Рішення
від 16.11.2018 по справі 0440/6252/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                                                                                                                                                                  ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯІМЕНЕМ УКРАЇНИ                               16 листопада 2018 року  Справа № 0440/6252/18           Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді                                              Рябчук О.С. розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» до Державної фіскальної служби України,Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -                                                                         ВСТАНОВИВ: 17 серпня 2018 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун»(далі – позивач) з позовною заявою до Державної фіскальної служби України(далі – відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області(далі – відповідач-2),  з вимогами про: 1)визнати неправомірним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.04.2018 року № 649305/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.03.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою її подання 31.03.2018 року; 3) визнати неправомірним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 30.05.2018 року № 739867/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 30.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; 4) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 30.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою її подання 30.04.2018 року; 5) визнати неправомірним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 року № 800712/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 31.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; 6)зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 31.05.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою її подання 31.05.2018 року. В обґрунтування позовних вимог в позові зазначено наступне.Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №8 від 31.03.2018 року, №8 від 30.04.2018 року, №21 від 31.05.2018 року. Згідно квитанцій про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте реєстрацію зупиненота запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Позивачем надані пояснення та необхідні документи.  Однак, рішеннями комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було відмовлено у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, які надіслані для реєстрації. До того ж, положенням п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України визначено способи податкового контролю. Перелік є вичерпним та не містить такого способу податкового контролю як «блокування» податкових накладних. Також, контролюючий орган зобов'язаний був чітко вказати, які саме первинні документи не надано та які є недостатніми для прийняття позитивного рішення. Позивач також зауважував, що ДФС не дотримано порядку оскарження платником податків рішень комісії регіонального контролюючого органу про відмову в реєстрації ПН/РК. З урахуванням наведеного, рішення є протиправними та підлягають скасуванню. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.08.2018 р. відкрито провадження у справі №0440/6252/18; справу призначено до розгляду у підготовчому провадженні (суддя Павловський Д.П.). 16 жовтня 2018 року Розпорядженням в.о.керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду №2683 д здійснено повторний автоматичний розподіл справи №0440/6252/18, за результатами якого адміністративна справа №0440/6252/18 розподілена судді Рябчук О.С. УхвалоюДніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.10.2018 р. справу №0440/6252/18 прийнято до провадження;справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.Відповідачів зобов'язано надати відзив на позов. 13.11.2018 року відповідачем-1 надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач зазначив, що повністю не погоджується з доводами позову, просить в його задоволенні відмовити. В обґрунтування своєї позиції відповідач у відзиві зазначив наступне. Комісією регіонального рівня прийнято рішення від 16.04.2018 року № 649305/41311035, від 30.05.2018 року № 739867/41311035, від 18.06.2018 року № 800712/41311035 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з тим, що платником не були надані копії документів та документи складені з порушенням законодавства. Відповідач-1 зазначив, що ДФС України не вчиняло дій/бездіяльності, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки ТОВ «Ліра Стоун». Щодо іншої частини позовних вимог, відповідач зазначив, що вимога про зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні не підлягає задоволенню, оскільки такі дії є дискреційним повноваженням контролюючого органу та виключною компетенцією уповноваженого органу. 13.11.2018 р. відповідачем-2 надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстраціїприйнято рішення від 16.04.2018 року № 649305/41311035, від 30.05.2018 року № 739867/41311035, від 18.06.2018 року № 800712/41311035 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.  Підставами для винесення вказаних рішень стало те, що позивачем не були надані копії документів та документи складені з порушенням законодавства. Оскаржувані рішення відповідають вимогам законодавства. Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами за відсутностіклопотання будь-якоїзісторін про інше. Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку. Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» складенінаступні податкові накладні: - податкова накладна №8 від 31.03.2018 р., виписанана ТОВ «Будівельна компанія «Метком Інвест», іпн.370071304658, на суму ПДВ 83 340,00грн. (а.с.38); - податкова накладна №8 від 30.04.2018 року, виписана на ТОВ «Будівельна компанія «Метком Інвест», іпн.370071304658, на суму ПДВ 131 666,67грн. (а.с.46); - податкова накладна №21 від 31.05.2018 року, виписана на ТОВ «Будівельна компанія «Метком Інвест», іпн.370071304658, на суму ПДВ 160 090грн. (а.с.53). Вказані податкові накладніпідприємством подано для проведення реєстрації. Податкові накладні прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено. В квитанціях (а.с.39, 47, 54)зазначено підстави для зупинення реєстрації податкових накладних: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає пп.1.6 п.1 Критеріївризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН». Згідно з повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена, від12.04.2018 р. №1, від 25.05.2018 р. №3,  від 14.06.2018 р. № 11Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун»були подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесені рішення, якими відмолено у реєстрації поданих податкових накладних:           1) № 649305/41311035 від 16.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.41);           2) № 739867/41311035 від 30.05.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 30.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.49);           3)  № 800712/41311035 від 18.06.2018 рокупро відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 31.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.56). Відповідно до рішень№ 649305/41311035 від 16.04.2018 року, №800712/41311035 від 18.06.2018 року, підставою для відмови в реєстрації податкових накладнихє: ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням  наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Відповідно до рішення№ 739867/41311035 від 30.05.2018 рокупідставою для відмови в реєстрації податкової накладної є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (Порядок №1246)податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: - відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); - чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; - наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; - наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); - наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; - факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; - наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. - дотримання вимог Законів України “Про електронний цифровий підпис”, “Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пунктів13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття. Відповідно до пункту 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку. Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (у редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017). 12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (набрання чинності 22.03.2018 року). Згідно з п.12, п.13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. У відповідності до п. п. 15 - 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р. письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: - реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; - відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Згідно з п. 27 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, якімістять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розглядудокази, які не стосуються предмета доказування. Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення  обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Згідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку. Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» було подано на реєстрацію наступні податкові накладні: - податкова накладна №8 від 31.03.2018 р. (а.с.38); - податкова накладна №8 від 30.04.2018 року (а.с.46); - податкова накладна №21 від 31.05.2018 року (а.с.53). Вказані накладні були прийняті податковим органом, реєстрацію зупинено. В квитанціях (а.с.39, 47, 54) зазначено підстави для зупинення реєстрації податкових накладних: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН». Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства, що не заперечується відповідачами. За результатами розгляду документів Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення  № 649305/41311035 від 16.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.41);№ 739867/41311035 від 30.05.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 30.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.49);№ 800712/41311035 від 18.06.2018 рокупро відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 31.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.56). З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних №8 від 31.03.2018 р., №21 від 31.05.2018 р. стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням  наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Проте, в оскаржуваних рішеннях №649305/41311035 від 16.04.2018 р. та № 800712/41311035 від 18.06.2018 р. контролюючим органом не конкретизовано, які саме первинні документи не були надані платником та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Власне, і в переліку первинних документів, зазначених в рішеннях  контролюючим органом не підкреслено, які саме документи  відсутні. Отже, в оскаржуваних рішеннях №649305/41311035 від 16.04.2018 р. та № 800712/41311035 від 18.06.2018 р. не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних №8 від 31.03.2018 р. та №21 від 31.05.2018 р. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної №8 від 30.04.2018 р. стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Проте, в оскаржуваному рішенні №739867/41311035 від 30.05.2018 р. контролюючим органом не конкретизовано, які саме первинні документи, надані платником, складені з порушенням законодавства, та які власне порушення допущені. Таким чином, вказані вище рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені контролюючим органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправними та підлягають скасуванню. Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних №8 від 31.03.2018 р., №8 від 30.04.2018 р. та №21 від 31.05.2018 р., суд зазначає наступне. 12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (набрання чинності 22.03.2018 року). Відповідно до п. 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: - прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; - набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Відповідні положення містить і Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246. Так, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: - прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; - набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення). - неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. За таких обставин, враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 649305/41311035 від 16.04.2018 року, № 739867/41311035 від 30.05.2018 року, № 800712/41311035 від 18.06.2018 року визнані судом протиправними та скасовані, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р.,пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд вважає обґрунтованим зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:№ 8 від 31.03.2018 р., №8 від 30.04.2018 р., 21 від 31.05.2018 р.– датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України. Враховуючи викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі. Згідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Тому судові витрати за три вимоги немайнового характеру в розмірі 2 643,00 грн. підлягають стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун»з ДФС України за рахунок її бюджетних асигнувань; судові витрати в розмірі 2 643,00 грн. підлягають стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» з ГУ ДФС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань. Керуючись   ст.ст. 244, 245, 255, 295   Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ВИРІШИВ: Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» до Державної фіскальної служби України,Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити в повному обсязі. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.04.2018 року № 649305/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 30.05.2018 року № 739867/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 30.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2018 року № 800712/41311035 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 31.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.03.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою фактичного подання  - 31.03.2018 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 30.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою фактичного подання - 30.04.2018 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 31.05.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» за датою фактичного подання - 31.05.2018 року. Судові витрати в розмірі 2 643,00 грн. стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» (код ЄДРПОУ 41311035, 49051, м. Дніпро, вул. Курсантська, б. 26)з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) за рахунок її бюджетних асигнувань. Судові витрати в розмірі 2 643,00 грн. стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліра Стоун» (код ЄДРПОУ 41311035, 49051, м. Дніпро, вул. Курсантська, б. 26)з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856, 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) за рахунок його бюджетних асигнувань. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.   До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                     О.С. Рябчук                                                                                                                                                                    

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77907084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6252/18

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Постанова від 20.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні