ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2019 рокуЛьвів№ 857/272/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Матковської З.М.,
суддів: Бруновської Н.В., Затолочного В.С.,
при секретарі судового засідання: Гнатик А.З.
з участю представників: позивача Білика П.Б., відповідача Добровольської Ю.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2018 року у справі №1340/4182/18, головуючий суддя Лунь З.І., проголошене о 10.39 год. у м. Львові, повний текст рішення складений 15.11.2018 р., за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.01.2018 №530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №49 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 28.11.2017; від 03.01.2018 №530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №47 від 30.11.2017; від 03.01.2018 №530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №45 від 30.11.2017; від 20.12.2017 №452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 08.11.2017; від 20.12.2017 №452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 28.11.2017; від 20.12.2017 №452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 17.11.2017; від 20.12.2017 №452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 27.11.2017; від 20.12.2017 №452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 24.11.2017; від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 24.11.2017; від 20.12.2017 №452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 23.11.2017; від 20.12.2017 №452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №31 від 23.11.2017; від 20.12.2017 №452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 23.11.2017; від 20.12.2018 №452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №29 від 22.11.2017; від 20.12.2017 №452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.11.2017; від 20.12.2017 №452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.11.2017; від 20.12.2017 №452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 20.11.201; від 20.12.2017 року №452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 17.11.2017 та зобов'язати зареєструвати такі податкові накладні.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №50 від 30.11.2017, №49 від 30.11.2017, №43 від 28.11.2017, №46 від 30.11.2017, №47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, №51 від 08.11.2017, №40 від 28.11.2017, №24 від 17.11.2017, №37 від 27.11.2017, №35 від 24.11.2017, №34 від 24.11.2017, №32 від 23.11.2017, №31 від 23.11.2017, №30 від 23.11.2017, №29 від 22.11.2017, №27 від 21.11.2017, №26 від 21.11.2017, №25 від 20.11.2017, №23 від 17.11.2017, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, а податкові накладні реєстрації датою їх подання, оскільки платником податків на виконання вимог п. п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів у повній мірі підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДФС України взагалі не вбачається, у чому саме полягають порушення, рішення Комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення. Позивач також зазначає, що фіскальний орган не вказав у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних конкретного виду критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу від 13.06.2017 № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на дату виникнення спірних відносин), що впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567. Позовні вимоги надалі обґрунтовуються тим, що позивач в порядку передбаченому Постановою Кабінетом Міністрів України від 04 липня 2017 року № 485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на дату виникнення спірних відносин) звертався із листами-скаргами на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, однак відповіді не отримано, податкові накладні не зареєстровано, незважаючи на обов'язок контролюючого органу у разі не надіслання протягом 10-денного строку вмотивованого рішення зареєструвати відповідні податкові накладні.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2018 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530794/38763913. Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 №50 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530793/38763913. Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 № 49 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530791/38763913. Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 28.11.2017 № 43 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530792/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 №46 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530796/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 №47 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 03.01.2018 №530795/38763913.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 30.11.2017 №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452885/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 08.11.2017 №51 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452870/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 28.11.2017 №40 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452869/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 17.11.2017 №24 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452861/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 27.11.2017 № 37 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452862/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 24.11.2017 № 35 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452863/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 24.11.2017 № 34 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452865/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 32 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452866/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 31 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452867/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 23.11.2017 № 30 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2018 №452993/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 22.11.2017 № 29 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452994/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 21.11.2017 № 27 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452992/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 21.11.2017 № 26 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452868/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 20.11.2017 № 25 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 20.12.2017 №452871/38763913.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех від 17.11.2017 № 23 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех судовий збір у розмірі 35240,00 грн.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, тому підлягає скасуванню. Вважає, що відповідачем прийнято законне та обґрунтоване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем не було подано усі необхідні первинні документи. Просить рішення суду першої інстанції касувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Позивачем поданий відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає, що вважає доводи відповідача безпідставними та такими, що спростовуються належними письмовими доказами. Контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник відповідача апеляційну скаргу підтримав з підстав наведених у скарзі, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Представник позивач проти апеляційної скарги заперечив, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено та з матеріалів справи слідує наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех зареєстроване Управлінням державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, 08.04.2013, код ЄДРПОУ 38763913, місцезнаходження: 79059, Львівська обл., м. Львів, вул. Гетьмана Мазепи, будинок 16, квартира 37, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позивач взятий на податковий облік в органах державної податкової служби 14.06.2013, перебуває на обліку в Личаківській ОДПІ ГУДФС у Львівській області (Шевченківське відділення).
Види діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех по коду КВЕД: 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас; 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас (основний); 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.
Позивач для здійснення своєї діяльності орендує приміщення за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н., с. Домажир, вул. Молодіжна, 15 на підставі Договору оренди приміщення № 26/12/14 від 26 грудня 2014 року, офісні приміщення орендуються та знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Зелена, 238/4 на підставі Договору оренди №01/07/2017 оренди приміщень від 01 липня 2017 року.
Позивачем додано до позовної заяви довідку про кількість працівників, а також договори поставки, за яким здійснюється постачання сировини партіями, зокрема Товариством з обмеженою відповідальністю Алюпроф Система Україна , Товариством з обмеженою відповідальністю Глобал Вест , Товариством з обмеженою відповідальністю Хілал Алюмініум Юкрейн , Товариством з обмеженою відповідальністю Фаубеха , Товариством з обмеженою відповідальністю ЮА-Стандарт . Поставка сировини позивачу також здійснюється Товариством з обмеженою відповідальністю Алютех-К , Товариством з обмеженою відповідальністю Українські будівельні матеріали , Товариством з обмеженою відповідальністю Гласс Трьош Львів , Товариством з обмеженою відповідальністю Рехау згідно наявних видаткових накладних.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 23.02.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю КЕС-УА Холдинг було укладено договір № 22.LN на виконання комплексу робіт по виготовленню та монтажу алюмінієвих фасадних конструкцій на об'єкті Будівництво заводу кабельної продукції LEONI по вул. І. Шарлая в м. Коломия Івано-Франківської області , та надалі укладено додаткові угоди № 1 від 29.03.2017, № 2 від 12.05.2017, № 3 від 30.05.2017, № 4 від 12.07. 2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після підписання актів виконаних робіт за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 30.11.2017 на суму 225 574,99грн. та податкову накладну № 49 від 30.11.2017 на суму 118 221,00грн.
03.10.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Контрофорс було укладено договір № 40/17 на виконання робіт по виготовленню та влаштуванню дверей в м. Мукачево, вул.Лавківське,1е. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання авансових оплат за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 22.11.2017 на суму 55 132,01грн. та податкову накладну № 43 від 28.11.2017 на суму 20 000,00грн.
23.10.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Львівським національним університетом ім. І. Франка було укладено Договір надання послуг № 4/17 про заміну фурнітури на існуючих конструкціях в приміщеннях Львівського національного університету ім. І. Франка. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. За правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України після підписання Акту № ОУ-0000036 здачі-прийняття робіт (надання послуг) та Акту № ОУ-0000042 здачі-прийняття робіт (надання послуг) Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 30.11.2017 на 15 844,20грн. та № 32 від 23.11.2017 на суму 26407,00грн.
28.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Міським палацом культури імені Гната Хоткевича було укладено усний договір про виготовлення та поставку дверних конструкцій та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000394 від 28.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання 30.11.2017 передоплати у розмірі 36 000,00грн. за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 47 від 30.11.2017 суму 36 000,00грн.
27.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Профітулс було укладено усний договір на виготовлення та поставку ролокасети та склопакетів та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000391 від 28.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання 30.11.2017 передоплати у розмірі 10 752,00грн., Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 45 від 30.11.2017 на суму 10 752,00грн.
08.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариство з обмеженою відповідальністю Стоматологічний центр Леополіс був укладено усний договір про заміну склопакетів, та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000357 від 08.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 9 350,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 51 від 08.11.2017 на 9350,00 грн.
08.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Алтех та Приватним підприємством Яродарбуд було укладено усний договір про виготовлення віконної конструкції, та першим виписано рахунок-фактуру № СФ-0000315 від 05.10.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 1400,00грн., за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 40 від 28.11.2017 на суму 1400,00грн.
27.10.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з додатковою відповідальністю Гал-Кат було укладено договір № 45/17 від 27.10.2017 про виготовлення та монтаж віконних конструкцій та поставки підвіконь. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати 17 листопада 2017 року в розмірі 10 000,00 гривень та 24.11.2017 в розмірі 10212,31грн, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 24 від 17.11.2017 на 10000,00грн. та № 35 від 24.11.2017 на 10212,31 грн.
17.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Мале підприємство Воля було укладено Договір № 54/17 про виготовлення та монтаж металевої конструкції з алюмінієвого профіля. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати 17.11.2017 в розмірі 200000,00грн., 24.11.2017 в розмірі 41 280,00грн., 27.11.2017 в розмірі 100000,00грн, за правилами першої події в порядку п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 23 від 17.11.2017 на 200000,00грн., № 26 від 21.11.2017 на 41280,00грн., № 37 від 27.11.2017 на 100000,00грн.
22.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Логістична компанія Захід Ресурс було укладено усний договір про виготовлення віконної конструкції, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000386 від 22.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати, Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 34 від 24.11.2017 на 3403,88 грн.
21.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Навчально-спортивною базою літніх видів спорту було укладено усний договір про виготовлення та поставку віконних та дверних конструкцій, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000385 від 22.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 16 595,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 31 від 23.11.2017 на 16595,00грн.
20.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Приватним підприємством Містобудівне управління № 1 було укладено усний договір про виготовлення перегородок сантехнічних в кількості 81.60 кв.м., та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000377 від 20.11. 2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 10 000,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 30 від 23.12.2017 на 10000,00грн.
21.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю Львів-Буд було укладено усний договір про виготовлення та монтаж склопакетів, та першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000383 від 21.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 10 530,08 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 27 від 21.11.2017 на 10530,08грн.
15.11.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю Команія Алтех та Товариством з обмеженою відповідальністю ТВК Львівхолод було укладено усний договір про виготовлення та монтаж фасадних конструкцій, надалі першим виписано рахунок-фактуру СФ-0000367 від 15.11.2017. До матеріалів справи додано видаткові накладні на підтвердження закупівлі матеріалів для виконання робіт. Після отримання передоплати у розмірі 34 020,00 гривень, за правилами першої події в порядку п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 25 від 20.11.2017 на суму 34020,00грн.
Після прийняття вищезазначених податкових накладних, їх реєстрація була зупинена контролюючим органом на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. В усіх повідомленнях про зупинку реєстрації зазначено, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбавання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (чинного на дату виникнення спірних відносин), позивачем було направлено на адресу контролюючого органу документи про підтвердження реальності здійснення операцій згідно з повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація яких зупинено.
Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації усіх податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування: від 03.01.2018 № 530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017 року, від 03.01.2018 року № 530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 30.11.2017, від 20.12.2017 № 452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, від 20.12.2017 № 452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, від 20.12.2017 № 452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017, від 20.12.2017 №452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 27.11.2017, від 20.12.2017 № 452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 23.11.2017, від 20.12.2017 №452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017, від 20.12.2017 № 452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, від 20.12.2018 № 452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, від 20.12.2017 № 452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 21.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.11.2017, від 20.12.2017 № 452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 20.11.2017, від 20.12.2017 №452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017.
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех в порядку адміністративного оскарження зверталося до ДФС у Личаківському районні (Шевченківське відділення) із листами-скаргами № 230 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, № 231 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017 , № 232 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017, № 234 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 24.11.2017, № 233 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 24.11.2017, №238 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, № 239 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 23.11.2017 та податкової накладної № 35 від 24.11.2017, № 243 від 29.01.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017 року, податкової накладної № 37 від 27.11.2017, податкової накладної №26 від 21.11.2017, №237 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, № 240 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, №242 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.11.2017, № 235 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 21.11.2017, № 2401 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, № 236 від 27.12.2017 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017.
Відповіддю Головного управління ДФС у Львівській області від 18.01.2018 за №1825/10/13-01-12-01 запропоновано звернутися до Комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику згідно порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Постановою КМ України від 04.05.2017 №485.
Судом також встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Алтех зверталось в порядку передбаченому Постановою КМ України від 04.07.2017 № 485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинної на дату виникнення спірних відносин) до ДФС України із листами-скаргами № 28 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, № 29 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, № 31 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017, № 32 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, № 30 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 23.11.2017 та податкової накладної №46 від 30.11.2017, № 34 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №45 від 30.11.2017, № 33 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, № 27 від 30.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017 та податкової накладної № 29 від 22.11.2017, № 26 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №49 від 30.11.2017 та податкової накладної № 50 від 30.11.2017, № 24 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, № 25 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 17.11.2017 та податкової накладної № 35 від 24.11.2017, № 23 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.11.2017, податкової накладної № 37 від 27.11.2017, податкової накладної № 26 від 21.11.2017, № 22 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 21.11.2017, № 21 від 29.01.2018 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017.
Судом встановлено, що відповіді від ДФС України на заяви-скарги позивачем не отримано.
03.07.2018 позивач звернувся до ДФС України із заявою, посилаючись на п. 16,18 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485 Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (обов'язок контролюючого органу у разі не надіслання протягом 10-денного строку вмотивованого рішення на скарги зареєструвати відповідні податкові накладні) (чинного на дату виникнення спірних відносин) про реєстрацію зупинених податкових накладних. Проте, згідно з відповіддю ДФС України від 23.07.2018 № 24333/6/99-99-11-04-15 позивачу рекомендовано вирішувати спір в судовому порядку.
Не погоджуючись із рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що рішення Комісії суперечить нормам постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017, оскільки позбавлене чіткості у визначенні підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, зокрема рішення не містить конкретної інформації про причини та підстави для прийняття таких рішень, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими. що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.
Відповідно до з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами п.74.2 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 та п. 200-1.9 ст. 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Податковий кодекс України та Порядок №1246 не уповноважує податковий орган у разі відмови у прийнятті податкових накладних спонукати платника податків на здійснення певних дій, зокрема звернення до ДФС за місцем реєстрації для з'ясування причини помилки.
Вказана правова позиція висловлена у Постанові Верховного Суду від 06.03.2018 (справа №826/4475/16).
Аналогічні норми містить п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст.74 цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 201.16.1. п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зі змісту квитанцій по податкових накладних № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017, № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017 слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбавання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних. Натомість, підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 (чинного на дату виникнення спірних відносин) містить у собі визначення трьох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
Таким чином, відповідач був зобов'язаний у квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567, оскільки визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Згідно з пунктом 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567: 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Також, зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних видно, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Проте, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, відповідачем не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).
Що стосується формулювання фіскальним органом вимоги надання та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (тобто Наказу №567), то суд першої інстанції також вірно вказав, що таке визначення також являється нечітким та незрозумілим, з огляду на наступне.
Наказ №567 містить у собі пункт 4 наступного змісту: Державній фіскальній службі України: до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки .
Критерії оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить пункт 4 наступного змісту: Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою . Водначас, Вичерпний перелік документів Наказу №567 взагалі не містить пункту 4.
Крім цього, зі змісту квитанцій встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України (чинного на дату виникнення спірних відносин), письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" п.п. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).
Комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що позивачем, відповідно п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, до Комісії ДФС України, були направлені пояснення та копії документів до вищезгаданих господарських операціях для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних.
Зі змісту висновків контролюючого органу щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, викладених у спірних рішеннях встановлено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Проте, рішення Комісії суперечить нормам постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017, оскільки позбавлене чіткості у визначенні підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, зокрема рішення не містить конкретної інформації про причини та підстави для прийняття таких рішень, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини практика Європейського Суду з прав людини є джерелом права та підлягає застосуванню національними судами при розгляді справ.
В своїй судовій практиці Європейський суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, Онер'їлдіз проти Туреччини [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року).
Зокрема, на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (ToscutaandOthers v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах Онер'їлдіз проти Туреччини (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та Беєлер проти Італії (Beyeler v. Italy), п. 119).
З урахуванням наведеного вище, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України, тому оскаржувані рішення Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.01.2018 №530794/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 30.11.2017, від 03.01.2018 №530793/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530791/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 28.11.2017, від 03.01.2018 № 530792/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 30.11.2017, від 03.01.2018 №530796/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 30.11.2017, від 03.01.2018 № 530795/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 30.11.2017, від 20.12.2017 № 452885/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 08.11.2017, від 20.12.2017 №452870/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 28.11.2017, від 20.12.2017 № 452869/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 17.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452861/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 27.11.2017, від 20.12.2017 № 452862/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 24.11.2017, від 20.12.2017 № 452863/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 24.11.2017 року, від 20.12.2017 № 452865/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 23.11.2017, від 20.12.2017 № 452866/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 23.11.2017, від 20.12.2017 №452867/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 23.11.2017, від 20.12.2018 № 452993/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 22.11.2017, від 20.12.2017 № 452994/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 21.11.2017, від 20.12.2017 № 452992/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 21.11.2017, від 20.12.2017 №452868/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 20.11.2017, від 20.12.2017 № 452871/38763913 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 17.11.2017, -прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, то суд першої інстанції також дійшов вірного висновку про те, що з огляду на висновок суду щодо протиправності рішень відповідача, з метою повного захисту та дієвої реалізації прав позивача, необхідно зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 50 від 30.11.2017, № 49 від 30.11.2017, № 43 від 28.11.2017, № 46 від 30.11.2017, № 47 від 30.11.2017, № 45 від 30.11.2017, № 51 від 08.11.2017, № 40 від 28.11.2017, № 24 від 17.11.2017, № 37 від 27.11.2017, № 35 від 24.11.2017, № 34 від 24.11.2017, № 32 від 23.11.2017, № 31 від 23.11.2017, № 30 від 23.11.2017, № 29 від 22.11.2017, № 27 від 21.11.2017 № 26 від 21.11.2017, № 25 від 20.11.2017, № 23 від 17.11.2017.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати перерозподілу не підлягають.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.
Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2018 року у справі №1340/4182/18 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення, у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя З. М. Матковська судді Н. В. Бруновська В. С. Затолочний Повний текст постанови складено 12.04.2019р.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 15.04.2019 |
Номер документу | 81138347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні