначеного відділу може бути призначено особу із наступними кваліфікаційними вимогами: вища освіта відповідного професійного спрямування за ступенем не нижче магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорії Б чи В або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільне володіння державною мовою .

Дані вимоги також визначені п.1 ч.І ст. 19 Закону України Про державну службу де право на державну службу мають повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче: магістра - для посад категорій "А" і "Б".

Відповідно до документів, які містяться в особовій справі Позивача, остання навчалась в Козелецькому ветеринарному технікумі, та згідно диплому № 321826 серія ВТ-І виданого 29.02.1980 року здобула сепедню-спеціальну освіту по спеціальності Ветеренарія . кваліфікація ветеринар-фельдшер , що не підпадає під кваліфікаційні вимоги на посаду начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації.

Оскільки, позивач не мала відповідної освіти для посад категорії Б , тому посада начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації запропоновано працівнику ОСОБА_5, яка займала посаду начальника відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення.

ОСОБА_5 повністю відповідала кваліфікаційним вимогам, передбачених для призначення на посаду начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької, оскільки у 2012 році закінчила Київський славістичний університет та здобула повну вищу освіту та отримала диплом спеціаліста.

Згідно з п.п. 2, п. 2 розділу XV, прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про вищу освіту": вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.

ОСОБА_5 з 21.10.2014 працювала на посаді начальника відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення, в зв'язку з чим має відповідний досвід роботи передбачений ст. 20 Закону України Про державну службу для зайняття посади начальника відділу начальника персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козельцької РДА .

Враховуючи вищевикладене Позивачу було запропоновано посаду головного спеціаліста відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від якої вона відмовилась, згідно поданої заяви до управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 19.04.2018 року вх. №720 (додається).

Запропонувати іншу посаду Позивачу не було можливим, в зв'язку із її відсутністю та вивільненням інших працівників, яким також пропонувались посади.

Згідно наданих позивачем листів непрацездатності з 11.04.2018 року по 08.08.2018 року остання перебувала на безперервному лікарняному в стаціонарних відділеннях лікарень:

- з 11.04.2018 року по 02.05.2018 року на стаціонарному лікуванні в гінекологічному відділенні Козелецької ЦРЛ, листок непрацездатності Серія АДР № 359605;

- з 02.05.2018 по 23.05.2018 продовжувала стаціонарне лікування в гінекологічному відділенні Чернігівського онкодиспансеру, листок непрацездатності Серія АДЗ № 812280;

- з 24.05.2018 по 20.06.2018 продовжувала стаціонарне лікування вже у гінекологічному відділенні Козелецької ЦРЛ, листок непрацездатності Серія АДР № 359688;

- з 21.06.2018 року по 30.07.2018 року повернулась на стаціонарне лікування до гінекологічного відділення Чернігівського онкодиспансеру, листок непрацездатності Серія АДЗ № 812731;

- з 31.07.2018 по 08.08.2018 знову продовжувала стаціонарне лікування вже у гінекологічному відділенні Козелецької ЦРЛ, листок непрацездатності Серія АДЗ № 810139.

З матеріалів справи вбачається, шо 09 серпня 2018 року після виходу позивача на роботу наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької РДА № 82-к Про звільнення ОСОБА_1І. її було звільнено з посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 ЗУ Про державну службу та виплачено вихідну допомогу у розмірі середньомісячної заробітної плати і компенсації за невикористані відпустки. З наказом про звільнення позивач була ознайомлено особисто під підпис від 09.08.2018 року та видано трудову книжку.

Відповідно до п.1 ч. І ст. 87 Закону України Про державну службу підставами для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є: скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Згідно із ч. 3 ст. 87 Закону України Про державну службу передбачено, шо процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини першої цієї статті визначається законодавством про працю.

Звільнення на підставі пункту 1 частини першої цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Також п. 6 ст. 83 Закону України Про державну службу визначено, що державна служба припиняється у разі незгоди державного службовця на проходження державної служби у зв'язку із зміною її істотних умов (стаття 43 цього Закону).

Отже, суд не може погодитись з позицією позивача щодо переважного права на залишення на роботі при вивільненні працівників, у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці передбаченого статтею 42 КЗпП України, оскільки Позивачу пропонувалась посада спеціаліста відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації, від якої вона відмовилась, в зв'язку з чим відповідно до п.6 ч. 1 ст. 83 Закону України Про державну службу така відмова працівника від продовження проходження державної служби є підставою для її припинення з підстав зміни істотних умов державної служби передбачених ст. 43 вказаного Закону.

Відповідно до положень пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу підставою для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Також статтею 87 Закону України Про державну службу передбачено, що процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті визначається законодавством про працю. Звільнення на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Відповідно до пункту 1 частини 1, частини 2 статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Відповідно до положень пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу підставою для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Також статтею 87 Закону України Про державну службу передбачено, що процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті визначається законодавством про працю. Звільнення на підставі пункту 1 частини 1 цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Відповідно до пункту 1 частини 1, частини 2 статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Як вже зазначалось, позивачка була звільнена з займаної посади за ініціативою суб'єкта призначення на підставі п.1 ч. 1 ст. 87 Закону України Про державну службу з дотриманням - процедури визначеної ст. 43 Закону України Про державну службу .

За вказаних обставин викладені у відзиві фактичні дані, а також письмові докази, що додані до нього, в повному обсязі спростовують позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення позивача, а отже суд дійшов висновку, що вказаний наказ є правомірним, та про відмову у задоволенні позовних вимог у цій частині.

Щодо тверджень позивача, що основні завдання ліквідованого відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації та новоутвореного відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з

інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації є ідентичними, суд зазначає наступне.

Відповідно до Положення утворенного відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації затвердженого наказом начальника управління соціального захисту населення Козелецької РДА від 19.04.2018 № 21 на відділ покладено нове завдання: п. 3.1. Забезпечення включення до Реєстру інформації про осіб, які мають право на пільги відповідно до Законів України та нові повноваження, які раніше не покладались на ліквідований відділ, а саме: п. 4.1. Створює і забезпечує функціонування Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, що мають право на пільги; п. 4.2. Організовує збір, опрацювання, систематизацію та зберігання інформації про пільги , громадян, передбачені чинним законодавством; п. 4.3. Забезпечує автоматизоване використання вищезазначеної інформації при розрахунках розмірів вартості пільг, що призначаються, виходячи із вартості наданих послуг; п. 4.4. Веде облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки; п. 4.5. Вносить до Реєстру відповідні уточнення у разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупиненням дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги; п. 4.6. Одержує в установленому порядку від підприємств, організацій, установ, органів місцевого самоврядування інформацію, документи, інші матеріали, а від уповноваженої особи житлових організацій всіх форм власності документи для відшкодування пільги для громадян на паперових та електронних носіях; п. 4.7. Звіряє інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги; п. 4.8. Складає акт у разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків, або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику; п. 4.9. Проводить нарахування пільг готівкою згідно чинного законодавства; п. 4.12. Приймає документи пільговиків, які перебувають на квартирному обліку для поліпшення житлових умов; п. 4.13. Приймає завірені копії особової справи студентів, які мають право на отримання соціальної стипендії та вносить відомість про студента до Єдиного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги; п. 4.14. Проводить електронні звірки інформації від навчальних закладів - надавачів стипендії з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Відповідно до пункту 2.1. Посадової інструкції начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА затвердженої начальником управління 23.04.2018 року, завданнями та обов'язками начальника зазначеного відділу є здійснення керівництвом - діяльністю та забезпечення виконання покладених на відділ завдань.

Крім, того новими посадовими обов'язками начальника відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА є: п. 2.9. одержує в установленому порядку від підприємств, організацій, установ, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів інформацію, документи інші матеріали, а від уповноваженої особи житлових організацій всіх форм власності документи для відшкодування пільги для громадян; п. 2.11. проводить перевірку призначених справ.

Згідно з пункту 2 частини другої статті 43 Закону України Про державну службу зміною істотних умов державної служби, вважається зміна основних посадових обов'язків.

Враховуючи викладене, в наслідок утворення відділу персоніфікованого обліку, з питань обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління соціального захисту населення Козелецької РДА, на відділ покладено нові завдання та повноваження, і також нові завдання та основні посадові обов'язки начальника відділу, що спростовує позицію позивача в цій частині.

Щодо позовних вимог про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, то вони є похідними від вимог про визнання протиправними та скасування наказу Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 09.08.2018 № 82-к про звільнення 09.08.2018 ОСОБА_1 з посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України Про державну службу у задоволенні якої судом було відмовлено, а отже у задоволенні вказаних вимог також необхідно відмовити.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судовим розглядом не встановлено порушення відповідачем зазначених критеріїв при винесені оскаржуваного рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході судового розгляду відповідач як суб'єкт владних повноважень довів належним чином правомірність винесеного ним наказу Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації від 09.08.2018 № 82-к про звільнення 09.08.2018 ОСОБА_1 з посади начальника відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону України Про державну службу .

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову, що викладені в позовній заяві твердження позивача є необґрунтованими та не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, а тому позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до статті 139 КАС України, відсутні.

Керуючись статями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (вул. 1 Травня, 8, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1) до Управління соціального захисту населення Козелецької районної державної адміністрації (вул. Соборності, 27, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ - 03196021) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повне рішення складено 12 листопада 2018 року.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77793395
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/3065/18

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні