Рішення
від 14.11.2018 по справі 1340/4182/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №1340/4182/18

14 листопада 2018 року

зал судових засідань № 9

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лунь З.І.

секретар судового засідання Магиревич Ю.Д.,

за участю:

представника позивача Білика П. Б.,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех (місцезнаходження: 79059, м.Львів, вул.Мазепи, 16/37) звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, площа Львівська, 8), в якому просить суд визнати дії протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.01.2018 №530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №49 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 28.11.2017; від 03.01.2018 №530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №47 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №45 від 30.11.2017; від 20.12.2017 №452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 08.11.2017; від 20.12.2017 №452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 28.11.2017; від 20.12.2017 №452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 17.11.2017; від 20.12.2017 №452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 27.11.2017; від 20.12.2017 №452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 24.11.2017; від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 24.11.2017; від 20.12.2017 №452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 23.11.2017; від 20.12.2017 №452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №31 від 23.11.2017; від 20.12.2017 №452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 23.11.2017; від 20.12.2018 №452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №29 від 22.11.2017; від 20.12.2017 № 452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.11.2017; від 20.12.2017 №452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.11.2017; від 20.12.2017 №452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 20.11.201; від 20.12.2017 року № 452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 17.11.2017 та зобов'язати зареєструвати такі податкові накладні.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017, № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, а податкові накладні реєстрації датою їх подання, оскільки платником податків на виконання вимог п. п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів у повній мірі підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДФС України взагалі не вбачається, у чому саме полягають порушення, рішення Комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення. Позивач також зазначає, що фіскальний орган не вказав у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних конкретного виду критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу від 13.06.2017 № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на дату виникнення спірних відносин), що впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567. Позовні вимоги надалі обґрунтовуються тим, що позивач в порядку передбаченому Постановою Кабінетом Міністрів України від 04 липня 2017 року № 485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на дату виникнення спірних відносин) звертався із листами-скаргами на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, однак відповіді не отримано, податкові накладні не зареєстровано, незважаючи на обов'язок контролюючого органу у разі не надіслання протягом 10-денного строку вмотивованого рішення зареєструвати відповідні податкові накладні.

Відповідач, Державна фіскальна служба України, подала до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією ДФС розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано всього переліку документів та пояснень, які наведені у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом № 567. Також, зазначає, що позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017, № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу. Під час розгляду пояснень та копій документів встановлено, що позивачем надано документи, які не є достатніми для прийняття рішення Комісією ДФС України. Вказані обставини, на думку відповідача, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

Позивач подав суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що ним неодноразово Державній фіскальній службі України надавались пояснення, надсилались скарги і як додатки надавалися усі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, однак в адміністративному порядку контролюючі органи відмовлялися реєструвати податкові накладні із формальних підстав.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві. Просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши вступне слово представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та відзив, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити, виходячи з наступних підстав.

Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех зареєстроване Управлінням державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, 08.04.2013, код ЄДРПОУ 38763913, місцезнаходження: 79059, Львівська обл., м.Львів, вул. Гетьмана Мазепи, будинок 16, квартира 37, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивач взятий на податковий облік в органах державної податкової служби 14.06.2013, перебуває на обліку в Личаківській ОДПІ ГУДФС у Львівській області (Шевченківське відділення).

Види діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех по коду КВЕД: 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас; 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас (основний); 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.

Позивач для здійснення своєї діяльності орендує приміщення за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н., с. Домажир, вул. Молодіжна, 15 на підставі Договору оренди приміщення № 26/12/14 від 26 грудня 2014 року, офісні приміщення орендуються та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Зелена, 238/4 на підставі Договору оренди № 01/07/2017 оренди приміщень від 01 липня 2017 року. Позивачем додано до позовної заяви довідку про кількість працівників, а також договори поставки, за яким здійснюється постачання сировини партіями, зокрема Товариством з обмеженою відповідальністю Алюпроф Система Україна , Товариством з обмеженою відповідальністю Глобал Вест , Товариством з обмеженою відповідальністю Хілал Алюмініум Юкрейн , Товариством з обмеженою відповідальністю Фаубеха , Товариством з обмеженою відповідальністю ЮА-Стандарт . Поставка сировини позивачу також здійснюється Товариством з обмеженою відповідальністю Алютех-К , Товариством з обмеженою відповідальністю Українські будівельні матеріали , Товариством з обмеженою відповідальністю Гласс Трьош Львів , Товариством з обмеженою відповідальністю Рехау згідно наявних видаткових накладних.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 23.02.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю КЕС-УА Холдинг було укладено договір № 22.LN на виконання комплексу робіт по виготовленню та монтажу алюмінієвих фасадних конструкцій на об'єкті Будівництво заводу кабельної продукції LEONI по вул. І. Шарлая в м. Коломия Івано-Франківської області , та надалі укладено додаткові угоди № 1 від 29.03.2017, № 2 від 12.05.2017, № 3 від 30.05.2017, № 4 від 12.07. 2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після підписання актів виконаних робіт за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 30.11.2017 на суму 225 574,99грн. та податкову накладну № 49 від 30.11.2017 на суму 118 221,00грн.

03.10. 2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Контрофорс було укладено договір № 40/17 на виконання робіт по виготовленню та влаштуванню дверей в м. Мукачево, вул.Лавківське,1е. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання авансових оплат за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 22.11.2017 на суму 55 132,01грн. та податкову накладну № 43 від 28.11.2017 на суму 20 000,00грн.

23.10.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Львівським національним університетом ім. І. Франка було укладено Договір надання послуг № 4/17 про заміну фурнітури на існуючих конструкціях в приміщеннях Львівського національного університету ім. І. Франка. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. За правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України після підписання Акту № ОУ-0000036 здачі-прийняття робіт (надання послуг) та Акту № ОУ-0000042 здачі-прийняття робіт (надання послуг) Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 30.11.2017 на 15 844,20грн. та № 32 від 23.11.2017 на суму 26407,00грн.

28.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Міським палацом культури імені Гната Хоткевича було укладено усний договір про виготовлення та поставку дверних конструкцій та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000394 від 28.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання 30.11.2017 передоплати у розмірі 36 000,00грн. за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 47 від 30.11.2017 суму 36 000,00грн.

27.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Профітулс було укладено усний договір на виготовлення та поставку ролокасети та склопакетів та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000391 від 28.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання 30.11.2017 передоплати у розмірі 10 752,00грн., Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 45 від 30.11.2017 на суму 10 752,00грн.

08.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариство з обмеженою відповідальністю Стоматологічний центр Леополіс був укладено усний договір про заміну склопакетів, та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000357 від 08.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 9 350,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 51 від 08.11.2017 на 9350,00 грн.

08.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Алтех та Приватним підприємством Яродарбуд було укладено усний договір про виготовлення віконної конструкції, та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000315 від 05.10.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 1400,00грн., за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 40 від 28.11.2017 на суму 1400,00грн.

27.10.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з додатковою відповідальністю Гал-Кат було укладено договір № 45/17 від 27.10.2017 про виготовлення та монтаж віконних конструкцій та поставки підвіконь. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати 17 листопада 2017 року в розмірі 10 000,00 гривень та 24.11.2017 в розмірі 10212,31грн, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 24 від 17.11.2017 на 10000,00грн. та № 35 від 24.11.2017 на 10212,31 грн.

17.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Мале підприємство Воля було укладено Договір № 54/17 про виготовлення та монтаж металевої конструкції з алюмінієвого профіля. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати 17.11.2017 в розмірі 200000,00грн., 24.11.2017 в розмірі 41 280,00грн., 27.11.2017 в розмірі 100000,00грн, за правилами першої події в порядку п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 23 від 17.11.2017 на 200000,00грн., № 26 від 21.11.2017 на 41280,00грн., № 37 від 27.11.2017 на 100000,00грн.

22.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Логістична компанія Захід Ресурс було укладено усний договір про виготовлення віконної конструкції, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000386 від 22.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати, Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 34 від 24.11.2017 на 3403,88 грн.

21.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Навчально-спортивною базою літніх видів спорту було укладено усний договір про виготовлення та поставку віконних та дверних конструкцій, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000385 від 22.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 16 595,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 31 від 23.11.2017 на 16595,00грн.

20.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Приватним підприємством Містобудівне управління № 1 було укладено усний договір про виготовлення перегородок сантехнічних в кількості 81.60 кв.м., та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000377 від 20.11. 2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 10 000,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 30 від 23.12.2017 на 10000,00грн.

21.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Львів-Буд було укладено усний договір про виготовлення та монтаж склопакетів, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000383 від 21.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 10 530,08 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 27 від 21.11.2017 на 10530,08грн.

15.11. 2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Команія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю ТВК Львівхолод було укладено усний договір про виготовлення та монтаж фасадних конструкцій, надалі першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000367 від 15.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 34 020,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 25 від 20.11.2017 на суму 34020,00грн.

Після прийняття вищезазначених податкових накладних, їх реєстрація була зупинена контролюючим органом на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. В усіх повідомленнях про зупинку реєстрації зазначено, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбавання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (чинного на дату виникнення спірних відносин), позивачем було направлено на адресу контролюючого органу документи про підтвердження реальності здійснення операцій згідно з повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація яких зупинено.

Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації усіх податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування: від 03.01.2018 № 530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017 року, від 03.01.2018 року № 530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 30.11.2017, від 20.12.2017 № 452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, від 20.12.2017 № 452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, від 20.12.2017 № 452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017, від 20.12.2017 №452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 27.11.2017, від 20.12.2017 № 452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 23.11.2017, від 20.12.2017 № 452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017, від 20.12.2017 № 452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, від 20.12.2018 № 452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, від 20.12.2017 № 452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 21.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 21.11.2017, від 20.12.2017 № 452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, від 20.12.2017 № 452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017.

Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех в порядку адміністративного оскарження зверталося до ДФС у Личаківському районні (Шевченківське відділення) із листами-скаргами № 230 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, № 231 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017 , № 232 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017, № 234 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 24.11.2017, № 233 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 24.11.2017, №238 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, № 239 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 23.11.2017 та податкової накладної № 35 від 24.11.2017, № 243 від 29.01.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017 року, податкової накладної № 37 від 27.11.2017, податкової накладної № 26 від 21.11.2017, № 237 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, № 240 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, №242 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 21.11.2017, № 235 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.11.2017, № 2401 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, № 236 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017.

Відповіддю Головного управління ДФС у Львівській області від 18.01.2018 за №1825/10/13-01-12-01 запропоновано звернутися до Комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику згідно порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Постановою КМ України від 04.05.2017 №485.

Судом також встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех зверталось в порядку передбаченому Постановою КМ України від 04.07.2017 № 485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинної на дату виникнення спірних відносин) до ДФС України із листами-скаргами № 28 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, № 29 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, № 31 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, № 32 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, № 30 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 23.11.2017 та податкової накладної №46 від 30.11.2017, № 34 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №45 від 30.11.2017, № 33 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, № 27 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017 та податкової накладної № 29 від 22.11.2017, № 26 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №49 від 30.11.2017 та податкової накладної № 50 від 30.11.2017, № 24 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, № 25 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017 та податкової накладної № 35 від 24.11.2017, № 23 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017, податкової накладної № 37 від 27.11.2017, податкової накладної № 26 від 21.11.2017, № 22 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 21.11.2017, № 21 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017.

Судом встановлено, що відповіді від ДФС України на заяви-скарги позивачем не отримано.

03.07.2018 позивач звернувся до ДФС України із заявою, посилаючись на п. 16,18 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (обов'язок контролюючого органу у разі не надіслання протягом 10-денного строку вмотивованого рішення на скарги зареєструвати відповідні податкові накладні) (чинного на дату виникнення спірних відносин) про реєстрацію зупинених податкових накладних. Проте, згідно з відповіддю ДФС України від 23.07.2018 № 24333/6/99-99-11-04-15 позивачу рекомендовано вирішувати спір в судовому порядку.

Факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з наступного.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п.74.2 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 та п. 200-1.9 ст. 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Податковий кодекс України та Порядок №1246 не уповноважує податковий орган у разі відмови у прийнятті податкових накладних спонукати платника податків на здійснення певних дій, зокрема звернення до ДФС за місцем реєстрації для з'ясування причини помилки.

Вказана правова позиція висловлена у Постанові Верховного суду від 06.03.2018 (справа №826/4475/16).

Аналогічні норми містить п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст.74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 201.16.1. п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанцій по податкових накладних № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017, № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбавання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Суд погоджується із аргументами позивача, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних. Натомість, підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 (чинного на дату виникнення спірних відносин) містить у собі визначення трьох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Фіскальний орган був зобов'язаний у квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567. Визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Згідно з пунктом 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних видно, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

У квитанціях, фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

Щодо формулювання фіскальним органом вимоги надання та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (тобто Наказу №567), суд зауважує, що таке визначення також являється нечітким та незрозумілим, зокрема для платника податків.

Так, Наказ №567 містить у собі пункт 4 наступного змісту: Державній фіскальній службі України: до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки .

Натомість, Критерії оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить пункт 4 наступного змісту: Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою . Водначас, Вичерпний перелік документів Наказу №567 взагалі не містить пункту 4.

Також, зі змісту квитанцій встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п.п. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).

Комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що позивачем були надані контролюючому органу пояснення та копії документів до вищезгаданих господарських операціях для направлення до комісії ДФС України.

Такі документи направлені позивачем, відповідно п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, до Комісії ДФС України, для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних.

Зі змісту висновків контролюючого органу щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, викладених у спірних рішеннях встановлено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до п.п. в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 цієї Постанови визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Кодексу;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних.

Тобто у даних конкретних випадках повинно було б зазначатися одне з двох варіантів рішення:

- або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування

- або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Всупереч цьому, оскаржуване рішення позбавлене чіткості у визначенні підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, позаяк включають обидва альтернативні варіанти.

Крім того, суд зазначає, що у рішеннях комісії відсутня конкретна інформація про причини та підстави для прийняття таких рішень. В рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрацій податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.01.2018 № 530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017, від 03.01.2018 № 530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 30.11.2017, від 03.01.2018 №530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 30.11.2017, від 20.12.2017 № 452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, від 20.12.2017 № 452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, від 20.12.2017 № 452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 17.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 27.11.2017, від 20.12.2017 № 452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 23.11.2017, від 20.12.2017 № 452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017, від 20.12.2017 №452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, від 20.12.2018 № 452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, від 20.12.2017 № 452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.11.2017, від 20.12.2017 № 452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 21.11.2017, від 20.12.2017 №452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, від 20.12.2017 № 452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 17.11.2017, -прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними. Відтак, з метою належного захисту порушених прав позивача, підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи дані положення КАС України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Таке ж формулювання резолютивної частини судового рішення узгоджується з приписами п.п. 201.16.4. ст. 201 ПК України, згідно з яким визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на висновок суду щодо протиправності рішень відповідача, з метою повного захисту та дієвої реалізації прав позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017 № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну фіскальну службу України обов'язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положення ч.1 ст.9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.

Згідно зі ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням норм ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530794/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 №50 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530793/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 № 49 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530791/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 28.11.2017 № 43 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530792/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 № 46 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530796/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 № 47 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530795/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 № 45 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452885/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 08.11.2017 № 51 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452870/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 28.11.2017 № 40 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452869/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 17.11.2017 № 24 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452861/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 27.11.2017 № 37 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452862/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 24.11.2017 № 35 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452863/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 24.11.2017 № 34 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452865/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 32 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452866/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 31 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452867/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 30 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2018 №452993/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 22.11.2017 № 29 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452994/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 21.11.2017 № 27 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452992/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 21.11.2017 № 26 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452868/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 20.11.2017 № 25 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452871/38763913.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 17.11.2017 № 23 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех (79059, Львівська обл., місто Львів, вул. Гетьманат Мазепи, буд.16, кв. 37, код ЄДРПОУ 38763913) судовий збір у розмірі 35240 (тридцять п'ять тисяч двісті сорок) 00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 15.11.2018.

Суддя Лунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77853891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4182/18

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 03.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 14.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні