П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/205/18-а Головуючий у 1-й інстанції: Крапівницька Н. Л.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
15 листопада 2018 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Моніча Б.С. Охрімчук І.Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,
представників сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року (м.Вінниця) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Форест Євротехніка" до Державної фіскальної служби України про реєстрацію розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних,
В С Т А Н О В И В :
У січні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просив визнати зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування від 31.10.2017р. №1 до податкової накладної від 31.10.2017р. №1.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Державною фіскальною службою України було зупинено реєстрацію розрахунку коригування від 31.10.2017 року №1 до податкової накладної №1 від 31.10.2017 року, виписаної TOB Форест Євротехніка на адресу продавця TOB Торговий Дім Надія-Плюс на суму повернення 219 780,00 грн з ПДВ, оскільки позивач відмовився від товару, який є предметом договору №27/10-2017 від 27.10.2017р., укладеного між сторонами, та який не був відвантажений зі складу продавця.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року позов задоволено.
Визнано зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної фіскальної служби України розрахунок коригування від 31.10.2017 р. №1 до податкової накладної від 31.10.2017 р. №1, що виписана ТОВ "ТД "Надія Плюс" на адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Форест Євротехніка".
Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Форест Євротехніка" сплачений судовий збір відповідно до квитанції від 24.01.18р, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Державна фіскальна служба України звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. В апеляційній скарзі зазначає, що позивачем не надано доказів спростування викладеного в Квитанції №1, що надіслана платнику податків, також не надано інших документів, що могли дати підстави податковому органу для підтвердження господарської операції відповідно до затвердженого переліку. Тому, комісією розглянуто інформацію та прийнято рішення щодо неврахування даної інформації та відмови у реєстрації податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником достатньої кількості документів відповідно до підпункту 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
У відзиві на апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "Форест Євротехніка" просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Зазначає, що позивач виконав вимоги, вказані у Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної з підстави - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на таке.
Судом встановлено, що на підставі договору поставки №27/10-2017 від 27.10.2017 року, укладеного між позивачем та ТОВ "Торговий Дім "Надія-Плюс", позивач як покупець прийняв на себе зобов'язання у порядку та на умовах визначених у договорі прийняти та оплати лісопродукцію.
У відповідності до п.187.1. ст.187. п.201.10. ст.201 ПК України, позивач склав податкову накладну №1 від 31.10.2017 року, виписаної TOB Форест Євротехніка на адресу продавця TOB Торговий Дім Надія-Плюс на суму повернення 219780,00 грн. з ПДВ, оскільки, позивач відмовився від товару, який є предметом договору №27/10-2017 від 27.10.2017 року.
Дана податкова накладна була прийнята відповідачем, що підтверджується Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2017 року.
Проте, згідно інформації зазначеній у Квитанції від 14.11.2017 року, направленої відповідачем через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.1. . реєстрація податкової накладної №6 від 24.10.2017 року була зупинена. Підставою зупинення в Квитанції від 24.10.2017 року зазначено "відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідей: критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПП/РК в ЄРПН, затверджених Наказом Міністерства фінансів України N567 від 13.06.2017р. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД 44.07. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
З урахуванням наведеного, позивачем на адресу відповідача були направлені скановані копії усіх необхідних документів.
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.12.2017 року №380094/24895817 Позивачеві було відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування."
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідачів, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації розрахунку коригування від 31.10.17 р. №1 до податкової накладної №1 від 31.10.17 р., що виписано ТОВ "ТД "Надія-Плюс".
Розглядаючи питання про законність і обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до пп."а", "б" п.185.1 ст.185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).
Приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Згідно пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Як вбачається з Квитанції від 14.11.2017 року по податковій накладній позивача №6 від 24.10.2017 року, контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.
У Квитанції критерієм оцінки ступеня ризиків вказано, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 01.61, на підставі чого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Крім того, зі змісту Квитанції від 14.11.2017 року вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567, та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Приписами підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
Судами встановлено, що позивачем були надані ДФС України електронними засобами зв'язку пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції. Проте, Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної позивача ТОВ "Форест Євротехніка".
На підставі викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що позивачем виконано вимоги квитанції від 14.11.2017 року та надано необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Тому, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте з порушенням чинного законодавства, а тому є неправомірним.
Згідно з ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 15 листопада 2018 року.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_2 ОСОБА_3
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2018 |
Оприлюднено | 16.11.2018 |
Номер документу | 77858597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні