Дата документу 16.11.2018 Справа № 554/7307/18
Єдиний унікальний номер справи: №554/7307/18
Провадження № 1-кс/554/11389/2018
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.11.2018 року м. Полтава
Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю cтаршого слідчого Полтавського ВП ГУНП в Полтавській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 розглянувши клопотання старшого слідчого Полтавського ВП ГУНП в Полтавській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення обшуку, -
В С Т А Н О В И В :
Слідча звернулась до суду із клопотанням про проведення обшуку, посилаючись на те що, у провадженні слідчого відділу Полтавського ВП ГУ НП в Полтавській області перебувало кримінальне провадження №12017170040000769 від 18.02.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 15 ч. 2 ст. 361 КК України, -
17.02.17 до Полтавського ВП надійшла письмова заява депутата Полтавської міської ради ОСОБА_4 про те, що 27.01.17 під час засідання комісії "З питань місцевого самоврядування, законності, правопорядку, інформаційної політики, регламенту, депутатської етики та антикорупційної політики" було виявлено, що невідомою особою, умисно завідомо внесені недостовірні відомості до проекту рішення №73 "Про затвердження програми "Безпечне місто" на 2016-2018 роки", в якому змінено видатки на виконання вказаної програми на 2016-2018 р. (ЄО 4250 від 17.02.17).
Встановлено, що між УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради та ПП «Явір -2000» 07.07.2016 року укладено договір №460 на виготовлення робочого проекту «Капітальне будівництво системи «Безпечне місто», ціна договору 199028,93 грн..
Відповідно до звіту експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Капітальне будівництво системи «Безпечне місто» №17-0329-17П (17-0004-17Н) затвердженим 15.06.2017, загальна кошторисна вартість будівництва станом на 10.05.2017 складала 28090,520, що на 4 млн. грн. перевищує надану пропозицію ПП «Явір 2000», що в свою чергу ставить під сумнів об`єктивність даного експертного звіту та відповідно проектної документації.
В подальшому під час вивчення публікацій на сайті інтернет видання «Полтавщина» щодо проведення тендерів на систему «Безпечне місто» встановлено, що службові особи УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради 21.09.2017 уклали договір підряду №20 по капітальному будівництву системи «Безпечне місто», м. Полтава із ПП «Явір 2000» (код за ЄДРПОУ 31175036) з ціною договору 24017155, 57 грн..
Рішенням позачергової другої сесії сьомого скликання Полтавської міської ради від 25.02.2017 затверджено програму «Безпечне місто» на 2016-2018 роки. на яку виділено кошти з міського бюджету з орієнтовною сумою 34374, 92 тис. грн., в подальшому рішенням п`ятнадцятої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 24.05.2018 внесено зміни до програми, з орієнтовною сумою 29716, 67 тис. грн.
28.07.2016 року оголошено тендер «Придбання устаткування для системи відео спостереження для капітального будівництва системи «Безпечне місто» з очікуваною вартістю 14389951 грн., в якому свої пропозиції надали такі учасники: ТОВ «Телефонні системи і мережі «Анфер», ТОВ «Кобі Дістрібьюшин», (які були відхилені як такі, що не відповідають умовам документації) ПП «Явір 2000» та ТОВ «Спеціалізоване підприємство «Охорона», яке надало відомості, що останнє має договір з ПП «Явір -2000» щодо купівлі програмного забезпечення «Trassir (Hikvision)».
Найбільш економічно вигідною замовник визнав ПП «Явір -2000» з яким було укладено договір 05.12.2016 (визнано нікчемним).
ТОВ «Телефонні системи і мережі «Анфер» звернулося до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель зі скаргою, який розглянувши її встановив, що у складі копій пропозицій конкурсних торгів ПП «Явір 2000» та ТОВ СП «Охорона» відсутні сертифікати УкрСЕПРО на весь товар, що є предметом закупівлі, що не відповідає умовам Документації, а тому замовник мав відхилити їх та відмінити процедуру закупівлі у зв`язку з відхиленням конкурсних торгів всіх учасників.
Рішенням від 17.01.2017 №5-р/пк-ск, антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель зобов`язав УЖКГ ВК Полтавської міської ради відмінити процедуру закупівлі «Придбання устаткування для системи відео спостереження для капітального будівництва системи «Безпечне місто».
15.08.2017 року УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради оголосило тендер на капітальне будівництво системи «Безпечне місто» у м. Полтаві з очікуваною вартістю закупівлі 24,6 млн. грн..
Переможцем торгів визначено ПП «Явір 2000», пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно-вигідною ( 24017155,57 грн.).
21.09.2017 УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради укладено договір підряду №20 по капітальному будівництву системи «Безпечне місто», м. Полтава з ПП «Явір 2000» (код за ЄДРПОУ 31175036), зі строком виконання робіт до 31.12.2018 або до повного виконання сторонами своїх зобов`язань, з ціною договору 24017155, 57 грн..
На даний час ПП «Явір -2000» виконано робіт на суму 12269174, 04 грн., серед них: монтажні роботи по встановленню устаткування в комунікаційному приміщенні (монтаж кінцевих пристроїв сервер бази даних, сервер відео спостереження, система зберігання даних в комунікаційному приміщенні), пусконалагоджувальні роботи на загальну суму 3103,20148 грн. (згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2017), при тому, що підрядник встановлював устаткування, яке було закуплене останнім; монтажні роботи по встановленню відеокамер на загальну суму 286,82115 грн. (згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2017) та 484,76004 грн. (згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2018).
Відповідно до накладних, ПП «Явір 2000» отримав від постачальників сервер бази даних з ціною 256641, 67 грн.; ІР- відеокамери DS-2DF7286-A, вулична 2МР, вартістю по 45609,29 грн.; сервера відео спостереження з програмою забезпечення «Trassir (Hikvision)» вартістю по 544691, 50 грн.; програмно-апаретні комплекси «Трасир» вартістю 802,12 грн.; сервер «Supermicro SYS-5049S-E1R24» вартістю 111914, 17 грн.; модулі пам`яті вартістю 753,25 грн.; ІР- відеокамери DS-2СD4А35FWD-IZ LPR, вартістю по 23068,28 грн.; ІР- відеокамери DS-2СD4А35F-IZ 3МР ІР, вартістю по 21366,71 грн. та інше устаткування.
Так, встановлено, що ПП «Явір 2000» купив та встановив сервера відео спостереження з програмою забезпечення «Trassir (Hikvision)», ігноруючи Український аналог вказаного програмного забезпечення.
З офіційного сайту DSSL, встановлено, що Trassir це програмне забезпечення ІР-відеореєстрації виробництва DSSL; Hikvision китайська торгівельна марка, яка виробляє техніку для охоронного телебачення, зокрема ІР-камери. DSSL та Hikvision тісно співпрацюють, мають партнерську угоду і перша на власному офіційному сайті пропонує власне ПЗ до камер партнера. Центральний офіс DSSL розташований за адресою: АДРЕСА_1 .
Також встановлено, що одним із постачальників вищевказаного обладнання являється ТОВ «Пума плюс», яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 , та безпосередньо пов`язане з ПП «Явір 2000», так як обидва товариства здійснюють свою діяльність за однією й тією самою адресою, крім того єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником ПП «Явір 2000» являється ОСОБА_5 , який одночасно являється одним із двох засновників ТОВ «Пума плюс». Вказане свідчить, про можливе використання фірми, для закупівлі обладнання із завищеною вартістю.
В ході отриманої інформації постачальниками обладнання, яке включене до актів виконаних робіт були ФОП « ОСОБА_6 (код НОМЕР_1 ), ПП «Ресурс» (код за ЄДРПОУ 30927075), ТОВ «Пума Плюс» (код за ЄДРПОУ 39549236).
30.08.2018 Президент України підписав Указ №254/2017, який стосується загроз кібербезпеці держави та невідкладних заходів з їх нейтралізації. Зокрема, протягом 3-ох місяців уряд має врегулювати питання про заборону державним органам і компаніям купувати послуги в провайдерів, системи захисту яких не відповідають встановленим вимогам в області захисту інформації.
18.10.2018 слідчим призначено комплексну будівельно-технічну та економічну експертизи.
Стаття 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50Закону України"Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника;
8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбаченапунктом 9частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п`яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Також, відповідно до додатку 3 тендерної документації по вказаній закупівлі: замовнику надаються завірені належним чином копії антикорупційної програми, наказу на затвердження антикорупційної програми та наказу на призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
В ході досудового розслідування проведено тимчасовий доступ до речей і документів, відповідно до протоколу якого УЖКГ ВК Полтавської міської ради не надано пропозиції : ТОВ «СП «Охорона» (код ЄДРПОУ 25169792), ТОВ «Секур Інтеграція» (код ЄДРПОУ 39328390), ПП «Явір 2000» (код ЄДРПОУ 31175036), які були надані під час проведення тендеру по «Капітальному будівництву системи «Безпечне місто» у м. Полтаві, тим часом дослідивши надану ПП «Явір 2000» документацію висвітлену на сайті «Prozoro» встановлено відсутність ряду документації, яку переможець повинен надати відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме затверджену антикорупційну програму.
З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, забезпечення проведення досудового розслідування та запобігання зміни або знищення документів, оскільки службові особи ПП «Явір 2000» є зацікавленими у результатах розслідування, що унеможливлює ефективного проведення тимчасового доступу, необхідно провести обшук у приміщеннях, де здійснює свою діяльність ПП «Явір 2000», що знаходяться за адресою: м. Полтава, вул. Степана Кондратенка, 6, з метою відшукання і вилучення оригіналів документів у паперовому та електронному вигляді, а саме:
договір №460 від 07.07.2016 на виготовлення робочого проекту «Капітальне будівництво системи «Безпечне місто», укладений між УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради та ПП «Явір 2000»; документацію та листування з УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, що передувало укладення цього договору, додаткові угоди до нього, специфікації, акти виконаних робіт, документацію, щодо виконання по вказаному договору, накази щодо призначення відповідальних осіб по виконанню проекту, робочий проекту «Капітальне будівництво системи «Безпечне місто», додатки до проекту, зведений кошторис до нього, експертний звіт та додатки до нього, розрахунки, креслення та чорнові записи, а також документацію щодо оплати: квитанції, платіжні доручення, виписки з банківських рахунків, договори щодо авторського нагляду, журнали вхідної та вихідної документації в період часу з 07.07.2016 по дату винесення ухвали;
документацію, щодо проведених торгів по «Придбанню устаткування для системи відео спостереження для капітального будівництва системи «Безпечне місто», про які було оголошено УЖКГ ВК Полтавської міської ради 28.07.2016, а саме: листування з УЖКГ ВК Полтавської міської ради, пропозиції надані ПП «Явір 2000» та укладений договір, а також чорнові записи, що містять відомості про вказані торги;
документацію, щодо проведення тендеру, оголошеного 15.08.2017 УЖКГ ВК Полтавської міської ради на «Капітальне будівництво системи «Безпечне місто», а саме: листування з УЖКГ ВК Полтавської міської ради, пропозиції надані ПП «Явір 2000»; договір підряду №20 від 21.09.2017 по «Капітальному будівництву системи «Безпечне місто», м. Полтава, додаткові угоди до нього, специфікації, кошторисна документація, локальні кошториси, зведені кошторисні розрахунки, договори на здійснення авторського та технічного нагляду, договірні ціни, довідки про вартість виконаних робіт, акти виконаних робіт (форми КБ-2В), відомості ресурсів, відомості загальновиробничих витрат, акти на приховані роботи, дефектні акти, платіжні доручення на перерахування коштів, пояснювальні записки;
документація щодо фінансово-господарських відносин ПП «Явір-2000» з ФОП « ОСОБА_6 (код НОМЕР_1 ), ПП «Ресурс» (код за ЄДРПОУ 30927075), ТОВ «Пума Плюс» (код за ЄДРПОУ 39549236), ТОВ «Спеціалізоване підприємство «Охорона» (код за ЄДРПОУ 25169792), а саме: договори, додаткові угоди, специфікації, акти виконаних робіт, накладні, рахунки на оплати, платіжні доручення, чеки сертифікати на обладнання, чорнові записи, що містять вищевказану інформацію, в період часу з 07.07.2016 по дату винесення ухвали;
документацію, щодо купівлі та використання програмного забезпечення «Trassir (Hikvision)»: договора, додаткові угоди, договорами купівлі-продажу ліцензій, а також відповідно завірені паспорта з характеристиками на відеокамери та ІР-відеокамери, серій: DS-2AE, DS-2AF, DS-CC, DS-2CD, DS-2CE, DS-2CS, DS-2DE, DS-2DF, DS-2DS:
антикорупційну програму ПП «Явір 2000».
Такі документи мають значення для проведення почеркознавчих та технічних експертиз документів, встановлення фактичного розміру завданої шкоди Державі, визначення повного кола осіб, відповідальних за здійснення фінансово-господарських операцій, а також встановлення осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення та містять в собі фактичні дані, на підставі яких можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, дана документація в подальшому являтиметься речовим доказом у кримінальному провадженні.
Слідчий в судовому засіданні прохав клопотання задовольнити, пояснення надав аналогічно викладеним в клопотанні.
Відповідно до ч. 1ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Згідно ч. 2 зазначеної статті, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи. (п. 1, п. 2 ч. 5ст. 234 КПК України).
У матеріалах клопотання відсутні докази вчинення кримінального правопорушення, відсутні обґрунтовані покази свідків, які б були підтверджені належними доказами. Крім того, в клопотанні про проведення обшуку відсутні достатні дані про те, що речі знаходяться за вказаною адресою, в якій слідчий просить провести обшук.
Обшук - це крайній захід забезпечення кримінального провадження і слідчим не доведено необхідності в його проведенні.
Зважаючи на викладені обставини та наведені вимогиКПК України,проведення обшукуза адресою АДРЕСА_2 є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, оскільки з матеріалів клопотання вбачається звичайна господарська діяльність ПП «Явір 2000» відповідно до їх статутних документів, також слід враховувати те, що необхідні документи можливо отримати шляхом тимчасового доступу до них.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст.ст.234,235,309,369-372 КПК України, -
Керуючись вимогами ст. 234 КПК України,
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання старшого слідчого Полтавського ВП ГУНП в Полтавській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні за №12017170040000769, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 15 ч. 2 ст. 361 КК України - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Строк дії ухвали 1 місяць.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 77895206 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні