ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 1940/1470/18
06 листопада 2018 рокум.Тернопіль ОСОБА_1 окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Порплиці Т.В.
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
представника відповідача ОСОБА_4
представника третьої особи ОСОБА_5
представника третьої особи ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_7 акціонерного товариства "Птахофабрика ОСОБА_1" до ОСОБА_1 митниці ДФС, третьої особи на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю "ЕСКОРТ" про визнання протиправними та скасування рішення та картки про відмову в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, -
ВСТАНОВИВ:
До ОСОБА_1 окружного адміністративного суду звернулось Приватне акціонерне товариство "Птахофабрика ОСОБА_1" з позовною заявою до ОСОБА_1 митниці ДФС, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_8 з обмеженою відповідальністю "Ескорт" про визнання протиправним та скасування рішення.
Ухвалою суду від 03 серпня 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та постановлено проводити іі розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою суду від 20 серпня 2018 року постановлено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено слухання справи на 04 вересня 2018 року.
Ухвалами суду, постановленими в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в судовому засіданні 04.09.2018, 13.09.2018 розгляд справи було відкладено до 17 жовтня 2018 року
Ухвалою суду від 17 жовтня 2018 року розгляд справи відкладено до 29 жовтня 2018 року.
29 жовтня 2018 року розгляд справи не проводився, у зв'язку із аварійним відімкненням електроенергії, про що свідчить довідка від 29.10.2018, складена секретарем судового засідання. Судове засідання у вказаній справі відкладено до 06 листопада 2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у відповідності до вимог частини другої статті 53 Митного кодексу України були подані митному органу всі необхідні документи для визначення митної вартості задекларованих товарів, проте відповідачем в порушення норм митного законодавства, які встановлюють чіткий порядок дій контролюючих органів під час здійснення митного оформлення товарів, митне оформлення товарів не було завершено. Позивач вважає прийняті митницею картки відмови та рішення такими, що прийняті всупереч норм Митного кодексу України, оскільки будь-яких обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів позивачем у суб'єкта владних повноважень не було.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_7 акціонерного товариства "Птахофабрика Тернопільска" підтримав позовні вимоги з підстав, що викладені у позовній заяві, відповіді на відзив та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представники третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_8 з обмеженою відповідальністю "Ескорт" в судовому засіданні повність підтримали заявлені позивачем вимоги та просили суд їх задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_1 митниці ДФС щодо заявлених позовних вимог заперечив та пояснив, що на підставі експертного висновку Львівського відділу з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 20.04.2018, відповідач 23.04.2018 прийняв рішення про зміну коду товару № КТ- UА403030-0002-2018, в якому визначено код товару згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_1 замість НОМЕР_2. Представник ОСОБА_1 митниці ДФС зазначив, що приймаючи рішення № КТ-UА403030-0002-2018 відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені митним законодавством України.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
TOB Ескорт та ПрАТ Птахофабрика ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_8, Імпортер) укладено договір про надання послуг митного брокера від 01.03.2011 року №81 для здійснення декларування товарів та виконання інших операцій, необхідних для митного оформлення та подачі сформованих документів на митницю.
У зв'язку із надходженням на митну територію України для ПрАТ Птахофабрика ОСОБА_1 (Покупець) на підставі Контракту №15/03/2018 від 15.03.2018 року, укладеного з "DE HEUS KOUDIJS ANIMAL NUTRITION B.V" (Продавець), товару 960187 UKDM Премікс для вирощування курей-несучок 0.1% в кількості 10000 кг загальною вартістю 20 858,40 Євро, митним брокером, 11.04.2018 року було подано до ОСОБА_1 митниці ДФС митну декларацію №UA403030/2018/003460, за якою було заявлено до митного оформлення наступний товар: Продукт 960187 UKDM Премікс для вирощування курей-несучок 0,1%) - 10000 кг високо концентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовленні комбікормів, та не призначена для безпосередньої годівлі курчат, виготовлена на основі носія кальцію карбонат, загальний вміст крохмалю менший за 0,5% для внесення в корми, яка містить у своєму складі кальцію карбонат, вітаміни, мінерали, антиоксиданти; без вмісту глюкози або сиропу, мальтодексетрину або сиропу мальтодексетрину, молочних продуктів. Застосовується для профілактики гіповітамінозів, нормалізації обміну речовин, підвищення продуктивності і збереженні курчат-несучок. Вноситься у корм із розрахунку: дозування 0,1%. препаративна форма-порошок. Торговельна марка - KOUDIJS. Виробник - DE HEUS KOUDIJS ANIMAL NUTRITION B.V. Нідерланди (EU) .
В графі 33 митної декларації №UА403030/2018/003460 від 11.04.2018 заявлений код товару згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_2 за ставкою мита 1,3%. При заявлені коду УКТ ЗЕД НОМЕР_2 брокер виходив із опису товару, який містився в документах, що були додані до митної декларації №UА403030/2018/003460, а саме: Контракту №15/03/2108 від 15.03.2018; Інвойсу №223960 від 05.04.2018; Ветеринарного Сертифікату №150593432 від 23.03.2018; характеристики продукту від 28.03.2018; митної декларації країни відправлення №18NLJFMA29AB90WD55 від 05.04.2018; реєстраційного посвідчення (зареєстрованого в Україні за №АА-01102-04-10) від 03.02.2017 з додатком №1 (коротка характеристика продукту). Згідно вказаних документів у товарі, що заявлявся до митного оформлення, згідно листа від виробника можливий наявний вміст крохмалю, що не перевищує 0,5%, складається з кальцію карбонат, вітамінів, мінералів, антиоксидантів. Згідно пояснень щодо застосування-збалансування раціонів курей-несучок при вирощуванні за основними вітамінами, мінералами, вносити у кормо суміш у дозі 0,1%. Товар оформлювався в країні експорту за кодом НОМЕР_2, про що свідчить декларація країни відправлення №18NLJFMA29AB90WD55 від 05.04.2018.
Під час автоматизованого контролю із застосуванням системи управління ризиками, автоматизованою системою митного оформлення "Інспектор" за МД №UА403030/2018/003460 сформовано перелік форм митного контролю, зокрема, митні формальності за кодом 202-1 "Проведення часткового митного огляду - з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації" та 905-3 Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД . ОСОБА_1 митницею Державної фіскальної служби було відібрано зразки поставленої продукції UKDМ (Премікс для вирощування курей-несучок 0,1%) - 2 х 0,5 кг, про що складено акт про взяття проб і зразків товарів №3 від 11.04.2018 року та направлено відібрані зразки і проби до Львівського відділу з питань експертизи та досліджень ДФС для проведення дослідження. Обґрунтуванням необхідності направлення на лабораторну перевірку слугувало те, що під виглядом багатокомпонентних сумішей (преміксів), що не містять у своєму складі крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, можливе декларування іншої продукції для годівлі тварин, яка в залежності від кількісного вмісту зазначених речовин може класифікуватись у товарних підкатегоріях товарної позиції 2309 з більшою ставкою мита.
12 квітня 2018 року вищевказаний товар за тимчасовою митною декларацією №UА403030/2018/003460 був випущений у вільний обіг зі сплатою 6,3% мита за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_3, після чого ПрАТ Птахофабрика ОСОБА_1 із вказаної партії товару також було відібрано зразки (акт від 12.04.2018р.) та передано їх для проведення експертизи Державному науково-дослідному контрольному інституті ветеринарних препаратів та кормових добавок. Згідно експертного висновку №018906 д.т./к/18 від 02.05.2018р. крохмаль у даній партії товару складав 0,4%.
За результатами лабораторної перевірки Львівським відділом з питань експертизи та досліджень ДФС було складено висновок № 142008600-0139 від 20.04.2018 року, в якому зазначено, що продукти UKDМ (Премікс для вирощування курей-несучок 0,1%) являють собою багато концентровану суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовлені комбікормів, та не призначена для безпосередньої годівлі курчат, яка містить у своєму складі кальцію карбонат, вітаміни, мінерали, антиоксиданти. У складі зразка виявлено мікро- та мікроелементи, вітаміни, карбонати крохмаль. У складі зразка не виявлено глюкози, цукрози та сполук вільною аміногрупою. Масова частка крохмалю, визначена модифікованим методом Еверса, становить 1,6 мас.%. Таким чином, результати зразка не узгоджуються із заявленим у графі 31 МД ІМ 40ДЕ від 11.04.2018 № UА 403030/2018/003438 в частині ....загальний вміст крохмалю менший за 0,5%... .
З урахуванням лабораторного висновку, 23.04.2018 ОСОБА_1 митницею Державної фіскальної служби прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-UА 403030-0002-2018, в якому визначено код товару згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_1 замість НОМЕР_2.
04 травня 2018 року позивач звернувся із Скаргою № 101 в якій просив скасувати Висновок Львівського відділу з питань експертиз та досліджень ДПМЕ ДФС № 142008600-0139 від 20.04.2018 та Рішення про визначення коду товару № КТ-UА403030-0002-2018 від 23.04.2018.
Листом від 07.06.2018 № 19922/6/99-99-19-03-03-15 Про класифікацію преміксів ДФС із посиланням на ч. 3 ст. 357 МК України повідомила Позивачу, що призначення дослідження (аналізу, експертизи) в інших установах (організаціях) допускається лише у разі неможливості проведення дослідження (аналізу, експертизи) спеціалізованим органом з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та ре державну податкову і митну політику, чи його відокремленим підрозділом або за з; декларанта чи уповноваженої ним особи для підтвердження чи спростування результату проведеного дослідження (аналізу, експертизи)
Не погоджуючись з такими рішеннями суб'єкта владних повноважень Приватне акціонерне товариство звернулось до суду з даною позовною заявою.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відносини, що виникають при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, регулюються нормами Митного кодексу України (надалі - МК України) та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи.
У відповідності до норм частин 1 - 5 статті 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Як складний випадок класифікації товару розуміють випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Згідно частини 7 статті 69 МК України рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.
При цьому, термін класифікація товару для цілей розділу ІV МК України міститься в пункті 3 Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом ОСОБА_9 фінансів України від 30.05.2012 №650, що зареєстрований в ОСОБА_9 юстиції України 02.07.2012 за №1085/21397 (далі - Порядок №650), та розуміється як: визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України Про митний тариф України (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.
Також, в пункті 3 розділу І Порядку №650 визначено, що контроль правильності класифікації товарів - це перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Згідно з пунктами 1 та 2 розділу ІІІ зазначеного Порядку №650 декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 МК України, а посадові особи митного поста здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів.
Пунктом 4 розділу ІІІ цього Порядку №650 встановлено, що контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності:
- відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу;
- заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС. При цьому, така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів а та б абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару.
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД. При електронному декларуванні посадова особа ВМП або ПМО чи митного поста за допомогою АСМО створює та передає декларанту або уповноваженій ним особі засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару (пункт 5 розділу ІІІ Порядку №650).
У разі відмови у наданні декларантом або уповноваженою ним особою додаткових документів чи відомостей посадовою особою митного органу здійснюються митні формальності за наявними документами та відомостями з використанням довідкової інформації. При проведенні цих митних формальностей або підтверджується код товару, або надається відмова в митному оформленні та за наявності достатньої інформації виноситься Рішення.
Відповідно до частин 2-4 статті 67 МК України в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними під позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовуються сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десяти знакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної під позиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної під категорії (десять знаків).
В силу норми статті 67 МК України українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Крім того, з метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2012 і Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, що затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401.
Відповідно до пунктів 1-4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД додатку до Закону України Про Митний тариф України класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних під категоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Згідно матеріалів справи 11.04.2018 року декларантом ПрАТ Птахофабрика ОСОБА_1 було подано до ОСОБА_1 митниці ДФС митну декларацію №UA403030/2018/003460, за якою було заявлено до митного оформлення товар: Продукт 960187 UKDM Премікс для вирощування курей-несучок 0,1%) - 10000 кг високо концентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовленні комбікормів, та не призначена для безпосередньої годівлі курчат, виготовлена на основі носія кальцію карбонат, загальний вміст крохмалю менший за 0,5% для внесення в корми, яка містить у своєму складі кальцію карбонат, вітаміни, мінерали, антиоксиданти; без вмісту глюкози або сиропу, мальтодексетрину або сиропу мальтодексетрину, молочних продуктів. Застосовується для профілактики гіповітамінозів, нормалізації обміну речовин, підвищення продуктивності і збереженні курчат-несучок. Вноситься у корм із розрахунку: дозування 0,1%. препаративна форма-порошок. Торговельна марка - KOUDIJS. Виробник - DE HEUS KOUDIJS ANIMAL NUTRITION B.V. Нідерланди (EU) . Вказаний товар за кодом УКТ ЗЕД був віднесений позивачем до товарної категорії НОМЕР_2.
До товарної позиції 2309 включаються продукти, що використовуються для годівлі тварин, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних відходів, рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки (Група 23, Залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин, Закон України № 584-УП: - до товарної позиції 2309 90 96 10 відносяться продукти, що використовуються для годівлі тварин, попередні суміші (премікси).
Відповідно до Закону України від 25.06.92 N 2498-ХІІ Про ветеринарну медицину (зі змінами а доповненнями) премікси - суміші кормових добавок або суміші однієї чи декількох кормових добавок, у тому числі вітамінів, амінокислот, мінералів тощо, з кормами тваринного чи рослинного походження або з водою, виготовлені за спеціальною технологією на високотехнологічному обладнанні, які використовуються як носії і не призначені для безпосередньої годівлі тварин.
Водночас, в ст. 1 цього Закону міститься поняття кормів як продуктів тваринного, рослинного, мікробіологічного та хімічного походження, у тому числі готових кормів та комбікормів, що використовуються для годівлі тварин самостійно або в суміші, містять поживні речовини у засвоюваній формі і не справляють негативного впливу на здоров'я тварин, та готових кормів як кормів тваринного і рослинного походження, які містять кормові добавки для непродуктивних тварин, у тому числі риб та птахів.
Наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Так, згідно пояснення до товарної позиції 2309 включаються підсолоджені корми та готові кормові продукти, що складаються з суміші декількох поживних речовин, які призначені:
для забезпечення тварин раціональним і збалансованим повсякденним раціоном (повноцінний корм);
для одержання придатного повсякденного раціону шляхом додання в господарський (тобто зроблений у господарстві) корм органічних чи неорганічних речовин (додаткові корми);
для використання під час приготування повноцінних кормів або додаткових кормів.
До цієї товарної позиції включаються продукти, використовувані для годівлі тварин, одержані в результаті оброблення продуктів рослинного чи тваринного походження та оброблені до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідного матеріалу, наприклад, у випадку продуктів, одержаних з рослинних матеріалів, характерна клітинна будова вихідної рослинної сировини стала невпізнанною під час розгляду під мікроскопом, (с) Готові продукти, використовувані для приготування повноцінних кормів чи додаткових кормів, описаних вище в пунктах (а) та (в). Ці готові продукти, відомі в торгівлі як премікси , являють собою складні суміші, що складаються з ряду речовин (іноді називаються добавками), склад і співвідношення яких змінюються залежно від вимог тваринництва. Ці речовини підрозділяються на три групи:
Речовини, що поліпшують травлення і забезпечують добру засвоюваність кормів, а також зберігають здоров'я тварин: вітаміни чи провітаміни, амінокислоти, антибіотики, кокпидіостати, мікроелементи, емульгатори, ароматизувальні речовини, збудники апетиту і т.д.
Речовини, призначені для запобігання псуванню кормів (особливо жировмісних компонентів) до згодовування їх тваринам, такі як стабілізатори, антиокислювачі і т.д.
Речовини, що є носіями і складаються з одного чи більше органічних поживних речовин (маніоки чи соєвого борошна, крупи, дрібних крупок, дріжджів, різних відходів харчової промисловості і т.д.) або неорганічних речовин (наприклад, магнезиту, крейди, каоліну, солі, фосфатів).
Концентрація речовин, описаних вище в пункті 1, та природа носія визначаються так, щоб, зокрема, забезпечити гомогенну дисперсію і змішання цих речовин у комбікормах, в які додаються ці продукти.
За умови використання для годівлі тварин до цієї категорії готових продуктів також включаються:
готові продукти, що складаються з декількох мінеральних речовин;
готові продукти, що складаються з активної речовини типу, описаного вище в пункті (1), з носієм, наприклад, продукти процесу виробництва антибіотиків, одержувані простим сушінням маси, тобто всього об'єму бродильного чана (переважно міцелію, культурного живильного середовища та антибіотика). Суха речовина, що вийшла в результаті, (стандартизована шляхом додання органічних і неорганічних речовин або нестандартизована), в якій вміст антибіотиків зазвичай змінюється в діапазоні 8-16 %, використовується як основна речовина для приготування, зокрема, преміксів (англ. Premixes).
ОСОБА_9 доходів і зборів України від 26.03.2014, № 6983/7/99-99- 24-02-03-17 Про впровадження методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД вказує на те, що до попередніх сумішей (преміксів) не відносяться готові продукти, до складу яких входять енергетичні поживні речовини, що складаються з речовин з високим вмістом вуглеводів (висококалорійних речовин), таких як крохмаль, цукор, целюлоза та жири (наприклад, зерно зернових культур, напівцукровий кормовий буряк, твердий тваринний жир і т. д.) та формуючі тіло поживні речовини, які багаті білками (наприклад, насіння бобових рослин, відходи пивоварства, макуха і т. д.). Такі продукти класифікуються у відповідних товарних під позиціях.
Отже, попередні суміші (премікси) - це висококонцентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовленні комбікормів та не призначена для безпосередньої годівлі тварин. Виготовляють універсальні або комплексні премікси, спеціалізовані премікси: вітамінні, мінеральні, амінокислотні і т. д. Згідно з ДСТУ 4482:2005 Премікси. Технічні умови універсальні або комплексні премікси вводяться до складу к . бікормів і кормосумішей в кількості від 0,1 % до 5,0 %, спеціалізовані премікси - від 0,5 % до 5,0 % від маси.
Відтак, зі змісту наведених Пояснень до товарної позиції 2309 вбачається, що премікси визначаються як висококонцентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що не містять енергетичні поживні речовини (висококалорійні речовини як цукор, целюлоза та жири) використовується при виготовленні комбікормів та не призначена для безпосередньої годівлі тварин.
Як зазначено судом вище, 23.04.2018 ОСОБА_1 митницею Державної фіскальної служби прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-UА 403030-0002-2018, в якому визначено код товару згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_1 замість НОМЕР_2.
В свою чергу, товарна категорія НОМЕР_1 надає опис товару, який не відповідає опису заявлено до митного оформлення, зокрема до цієї товарної позиції відносяться продукти, що використовуються для годівлі тварин, інші, без вмісту молочних продуктів або з вмістом менш як 10 мас. % цих продуктів.
В поясненнях до цієї товарної позиції, вказано, що у товарних підкатегоріях 2309 10 11 00 - 2309 10 70 00 і 2309 90 3 1 00 - 2309 90 70 00 термін молочні продукти означає продукти, що включаються до товарних позицій 0401, 0402, 0404. 0405, 0406 і до товарних підкатегорій 0403 10 11 00 - 0403 10 39 00, 0403 90 11 00 - 0403 90 69 00, 1702 11 00 00, 1702 19 00 00 і 2106 90 51 00.
З викладеного слідує, що код УКТ ЗЕД 2309 90 31 00 - вказаний ОСОБА_1 митницею у своєму рішенні, жодним чином не підпадає під опис заявлений до митного оформлення преміксів, оскільки в них взагалі відсутні будь-які молочні продукти (які мали б бути відповідно до зміненого коду
При цьому, контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 МК України.
Як встановлено судом та не заперечувалось учасниками справи, рішення № КТ-UА 403030-0002-2018 від 23.04.2018 про визначення коду товару прийнято ОСОБА_1 митницею ДФС на підставі експертного висновку Львівського відділу з питань експертизи та досліджень ДФС №142008600-0139 від 20.04.2018.
Згідно експертного висновку Львівського відділу з питань експертиз та досліджень ДФС №142008600-0139 від 20.04.2018 завданням для дослідження було встановлення наявності та кількісно вмісту крохмалю, та чи підпадають відібрані взірці товарів до заявленого згідно опису графи 31 МД товару №1 коду НОМЕР_2 - попередні суміші (премікси).
За результатами проведених досліджень у складі зразка з назвою "Премікс для вирощування курей-несучок 0,1%, висококонцентрована суміш біологічно активних речовин з наповнювачем, що використовується при виготовленні комбікормів, та не призначена для безпосередньої годівлі курчат, виготовлена на основі носія кальцію карбонат, загальний вміст крохмалю менший за 0,5% для внесення в корми, яка містить у своєму складі кальцію карбонат, вітаміни, мінерали, антиоксиданти; без вмісту глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, молочних продуктів" виявлено: мікро- та макроелементи, вітаміни, карбонати, крохмаль. У складі зразка не виявлено глюкози, цукрози та сполук з вільною аміногрупою. Масова частка крохмалю, визначена модифікованим методом Еверса, становить 1,6 мас. %.
Результати досліджень зразка не узгоджуються із заявленим у графі 31 МД IM 40 ДЕ від 11.04.2018 № UA403030/2018/003438 в частині ....загальний вміст крохмалю менший за 0,5%... .
Після отримання висновку Львівського відділу з питань експертизи та досліджень ДФС, який фактично змінює якісні характеристики товару, Імпортер звернувся до виробника даної продукції із запитанням щодо наявності у її складу крохмалю. У відповідь Виробник надав звіт по аналізу від 01.05.2018 року, де зазначено, що в преміксі. який постачався ОСОБА_8 та перевірявся 22.03.2018 (артикул 960187) вміст масової частки крохмалю становить 0,38%, та підтвердив, що виробництво даного продукту проводиться за встановленими рецептами, які не можуть бути змінені.
Окрім того, з метою спростування висновків Львівського відділу з питань експертиз та досліджень ДФС щодо відсутності в складі товару крохмалю, позивачем також були відібрані зразки товару (акт від 12.04.2018р. відібрані взірці після надходження товару на підприємство, близько 15-00 год) та проведена експертиза у Державному науково-дослідному контрольному інституті ветеринарних препаратів та кормових добавок. Згідно експертного висновку № 018906 д.т./к/18 від 02.05.2018р. вміст крохмалю склав 0,4%.
Таким чином, висновками Державному науково-дослідному контрольному інституті ветеринарних препаратів та кормових добавок спростовано висновки Львівського відділу з питань експертиз та досліджень ДФС щодо наявності в складі товару крохмалю.
З огляду на викладене вище, відносно спірного товару, відповідачем неправомірно та за відсутності ґрунтовних підстав присвоєно новий код товару УКТ ЗЕД НОМЕР_1 замість НОМЕР_2
За таких обставин, відповідач безпідставно змінив код товару з НОМЕР_1 замість НОМЕР_2, тому, слід визнати протиправним та таким, що підлягає до скасування рішення ОСОБА_1 митниці ДФС про визначення коду товару ПрАТ Птахофабрика Тернопільска .
Як наслідок, підлягає до задоволення і позовна вимога про визнання протиправною та скасування картки відмови в прийняті митної декларації, як така що є похідною від позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення ОСОБА_1 митниці ДФС про визначення коду товару.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення, а рішення відповідача 23.04.2018 про визначення коду товару № КТ- UА403030-0002-2018 та картку відмови у прийнятті митної декларації слід визнати протиправними та скасувати.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач, платіжним дорученням за №4 від 18.07.2018 підтвердив сплату судового збору розмірі 1 762 гривні, за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в розмірі 1 762 гривні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити. Визнати протиправним та скасувати рішення ОСОБА_1 митниці ДФС про визначення коду товару від 23.04.2018 р. №КТ-UA403030-0002-2018. Визнати протиправною та скасувати картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення митного поста "Тернопіль - центральний" ОСОБА_1 митниці ДФС №UA403030/2018/00198.
Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Птахофабрика ОСОБА_1" (447722, вул. Галицька, 180, с. Великі Гаї, Тернопільський район, Тернопільська обл., Код ЄДРПОУ 03369177) понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_1 митниці ДФС .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 13 листопада 2018 року.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77820169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні