Постанова
від 15.11.2018 по справі 816/2178/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2018 р. м. Харків Справа № 816/2178/18 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі:

головуючого судді: Присяжнюк О.В.

суддів: Русанової В.Б. , Бершова Г.Є.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 р. (ухвалене суддею Клочко К.І.) по справі № 816/2178/18

за позовом ОСОБА_1

до Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області

про визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, в якому просив визнати протиправним і скасувати рішення Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області "Про відмову в переведенні дачного (садового) будинку в жилий будинок, що належить гр. ОСОБА_1" від 24.05.2018 р.; зобов'язати відповідача здійснити переведення дачного (садового) будинку, який належить ОСОБА_1, в жилий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 р. в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 р. та прийняти постанову, якою задовольнити позов.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Конституції України, Закону України Про будівельні норми , Житлового кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 321 від 29.04.2015 р. (в подальшому - Порядок № 321), на не відповідність висновків суду обставинам справи, оскільки судом першої інстанції не враховано, що відповідачем в оскаржуваному рішенні відповідача йому відмовлено в переведенні садового будинку в житловий з підстав, які відсутні в Порядку № 321.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалося та справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що ОСОБА_1 є власником садового будинку НОМЕР_1, загальною площею 90,6 кв.м, та земельної ділянки, площею 0,0461 га, цільове призначення якої "для ведення садівництва", у АДРЕСА_1, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 28.03.2013 р., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_2, зареєстрованого 17.04.2012 р. за № 532240001004097, копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Згідно висновку експерта з технічного обстеження будівель і споруд, викладеному в Звіті про проведення технічного огляду дачного (садового) будинку від 03.05.2018 р., вищезазначений будинок відповідає вимогам державних будівельних норм, зазначених у розділі І цього звіту.

17.05.2018 р. позивач звернувся до Ялинцівської сільської ради із заявою про переведення його садового будинку АДРЕСА_1, у жилий будинок.

Рішенням Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області від 24.05.2018 р. "Про відмову в переведенні дачного (садового) будинку в жилий будинок, що належить гр. ОСОБА_1" вирішено відмовити у переведенні дачного (садового) будинку, що належить ОСОБА_1, та розташований за адресою: АДРЕСА_1, у жилий будинок, у зв'язку з тим, що жилий будинок не може бути розташованим на земельній ділянці, призначеній для ведення садівництва - це нецільове використання земельної ділянки; згідно Земельного кодексу України земельні ділянки для обслуговування житлового будинку можуть бути лише в межах населеного пункту, відповідно до Генерального плану. Питання переведення садових будинків в жилі може бути вирішено тільки після зміни цільового призначення земельної ділянки.

Позивач, не погодившись з такою відмовою відповідача, звернувся до суду з цим позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення обґрунтоване та прийняте на підставі чинного законодавства.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновокм суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 8-1 Житлового кодексу України, громадяни відповідно до закону мають право на переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування.

Механізм переведення садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки визначений Порядком № 321.

Відповідно до п. 3 Порядку № 321, для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку; письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий; звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.

Пунктом 4 Порядку № 321 встановлено, що за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні. Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав: неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку; виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов'язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).

Тобто, вищезазначеною нормою встановлений вичерпний перелік підстав для відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок.

Судовим розглядом встановлено, що оскаржуваним рішенням відповідача відмовлено ОСОБА_1 у переведенні дачного (садового) будинку у жилий будинок, у зв'язку з тим, що цільове призначення земельної ділянки не дозволяє розташувати на ній житловий будинок, тобто, з підстав, які відсутні в Порядку № 321.

Із врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що оскаржуване рішення Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області необґрунтоване та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги ОСОБА_1 про зобов'язання відповідача здійснити переведення дачного (садового) будинку, який належить ОСОБА_1, в жилий будинок, суд вважає їх необґрунтованими з наступних підстав.

Частиною 2 статті 8-1 Житлового кодексу України встановлено, що рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування.

Відповідно до приписів Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом 11.03.1980 р. на 316-й нараді, відповідно до якої під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Таким чином, прийняття рішення про переведення дачного (садового) будинку, який належить позивачу, у жилий будинок за своєю правовою природою є виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями суб'єкта владних повноважень) Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, а втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, у зв'язку з чим, суд вважає, що в задоволенні цієї позовної вимоги необхідно відмовити.

Одночасно, суд апеляційної інстанції вважає, що належним способом захисту прав позивача в спірних правовідносинах є зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про переведення його дачного (садового) будинку, в жилий будинок.

Згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно п. 2 ч.1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення, у разі неправильного застосування норм матеріального права.

Із врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції вважає необхідним скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 р. та прийняти постанову, якою позов ОСОБА_1 задовольнити частково, а саме: скасувати рішення Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області "Про відмову в переведенні дачного (садового) будинку в жилий будинок, що належить гр. ОСОБА_1" від 24.05.2018 р.; зобов'язати Ялинцівську сільську раду Кременчуцького району Полтавської області повторно розглянути заяву позивача про переведення його дачного (садового) будинку в жилий будинок.

Керуючись ст. ст. 229, 243, 308, 311, 315, 317, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 по справі № 816/2178/18 скасувати.

Прийняти постанову, якою позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Скасувати рішення Ялинцівської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області "Про відмову в переведенні дачного (садового) будинку в жилий будинок, що належить гр. ОСОБА_1" від 24.05.2018 р.

Зобов'язати Ялинцівську сільську раду Кременчуцького району Полтавської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про переведення його дачного (садового) будинку, який розташований за адресою АДРЕСА_1, в жилий будинок.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

.

Головуючий суддя О.В. Присяжнюк Судді В.Б. Русанова Г.Є. Бершов

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77859786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2178/18

Постанова від 05.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 15.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 30.07.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні